Přejít na obsah

Srázek v Turnově II.


Dakie

Doporučené příspěvky

mam navrh pro nektere z vas, kteri chteji zazit i neco vic nez 150ps...

jedem s kolegou leden / unor radi priberem dalsiho

Akademie rychlosti v rytmu Lamborghini

Autor: Jan Stacha

06.05. 10:00 Původní zpráva

Kousek za zády zuřící desetiválec, na sedadle spolujezdce strážný anděl v podobě bývalého závodníka a před očima jedna z nejzáludnějších zatáček německého okruhu Sachsenring, do které není vidět.

Přidej plyn! Víc doleva, ostřeji, ne tolik! Plynuleji... plyn, přeřadit, brzdy, napoprvé a silněji, ne tak zhurta!" Tak nějak vypadá škola řízení v podání Lamborghini. Může být dobrou terapií pro příliš sebevědomé zákazníky této slavné italské značky, ale kvůli jejich léčení nevznikla. Účelem Lamborghini Academy je zlepšit řidičské schopnosti všech, kdo mají zájem.

Škola má tři základní úrovně zahrnující teorii i praxi. Nejvyšší úrovní je víkendový kurz závodní jízdy, kde se jezdí i v dvanáctiválcových Lamborghini Murciélago LP640 s výkonem odpovídajícím jejich jménu.

Rozzlobený rotvajler

My ale začínáme „obyčejným" gallardem. Nasoukám své skoro dva metry do krásného, i když pro moji hlavu těsného interiéru a pozdravím se s instruktorem. Slovo „instruktor" je však zavádějící. U Lamborghini vyučují bývalí úspěšní závodní jezdci.

Spolujezdec něco zamrmlá do vysílačky a vydá pokyn vyrazit. Otočím klíčkem v zapalování a těsně za zády mi vyštěkne pětilitrový desetiválec, který se ustálí na nerovnoměrném burácivém volnoběhu. Je to jak klackem probudit spícího rotvajlera. Tohle umí už jen málo aut.

První kolo je zahřívací, jde o první seznámení s okruhem. Jedeme takzvanou čistou stopu, tedy tu nejefektivnější. K orientaci na komplikovaném kopcovitém okruhu Sachsenring pomáhají kužely vyznačující body ideálních nájezdů i výjezdů ze zatáček a také místa, kde je potřeba brzdit. Ještě že tu jsou... Některé horizonty následují zatáčky, do kterých není vidět. Další kolo už je rychlejší a spolujezdec začíná mít pedantské připomínky. Ke všemu. Skoro jako by mi chtěl zkazit zážitek z unikátního svezení v takovém voze.

Jenže stačí dvě kola a je mi to jasné: tady by chválení lecjakého nemehla bylo k ničemu, zvládnutí tohohle vozu potřebuje přísnost. Kdo se poučí a získá po několika jízdách důvěru zkušeného spolujezdce, tomu je pak dovoleno hodně. Nejen v gallardu, ale i superleggeře, o metrák odlehčené verzi s o deset koní vyšším výkonem. Na okruhu však působí, že jich má přinejmenším o padesát víc. Rychleji reaguje na řízení i všechny ostatní podněty a její motor s ostřejším zvukem působí mnohem divočeji. Sekvenční převodovka, kterou jsou všechna auta vybavena, řadí rychleji než sebelepší řidič s manuálem a při podřazování dává krásně přesné meziplyny, doprovázené zvukovou erupcí motoru.

Obavy z agresivity karbonkeramických brzd mizí po pár stech metrech, pracují stejně progresivně jako celý stroj. Po razantnějším sešlápnutí pedálu dokáží pěkně zavěsit do čtyřbodových závodních pásů, které tu rozhodně nejsou pro parádu. Už kvůli ohromujícímu bočnímu přetížení, které superleggera zvládne v zatáčkách. Zrodila se pro okruhy a tady je to znát.

Splněný sen

Na rozdíl od podobných kurzů pořádaných jinými exkluzivními automobilkami není Lamborghini Academy podmíněna vlastnictvím vozu této značky. Přihlásit se může každý, je to však pro opravdu movité fandy. Ceny za základní jednodenní kurz začínají na částkách kolem tří tisíc eur. Pro mnoho obdivovatelů Lamborghini je nicméně „akademie" jedinečnou možností, jak se dostat za volant svého vysněného supersportu, navíc pod dohledem zkušených profesionálů. Splnit si sen. A odnést si pořádnou dávku pokory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To psané logo by asi bylo hezčí, A ten znak od stenlyho je super, tak bych to bral. Ještě by mě zajímalo, jestli jsou trika v různých barvách, a jestli je možno límeček. Bral bych červený :):) .

manolo: no týýýý brďo, to musí bejt zážitek. Dal bych si říct, ale to by mě žena zabila. To je dost velká suma za jeden den, ale asi to stojí za to, tomu věřím. No nic, budu jenom dál snít.

P.S. To ti teda závidím. (v dobrém slova smyslu).

Editováno: , autor: foromen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To psané logo by asi bylo hezčí, A ten znak od stenlyho je super, tak bych to bral. Ještě by mě zajímalo, jestli jsou trika v různých barvách, a jestli je možno límeček. Bral bych červený :):) .

manolo: no týýýý brďo, to musí bejt zážitek. Dal bych si říct, ale to by mě žena zabila. To je dost velká suma za jeden den, ale asi to stojí za to, tomu věřím. No nic, budu jenom dál snít.

P.S. To ti teda závidím. (v dobrém slova smyslu).

cena tusim kolem 2000€ by mela jit zaridit a melo by to byt na 2 dny...kdyz si spocitas pronajem okruhu, kolik to spapa benzinu, kolik bude stat ten koren co ti bude nadavat za volantem, tak nejak tak to odpovida...

proste zazitek...ridil sem hodne aut, porsche, bmw, sedel sem ve ferrari ale lambo sem jen poslintal zvenci, tak bych to chtel zkusit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen tak mimochodem jsem pri vcerejsim uklidu nasel takovej mensi demizonek, a tak jsem si rikal, ze kdyz nevim jak smakujou ty Svijany a ze by par dalsich mohlo mit taky problem, od ted prijimam pres SZ tip na to co bych do toho demizonku mel nechat asi tak natocit. Pripadnym alkoholikum a zavyslakum na tvrdym pripominam ze demizon je urcen na vino a ne na 5l vodky.

nikdo nic, vseci budou pit pivo a tvrdej ?

mam potvrzeno, ze bych mel byt v Nedeli kolem 13 na letisti abych jim udelal taxika za dovolene, no pokud se to zvrhne tak budou muset jet vlakem a su zvedavej jak se dostanu v pondeli do prace. Primarne ale jedu s umyslem kolem 11 hodiny odtamtud odjet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...