Přejít na obsah

Máte problémy s řízením? Nefunguje servo?


Martin 3500

Doporučené příspěvky

jestli mas stary typ trw tak v dobrisi prodavaji za 1199,- repas se zarukou.. tusim ze jsem to asi pred 14 dny resil na aukru.. vymena cidla mi pomohla.. servo uz jde, palubni napeti a svetla uz neblikaji (ikdyz mi prijde ze malilinko porad) a je to servo trosku slyset. ale nevim jestli se nemohlo nejak dokurvit tim jak jsem jezdil s tim ponicenym cidlem.. trosicku kunka nebo jak ten zvuk popsat :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

FunthomasXXL: A to reaguješ na příspěvek 6 let starej? Tak snad počkal na tvojí radu :D Navíc se tady všechno už probralo. 

Nepáči sa ti? Nečítaj :D Je tu fúra opakujúceho sa...odpísal si každému? Keď nájdem príspevok s rovnakou myšlienkou, ten môj vymažem. Nestihol som ešte prečítať všetkých 60 strán.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem měl hlášenou závadu na snímači otáčení volantu. Po výměně čidla závada přetrvávala. Došel jsem k názoru, že problém bude uvnitř čerpadla. Koupil jsem repas. K výměně jsem se dostal až teď, ale závada odstraněna. Mam Fabii z roku 2001, takže tam byl ještě ten protihlukovej obal. Už to bylo dost rozlámaný, tak jsem to vyhodil. Podle mě je to stejně kravina, protože se v tom molitanu akorát drží voda a ten hliník oxiduje (myslim si, že to i způsobilo mou závadu). Fabrika to tam taky přestala dávat. Čerpadlo je ale celkem hlučný, to mě docela překvapilo. Nemyslel jsem si, že bude tolik slyšet. Při parkování je to slušná meluzína. Možná je to i tim, že tam momentálně nemám všechny tři silentblůčky, protože jeden byl zatuhlej v původním čerpadle a nešel vytočit. Našel jsem tohle, ale nechce se mi ani zdát, že ten malej sviňák fakt stojí 190Kč? http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6q0423809b-silentblok-hydraulickeho-cerpadla-oe-5472.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

servo si zacalo spievat a vselijako sa ozyvat,

na palubke sa objavila ikonka volantu s vykricnikom.

olej neubudol, z pameti zavad som vytiahol toto tuto :

 

00816 Power Steering Sensor (G250)
301-10 - Open or Short to B+ Intermittent

 

chyba hovori, ze ide o chybu snimaca, prerusenie, alebo skrat na plus,

tak som presiel kabel od serva k snimacu natocenia volantu a nie je poskodeny.

mam ho vymenit ? lebo cena je asi 100.- eu.

nebude len navlhnuty ?

mam TRW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem řešil Posilovač

 

Fabia combi 1.9TDI 74KW r.v 2000

 

Příznaky

1. ze začátku "mžourání "světel a vnitřního osvětlení při zastaveném autě kdy jsem netočil volantem většinou se to dělo večer a nebo když pršelo nebo bylo vlhko

2. po krátké době od prvního příznaku občas šel volant více ztuha

3. po nějakém tom měsíci se mi už objevovala signalizace volantu s vykřičníkem a servo šlo častěji a častěji ztuha bylo to znát hlavně při parkování před supermarketem a zajíždění do garáže

 

Jak jsem to řešil

 

Nejprve jsem zkoušel hladinu kapaliny v servu posilovače přístup k víčku nádobky se servo kapalinou na  :ble (vyndat baterku, vyndat airbox, vyndat plastový box na baterii a pod nim je  zelené víčko (TRW) nebo šedé víčko (KOYO)  nádobky) kapalina byla OK, pro jistotu jsem zkontroloval manžety na posilovači zda nejsou od kapaliny nebo nejsou popraskané.

Pak jsem se chtěl podívat na senzor úhlu natočení volantu (ten se nachází skoro u hřebene posilovače na hřídeli od volantu) přístup k senzoru na  :ble (vyndat airbox, dát stranou odhlučňovací filc nad čidlem - je pak lépe vidět na samotný senzor, imbusem povolit horní šroub čidla- já to dělal zezhora, pak  rukou jsem šroubek vytočil a vyndal, druhý šroubek je přístupný zespoda - sundat kolo a už by mělo bejt na šroub dobře vidět já jsem si dal ještě noviny na nápravnici aby mě šroubek neskončil někde vně. a na špičku imbusu dal vaselinu aby tam po vyšroubování šroubek držel a nespadl - je tam opravdu špatný přístup já měl 20cm dlouhý imbus ten byl akorát. samozřejmě oba šroubky se dají vyndat spodem ale mě přišel ten horní líp vyndat vrchem.

čidlo jsem si nechal připojené k servu a jen sem si ho povytáhl  rozdělal a vysušil nastříkal bezbarvým lakem kvůli odražení vlhkosti.namontoval zpátky, a kupodivu se nic nezměnilo bylo to pak jen snad horší. takže zbytečná práce  :wallbash:

zde je umístě no na posilovači ten senzor úhlu

post-84501-0-34639300-1400790401_thumb.p

senzor pohled od kola zespodu

post-84501-0-02589900-1400789417_thumb.j

post-84501-0-43098400-1400789427_thumb.j

 

Pro ověření že je senzor úhlu v háji jsem ho odpojil od servočerpadla (stačí si sundat přední levou mlhovku a za ní uvidíte servočerpadlo stačí odpojit konektor úplně napravo když stojíte čelem k autu) auto se chovalo stejně jako předtím Tužší volant (světla už nemžourali protože vadné čidlo bylo odpojeno a nedávalo špatné signály servu a tudíž zbytečně nekolísalo napětí nebo proud  teď nevím  :kol-32: protože falešný signál uvedl na chvilku do chodu servo které má velký odběr a v tu chvíli nezbylo tolik šťávy pro světla)usoudil jsem že je potřeba čidlo nové když jsem viděl ty ceny za senzor myslel jsem že mě vomejou nakonec jsem ho koupil v prondu za TRW 2600kč s tím že staré sem jim musel vrátit ... pozn. k servu TRW jedině TRW senzor a ke KOYO jedině KOYO nejde to kombinovat! čidlo jsem vyměnil a je po problémech musim zaklepat.

zde je přístup k vyndání mkhovky stačí vytrhnout plast vedle ní a dostanete se ke šroubům

post-84501-0-42697000-1400789392_thumb.j

 

odpojit ten konektor napravo 

post-84501-0-29378200-1400790400_thumb.j

 

zde oba senzory

post-84501-0-84560400-1400789447_thumb.j

 

Když jsem natahoval nový senzor měl jsem sundaný podběh a narazil jsem na kryt servočerpadla který se rozpadl jak čokoládový mikuláš (křehký) tak jsem ten plast sundal a vyndal jsem také vodou nacucaný molitan co byl okolo servočerpadla (nepochopitelně hadice která odvádí vodu z kanálků pod baterkou ústila přímo na servočerpadlo...)

post-84501-0-86903500-1400789379_thumb.j

post-84501-0-08921700-1400789494_thumb.j

post-84501-0-06486600-1400789405_thumb.j

Editováno: , autor: Koreks
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten čokoládovej mikuláš tam pak škodovka přestala dávat. Asi zjistili, že je to fakt kravina. Taky jsem to vyhodil. Ale řve to teda dost no. Já měnil celý servočerpadlo. Ale dneska, když jsem jel z práce, tak po nastartování se mi kontrolka rozsvítila a servo nešlo vůbec (ani v nouzáku). Tak jsem to vypnul a znova nastartoval a pak už to zhaslo. Zajímavé. To už nevim co bych měnil pak. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím chlapi,

V pátek nám přestalo fungovat servo (rozsvítila se kontrolka volantu), bez jakýchkoliv projevů, blikání světel, nebo hlučnosti serva. Od té chvíle už nenaběhlo.

Vagcom hlásí toto:

 

4 Nalezeny chyby:

01309 - rid.jedn. servorizeni (J500)
            49-00 - bez komunikace
01598 - Napeti akumulatoru vozidla
            07-10 - signal prilis nizky - Sporadicky
00896 - Zamykaci jednotka zadnich vyklopnych dveri (F256)
            27-10 - nesmyslny signal - Sporadicky
00907 - Regulace zatizeni pri zaberu
            35-00 -  -

 

Myslíte, že je servočerpadlo KO.

 

Fabia 2.0i, r.v.2001

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako první ověř čistotu ploch na elektrickým přívodu k servořízení (všecky šroubovaný a konektorový spoje!!! - odšroubovat, očistit až na kov, namáznout konzervačním tukem a znovu zašroubovat, konektory postříkat sprejem na kontakty a několikanásobně vysunout a zastrčit, aby se očistily dotykový plochy!!!) - a neporušenost pojistek, jsou tam 2 - velká plechová pásková navrchu na baterce pro čerpadlo (má tuším 80A) plus malá klasika nožová pro ŘJ serva. 

 

A až budeš mít +12V za chodu motoru až na svorce čerpadla a zároveň na desce v ŘJ a přitom to furt nepude, tak potom budeš moct říkat že je čerpadlo KO.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Silový napětí je v pořádku. Ty oranžový vlevo jsou kabely CAN-BUS, přes ty to komunikuje. Pravej konektor je k snímači řízení. Ross tech wiki píše, že ta závada 01309 je buď způsobená přerušenými vodiči (asi těma komunikačníma) nebo je prostě vadná jednotka. Spíš bych tipoval to druhý, ale podívej se na svazek v motoru pod airboxem. Tam to bejvá problémový. 

 

EDIT: Aha, máš ho odmotanej. No tak to bych šel asi po servu. Nejde vůbec, nebo v nouzáku?

Editováno: , autor: SpeederBB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servo nejde vůbec, prostě v pátek ráno start, jízda bez serva s rozsvícenou kontrolkou volantu (skoro se nedá jet, hlavně malý kruháky :). Zkoušel jsem během tří dnů cca 40 startů, už se nechytlo.  Ale nikdy se mi nestalo, že by třeba na chvíli vypadlo, a zase se chytilo. Senzor uhlu jsem měnil asi před 7 lety, ale ten dal o sobě vědět, blikáním světel a podsvícení palubky. Tak to asi vypadá na náhlou smrt servočerpadla co?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...