Přejít na obsah

1.6 55 kW - spotřeba, zkušenosti, nemoci a vlastnosti


TomášT

Doporučené příspěvky

Takhle nějak by to mělo ve skutečnosti bejt ale lambda hold pašlavpizdu, hele on koupil za 1000kč novou ale ne origo je to aj bez konektoru takže je tak trochu v háji je to nějaký universal nebo co, tak se ptám je tam jeden černej jeden šedej a dva bílé kabely kam snima na origo konektor nevíte náhodou někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar octavaři :palec2: , měl jsem jí taky(1997) se spotřebou souhlasím - nežere to skoro vůbec. Jediný problém, co jsem měl byla škrtící klapka. Auto mi chcípalo. Po výměně škrtící klapky a diagnostice vše ok. Podvozek seděl. Jízdní vlastnosti vynikající. Jak říkáte posilovač vynikající. Jela perfektně na dálnici 190. Ani jsem si neuvědomil, že tak jedu. Až když jsem byl upozorněn nato kolik jedu. Šla by dál... Rád bych otestoval 1.8 T nebo 1,9 tdi (81 kW). B)

post-21249-1222527039.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak přeci jenom nějakej komentář k tý fotce.Je to foceno na dálnici nové mesto -bratislava na poctivě rovném useku,obsazenost 3 osoby.55tka tudle rychlost dá celkem v poho ,ale dál se jí uš moc nechceje to samozřejmě logické protože při 5000ot,je uš za hranicí max výkonu ten je někde kolem4600.uplná maximálka jeněco málo přes 190 ale to uš je prasárna s tímhle motorem.Zajímalo by mne kolik by jela se sport vačkou od cimbu se kterou motor udajně táhne ještě v 5500ot.Jinak spotřeba docela brutal že jo,nechápu jak někdo muže napsat že jede po dálnici za 6,5l já tedy jezdím za 8,5-9.Naopak ve městě se dostávám malinko pod 7,to jezdím trasu zlín otrkovice.skusím dat ještě jednu fotku ta uš ale není tak dobrá,přeci jenom se to za jízdy blbě fotí.

post-6585-1222594728_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže lambda vyměněna, emise ok, škrtící klapka taky vyčištěna akorát nemáme nikoho kdo by nastavil zakl. hodnoty, na kontrole chyb je vše ok ale zase to začalo na volnoběh to uvízne při 2000ot/min. a nejde dolů, na diagnostice je poloha škrtící klapky v normálu by měla bejt asi tak při 6stupních otevřená jenomže ona si skočí tak na 12stupňů, ještě nás napadla jedna vada ale nevím jestli to je ok. rafika teploměru je přesně v půlce a na pc. to píše teplotu 65stupňů celsia je to normál nebo by to mohla bejt jedna s příčin těch závad a teď raďte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

no a to ukazuje i kdyz je motor dost slusne zahraty? pokud ano tak vymena - jinak ta rafick neleze stejne s teplotou s Vagem - je nahore presne kolmo, ale treba to ma jeste 85 C

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže lambda vyměněna, emise ok, škrtící klapka taky vyčištěna akorát nemáme nikoho kdo by nastavil zakl. hodnoty, na kontrole chyb je vše ok ale zase to začalo na volnoběh to uvízne při 2000ot/min. a nejde dolů, na diagnostice je poloha škrtící klapky v normálu by měla bejt asi tak při 6stupních otevřená jenomže ona si skočí tak na 12stupňů, ještě nás napadla jedna vada ale nevím jestli to je ok. rafika teploměru je přesně v půlce a na pc. to píše teplotu 65stupňů celsia je to normál nebo by to mohla bejt jedna s příčin těch závad a teď raďte.

To čidlo teploty vyměňte v každém případě. Takhle si ŘJ myslí, že je motor studený a vyvádí s ním psí kusy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čus kamaráti tak se konečně po delším čase zas přicházím semhle

Chtěl bych se zatim jen zeptat proč trpi ta lambda na tom místě jak je origo, teče na ni voda ze silnice či jak. Ja jsem odříz vlnovce a dal pletenec ale ten jsem schoval do toho mista jak potrubi přechází ponad torzni tyč. Spotřeba v mem případe 6,0-6,5l / 100km při delší jízde. Ale dostal jsem se podle PC i na 5,8 ale to hodne davno teďka jsem nepřešel emisnou neboť je v haji lambda a motor se třese na volnoběhu jak prase když přidam se uplne srovna je jedno kolik jen zvednout otačky a je klid, tak je zřejme že je v haji když je rozhasene časovaní. Budu to předelavat neboť je na to i čas protože ten spoj co jsem dělal kvuli rozebiratelnosti neci scela OK to bylo dočasne tak tam dam pořadni spojku ale když už to budu mit na kanalu tak by sem rad věděl ten duvod proč na to misto jak to bylo tady na foto někde ve předu (či kvuli vode, přiepadne kvuli otresum) na te foto je to myslim supr jen je nějak nahoru tak nevim zda to při přejezdu nerovnym terenem neboucha o podlahu zespod.

dik

Andy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta fotka je trochu blbě nafocená. Trochu to klame, ale mezi koncem lambdy a podlahou je ještě dost místa. Prostě se tam krásně schová :palec2: Až budu mít auto na kanále, tak zkusím nafotit lepší foto. ;)

Ta porucha nevím přesně, ale z výroby je lambda na dost blbém místě, kde se válí ve vlhku a po čase odejde. Na potrubí z vrchu už se tolik vody nedostane a je vysoušená teplem od výfuku. Nevím no možná si to vysvětluju blbě, ale asi to tak nějak bude ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jasně díky moc za objasneni to ma jiste logiku že až tam voda nedostříkne. Ja to tak tez předělám a bude snad klid :). ja ji mam v pánu už to i otačky trocha litaj za studena a pak je zas klid a z vejfuku cejtit benzin (i když je zahříty motor) tak to tež je dukaz je je už na nic. No dobre kluci dik za info. Ja se na to aj tak musim dat neboť jeden vul me trocha naboural ze před když couval a ja troubím jak na 1 května on nereagoval a pak ještě řekne promintě já Vás neviděl :blbec:

no ale to už je něco jineho diky a čus. mnoho štastnych kilometru

Andy

(mawerick)

Editováno: , autor: olisoft
citovanie predchadzajuceho prispevku je ZAKAZANE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj není zač a dík

Tak Oktu zase čeká maraton. 320Km tam a 320Km zpět. Čtyři lidi-kufr plný(na zpáteční cestě si poveze zimní gumy-v kufru :) )

Jsem fakt měl koupit něco silnějšího. Zvláštní, že se celé rodině nějak zalíbilo cestování na delší trasy od té doby co jsem pořídil Oktu :)

Pak napíšu zkušenosti, ale věřím, že se to rozjede. Spotřeba by mohla být kolem 7,4l...

Editováno: , autor: TomášT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

caute, ja sem se svou oktou aee v chorvatsku, ve ctyrech lidech, teda "jen" na Krku ,ale musim pochvalit dali sme to :) problem byl trosku ty stoupani co sou uz v chorvatsku, tam teda vykon chybel obrovsky...ale tak kilo to proste jelo... jinak sem to zajel na jednu nadrz tam a na jednu zpatky a bylo to lehounce pres 1400km tam i zpet, coz si myslim ze je dobrej vysledek ,ne? ¨

dneska sem vymenil vzduchovej filtr a u toho vycistil skrtici klapku... volnobeh se naprosto uklidnil a auto mnohem lip akceleruje ! takze super,cetl sem tu ze to nema smysl cistit i servisak to rikal, ale ja mam jinou zkusenost teda....

toť muj prispevek v celku o nicem, ale reagoval sem na tu dalkovou cestu,jak psal TomasT :)

Editováno: , autor: leo_pipes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau,tak v sobotu jsem absolvoval trochu delší cestu 280 km s vozekem náklad asi tak 150 kg.A takna půl cestě zpět se mě zdálo,že tomu musím víc šlapat,aby to trochu jelo a i spotřeba šla težce nahoru.Průměr podle pc 9,5 l. A až doma jsem viděl uplně černou koncovku vejfuku plnou sazí.Hulilo to jako studenej nafťák.A to sem to celkem točil,žadný duchlení na 2000 ot.V nedělu jsem jel jen kousek tak 3 km a zadek auta byl celej od sazí. :help:

Vůbec nevím co se mohlo stát.Labdu mám tak asi 2 roky měněnou.Ještě se to nepřipojil na vag.tak nevím co to bude. Nemáte někdo takovou zkušenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsme zpět. Okta to zvládla. Celkem jsme najeli 619Km. Na zpáteční cestě jsem vezl ještě zimní pneumatiky. Takže plato jsem nacpal za opěradla zadních sedadel a vesele vršil gumy na stojato. Prostory v nich vyplnil tím co bylo po ruce. A pak jsem založil "basu" piva. Do vzniklých prostor jsem narval tři-pardon čtyři vetší cestovní tašky, nějaký ty boty a ještě jsem tam nacpal dvě kabele jablek. Černá díra proti tomu hadr :smich: Na pneumatiky ještě rozloženou přepravku a v dece čtyři bundy a byl jsem u skla pátých dveří. Opatrně jsem zkusil zabouchnout pátá vrátka. Nepodařilo se. Byla to moc malá rána. Tak jsem zkusil větší-o trochu. Podařilo se. Pak jsem se šel podívat zboku, jestli se mi náhodou trochu nenafóknul zadní blatník za kolem :) a neotevřeli se boční dveře. Naštěstí se nic takového nekonalo.

Tož asi tak abyste měli reálnou představu co vezla v kufru. Přání mamky a ségry se splnilo-žádná taška do interiéru. Takže si vytáhnuli loketní opěrku a udělali si pohodlíčko.

No na palubě 4 lidi. Kupodivu byla čipernější než jsem si myslel. Po cestě tam i zpět se pospíchalo. Nechal jsem většinu cesty tátovi neb se na Oktu těšil jak dítko na bombón. Obec 60 mimo obec 100 většinou však 110 a když to šlo i těch 125Km/h. Zvláštní, že pokud se s takto naloženým vozítkem dostanete na pětku do rychlosti 110 a výš, tak ani v kopci nemá snahu uvadat. Schválně jsem na to koukal. Serpentýny nahoru s prudkými vracečkami v Písku směr Tábor hrdě na trojku až začali hvízdat gumy a zadek auta by šel do smyku, tak teda za dva. Přerovnávání nákladu není moc dobré ;)

Trochu ostřejší jízdou se motor docela rozdováděl a začal dobře táhnout i na vyšší stupně. Že by samoučicí adaptivní řídící program?? Rozhodně bylo cítit, že se přizpůsobila ostřejší jízdě a většímu vytáčení.

Spotřeba. Zajímavá kapitola. Při cestě tam pal. PC-7,4l/100. Při cestě zpět pal. PC 7,1l/100. Průměz za obě cesty je tedy 7,2l/100. Dobrá PC je PC, ale co skutečnost? Chvilka počítání a výsledek je 7,26l/100 lol docela dobrý ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak hej, keď je naložená tak je to horšie ;) ! Čo si myslel tým silnejším? Keby si sa mal teraz rohodnúť- do akého motoru by si šiel?

Hm to je těžká otázka. Předně musím našim zaplatit ještě 30 000Kč které mi na Oktu půjčili. Takže rozhodovat se není o čem. Prostě 55ka musí zatím sloužit do roztrhání těla Ale popravdě bych asi zatím motorizaci neměnil. Snad jen na delší cesty jako byla tato s plně naloženým autem by to chtělo pár koníků navic, ale pokud mám jezdit podle předpisů, tak 55Kw stačí-opravdu. No a kdybych byl jo rozežranej a chtěl benzín, tak bych se asi rozhodoval mezi 2,0 85Kw a 1,8T 110Kw. Věřím, ale že ten 2,0 by byl míň "uhoněnej" jak 1,8T. Tu šetří málokdo. Takže asi ten 2,0 bych volil. Celkem se tahem od spodu a tak vůbec podobá 1,6 55Kw. Asi bych si na něj zvykl celkem rychle.

Pro Paulmack: hm člověče nevím. Buď ta lambda, protože ta směs musí být hodně bohatá když to tak hulí a sazí. Nebo ty saze vznikají z oleje ve spalovacím prostoru (pístní kroužek, gufero ventilu...). No snad to nebude tahle varianta. Neubývá olej? Ten VAG by to chtělo. Zase když tak vylítla spotřeba...hm to vypadá na lambdu, ale asi bude dost těžce v háji. Nebo čidlo teploty?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...