Přejít na obsah

Čištění klimatizace


RGB

Doporučené příspěvky

Mně to dělá taky přesně to, co tady popisujete... Mám teda na OCII jen manuální klimu (climatic), a tak před měsícem jsem vše čistil taky. Sprej přímo na výparník, do výdechů, vymontoval jsem odtokovou hadici, která byla v pořádku a pro sichr jsem použil i ten sprej, co odpálíte a položíte na podlahu a z auta zdrhnete. Vše čisté, klima nesmrdí, ale když klimu vypnu s tím, že chci okruh nechat vyschnout při zaplém ventilátoru bez klimy, tak během chvíle nastane NESKUTEČNĚ smradlavej a vlhkej smrad. Je to vážně otravné, hlavně když člověk veze v autě někoho dalšího.

U té manuální klimatizace to má teda nějaké řešení?

Editováno: , autor: PillMaister
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmmmm až budu mít někdy chvíli, tak se pokusim tu klimu natavit tak, aby to klapka otočila na ten výměník a kouknout se tam, ale s tim automatem to nebude jednoduchý + s tou kamerou je to o nervy :-/ Pokud tam kondenzuje vlhkost, tak by to mělo mít taky nějakej odtok ne ? Nebo se tam vše prostě drží...? Evidentně je to u OII designově slabý místo, s OI sem to nikdy takhle extrémně řešit nemusel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To schema, ktere je na minule strane, je pro Octavii prvni generace. V principu to ale funguje stejne. Pres vyparnik klimatizace jde vzduch vzdy. Hned za vyparnikem je odbocka pro chlazeni schranky pred spolujezdcem. Nasleduje pridavne topeni PTC, pres ktere jde vzduch take vzdy. Potom nasleduje radiator topeni, ktery je chladici kapalinou ohrivany porad, ale proud vzduchu je pres nej smerovan klapkama (Climatronic 2 serva, Climatic 1 servo, manual jen lanko od ovladace). Pres radiator jde tedy jen tolik vzduchu, ktere je potrebne pro dosazeni pozadovane teploty (nebo kolik je u manualu nastaveno). Potom uz je zvduch rozvaden ruzne po aute...

 

Mozna by stalo za to vyndat PTC a mrknout tam docela velkou dirou, ktera po PTC zbyde. Je potreba jen sundat kryt vpravo od nohy ridice (jeden sroub je za popelnikem, takze vyndat i popelnik). Nejsem si jisty, jestli na radiator topeni pujde videt, ale minimalne pujde videt na druhou stranu vyparniku nez od strany pyloveho filtru a taky bude venku PTC, ve kterem teoreticky taky muzou byt nejake necistoty.

 

OPRAVA: Dival jsem se na nejake fotky a s tim umistenim PTC jsem se spletl. Neni primo za vyparnikem klimatizace, ale primo za radiatorem topeni. Takze po jeho vyndani bude krasne videt na radiator a pujde pekne prostrikat nejakou dezinfekci. :) (Je to logicke, kdyby to bylo jak jsem psal, tak by teply vzduch ohrival i radiator a tedy i motor, coz neni zadouci. PTC je urcene jen pro vyhrivani interieru.)

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Update. Asi 20 min sem tlačil hadičku k dezinfekci přímo za výparník pomocí kamery (chce to fakt klidný nervy) ale nakonec sem se tam dostal. Pustil sem tam tak cca 300ml pěny a poté zapnul klimu tak, aby to topilo. Lezlo to ven fakt všemi otvory, ale vypadá to, že je po smradu. Zatím jezdim 5 dnů a i po vypnutí AC žádnej smrad, jen vlhko... Tak uvidim, jak dlouho to vydrží

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, měl bych takový začátečnický dotaz: Koupil jsem si sprej na čištění klimatizace, který bych měl nechat vystříkat při zapnuté klimatizaci, což znamená mít zavřené auto a nechat klíč v zapalování. Nezamkne se mi auto automaticky? Mám Octavii III kombi.

 

A ještě přidružený dotaz. Lze nějak v domácích podmínkách zjistit, kolik mi zbývá náplně klimatizace?

 

Díky moc

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezamkne se nic, sám jsem to takhle několikrát praktikoval. Proč by se to mělo zamknout když nezmáčkneš tlačítko pro zamknutí?

 

Nelze, dá se to zjistit tam kde plní klimatizace, náplň se musí odsát a pak podle váhy chladiva v gramech, která je uvedená na štítku v motorovém prostoru se to porovná a případně doplní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tyhle malinkatý rozprašovače sou podle mě k ničemu. Zasviní to sedačky + stropnici a ty bakterie to max lehce podráždí. Jednou sem to nacpal z boku přímo k sání vnitřního okruhu, aby toho šlo do klimy co nejvíc a pomohlo to tak na den. Myslim, že pokud se ta dezinfekce nenastříká přímo na výparník a trasu, kudy jde vlhkost, tak to jsou vyhozené peníze a čas :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za mě s rozprašovačem spokojenost. Vždy jsem byl citlivý na klimu, ale letos s ní jezdím v jednom kuse a bez problémů. Jen když to přeženu, zabolí mě krátce v krku. A to je 10 let staré auto, které jsem letos vystříkal nejlevnějším rozprašovačem a před rokem vystříkal průduchy pěnou a nechal ji prohnat recirkulací.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...