Přejít na obsah

Studený chladič


hguitars

Doporučené příspěvky

Ahoj,

tak si takhle jedu od známých z chaty a najednou mi letí teplota vody nahoru , až jsem to málem uvařil. Všiml jsem si že mi nesepnul ventilátor dochlazování a tak jsem vše začal řešit. Zkouška ventilátoru... Běhá OK. termospínač výměna OK. Termostat výměna, takže OK. A po těhle krocích a pouze pár projetích jsem si teprve všiml toho nejpodstatnějšího!!!! Horní hadice co jde do chladiče horká jako prase, ALE CHLADIČ STUDENÝ A TÍM PÁDEM I SPODNÍ HADICE CO VEDE ZPĚT DO MOTORU KDE JE I TERMOSTAT, no prostě to zřejmě neproudí, takže kde je chyba???? Že by pumpa??? Ta byla ale měněná při rozvodech cca před 10 000km.

OCTAVIA 1.6 55kW 1997

Předem dík za rady a postřehy :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

tak si takhle jedu od známých z chaty a najednou mi letí teplota vody nahoru , až jsem to málem uvařil. Všiml jsem si že mi nesepnul ventilátor dochlazování a tak jsem vše začal řešit. Zkouška ventilátoru... Běhá OK. termospínač výměna OK. Termostat výměna, takže OK. A po těhle krocích a pouze pár projetích jsem si teprve všiml toho nejpodstatnějšího!!!! Horní hadice co jde do chladiče horká jako prase, ALE CHLADIČ STUDENÝ A TÍM PÁDEM I SPODNÍ HADICE CO VEDE ZPĚT DO MOTORU KDE JE I TERMOSTAT, no prostě to zřejmě neproudí, takže kde je chyba???? Že by pumpa??? Ta byla ale měněná při rozvodech cca před 10 000km.

OCTAVIA 1.6 55kW 1997

Předem dík za rady a postřehy :help:

Ano je to vodni pumpa. Normalni vec, bohozel ta pumpa je delana tak, ze na kovove hridely je nalisovana plastova vrtule, to bohuzel obcas nevydrzi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

tak si takhle jedu od známých z chaty a najednou mi letí teplota vody nahoru , až jsem to málem uvařil. Všiml jsem si že mi nesepnul ventilátor dochlazování a tak jsem vše začal řešit. Zkouška ventilátoru... Běhá OK. termospínač výměna OK. Termostat výměna, takže OK. A po těhle krocích a pouze pár projetích jsem si teprve všiml toho nejpodstatnějšího!!!! Horní hadice co jde do chladiče horká jako prase, ALE CHLADIČ STUDENÝ A TÍM PÁDEM I SPODNÍ HADICE CO VEDE ZPĚT DO MOTORU KDE JE I TERMOSTAT, no prostě to zřejmě neproudí, takže kde je chyba???? Že by pumpa??? Ta byla ale měněná při rozvodech cca před 10 000km.

OCTAVIA 1.6 55kW 1997

Předem dík za rady a postřehy :help:

Hmmm oni jsou 2 druhy buď ta hliníková nebo ta kovová - ta vydrží dýl

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano je to vodni pumpa. Normalni vec, bohozel ta pumpa je delana tak, ze na kovove hridely je nalisovana plastova vrtule, to bohuzel obcas nevydrzi

Ještě jedna informace.... topení ale funguje. se zapnutým topením jsem teplotu trochu logicky snížil. okruh topení by mělo ale také honit čerpadlo, ne. Nebo se mýlím??? Nebylo by někde k dispozici schéma chladícího okruhu se směrem toku kapaliny pro 1.6 55kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záruka je 2 roky

Díky za info. Nevíš jak je to s tím okruhem topení? protože topení funguje, nehoní to náhodou taky ta pumpa?? Nebo jak by se dalo poznat, že je pumpa ok i bez demontáže??? Nemohl by taky být ucpaný chladič, je mi totiž divné, vrchní hadice co do něj ústí je horká až do místa kde do něho vstupuje včetně té plastové příruby na něm a celý chladič je studený a stejně tak i spodní hadice co z něj míří do motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano je to vodni pumpa. Normalni vec, bohozel ta pumpa je delana tak, ze na kovove hridely je nalisovana plastova vrtule, to bohuzel obcas nevydrzi

Díky za info. Nevíš jak je to s tím okruhem topení? protože topení funguje, nehoní to náhodou taky ta pumpa?? Nebo jak by se dalo poznat, že je pumpa ok i bez demontáže??? Nemohl by taky být ucpaný chladič, je mi totiž divné, vrchní hadice co do něj ústí je horká až do místa kde do něho vstupuje včetně té plastové příruby na něm a celý chladič je studený a stejně tak i spodní hadice co z něj míří do motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za info. Nevíš jak je to s tím okruhem topení? protože topení funguje, nehoní to náhodou taky ta pumpa?? Nebo jak by se dalo poznat, že je pumpa ok i bez demontáže??? Nemohl by taky být ucpaný chladič, je mi totiž divné, vrchní hadice co do něj ústí je horká až do místa kde do něho vstupuje včetně té plastové příruby na něm a celý chladič je studený a stejně tak i spodní hadice co z něj míří do motoru.

No pumpa honí celej ten okruh a chladič by ucpanej být moh stím jsem se setkal taky tak jsem ho vyndal a pořádně proplách vodou venku a byly tam pěkný sračky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pumpa honí celej ten okruh a chladič by ucpanej být moh stím jsem se setkal taky tak jsem ho vyndal a pořádně proplách vodou venku a byly tam pěkný sračky

Jestli můžu ještě otravovat, tak bych potřeboval ujistit, jestli správně chápu směr proudění chladící kapaliny. Vtok -vstup do chladiče je vrchní hadicí a výstup spodní???

Dík za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přirozeně bych to tak chápal

Pri posuvani sa v kolone (asi 30 minut, vonkajsia teplota cca 18 stupnov) sa mi pri zohriati motora na 105 stupnov (merane cez climatronic) zvysili otacky motora. Najskor som to prisudzoval tomu, ze sa zopli vetraky, ale po vystupeni z auta sa tieto netocili. Pri zapnutej klime vsak funguju ako maju. Zaujimave je, ze aj pri zvysenom volnobehu (1000ot/min) mi spotreba ostala priblizne rovnaka ako ked je volnobeh normalny (700ot/min), teda okolo 0.9l/hod

Mam teda hypoteticku otazku - je mozne, ze si RJ zvysila otacky motora bez pridania mnozstva paliva (tato cast mi nejde velmi do hlavy :)) a tym zvysila aj otacky vodnej pumpy a cielom ma byt ochladenie motora aj bez nutnosti zopnutia ventilatorov? Alebo je toto hlupost a niekde je chyba, ze tie vetraky sa netocia?

Editováno: , autor: mysiax
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přirozeně bych to tak chápal

Tak už jsem z toho jelen! Nakonec jsem ještě zkusil termostat úplně vyhodit a okruh celý maká. Jenže já ho měnil za novej. Tak a teď bych vás chtěl kohokoli poprosit, kdo jste měl termostat někdy v ruce a víte přsně jako já jak to vypadá v místě jeho uložení, aby jste mi jako úplnému laikovi vysvětlili co se s ním přesně děje. Která jeho část se hejbe a tak. Protože jestliže voda běhá tak jak je všudev příručkách popisováno tak to fakt nechápu!!!!

Jen pro úplnost Octavia 1.6 55kW 1997

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už jsem z toho jelen! Nakonec jsem ještě zkusil termostat úplně vyhodit a okruh celý maká. Jenže já ho měnil za novej. Tak a teď bych vás chtěl kohokoli poprosit, kdo jste měl termostat někdy v ruce a víte přsně jako já jak to vypadá v místě jeho uložení, aby jste mi jako úplnému laikovi vysvětlili co se s ním přesně děje. Která jeho část se hejbe a tak. Protože jestliže voda běhá tak jak je všudev příručkách popisováno tak to fakt nechápu!!!!

Jen pro úplnost Octavia 1.6 55kW 1997

Dej termostat do hnku s vodou a začni ohřívat vodu. Uvidíš jak se otevírá. Kontrolu můžeš provést třeba zavařovacím teploměrem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle termostat jsem měl na Feldě a měnil jsem tři za dva měsíce. Je to opravdu součástka, která na těch 1.6 odcházela. Já být tebou, tak za tři stovky koupín nový a budeš mít tutovku, že je dobrý. :)

Ty termostaty se většinou měnily i s tím plastovým kolenem , které se propíchlo a bylo skrz tu přírubu plastovou vidět

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty termostaty se většinou měnily i s tím plastovým kolenem , které se propíchlo a bylo skrz tu přírubu plastovou vidět

Tak je to vyřešeno: Bylo skutečně propíchnuté to plastové víčko co na něj tlačí. Tak jsem dneska koupil ve škodovce origo víko i termostat a už to maká....

No abych to nezakřik. Jinak vám ale můžu říct, že ta schémata co jsou v těch knihách nějak nesouhlasej se skutečností. I u motoru 1.6 55kW je totiž termostat malovaný v blízkosti vodní pumpy a on je ve skutečnosti úplně na druhé straně motoru.

Ještě mě teď čeká výměna el. části spínací skříňky, protože musím vždycky vrátit klíček trochu zpět, aby mi naskočila část el.instalace, ale to sem nepatří...

Nicméně díky za pomoc..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím víčkem máte naprostou pravdu. Když jsem ten termostat kupoval poprvé, tak jsem ho musel koupit komplet i s tím víčkem, jinak by mi prý v případě pozdější reklamace nebyla záruku uznaná.

Jj akorát je na prd to že jak se to propíchne tak ti to běhá někde v tom chladícím okruhu :feve: to nemají moc vymyšlené

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...