Přejít na obsah

Máte problémy s řízením? Nefunguje servo?


Martin 3500

Doporučené příspěvky

Zdravim, potřeboval bych poradit, nevím jak je to možné, ale zřejmě při výměně serva došlo k tomu, že se mi posunulo řízení tzn. že na jednu stranu mám o čtvrt otáčky volantu víc než na druhou. mohl by mi někdo poradit jak vycentrovat řízení, je to vůbec možný?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsi to měnil ty  a víš tedy jistě,co jsi rozebral a co ne,tak jak píše Wittmann,výměna samotného serva by neměla mít na polohu volantu žádný vliv.Jen se doporučuje po té výměně vytočením kol za běžícího motoru na obě strany ten systém pořádně odvzdušnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím všechny. Jelikož je toho zde spousta na téma servořízení, zeptám se na jednu věc. Co jsem přečetl fórum, tak zde lidé radili, jak zkontrolovat fuknci senzoru úhlu natočení - při odpojení snímače (svítí žlutá kontrolka volantu) přestane poblikávat podsvit přístrojů = vadný senzor natočení. Dnes při parkování se roszvítila právě žlutá kontrolka volantu, ale podsvit poblikával dále. Může se tedy jednat o zmíněné čidlo, či něco horšího :-(. Po opětovném startu už v pořádku. Občas se stává, že i bez kontrolky budíky a světla poblikávaly.

Díky za odpověď a pokud zde již podobný dotaz byl, tak se omlouvám. Fabie je přítelkyně a to auto zase tak moc neznám a její klady a chyby zatím poznávám :-)

Jedná se o Fabii 1,4 MPI 50kW Comfort, r.v.2000 (tj, řízení TRW).

Kapalina doplněna, baterie nová (62Ah).

Editováno: , autor: LKk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Na Fabii 2001 mi preblikavaju svetla. Podla navodu v tomto fore som na skusku odpojil senzor uhlu natocenia volantu. Svetla prestali preblikavat, riadenie ide lahko aj po odpojeni senzora . Prosim vas mozem jazdit s takto odpojenym senzorom, kym tento problem nevyriesim vymenou senzora?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravim idem si sam menit servo na fabii 1 nasiel som dajake videa na youtube ale aj ked nic podrobne ..ak ma niekto dajaky podrobny navod moze poskytnut ale nikde som nenasiel ako je to po doliati noveho oleja..kde sa to ovzdusnuje..ci pri nastartivanom motore..ci treba povolovat daky srob..ci nie hm ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím,

koupil jsem Fabii 1, 2000, 1,4 MPI. Taky mi začal občas svítit oranžový volant a všimnul jsem si mihotání světel při volnoběhu, když jsem stál před vraty a nehýbal volantem. Kolega mi přečet z diagnostiky nějakou sporadickou vadu snímače. Snímač jsem prozatím odpojil, už mám jiný, ale píše se tu, že je dobré snímač přestříkat bezbarvým lakem. Tady https://forum.skodahome.cz/topic/147488-oprava-vypad%C3%A1vaj%C3%ADc%C3%ADho-senzoru-nato%C4%8Den%C3%AD-volantu-mo%C5%BEn%C3%A1-na-v%C4%9Bky/ někdo radí omotat snímač teflonovou páskou. Omotané by to bylo jen zvenku a některé vývody co jsou na té části u výřezu by byly nechráněné. Lakem se to stříká dokola zvenku? Protože mezi těma dvěma plošňáky je nějaký kov a ten asi lakovaný být nemůže, ne? Jenže kdo ví, jak ty plošňáky na den kov dosedají - nemůže se voda dostávat i tam? Nejlíp by bylo celý ten snímač zalít nějak do epoxidu. máte s tím nějaké další zkušenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...


Taky jsem už taky řešil servo Koyo na Fabii I s motorizací 2.0, vydrželo cca. 220 000km, aniž by teklo, nebo jinak zlobilo. Nicméně u téhle motorizace se na konektory serva přes mlhovku nedostanete a je to neskutečný opruz, díky 2x tak velké nádrže na vodu pro ostřikovače (skla i světla), která tak zakrývá i konektory serva. Takže musí dolů nejen levý podběh, ale i nárazník a nádržku odšroubovat a povytáhnout. Pak se teprve dostanete na ty 3 konektory serva. Měl jsem na VAG chybu 00566 a u serva odešel pouze motor nebo jeho ovládání, protože jeho ŘJ s VAG komunikuje. Příčinou byl totálně zoxidovaný kontakt pro zem na prostředním silovém konektoru (pin 2) a také v uzlové svorce nad ním, odkud je tento vodič do konektoru tažen. Bohužel nestačilo vše očistit, servo bylo kaput, Píší hlavně proto, že v tom servisním manuálu pro proměření konektoru serva je chyba (záměna) u měření odporů na těch dvou konektorech, tak aby to někoho nemátlo. Měření napětí na konektorech je uvedeno správně.

 

konektor 1 (vlevo): 
pin 4 a kostra = nekonečno ohm, správně má být 60 ohm (pokud je více ohm, tak stačí několikrát vytáhnout a zasunout pojistku č. 7 v kabině vozidla na straně řidiče)

 

konektor 2 (prostřední):
pin 1 a 2 = asi 60 ohm, správně má být nekonečno ohm, protože jinak by pin 1 a kostra muselo být taky 60 ohm a ne nekonečno ohm.

 

Tak pokud měníte servo, určitě si nejdříve zkontrolujte stav kontaktů v konektorech a v těch zemnících svorkách (uzlech) nad servem, ať to servo pak kvůli tomu za chvíli neměníte znova, nebo vám neblbne. Jsou to dvě šroubové svorky nad sebou, hned pod levým světlem.

Screenshot_01.png

Screenshot_02.png

Screenshot_3.png

Editováno: , autor: Revoxs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Zdravim..

Uz delsi dobu mam problemy se servorizenim na fabii (2000 koyo). Zacalo mi vypadavat servorizeni s obcasnou diskotekou na pristrojovce(abs,rucni brzda,airbag).. Obcas nejde po nastartovani a nekdy se treba pri jizde (cca 15km) vypne zapne atd.. Kabelovy svazek se kontroloval 2x. Servocerpadlo se menilo. Baterka a altik ok.. Ted se chystame na snimac uhlu natoceni.a chci se zeptat jestli s tim ma jeste neco spolecne (abs. cidla.) vag mi vypisuje chyby 01314 01317 01312 00566... Popr pokud snimac nezabere. Na co se jeste zamerit.. Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím, co popisuješ by snímač neměl mít nic společného, můžeš ho odpojit a zkusit jezdit bez něj. Spíš to vypadá na tu elektroinstalaci, ale jelikož není chyba trvalá, tak se to nedá moc zjistit, můžeš zkusit paralelním vedením. Natáhnul bych znova datové vedení a pak bych také VAGu v provozu sledoval napětí na svorce 30.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nekontroval jsem je ja ale 2 ruzni automechanici... Ale po tom ze me to stoji jen penize a nic tak se na to radsi podivam sam..... Nemyslel jsem svazky ale ty 3 kabely na canu.. Dva oranzovy a jeden cernej.kdyz po nich jdu tak vedou do interieru do palubovky ale nevim jestli konci v pojiskovce nebo nekde jinde....zatim sem palubovku nesundaval.... A dalsi poznatek je ze pri studenem startu (baterie na start proud 9.5+-. Altik dava 13.8-14) mi cuka auto a pohasinaji svetla v tu chvily mi vypadne servo a cukani utichne... Dalsi vec co jsem druhy den zkusil je, kdyz servo fungovalo, vypojil jsem snimac uhlu (nepocituju pokles posilovaciho ucinku) a zkousel zapinat vyztrazny, radio na plny kule... A kdyz sem zapnul topeni na plno tak to zaclo zase cukat a problikavat svetla. Vypnu a vse ok.. Zkusim ted chvilku jezdit bez snimace. Bez zaplyho topeni a bez radia a uvidime.. Ale pochybuju ze to ma na sebe nejaky vliv...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten snímač slouží jen k tomu, že pokud začneš zatáčet, tak servo trochu přidá (a zvýší odběr).

Podle mě ti do toho nejde napětí. Na logu z VAGu je možné vypozorovat jeho stálost na svorkách. Můžeš preventivně vyčistit všechny spoje + pojistku na baterii. Stáhni si dílenkou příručku je tam schema.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...