Jump to content
Sign in to follow this  
-Martin-

jak na výměnu krytu u zadních kotoučů

Recommended Posts

Pro vás asi lamácký dotaz, ale potřebuji na zadní nápravě vyměnit ty plechové kryty kotoučů (jsou úplně sežrané).

Nikdy jsem nic takového na autě nic nedělal, takže jsem se dostal do fáze kdy jsem schodil kotouče a komplet třmeny, ale dál jsem se nedostal.

Náprava se bude měnit za bubnovou takže mi leží komplet v garáži.

díky za rady.

post-11130-1213597606_thumb.jpg

post-11130-1213599078_thumb.jpg

potom se chystam ty třemeny natřít, ale už vidím že nebudu umět ani schodit destičky :)

Edited by -Martin-

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pro vás asi lamácký dotaz, ale potřebuji na zadní nápravě vyměnit ty plechové kryty kotoučů (jsou úplně sežrané).

Nikdy jsem nic takového na autě nic nedělal, takže jsem se dostal do fáze kdy jsem schodil kotouče a komplet třmeny, ale dál jsem se nedostal.

Náprava se bude měnit za bubnovou takže mi leží komplet v garáži.

díky za rady.

potom se chystam ty třemeny natřít, ale už vidím že nebudu umět ani schodit destičky :)

Prosím tě, odkud jsi to vytáhl! Z kopřiv? Ta náprava vypadá jako z Octavie, ale z r.v. 1965 :help:

Štíty brzd jsou nasazeny až za nábojem. To znamená, sundat víčko, povolit matici, sundat náboj. Tím že stáhneš náboj z osy, se zničí ložisko - jeho těsnící kroužky! To se pak musí dát nové. Teprve pak se dostaneš na krycí plechy. Jeden stojí cca 250,-kč.

PS: DŮLEŽITÉ, až budeš dávat do zadu nové desky, tak nezapoměň, že aby jsi je dostal do třmenů, musíš při zatlačování s pístky točit jako by jsi je chtěl zašroubovat!

Je fajn, že se ptáš dřív, než se do toho pustíš! Jíní to dělají naopak. Tím si nadělají víc škody, jak užitku.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ty štíty mam nové, to výčko něčím odesknout ? jak ho tam potom přidělám zpět ? :)

Ale to kvůli tomu že to sundám, musím koupit oba náboje nové ? to je docela drahá sranda... nelze vyměnit třeba jenom těsnění ?

Kotouče a desky jsou skoro nové....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Proč točit s pístky? Originál přípravek jen pístek zatlačí néé. Tak proč točit

To teda néé! Uvnitř pístku se samostav, který ovládá ruč. brzdu: Pokud násilím pístek zatlačíš, zničíš celý brzdič. Už tu jedno takový téma bylo i s fotkama. Tak si ho najdi a nebo si pročti dílenskou příručku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ještě že mám buben, předek jsem normálně zatlačil svěrkou, tak jsem předpokládal , že stejně bude i zadek. Holt člověk se chybama učí.. A to se učil na trabantovi :kol-135:

Share this post


Link to post
Share on other sites


V 16. 6. 2008 na 22:00, Milan II napsal:
Štíty brzd jsou nasazeny až za nábojem. To znamená, sundat víčko, povolit matici, sundat náboj. Tím že stáhneš náboj z osy, se zničí ložisko - jeho těsnící kroužky! To se pak musí dát nové. Teprve pak se dostaneš na krycí plechy. Jeden stojí cca 250,-kč.

 

V 16. 6. 2008 na 22:35, -Martin- napsal:

Ale to kvůli tomu že to sundám, musím koupit oba náboje nové ? to je docela drahá sranda... nelze vyměnit třeba jenom těsnění ?


 

Ahoj :) 

Menil jsem ted zadni kotouce a ty kryci plechy se mi rozpadly pod rukama, jak bylo zhnile.

Docela tu zapadla otazka, na kterou bych potreboval znat odpoved :) A to, jestli je treba kupovat nove naboje, nebo staci vymenit to tesneni? V dokumentaci totiz pisou, ze naboj s loziskem tvori jeden celek, a tak se bojim, ze se vymena krytu docela prodrazi.

Edited by melront

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...