Přejít na obsah

Posilovač řízení (servo) - teče olej


Honza TDi

Doporučené příspěvky

Téma staré, ale také to zrovna řeším :) Na octavii jsou dva typy řízení (pokud jde o TRW), je to starší typ TRW JRP 1164 do čísla WIN 1U-W-061000 a poté novější typ TRW JRP 1165 od čísla WIN 1U-W-061001. Starší typ má na hřídeli jdoucí do kříže volantové tyče zfrézovanou celou plošku, novější typ má pouze vyfrézován žlábek pro šroub v kříži na hřídeli.Mám za to, že novější typ je nastaven na vyšší tlak čerpadla, ale to nevím jistě.Zajel jsem schválně přímo do TRW ve Frýdlantě v Čechách a zeptal se zdali by mi tam moje řízení zrepasovali a bylo mi řečeno, že to tam dělají, ovšem nikoli pro soukromé osoby, nýbrž spolupracují pouze s firmami, takže smůla.Sice mi hodná paní na recepci dala kontakty na ty firmy, ovšem u těch to řízení stojí víc jak nové a nikoho známého bohužel v TRW nemám.Hledal jsem tedy dále na netu a našel jsem tuto firmu http://www.servocerpadla-jiricek.eu/hrebenove-rizeni-koyotrw-a-octavia/ , kde údajně dělají kompletní repasi řízení za cca 4000kč.Zůstává tedy otázkou zda zvolit repas za tuto cenu nebo koupit kompletní nové se 4 roky záruky za 6500kč http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autodily-skoda/octavia/dily-rizeni/12961-rizeni-kompletni-octavia-i-1997-2011.html

Editováno: , autor: pnf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 8 měsíců později...
  • o 1 rok později...

Na repasi hřebenového servořízení celkem nic není,ale je tady zásadní problém:

 

Pokud teče olej okolo tyče řízení,oprava je možná v případě,že pístnici je možné zalapovat v soustruhu,lapuje se jemným smirkem 800,1000,2000 ,pístnice nesmí mít hluboké rýhy,v opačném případě se musí vyměnit. Na vině bývá většinou speciální vysokotlaké gufero-není možné použít běžné /nevydrží tlaky/ - gufero má z přední strany zalisovaný teflonový kroužek,regulující hydraulický tlak a současně vymezující v závislosti na tlaku vůle,které musí být minimální.

Dále se mění na každé straně speciální teflonové kluzné uložení pístnice /v nouzi lze vytočit na soustruhu ze silonu,ideálně však z teflonové tyče. V rozdělovači tlaku - to je ta stopka,že které vychází hřídel řízení se mění speciální teflonové kroužky, O kroužky a ve většině případů je nutné vyměnit i ložiska uložení hřídele /vřetene,matice řízení/ a v návaznosti a to příslušná gufero kroužky,tyto kroužky jsou už bez zalisované teflonové vložky,ale musí se použít gufera vysokotlaká,běžná vydrží jen chvíli=zbytečná práce-nevydrží tlak.

Hlavní problém je ten,že se velmi těžko zjišťují rozměry gufer,futer pístnice a atypických jehlových ložisek řady F /BMW e 39,X5 např. F-208801.4 , F-222253 /v tomhle pseudostátě  ani žádná z tuzemských firem není ochotná nápomoci,jediné,co jsem při shánění slyšel ,...je to speciální rozměr pouze pro servisní střediska,nemáme ,nejde,nemáme,nejde............

Říkám,hlavní problém je tyto rozměry zjistit,mohu doporučit Ruská fóra a diskusní skupiny(nutné azbukou nebo i google překladač,ale komunikovat s prodejcem azbukou),tam není vcelku problém a následně není problém v tom zlém Rusku nebo Ukrajině tato ložiska objednat,po předchozí platbě za cca 14 dnů dorazí,také na alibaba.com ,pokud zadáte poptávku,ozve se Vám ninimálně zaručeně někdo s nabídkou.Něco se dá poshánět na amazonu,ale v kolonii čechii neseženete absolutně nic.

V Čajně tyto jehlová ložiska prodávají také pod alternativním označením HK např. 20x30x7,5 /v orig ložisko INA F-208801.4 , /,ložiska jsou dostatečně kvalitní,z chromové ložiskové oceli.

Je to docela běh na dlouhou trať,...mě trvalo poshánění všech komponentů na kompletní repasi řízení ZF v BMW cca 2 měsíce a chystám se to dělat,jakmile se oteplí.

 

Potom je tady další zádrhel,a to je lisování vysokotlakých gufer-lisují se totiž do dutiny těla řízení ze strany těsnícího břitu,k nalisování se musí použít narážení přípravek,vytočený na soustruhu /všechny už mám ;-)/,gufero musí být naraženo  souose,nesmí se křížit a poškodit těsnící břit,jinak řízení teče,pak je tu problém s vnitřním guferem pístnice,je "utopené" 300-400 mm v hliníkovém těle řízení a drží tam fakt jako prase-vypáčením se riskuje nenávratné poškození celé skříně řízení -k vytažení je nejlépe použít zvláštní rozpěrný přípravek,který už taky mám,kdyby měl někdo zájem,nafotím a vložím.

Jinak tady vkládám z ruského fóra zhruba odkaz na postup v obrázcích.

 

http://bmwpost.ru/forum/57883-post4.html       

ta Gufera vysokotlaká Corteco se dají použít v kombinaci s teflonovými kroužky dle vyobrazení,ale orig tlakové gufero do servořízení vypadá takto:

https://gelzer.ru/catalog/remkomplekty/remkomplekt_rulevoy_reyki_bmw_5_e39_1995_2004_1/#details-2

 

 

Editováno: , autor: wehrwolf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Jdeš na to uvahou špatně. Když jsem dělal řízení na Supa, tak jsem zpovídal https://repaserizeni.cz/45550-octavia-i .. Ony se ty kroužky, gufera atd nekupují pro konkrétní model. Maj sady X průměru a oni je soustruží a leští. Dopasovávají to na každé řízení. Jednoduše proto, že to vadný řízení někde něco vybrousí nebo ty ho zbavíš koroze a jsi o 1mm jinde. Pak ti tam prefabrikát nesedí. Takže se vše dolešťuje podle aktuálního stavu a ty firmy ti vlastně řekli pravdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...