Jump to content
Orbb

Cukaní motoru

Recommended Posts

Nějak nevím čemu mám na svém oři říkat karburátor... :feve:

Myslím si,že momentálne je to jedno ako sa " to" nazýva. Ak to pomôže..... Cavte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, takze dalsi poznatky:

Palivovy filtr vymenen, beze zmeny.

Lambdy otestovany VAGem v servisu: Bez zavad i bez problemu se starnutim (pry, VAG kabel mi v patek prisel takze si s tim pohraji jeste sam :-))

V servisu si mysli ze byto mohlo byt zadni gumove uchyceni na naprave (ukazoval mi to, utrzene neni ale je pry hodne volne ... takze vymena.

A dnes jsem si hral s novou hrackou, konecne si aktivoval piskani pri zamykani a odemykani, a automaticky zamek :-) A zaroven proveril funkci spojkoveho spinace a svete div se funkce vzdy 0 bez zadne jednicky :-( Takze mozna problem stale ve spojkovem spinaci ... Proverim multimetrem dle DP ... :feve:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm tak gumove uchyceni na naprave take ne ... 1500,- v cudu :-( Zacina me to desit :feve: Nenasla by setu nejaka dobra duse z Cech, nejlepe z okoli Praglu ktera by mela chvilku casu a dve labdasondy do Fabky ? Kdyz to jimy bude rad si je hned koupim ... Diky moc za nabidky :-) At uz tuhle bolest spousty 1.4 16V 55KW mame jednou vyresenou ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je blbý, ža lambda sondy u sebe běžně nikdo nemá, ale podle mě by mělo pomoct zkusit vyměnit sondu před katalyzátorem. Mě to taky škubalo a vyměnil jsem jí a mám klid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt je, že lambda před katalyzátorem odchází u 1,4 16V celkem často. Kupoval jsem ji ve škodovce a měnil sám, poté co jsem zjistil, že neorigo stojí 1600 a origo 2100, ale má kompletní kabel, včetně konektoru, což mi za tu drbačku a nejistotu ohledně parametrů a zapojení nestálo. Navíc mě přesvědčovali, že 1,4 16V má před katem jen čtyřvodičovou lambdu, tak jsem šel radši do originálu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám zatím jen 80tkm, ale někdy mi to na jedničku při ubrání plynu škubne, což dřív rozhodně nedělalo. Svíčky už mám vyměněné taky a klapku vyčištěnou, tak nevím. Jen jsem před rokem udělal dost špatnou zkušenost s nekvalitním benzínem od benzínky Chemis, hypermarketový benzín je v pohodě. Doporučuju vyzkoušet aspoň 2x plnou nádrž Shell V-Power racing 99+, to je jediný benzín u kterého jsem ochotný připustit určité lepší parametry a už jsem s ním párkrát motor "léčil" po natankování nějakého šmejdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co EGR ventil? mel jsi ho venku? bylo na nem delano zakladni nastaveni? dokaze v malych otackach delat peknou neplechu. a jeste bych zkusil skrtici klapku, bud novou nebo z bezproblemoveho motoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam tiez 16 V v zime to cukalo, ked som nastartoval a aj zhaslo , v znackovom servise nevedeli co s tym...

tak som siel na osciloskop sukromnikovi , diagnostika motora za litrik a povedal mi vsetko co som potreboval vediet

lambda brala nejakych 9V takze vymena odvtedy pokoj..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Také mě to dlouho trápilo. Klepání je způsobeno hlavně : svíčkami (doporučuji DOR15LGS), palivové čerpadlo + pal. filtr (přicpaný) a příliš nová či naopak vadná lambda. Dále může být způsobeno i přisáváním falešného vzduchu, silentbloky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema niekto skusenosti s nejkou pridavnou chemiou do Benzinu nejake aditiva typu Injektor Cleaner ??? Pytam sa preto ze by som to aj vyskusal ale nechcem si narobit viac skody ako uzitku ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
mam tiez 16 V v zime to cukalo, ked som nastartoval a aj zhaslo , v znackovom servise nevedeli co s tym...

tak som siel na osciloskop sukromnikovi , diagnostika motora za litrik a povedal mi vsetko co som potreboval vediet

lambda brala nejakych 9V takze vymena odvtedy pokoj..

Ahoj,

kteoru lambdu ti měnili? Před katalyzátorem, nebo za? Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nema niekto skusenosti s nejkou pridavnou chemiou do Benzinu nejake aditiva typu Injektor Cleaner ??? Pytam sa preto ze by som to aj vyskusal ale nechcem si narobit viac skody ako uzitku ...

Pohladaj už sa to tu preberalo :p Ja ti to môžem len doporučiť mne velmi pomohol CLEANER INJEKTOR od STP

Edited by vikino1

Share this post


Link to post
Share on other sites

něco podobneho mi to dělalo na octě.. ale jen při náhlem ubrani plynu se objevil NEPŘÍJEMNÝ cuk.... jako by se hnul motor.. asi rok mám prasklou dratěnku na vlnovci..ale nefouká to do dnes, tak jsem to neřešil. Nedávno jsem ji stáhl drátem co to bude dělat, už při nastartování bylo auto o poznání klidnějši a co teprve při jízdě... valil jsem oči.. nepříjemný cuk při deceleraci fuč. Komu cuká auto at koukne na stav výfuku.. mohlo by mu to pomoci :) ten můj se kival jak vyviklaný zub sám se divím že přes ten vlnovec ještě nefouká...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba:

16786 - System zpetneho vedeni vyfukovych plynu Prutok prilis velky

je špatná LAMBDA, nebo toto je jiná chyba???

Fabie 2001, 1.4 16V

Edited by technikus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ahoj,

kteoru lambdu ti měnili? Před katalyzátorem, nebo za? Díky

no menili mi pred katom . na vagu to preslo ako ok. na osciloskope to povedalo nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pánové, moje zkušenosti. Po 160tis vyměňte lambda sondy. Je to nákladné, ale vrátí se to na spotřebě. Mě to cukalo kolem 2000 ot, i při řazení. Tohle způsobuje:

1) špatný benzinový filtr, mohou vstřiky

2) netěsnost sacího systému

3) snímač tlaku sání - MAP sensor

4) EGR ventil

5) lambda hlavně ZA KATEM - jemné cukání

6) snímač klepání

7) svíčky / kabely

Můj poznatek - hlavně EGR a lambda za katem to dělala. Ikdyž dáte test stárnutí lambdy, byl OK.

Všeobecně s napěťovými lambdami problémy jsou. Jejich problém je, že ŘJ pozná chybu až když lambda prekročí určitou mez. Ale pomalou kvantifikaci, zasekávání lambdy, mírné výpadky, to lambda nepozná. Je nutné, aby lambda měla kvantifikaci do 0,9s . Po té Rj dostává špatnou a pomalou odezvu a lambda regulace nefunguje jako má a narušuje díky trimm regulaci samotnou širokopásmovou lambdu před katem. Řešení - osciloskop, nebo vyměnit po 160tis, nespoléhat na vag. Mě to pomohlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, chlapi, vyřešili jste problém s cukáním? Mě to cuká i při rozjezdu i při couvání. Zařadím 1 a motor škubne, zařadím zpátečku a motor taky škubne. Zařadím 2 - škubne, pak 3 taky občas škubne. Dělá to zejména v rychlostech 1 až 3 + zpátečka. Když se dívám, jak se někdo rozjíždí, vidím, jak škubne kolo. Mechoš měl podezření na silentbloky motoru, ale po kontrole na zvedáku jsou prý v poho. Náprava taky není urvaná. Ještě se s kolegou domnívá, že by mohlo být něco v převodovce, že ty rány by mohly jít od ní - prý se spíš bude jednat o mechanickou závadu.Když se hodně soustředím na rozjezd a celkově na řazení a přidržím i déle spojku tak to není tak hrozné. Dá se tedy říct, že to škube v 80% případů. Potom, jak sundám nohu z plynu (ačkoliv velmi jemně) tak zase škubne, chci lehce přidat a stejný problém - to mi dělá třeba na 4 když jedu po městě a potřebuji zpomalit či naopak zrychlit. Na 2 se skoro nedá jezdit - nesmím moc divočit s plynem, jinak je to rodeo :-) Měnili jsme svíčky, palivový filtr, palivové čerpadlo. Dle předchozích příspěvků mám obdobný problém, akorát mě to dělá právě i přitom rozjezdu směrem vpřed či vzad. Diagnostika nic nenašla. Mám možnost mít na zapůjčení lambda sondu před katalyzátorem, pak bych mohl zkusit pročistit egr ventil popřípadě zaslepit. Nechci už moc do staříka investovat, tak by se šikl konkrétní tip na vadnou součástku. Budou to ty lambdy? Dík za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, fabia 1,4 16V mi při nízkých otáčkách(2000-2500ot.) cuká, volnoběh drží v pohodě, ve vyšších otáčkách to nedělá, dá mi někdo nějaký tip co vyměnit? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nacata zapalovaci civka??

Blbe je ze jsou 4 a nevis ktera to je.

Casem odejde uplne.

Pokud jde o 16V ktere ma zapal civky zvlast (BKY) doporucuju vozit v kufru novou...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Né to mám nové aj sviečky iridium. Mám problém že pri dlhžšej záťaži (napr jazda po dialnici) zrazu autom cukne a ide akoby ma 3 válce pri prudšom stlačení plynu. Robí to aj na BA aj LPG. Jediná chyba na Vag je chudobná zmes. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Áno. Vycistená, nastavená, EGR nový tiez adaptovaný. Robí my to v rozmedzí 2500 az 3500 otáčok. Keď podradím a idem na 4000 tak ani necukne. Tak isto kolo 2000. Lamby podla Vcds su okey. Práve že my ani nezasvieti kontrolka motora len na diagnostike ukáže 16555. Keď motor vypnem na.5mim tak ide úplne bez problémov ale ak ide dlhžšie v záťaži tak znova začne trhať.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Při hledání příčiny chyby 16555 bych se řídil doporučeným postupem z dílenské příručky (viz. obrázek v příloze). Na prvním místě bych vyměnil palivový filtr (viz. odkaz). Popřípadě se můžeš inspirovat článkem (viz. PDF v  příloze).

 

str 26.jpg

skolni_spek_112005.pdf

Edited by abclab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...