Přejít na obsah

páčkový přepínač stěračů


Malta

Doporučené příspěvky

prošel jsem všech 16 stran témat ale nikde jsem to nezahlédl.

Je potřeba kvůli demontáži přepínače sundávat volant, nebo stačí odkrytovat spodní a horní kryt volantu? :help:

Manželce blbne tento přepínač a potřebuji ho vyměnit. Samovolně se spoští zadní stěrač, někdy nejde dát impuls na setření předními, už tam asi budou ty kontakty vyčubané ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prošel jsem všech 16 stran témat ale nikde jsem to nezahlédl.

Je potřeba kvůli demontáži přepínače sundávat volant, nebo stačí odkrytovat spodní a horní kryt volantu? :help:

Manželce blbne tento přepínač a potřebuji ho vyměnit. Samovolně se spoští zadní stěrač, někdy nejde dát impuls na setření předními, už tam asi budou ty kontakty vyčubané ;)

odpovím si tedy sám ... ano je.

Ještě jsem neprovedl výměnu jako takovou, ale po sundání spodního plastu pod volantem je přístup tak možná akorát na odpojení konektoru vedoucí do páčky. Vrchní kryt je přes tyč volantu, tudíž nejde oddělat bez sundání volantu. Takže pro ty co nemají bag, je potřeba vyloupnout spínač klaksonu, opatrným zapáčením v jeho levé a pravé spodní straně. Po vyloupnutí je potřeba odpojit kontakt. Pak je potřeba vyloupnout kostru spínače ve volantu, aby se dostalo k matce (velikost matky je 22). Tady jsem pro zatím zkončil. Jakmile udělám výměnu doplním zbytek ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže v pátek proběhla fyzická výměna jako taková. Malinko poopravím svůj předchozí postup, pro vybrání spínače klaksonu z volantu, není potřeba ho rozebírat. Tedy nevylupovat nejdříve tlačítko a pak kostru, ale rovnou celou kostru i s tlačítkem. Před započetím vybrání tlačítka klaksonu je dobré v pojistkové skříni vytáhnout pojistku č.17. Zabráníte tak nechtěnému troubení při montáži a demontáži. Povolíte matku č.22 na volantu a kývavým pohybem pak sundáte volant z tisícehranu. Pokud nevytáhnete volant i s černým plastovým cilindrem (zajišťující troubení v jakékoliv poloze volantu), sundejte ho dodatečně. Po jeho sundání uvidíte křížový šroubek, který drží vrchní kryt volantu. Odšroubujte a vrchní kryt pak lehce vyloupnete. Pak už je cesta volná k oběma páčkovým přepínačům. Na těle přepínače jsou dva zobáčky jejichž zmáčknutím nadzvedenete zámky a tahem doprava (u stěračového přepínače) vytáhnete přepínač ven. Dalším stisknutím zámků odpojíte konektor. Montáž je pak jednoduchá, napojíte konektor zpět (pro jistotu odzkoušejte, zda všechny polohy chodí jak mají (obzvlášť v mém případě, bral jsem páčku na vrakále). Zasuňte spínač zpět až cvaknou zámky. Nasaďte vrchní kryt a ........ vše dál v opačném pořadí jak při demontáži. Až jsem měl vše hotovo, tak jsem si uvědomil, že jsem to mohl i nafotit alespoň mobilem. Tak někdy příště ;)

Hodně štěstí pro ty co to někdy budou muset také dělat ;)

Editováno: , autor: Malta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Čau, jen drobná oprava, ta páčka jde sundat úplně lehce i když odděláte jen spodní kryt pod volantem, potom musíte jednou rukou trochu napružit horní kryt volantu a páčku po odjištění těch zajišťovacích západek vysunete - musíte klopit páčku směrem dolů celé mě to trvalo asi cca 5 minut.

Mám felicii 1.6 r.v. 97. u těch to jde určitě, tak jen kdyby někdo chtěl lehčí způsob. (Upozorňuji pro lidi co nejsou zruční, zpětná montáž je malinko horší s ,,citem" odkloňujte ten pravý roh horního krytu, ale dle mě to vydrží i hrubší zacházení). :kol-47:

Tu druhou páčku (blinkry) jsem nesundával... tak nevím, ale nechtělo semi sundavat volant apod.

Editováno: , autor: Toom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Kedze som mal max 19 gola sadu( 22ku samizda, treba na volant) siel som na to sposobom napruženia horneho krytu-demontaz este ako tak a ten plast toho fakt dos vdrzi, montaz spat vsak bola dost neprijemna. ono da sa to nasadit, tak ze to drzi a pritom to v jednej zapadke nie je. ale tak to nie je 100% riesenie.

Ponukam teda aj 3. sposob. Srob, co drzi horny plast vykuka nad volantom. volant je prakticky cely obaleny v dakej hrubej gume, ktora toho znesie vela, neznici sa, nedoskriabe. Staci teda mat nejaky tensi krizovy srobovak a nebat sa na tu gumu na volante zatlacit. Ja som takto celkom lahko ten srob odmontoval. Problem je trochu, ze je tam aj podlozka a treba proste davat pozor, nech ten srob aj snou niekde nezapadne ked ho odsrobujete. Pak uz sa da s hornym plastom hybat velmi lahko a packovy prepinac sa da tymto sposobom velmi lahko de/na-montovat.Ja som takto dnes vymenil prepinac smeroviek a svetiel. Kazdopadne  kto ma kluc na volant po ruke a len sa toho boji, tak sa toho  netreba bat a zrejme je to najlahsie a najrychlejsie riesenie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...