Přejít na obsah

Cukaní motoru


Orbb

Doporučené příspěvky

DP som pozeral ale nič konkrétnejšie sa tam nepíše len skontrolovať lambdy a tesnost sania ale to je pri 90% problémov. Robí to aj na benzíne aj ma LPG takže filtre môžeme vylúčiť. Všimol som.si tiež že občas v rozmedzí 2000-3500 ot my pri zošliapnutom plyne zakolíže výkon. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někdy může být ucpaná spojovací trubka mezi EGR a škrtící klapkou a stačí vyčistit její vyústění a prostor pod škrtící klapkou (viz. foto a odkaz na video). Ale to je spíš jiná chyba. Pokud jsou zanesené vstřiky můžeš zkusit aditivum do benzínu (např. VIF).

 

 

IMG_20190406_142440.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nevím. Obecně lze říct jen to, že když je chudá směs tak buď chybí palivo (špatné čerpadlo, ucpaný filtr, ucpané vstřiky), nebo je moc vzduchu (netěsnost v sání), nebo řídicí jednotka špatně míchá poměr paliva a vzduchu (špatná lambda, špatná řídicí jednotka). Někdo doporučuje lambda sondy pravidelně měnit (viz. odkaz).

 

https://cs.wikipedia.org/wiki/Lambda_sonda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chronické místo neznám, nicméně netěsnost, která způsobuje chudou směs, by měla být někde za místem, kde se mísí benzín se vzduchem tj. někde za vstřikovači. Stříknul bych benzín ve spreji (nebo čistič brzd) kolem sacího potrubí a pozoroval, jestli se změní volnoběh. Ale jak už tad psal zwan, klidně to může být i špatná jiskra (svíčka, zapalovací modul, zapalovací kabel).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak můžeš vyloučit netěsnost v sání. Dále si psal, že obě lambdy jsou podle diagnostiky v pořádku. Pokud to dělá na plyn i na benzín tak teda můžeš vyloučit, že je zanesený palivový filtr a potažmo i benzínové vstřikovací ventily (http://aa.bosch.cz/download/formule/plakat-vstrik-ventily.pdf). Pokud vyloučíme i svíčky a zapalovací moduly. Tak ještě může být problém v elektrickém vedení (viz strana 7 v PDF příloze), nebo dokonce v řídící jednotce.

A díval si se na tu klapku v krytu motoru a na prostor pod škrtící klapkou?

Fabia_-_Svět_Motorů.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě mě napadlo, že může být zanesený "Snímač tlaku v sacím potrubí -G71- se snímačem teploty nasávaného vzduchu -G72-". Jenže dostat se k němu u Fabie je na rozebrání celého sání, protože jeden šroub je zakrytý. Níže posílám video jak ho čistit, ale u toho motoru z videa ten šroubek není zakrytý.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není zakrytý - demontáž je za minutu hotová (nejlépe se to dělá ohnutým thorxem).

Pokud by ovšem s tím snímačem něco bylo, tak by to diagnostika řekla.

Doporučil bych hubší analýzu bloku měřených hodnot a hravně je nahrát v okamžiku, kdy auto škube - ono se pak ukáže, co se tam děje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mě je jeden šroubek MAP senzoru překrytý a nejde jednoduše odšroubovat. Podařilo se mi odšroubovat jen jeden. Mám motor AUB. Je možné, že se různé verze motorů liší.

 

Vycházím z předpokladu, že když je MAP zanesený, tak nemusí správně detekovat tlak a teplotu a ŘJ motoru pak dá neadekvátní množství benzínu. Pokud jsou hodnoty MAP senzoru v rámci normálních hodnot, tak přesto že neodpovídají realitě, tak se to nemusí vyhodnotit jako chyba. 

 

Jinak souhlasím, že je potřeba udělat to co píšeš. Navrhoval jsem jen jednoduché úkony, které je beztak třeba pravidelně dělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, tak potřebuji zase po dlouhé době radu. Zničeho nic, pouze po najetí do garáže se začal klepat motor a lehce prdět do výfuku, kolísají volnoběžné otáčky.

1. mě napadla zanesená škrtící klapka nebo EGR - oboje v pořádku

2. pak že odešla zapalovací svíčka, cívka nebo kabel - vše v pořádku

3. jsem si říkal, že to musí být přední lambda - vypojil jsem její konektor a změna se neprojevila, tak to ní asi nebude

 

Doplním, že palivové čerpadlo a filtr byl měněn asi před 200 km. Svíčky s olejem a další filtry před 5 000 km. 

 

Máte někdo nějaký tip na co se ještě podívat než to hodím do servisu na diagnostiku? Díky! :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně, kup si starej dobrej kabel pro program VAG-COM (pro verzi 409 a nižší stojí pár stovek). Otestuj např. pomocí programu VAG-COM 304 (je toho plnej internet). Prolistuj dílenskou příručku a podle čísla chyby najdi možné příčiny. Ještě napiš jakej máš motor (AUA, AUB ??)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak i když vypojíš lambdu a nic se nezmění, tak to klidně může bejt ona. Protože lambda(y) je jediný senzor, který dává řídicí jednotce zpětnou vazbu ohledně kvality spalování. Pokud máš najeto přes 160 tis. tak je lambda na výměnu tak jako tak protože stárne: http://autoperiskop.cz/co-mozna-nevite-o-lambda-sonde-spotreba-paliva-pohled-dovnitr/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove tak mi dnes diagnostika hodila P0302 na druhem valci - tak nakonec to bude kabel nebo civka. Zajimave je, ze dnes uz volnobezne otacky nekolisaly a chod motoru byl klidnejsi. Zitra na to mrknu a dam vedet :) jinak motor mam BBZ a najeto 128 tis. Jojo tu predni lambdu asi letos preventivne vymenim. Stejne me to nemine... Diky za tipy a ochotu! :)

Editováno: , autor: NO.ID
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...