Jump to content

Jak startovat s TDI


Lukascheck

Recommended Posts

Na tohle téma byl poměrně rozsáhlý časopis v časopisu Auto-diesel, který považuji za hodně odborný a doporučovali startovat bez vymáčknuté spojky. Hovořili právě o namáhání axiálních ložisek. Takže ono na tom něco bude, nehledě na to, že startování s vyšlápnutou spojkou nemá žádný smysl. Dřív se to dělalo u škodovek kvůli lehčímu startu zejména v zimě, kvůli neprohřátému oleji v převodovce (a schopnostech škodovek startovat v zimě + účinek akumulátoru). Zkusím ten článek dohledat, určitě to nezmiňovali pro nic za nic.

Link to comment
Share on other sites

přesně tak, ať sednu do jakéhokoliv auta, tak automaticky vyšlápnu spojku při startu... těžko bych to v sobě teďka odkódoval... :) (když se v automatu musí mačkat brzda, proč by se v manualu nemohla mačkat spojka :D )

Zkus to dohledat.Já to taky někde četl ale nevím kde a nevím co je na tom pravdy

Link to comment
Share on other sites

Tikajúce bomby v autobazároch - „Diesely sú oveľa citlivejšie,“ vysvetľuje šéfredaktor českého časopisu AutoDiesel Martin Vaculík. „Vyžadujú skúsenejšieho a kvalifikovanejšieho vodiča ako autá so zážihovými motormi.“ •Chce si to zvyknúť, ale verte, je to tak správne – štartujte bez spojky! V autoškole síce učili niečo iné, ale štartovanie motora pri zošliapnutej spojke dáva zabrať axiálnym ložiskám. „Z celého sveta štartujú so spojkou len Česi a Slováci,“ smeje sa M. Vaculík. „Má to historické dôvody – Škody mali hustý prevodový olej a slabé akumulátory a štartéry.

Je to dlhší článok, takže iba taký ,,výcuc".

Link to comment
Share on other sites

Tikajúce bomby v autobazároch - „Diesely sú oveľa citlivejšie,“ vysvetľuje šéfredaktor českého časopisu AutoDiesel Martin Vaculík. „Vyžadujú skúsenejšieho a kvalifikovanejšieho vodiča ako autá so zážihovými motormi.“ •Chce si to zvyknúť, ale verte, je to tak správne – štartujte bez spojky! V autoškole síce učili niečo iné, ale štartovanie motora pri zošliapnutej spojke dáva zabrať axiálnym ložiskám. „Z celého sveta štartujú so spojkou len Česi a Slováci,“ smeje sa M. Vaculík. „Má to historické dôvody – Škody mali hustý prevodový olej a slabé akumulátory a štartéry.

Je to dlhší článok, takže iba taký ,,výcuc".

Aby ne vždyť češi a Slováci byl dřív jeden národ lol

Link to comment
Share on other sites

Já taky s vyšláplou spojkou a nikdy jinak. Zamykám na "R" a když vyjíždim tak z 90% couvám. Že bych tedy chtěl šetřit komponenty spojky sešlápnutím, vyřazením, nastartováním sešlápnutím, zařazením a rozjezdem, to zas takovej puntíčkář nejsem.... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

TOHLE JE TEN ČLÁNEK:Tohle bude vyžadovat zvyk, ale věřte nám, že je to správně: startujte bez spojky! Víme, že v autoškole vás učili něco jiného, ale spouštěním motoru při vyšlápnuté spojce dáváte nehezky zabrat axiálním ložiskům. „Z celého světa startují se spojkou jen Češi,“ směje se Martin Vaculík. „Má to historické důvody - škodovky měly hustý převodový olej, slabé baterie i startéry.“

Link to comment
Share on other sites

no to bych uměl napsat taky ale nějakký normální zdůvodnění než že nějakej vaculík se směje že češi startují se spojkou!!!!

Něco čeho se dá chytnout, kvůli vaculíkovi nebudu statrovat bez spojky, ale aji kdyby nevim co tak stejne spojku sešlapuju ať se děje co se děje

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...