Jump to content
Martin 3500

Máte problémy s řízením? Nefunguje servo?

Recommended Posts

Čus rád bych se zeptal, jestli někdo z vás neví, jak funguje servo u fábie. Potřeboval bych vědět, jestli po nastartování běží servo po celou dobu, nebo jestli se během jízdy vypíná. Moc vám děkuji za odpovědi Martin 3500.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Čus rád bych se zeptal, jestli někdo z vás neví, jak funguje servo u fábie. Potřeboval bych vědět, jestli po nastartování běží servo po celou dobu, nebo jestli se během jízdy vypíná. Moc vám děkuji za odpovědi Martin 3500.

nechapu moc toho psika,co mas v priloze .. :unsure:

jinak ma za to,ze servo bezi porad .. tot muj nazor ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Čus rád bych se zeptal, jestli někdo z vás neví, jak funguje servo u fábie. Potřeboval bych vědět, jestli po nastartování běží servo po celou dobu, nebo jestli se během jízdy vypíná. Moc vám děkuji za odpovědi Martin 3500.

nechapu moc toho psika,co mas v priloze .. :unsure:

jinak ma za to,ze servo bezi porad .. tot muj nazor ..

Cože?! Servo běží jen, když točíš volantem!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Čus rád bych se zeptal, jestli někdo z vás neví, jak funguje servo u fábie. Potřeboval bych vědět, jestli po nastartování běží servo po celou dobu, nebo jestli se během jízdy vypíná. Moc vám děkuji za odpovědi Martin 3500.

nechapu moc toho psika,co mas v priloze .. :unsure:

jinak ma za to,ze servo bezi porad .. tot muj nazor ..

Cože?! Servo běží jen, když točíš volantem!!

mel jsem za to,ze cerpadylko pracuje ihned po nastartovani motoru .. a samozrejme pracuje vice pri toceni volantu ..

u me fabie slysim servo pracovat porad .. takove lehke piskani .. co by to tedy podle tebe bylo .. ??

ale treba se pletu ..

at se vyjadri i ostatni ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servo po nastartování motoru běží ihned, odebírá 7A a je slyšet. Při otáčení volantem na místě na dorazech odebírá až 62A. Právě jsem to změřil u služební 1,4 50kW.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Servo po nastartování motoru běží ihned, odebírá 7A a je slyšet. Při otáčení volantem na místě na dorazech odebírá až 62A. Právě jsem to změřil u služební 1,4 50kW.

Ten odběr se mi poněkud nezdá. Pojistka je tam 50A.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest V/// RS
Díky za rady mě v servisu strašili že ho mám rozbité, že se při 40km/h má vypnout.Takže na mě chtěli akorát vydělat :unsure:

CO ?? tak to su teda Ku.vy co si o sebe myslia v tych servisoch uz ma seru hajzli jedny :angry::disgust:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Díky za rady mě v servisu strašili že ho mám rozbité, že se při 40km/h má vypnout.Takže na mě chtěli akorát vydělat :unsure:

tak to je tedy mazec .. takove nesmysly .. :disgust: zacina to u nas byt silene co se servisu tyce .. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud vím, tak elektrohydraulický posilovač řízení (servo) pracuje ihned po nastartování motoru, ale jeho účinek není pořád stejný. Se zvyšující se rychlostí se účinek serva snižuje, aby měl řidič lepší "kontakt" s vozovkou a při 60 km/h se zcela vypne, protože už posilovací účinek není žádoucí. Alespoň tak jsem byl informován při koupi Fabie.

U elektrohydraulického posilovače je tedy podstatný rozdíl oproti hydraulickému posilovači řízení (např.ve Feliciích, tedy v těch, v kterých posilovač byl) v tom, že nepracuje pořád. Ale určitě se brzy ozvou místní fajnšmekři, kteří to objasní do detailů..... :t

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Alois
Pokud vím, tak elektrohydraulický posilovač řízení (servo) pracuje ihned po nastartování motoru, ale jeho účinek není pořád stejný. Se zvyšující se rychlostí se účinek serva snižuje, aby měl řidič lepší "kontakt" s vozovkou a při 60 km/h se zcela vypne, protože už posilovací účinek není žádoucí. Alespoň tak jsem byl informován při koupi Fabie.

U elektrohydraulického posilovače je tedy podstatný rozdíl oproti hydraulickému posilovači řízení (např.ve Feliciích, tedy v těch, v kterých posilovač byl) v tom, že nepracuje pořád. Ale určitě se brzy ozvou místní fajnšmekři, kteří to objasní do detailů..... :t

zcela se nevypne, zkus se rozjet třeba na 80 km/h vyřaď a vypni klíček (ale nevytahuj ho, to by ses možná smíchy neudržel) a pak si zkus zatočit volantem a poznáš, že to jde bez posilování citelně hůř. To Tě informoval asi někdo hodně informovanej.

Jinak se dá nastavit kódováním řídící jednotky posilovače asi pět různých charakteristik průběhu posilování, což jsem zkoušel, ale výrazný rozdíl jsem nepoznal, s vyjímkou kódování 160 což je pro tělesně postižené mrzáky, kdy čerpadlo běží stále skoro na maximální otáčky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezdil sem pár set km bez serva a je fakt, že kolem stovky už rozdíl není

ale při městských rychlostech to byla dřina

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 Alois: Tvrdili mi to prodejci ve Škoda saloonu, někdy v době, kdy se prodávali první Fabie 1,4 MPI. Asi byli tedy fakt hodně proškolení.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podľa toho, čo je myslené pod beží stále. Otáčky čerpadla serva sa regulujú podľa rýchlosti natočenia volantu. Resp. v doraze ide stále naplno. Ale za normálnych okolností (priamy smer) beží len na nejaké minimum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No 50A poistka tam je preto, lebo pri rýchlom točení volantu na mieste sú tam značné odbery.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj lidi,

mám prblém se svou fabkou. Začala mi svítit kontrolka oranžový volant s vykřičníkem a nejde mi točit s volantem jen stěží. V servisu mi tvrdí, že to je něaká ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA ŘÍZENÍ TRV a prý to stojí 21000,- a mám si ji prý sehnat na vrakovišti. Nemáte někdo s tímto zkušenost a poradil mi co s tím?

Nejsem bohatá a auto potřebuji na dojíždění do práce. Dík ejpril

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je kontrolka servoriadenia, volant ide preto tazko ze servoriadenie bud nefunguje alebo nespravne. ak si s tym bola na diagnostike v servise pomohlo by ake cislo zavady tam ukazalo. ak ti servisak povedal ze riadiaca jednotka je v cudu tak asi je a bud rada ze ti aspon poradil zohnat ju na vrakovisku lebo tieto hovadiny riadiace su naozaj drahe ako ti povedal. takze ak vies napis cislo zavady a treba zhanat nejaku funkcnu jednotku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

může to být ŘJ-servočerpadlo,nebo i senzor na hřebenu řízení.Cena servočerpadla opravdu 21000,na vrakárnách okolo 5000 a snímač starší nedoporučuji,nový je za 3000.

Share this post


Link to post
Share on other sites
a jak souvisí osvětlení vozu se servořízením?

Servo má moc velkej odběr protože mu čidlo dává blbě pokyny a alternátor nestačí dodávat proud :huh: Aspoň to jsem pochopil z jiných příspěvků :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj všichni,

díky všem za rady,Fabi už zase jezdí sehnala jsem na vrakovišti v Praze tu řidící jednotku řízení něaké TRV za 4500,-, dovezla do servisu, namontovali to, vyzkoušeli, vyplázla jsem ještě 3500,- a moje bílá krasavice zase běhá.

Ještě jednou dík za vaše rady byly fakt zapotřebí a užitečné.

čauky ejpril

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to vypadá že je vadné to čidlo (doufám že ne vlastní servo).Dneska se rozsvítila kontrolka a přestal fungovat posilovač.Po znovu nastartování to zase bylo dobrý.Co si kdo myslíte -může to být jen to čidlo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...