Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

RobSol

Vzduchové filtry

    Doporučené příspěvky

    Ahoj všem, prosím o váš názor zda má cenu dávat do tohoto motoru sportovní vzduchový filtr např. od K&N. Jinými slovy zda se tato investice vůbec nějak na jízdě projeví. :help:

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No o tomhle filtru taky uvažuju, ale v souvislosti s přechipováním motoru a použitím sportovního výfuku. Můj názor je že samostatně filtr asi moc nezmění. Ale to je můj názor. Třeba mě někdo toto vyvrátí. Rád se dozvím trochu podrobností. :)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    samozrejme uz som sa vyjadroval k sportovemu filtru. u takehoto motora nema vyznam, ba naopak moze mu skodit ( nedostatocna filtracia ).

    podla mna je dobre ked menis filter napr. kazdych 15tkm alebo rok a nie ako skodovka uvadza 60tkm to potom je dobre pre auto ale spekulovat so sportovym no kazdeho vec.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Sportovní filtr můžu s klidným svědomím doporučit. Měl jsem ho na motoru 1.4 55kW víc jak dva roky a bylo to trochu znát. Jako by sis pročistil nos, aby se ti lépe dýchalo :). Při krásném počasí byl rozdíl nepatrný. Když ale zaprší, hned to poznáš. U tohoto motoru se za deště a chladu, prostě za blbého počasí, zvýší s papírovým filtrem spotřeba klidně i o 1 litr. S bavlněným je v obou případech stejná. Ať je pěkně nebo prší (za podobné teploty). Ověřeno i na dieselu.

    Nějaké poškození klapky nebo motoru jsem během tří let nezjistil. Najeto cca 50 000.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pouziva niekto bavlneny filter na 1.6ke ? Je riziko poskodenia velke, pripadne ma to dosah na zaruku ?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Mám na 1,2 KN filtr už 3 roky a pohoda, mám z něho stejné pocity jako Ben .

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    jj s tím počasím, jak tady píše Ben, jsem slyšel už od více lidí. Mám nato různý pohledy. Dát asi jen sportovní filtr, nemá až tak cenu. Pokud má člověk chip a ten výfuk, jak píše Foromen, pak bych v tom aspoň trochu logiku viděl a mohlo by to být trochu víc znát. Nehledě nato, že by se ještě zlepšil zvuk laďáku. Měl jsem sportovní filtr půjčenej na zkoušku a zvuk byl hlubší a při vyšších otáčkách byl i lepší zvuk jak laďáku, tak i motoru. Dneska má sportovní filtr spoustu lidí a ještě jsem nikdy neslyšel, že by se někomu něco stalo kvůli tomu, že ho má a né klasickej papírovej.

    Na druhou stranu jsem slyšel názor, že tyto filtry díky menší hustotě propouští víc drobnejch částeček a mohou tak po určité době způsobit škodu, proto se používají jen u závodních aut, kde je cenná každá kw a tím i získaná sekunda a nehledí se na životnost motoru.

    Tak sám nevím, předpokládám, že pokud se bude filtr správně čistit jak má (používaní přípravků k tomu určených a né domací) a člověk nejezdí vyloženě v prašným prostředí, snad by se nemělo nic stát. Tyto filtry jsou už dnes hodně rozšířený a kdyby tak škodily, už by se někde něco dělo. A taky...strejda opravuje motorky, hlavně Harleye a jiný choppry a vesměs všichni mají KN filtry vyvedený bokem, otevřený. A nevím o tom, že by jim to taky nějak škodilo.

    Osobně jsem už nalomenej, že něco pořídím taky, ale přijde mi za vložku 1k trochu moc, spíš si plánuju za tuto cenu, či nepatrně větší koupit patřičný části a poskládat si kit s kónusem. Pokud se to udělá kvalitně, mělo by to být OK a nárust výkonu nepatrně větší.

    Editováno na Tangerín

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Filtr KaN mám na 1,2 a nevim zda šlo o placebo ale měl jsem pocit že to pomohlo.... ted už to nepocituji.... (mám filtr a chip)

    A jestli to stojí za investici? Je to otázka priorit... jestli chcete aspon pocit z jízdy tak ho kupte... doporučuji rozhodně jen vložku.... otevřenej ne-e

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Souhlas. Otevřenej na to naše ježdění a mtory Ne-e. Musel bys tam přivést extra studený vzduch. Jinak bn to s výkonem mohlo dopadnout spíš naopak. Viděl jsem blbě zvolený konus a pak to podělalo emise.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    To s tím konusem spíš byla jen taková úvaha. Spíš dám časem taky jen vložku, četl jsem různý názory, zkušenosti ostatních a bylo by to asi o dost nákladnější a hlavně se to musí všechno přesně propočítat s čím nemám zkušenosti. Vložka bude stačit, stejně už z toho víc nevycucnu :)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    to je maximum co by som dal tu sportovu vlozku ale ja jedine origo aj tak ta vlozka tomu nijako moc nepomoze.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Vložka a chip nic jiného tot můj názor...

    A s 1,2 dělat něco jiného??? magořina... Nesouhlasím ani s výfukem.... nejen že si myslím že pokud není od svodů a dá se jen koncovej tak že to krom zvuku nezmění vůbec nic, ale ještě ani nemám rád když to auto řve a paak nejede...

    Aby to nevypadalo že se tady něčím oháním tak jsem měl na autě na zkoušku místo vložky i konus.... řvalo to jak kráva.... na ulici se každej otáčel jestli jede Lambo nebo Ferari.... potom přilítla moje iba a tak aspon se mrkli no.... ale až takovou pozornost jsem nechtěl... nesnášel jsem to jak to řvalo člověk nejel chvilku v klidu... ta 1,2 se musí točit aby jela a když se točila byla hned slyšet...

    Nejhorší situace nastala na dálnici.... řvala furt... Když se jede potichu v autě jako mám já v klidu 140 tak se můžete rejpat v nose a v klidu předstírat že rychleji jet nechcete... ovšem s filtrem mě zrovna v kopci (dlouhym dojela felda v kombíku a v zádu 1,6) v ní 3 kluci.... normálně když to takhle zhyne a 140 je v tu chvíli maximální dosažitelná rychlost začnu ladit dvd nebo vemu telefon a předstírám že nemám zájem o nějakou jízdu natož rychlou.... dyt nepospíchám... ovšem když to řve.... ani náhodou.... vrrrr a oni hroznou prdel že ve vorezlí feldě předjížděj...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    jj tak vím třeba i o lidech, co na 1,2 snižovalli hlavu atd...jakej vliv to mělo na výkon nevím, ale podle mě taky až moc zbytečný vyhození peněz, to už pak vyjde líp si zrovna koupit něco silnějšího. Ten chip, vložka je cenově v poho a i kdybych měl 1,4 nebo 2,0 tak bych si to na auto zase dal. Laďák to je věc názoru. Laityng co mám mi přijde naprosto v pohodě, ani se sportovním filtrem nedělal kdovíjakej rámus. A dávat i svody atd..to by byl za prvé strašnej ranec a za druhý bych docílil toho rámusu, jak píšeš. Mě se líbí to decentní brumlání, ale chci, aby v autě byl i trochu klid a nebyl ten zvuk obtěžující. Jinak vliv na výkon asi mít moc nebude, jediný co jsem zaznamenal byl lepší chod motoru v těch nejnižších otáčkách, takže možná + 1 až 2kw (někde jsem čet, kolik přesně Laityng přidá % výkonu a vycházelo to nějak takhle, takže nic moc, hlavní jeho výhodou asi je, že zamaskuje zvuk motoru :) )

    Jinak s Feldama 1,6 to tak bohužel je, jedou velice solidně i přes to, že kw nic moc, zátah mají. Ale zase máš v Seatu či Fabce větší komfort a bezpečnost, to je důležitější :) Hlavu bych si z toho určitě nedělal, když to nebude Felda, tak to bude nějaký starý BMV s velkým obsahem a pokud to jsou mladí cucáci, navíc strašní frejeři, tak skončej jako všichni ostatní, co znám a to je někde namotaní na stromu a při troše štěstí nebudou ve víkednové statistice.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Sportovní v ložka a chip. Na výfuk nemám nervy :).

    Bavlněný filr je znát hlavně za deště. Šetří benzín.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Chci se zeptat na Vaše zkušenosti...

    Moje jsou jen dobré, ale měl jsem pouze 1,2 12V (u feldy jsem měl otevřenej) situace se změnila a ted mám 1,4 TDi a nevim co sport. vložka udělá se spotřebou a tak.... nechtěl bych aby mi to žralo hodně... ale pomoc tomu motůrku bych chtěl....

    Jinak u 1,2 12V jsem nepocitoval vyšší spotřebu, ale rozhodně se tomu motoru lépe dýchalo....

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Koukám, že Ibiza je už na prodej. Kolik km jsi najel s tou vzduchovou vložkou? Vím, že má životnost velkou, spíš mě jde o zkušenosti. A druhej dotaz, pokud tam máš tu obdélníkovou a né tu sešikmenout, nechceš ji prodat? :) Klidně do SZ ;)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ben, proč nemáš na výfuk nervy? nech si ho uděkat ve firmě jako já a máš to bez stresu :) .

    Editováno na foromen

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Najel jsem asi 50 000km klidně jí prodám, ale klidně ti seženu novou.... někde mám i jako nabídku slev, ale už je to dlouho... samo že jsem to pravidelně čistil a spokojenost... akorát si prostě myslím že na toho diesela to nebude mít ten správnej efekt... ;););)

    pokud by jsi měl skutečně zájem o ten filtr tak napiš...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Formene, nějak se toho obávám. Jsou to peníze, který do toho nechci dát.

    Liwisi, sportovní filtr určitě nezvyšuje spotřebu. Spíš naopak. Mě to u benzínu dělalo 0,1-0,3 dolů ;) .

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jenže s naftou zkušenosti nemám.... není důvod proč by to zvýšilo spotřebu, ale tak nějak si nejsem jistý ani tím, že to bude mít nějaký extrémní vliv na výkon či krouták....

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Diesel nemá žádnou škrtící klapku, tudíž je na vzduchu ještě závislejší a mimo filtr mu nic nebrání. Kámoš ho na dieselu má a chválí sí to! S výkonem šel určitě nahoru.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ahoj všichni,

    neporadil by mi někdo, kde levně sehnat vzduchový filtr do motoru 1,4 16V 63kW?

    Za originální chce Škoda v Praze-Jarov téměř 600,-Kč. Když jsem pátral na internetu, nikde jsem nenašel odkaz na tento typ filtru, např. Auto Kelly jej vůbec nevede. Myslel jsem si, že by se tam dal použít např. filtr z Octávie 1,4 16V, ale rozměrově tam nesedí. Nechce se mi za originál dávat tak nekřesťanský peníz.

    Tak dnes jsem se dopátral dvou firem, které originál zmiňovaného vzduchového filtru prodávají o dost levněji, než servisy Škoda.

    1. firma PRONDO s.r.o. se sídlem Kosmonosy, Víta Nejedlého 742 (zároveň adresa prodejny)

    2. firma AUTO SPEKTRUM DÍLY s.r.o. se sídlem prodejny v Praze-Běchovicích, Českobrodská 65.

    Filtr má katalogové číslo: 036129620H (pouze pro motory 1,4 16V 63kW).

    A teď k cenám s DPH:

    - Škoda Jarov, Škoda Femat = 581,- Kč

    - PRONDO = 333,- Kč

    - AUTO SPEKTRUM = 340,- Kč

    Takže jsem ho již zakoupil, myslím že rozdíl 240,- Kč hovoří sám za sebe.

    Editováno na mirda328

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak sportovní vložku filtru KN už mám od Lewise nějakou chvili v autě a můžu prohlásit, že trochu to znát je, což mě potěšilo, že to nejsou vyhozený peníze :) A spotřeba šla opravdu o něco málo dolů...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×