Přejít na obsah

1.6 55 kW - spotřeba, zkušenosti, nemoci a vlastnosti


TomášT

Doporučené příspěvky

zdravím, trošku odbočím. Mám taky 1.6 55kw. Začala mi svítit kontrolka tlaku oleje...ele jen tak občas zapípá, párkrat zabliká a pak zas nic...tak jsem teď preventivně vyměnil olej i filtr, ale dělá to pořád, tak jsem koupil nové čidlo tlaku oleje...dnes jsem jej chtěl vyměnit, ale nemůžu ho najít...poradíte mi kde ho najdu na motoru? :) děkujiii

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, je to přesně jak píšeš, lamda dává špatné údaje. A teď to je buď výfukem - vlnovec, nebo samotnou lambdou. Co VAG ? Neřve lambda ?

Na VAGu jsem nebyl. Asi to je nejspíš ten vlnovec-pletenec, páč to z něj na straně fouká i při volnoběhu a na můj vkus je to až moc. To moc nevydržel - rok a něco (monáž 30.3.2010). Doufám, že se sonda nestačila "otrávit" :D kyslíkem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím zrovna jsem našel téma k motoru AEE 1.6 MPI vlastním r.v. 97 se 150.000km mám ho asi týden. Žádný svalovec to není ale žena si auto hned zamilovala..

Ale mam následující problém...

Při studeném startu se po natočení ozývá cvakání ventilů které je doprovázené kolísáním otáček, větší spotřebou oleje(zhruba 1l/300km). Po ohřátí se ventilové vůle vymezí ale kolísání otáček zůstává (při volnoběhu občas zdechne). Při jízdě závada znát není ale myslím že 160km/h a dál nejde asi není správný výkon se zvýšenou spotřebou oleje a nejspíš i benzinu (kombinovaná spotřeba je kolem 7-8l/100km). Můžete mi poradit do čeho se pustit dřív?? nové pístní kroužky a těsnění kolem hlavy je potřeba ale nevím si rady zda koupit nový vstřikovací ventil nebo hledat problém např. ve správném tlaku vzduchu a jeho regulaci.

Předem děkuji

Editováno: , autor: Honza (Oct. 1.6 MPI AEE)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja bych postupoval takto, ale je to JEN MUJ NAZOR:

1. VAG - vypis pripadnych zavad, mozna tam najdes voditko pro kolisani otacek, zvysenou spotrebu a ztratu vykonu

( i kdyz si osobne myslim, ze po par dnech pouzivani 7-8l komb. neni nic hrozneho a 160kmh je taky v norme)

2. az budou priciny chyb z VAGu odstraneny, az pak se pustit do motoru, zmerit tlaky, zjistit, kudy unika olej

(tesneni pod hlavou? gufera na klice? krouzky?), shodit hlavu, zkontrolovat...

ale 150.000km neni stav na repasi motoru... kilometry mas dolozene nebo pouze "tachometrove" ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja bych postupoval takto, ale je to JEN MUJ NAZOR:

1. VAG - vypis pripadnych zavad, mozna tam najdes voditko pro kolisani otacek, zvysenou spotrebu a ztratu vykonu

( i kdyz si osobne myslim, ze po par dnech pouzivani 7-8l komb. neni nic hrozneho a 160kmh je taky v norme)

2. az budou priciny chyb z VAGu odstraneny, az pak se pustit do motoru, zmerit tlaky, zjistit, kudy unika olej

(tesneni pod hlavou? gufera na klice? krouzky?), shodit hlavu, zkontrolovat...

ale 150.000km neni stav na repasi motoru... kilometry mas dolozene nebo pouze "tachometrove" ?

Já právě nevěděl tak jsem to uvedl jak to se spotřebou a výkonem vypada..

kilometry jsou jen na tacháku(jsou tam nové rozvody podle km to sedí ale na šťítek můžou napsat co budu chtít).

zajedu na VAGečko a zjistím víc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já právě nevěděl tak jsem to uvedl jak to se spotřebou a výkonem vypada..

kilometry jsou jen na tacháku(jsou tam nové rozvody podle km to sedí ale na šťítek můžou napsat co budu chtít).

zajedu na VAGečko a zjistím víc

Nevite někdo kde bych stahnul Dílenskou literaturu k octavce AEE 1.6 mpi r.v. 97

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 3 týdny později...

Prosim o rady mam problem někdy, ne pokaždé při zahřívání motoru při jízdě cuká a když se trošku ohřeje tak to přestane. Dnes mi zase začal cukat tak jsem zastavil, otáčky začaly kolísat a když sem chtěl přidat plyn tak furt chcípal po chvilce co se trochu ohřál tak to jak když mávne kouzelným proutkem přestalo. Začalo mě to takhle zlobit v prosinci. Svíčky byly měněmy před 10000tkm, škrtící klapka a zapalovací kabely jsem měnil před dvouma rokama, minulý rok jsem měnl termostat a chlací kapalinu. Na vagu mi to žádnou chybu nepíše kromě sporadické lambda sondy ale tu mi to píše od tý doby co jsem to auto koupil nikdy nebyl žádný problém tak jsem jí zatim neměnil, auto žere furt stejně. Jestli stím má někdo zkušenosti tak prosím poraďte. Myslím jestli to není čidlo chladící kapaliny. díky moc za každou odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak si tak dneska jedu a najednou ztráta výkonu, po případání plynu žádný výkon, tak jsem zastavil na krajnici, motor stále běžel na volnoběh, ale nejde do otáček. Vypnul jsem ho a šel jsem se podívat do motoru, co se děje. Tam vše pohledově normál, nastartuji a jede to už normálně. Nikdy mi to neudělalo, a to jsem na jaře měnil cívku a svíčky. Myslím, že to byl nouzový režim. Nevíte, copak se stalo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím pánové, chci se zeptat, jaký je rozdíl mezi klapkami v Octavii a Felicii (samozřejmě obě 1.6 55kw). A tedy - jde použít klapka z Felicie do Octavie? Na internetu se často objevuje klapka pro 55kw jakožto univerzální pro Oct i Fel, jinde jsem zase našel, že záměnné nejsou.

Měly by to být zřejmě díly 030 133 064 D vs 030 133 064 F - otázka je, k jakým změnám tam došlo.

Můžete mi poradit?

Díky za odpovědi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Tak si tak dneska jedu a najednou ztráta výkonu, po případání plynu žádný výkon, tak jsem zastavil na krajnici, motor stále běžel na volnoběh, ale nejde do otáček. Vypnul jsem ho a šel jsem se podívat do motoru, co se děje. Tam vše pohledově normál, nastartuji a jede to už normálně. Nikdy mi to neudělalo, a to jsem na jaře měnil cívku a svíčky. Myslím, že to byl nouzový režim. Nevíte, copak se stalo?

Motor se přepnul do nouzového režimu... vypnutím a opětovným nastartováním se to resetne a motor pak zase jede v pohodě. Mě tohle třeba dělá vadný senzor klepání, občas zahlásí chybu a pak jede na nouzák :-) Mrknul bych na diagnostiku... tam se uvidí co se rozbilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Potřeboval bych fotku umístění té lambda sondy blíže k motoru jak psal (TomášT) fotku nemohu najít a chtěl bych jí převařit na jiné místo. Před každou STK jí měním. A už se to nedá a problém chci jednou pro vždy vyřešit.. když tak fotky posílejte na můj meil - vladimirci@seznam.cz  děkuju za ochotu važím si toho.. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

ještě perlička, olej od výměny k výměně ani kapku, tam jsem otvíral kapotu jen na ostřik

to je pravda, mám 1.6 55kw a o olej se nemusím starat prostě nenáročnej motor, ale už jsem se ním taky nazlobil :D začalo to vodní pumpu dále to šlo přes cívku a skončilo u škrtící klapky :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím všechny AEE.Auto má 192 300 km.Výměna 3x termostat,2x čidlo teploty ( to má vliv na spotřebu ).Nedávno jsem kontroloval rozdělovač a totálně KO ložisko hřídelky.Sehnal jsem z vrakoviště jinej.Asi 200 km pohoda a pak to začalo,za jízdy zdechne,musím znova startovat a zase jede,na výkonu není nic znát.Četnost zdechnutí se stupnuje.Tady na foru je návod na opravu rozdělovače,tak jsem starý zrepasoval podle návodu,namontoval a auto zase jede.Nevím v čem je chyba,mechanik říká že to může dělat ŘJ,protože rozdělovač je každej od jiného výrobce a ŘJ je nastavená na ten co byl v autě původní. 

Má někdo nějakou zkušenost?  Děkuji za odpověd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Já v kilometrovém období 105-170 měnil kromě běžných věcí taky 2x termostat (jednou vč. té trubice co v ní je), 2x čidlo teploty, zadřený mechanismus stěračů, komplet zapalování (cívka, kabely, rozdělovač), škrtící klapku.

 

Taky mi chcípalo a dusilo se, po výměně komplet zapalování auto blblo vesele dál, pomohla až výměna klapky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdar chlapi.Tento motor měl otec v octavii. Měl najeto 270tisic a nějaké drobné (poctivých). Koupil ji jako ojetou od škodovky když měla 170tisic. S vozem jsem najezdil spoustu kilometru i já. Mohu říct že vůz vypadal i potech kilometrech velmi pěkně. V interiéru se jen prošoupal sedačka. Co se týče výkonu pokud člověk jezdí ve dvou a je střídmí docela to postačuje. Kde vozu dochází dech je pokud je naložený nebo se sním chcete rozjet v kopci(nechce se odlepit). S vozu jsem vyždímal na rovné dálnici neuvěřitelných 195(dle tacho). Spotřeba trochu nad 6 po okrskách do 100vky po dálnici 7,5.Podotýkám že jen ve dvou. Závady : klapka, 2x lambda, termostat+víčko. Nevím jestli to byla vlastnost tohoto kusu,ale pamatuji si že se vůz za studena velmi zahlcoval stačilo 30secund počkat a vše bylo ok. A co mě velmi zaráželo byla spotřeba oleje půl měrky na 15tisic.Vůz byl ježděn jen na minerál od nova.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...