Přejít na obsah

1.6 55 kW - spotřeba, zkušenosti, nemoci a vlastnosti


TomášT

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

- jak jsem jednou na str 15 psal o sání vzduchu shodném u 1.4 16V motoru tak jsem i náhodou našel ten výrobek

přechod z chladičové stěny na sací hadici

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1u0805961e-sani-vzduchu-pro-chladic-octavia.html

- přísun náporového chladného vzduchu by měl hlavně v létě zabránit poklesu výkonu nasáváním horkého vzduchu nad svody

třeba to někoho inspiruje

- já hledám něco podobného pro svou 1.6 75kW ale potřeboval bych ten nátrubek otočenej na druhou stranu :( filtrbox je za baterkou

Teda mě to inspirovalo. Ten plastík sání vzduchu na chladičovou stěnu jsem koupil hned, ale k vlastní realizaci jsem se dostal až teď. Chtěl jsem ať to trochu vypadá nezfušovaně. Takže zde je popis a fotky:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj chlapi, potřebuju poradit koupil jsem kabel na diagnostiku projel si chyby a samozřejmě lambda sonda v háji. Tak se chci optat jakou mam koupit na skoda-dily.cz maj hodně provedení - starší odkaz,- novější  odkaz na cc-autodily.cz maj jenom tuhle  odkaz mám v tom zmatek. Poraďte jakou koupit dík

A ještě jedna věc v knize Jak na to píší cituji: Závit Lambda sondy potřeme žáruvzdornou vazelínou od firmy Bosch, a dále píšou že závit nové lambdy je už tou vazelínou namazaný. Je nutné ho natřít? Budu rád za vaše rady,postřehy a zkušenosti.

Octavia 1.6 55Kw AEE 1997

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo ta moje taky odmítá brát olej.Mám tam asi 1.5mm nad maximem, tak si říkám, to sežere a vono furt nic. :) ale to je dobře.Dokud nebere olej tak je to fajn. :palec2: Až si vezme 1l na 1000Km bude to horší.Ačkoliv to je myslím výrobcem uváděná maximální spotřeba oleje.

JA mam octavii 1.6 55kw uz druhym rokem najel jsem 50tis km a olej menim kazdou chvilku, dalo by se rict ze dolivam 1l co 2 měsíce to přece není normální ne??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To není normální. kolik máš najeto Km? a neteče ti olej někudy?

NO tedka uz 130tis dostal jsem ji a mela nalitane 80tis neopravoval jsem nic krom rozvodove sady,nove spojkove sady,filtry a brzdy jinak nic.. kdyz si vlezu na rampu vidim potečenou vanu olejem ale nevim kudy. Na zem mi ale nic nekape.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

NO tedka uz 130tis dostal jsem ji a mela nalitane 80tis neopravoval jsem nic krom rozvodove sady,nove spojkove sady,filtry a brzdy jinak nic.. kdyz si vlezu na rampu vidim potečenou vanu olejem ale nevim kudy. Na zem mi ale nic nekape.

Ale chtěl bych se tě ještě na něco zeptat. Po startu mi otáčky vyletí skoro na 2000ot/min pak spadnou ale kdyz se rozjedu skubne to se mnou fakt hodne jako by to chtelo zdechnout,tak zmacknu spojku pockam znova se snazim rozjet a zase skubnuti jak blazen po chvilce to uz nedela a dale když mám zahřátý motor otáčky mají tendenci začít lítat fakt brutálně od 850do2500 a to mam neutrál a zdechá to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co bude v motoru špatně, když mi sežral od výměny (10000km) asi 3,5 litru oleje (leju 10w40). Na motoru je sice vidět pár olejových map ale pod autem jsem nikdy nenašel ani kapku oleje i když stálo třeba 1 týden. Myslíte, že to budou jen gufera ventilů a nebo rovnou pístní kroužky :( Kolik si případně tyto opravy vyžádají peněz, ty kroužky asi nebudou nic levnýho :(

Jinak auto si myslím nějakou dobu asi stálo než jsem ho koupil, tak jestli to nemůže být tím, že něco zteřelo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

moje auto: r.v.1997, najeto 220.000km, spotreba dlouhodoba 5.9l/100km, ale jezdim bez katalyzatoru (ten odesel kvuli vadne lambde-coz je u tohoho motoru klasika), svody zatim OK, doted bez poruchy, motor absolutne perfektni, dopravam mu kvalitni olej a kratsi interval vymeny (10.000km), zavady klasicke pro Oktavii1-el.stahovacky, lehka koroze kolem hrdla nadrze... ale uz to bude chtit revizi predni napravy, obcas slysim klepnuti pri prejezdu hrbolu v male rychlosti... a jako nenarocny uzivatel hodnotim jako super spolehlive auto pro klidase :-))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdar chlapi, tak sem musel vyměnit škrtící klapku, na staré už nešlo udělat ani základní nastavení. Když sem dal novou tak základní nastavení jde, ale při každém zapnutí zapalovní slyšim jak klapka píská a cvaká ale přestane to dříve než pozhasínají všechny kontrolky. Tak se ptám je to normální že se kapka pořád nastavuje? díky za odpovědi 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

take sem ho mnel ale ta spotreba byla vysoka kolem 8,5 az 9 klapk take odesla a lamda,take parohy take ,cidlo teploty take ,gufera na klyce a vacce ,ten motor nel kolem 125tis

Jen bych chtěl poznamenat, že ten idot co vymyslel umístění lambda sondy u téhle motorizace by měl uvažovat o změně zaměstnání a ne konstruovat auta. Hůř to totiž vymyslet nešlo. Jezdím s tímhle autem už 4 roky a měnil jsem lambda sondu 3x. Vždycky odejde po zimě a vím naprosto přesně proč. Její naprosto "geniální" umístění totiž zapřičiňuje, že je v zimě prudce ochlazována např. při průjezdu hlubokým sněhem a stříkající čvachtou. I naprostýmu laikovi musí být jasné, že neustálé ohřívání a prudké schlazování jí nemůže dělat dobře. Už jsem uvažoval, že si vyvrtám díru do výfuku někde blíž k motoru a plesknu ji tam, ale nevím jestli by to pak nějak neovlivňovalo její činnost. Jinak krom řinčícího výfuku s ní nemám žádné problémy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mě také výfuk neustále o něco klepal a když odešel objednal jsem na vyfuky.cz nový a poslali mě k tomu ještě nová gumová uchycení a jedno gumové bylo navíc a uchytilo se na konci výfuku stávajícími šrouby a od té doby o výfuku nevím. Jinak bez té kompenzačné gumy to stále mlátilo o podvozek na levé straně vzadu, tak ani nový výfuk nepomohl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Tak hoši, mám malý problém. Autí začalo trochu papkat, hlavně při trošku razantnějším přidání plynu. Aktuální spotřeba při klidné jízdě se zdá být ale OK, je okolo 6-7l/100km při 90-tce. Ale při sešlápnutí pedálu tam teče klidně 20-25l/100km. A ráno při studeném motoru 30-35l/100km. Čidlo chl.k. měněné, termostat dobrý, svíčky taky, klapka vyčištěná, seřízená. Mám ale podezření na vlnovec-pletenec od TYLLu pod vanou. Dnes jsem ho "ošahával" v bezpečné vzdálenosti, abych se nepopálil a i na volnoběh a zvlášť po zahřátí na jedné straně profukuje. To by asi neměl,co? Může to ovlivňovat lambdu a ta zas dává příkaz k úpravě směsi. Něco podobného jsem četl v diskusi o Fabii 1,4 16V, špatný pletenec-vlnovec, vyšší spotřeba. Co vy na to?

V pondělí nejspíš zajedu k TYLLovi na výměnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...