Přejít na obsah

Návod kterak z motoru 47kW udělat 51kW...


martt

Doporučené příspěvky

jedno je jasny do motoru patri studenej vzduch a co nejrovnejsi cestou a ne teplej od motoru a vedenej nekolika obloukama.

až tak do krajnosti bych to nehnal, přeci jen proč by pak nebylo sání přímo v masce, s těmi oblouky v sání to je o dost složitější, není sranda to spočítat a počítání to je velice složité viz. třeba proměnlivá délka sání v závislosti na otáčkách

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesouhlasím. Především se bavíme o HTP, nevím jak u MPI, zřejmě jsi nikdy nesahal na centrkryt HTP třebas po 100km i jen na okreskách. Na krytu zevnitř téměř neudržíš ruku, takže se bavme tak o 60 a možná více stupních... A ten vzduch se ohřívá ne jen kvůli emisím ale především kvůly horkému motoru...

HTP je taky MPI - multi point injection.

Na kryt jsem opravdu nesahal - nemám proč. Auto pocitově jezdí stejně po 10km jako po 100km. Jak píše jakr, zkus se podívat do VAGu na teplotu nasávanýho vzduchu.

A opět jak píše jakr, teorie kolem motorů je složitá. V sání dochází díky setrvačnostem vzduchu, k pumpování, a tvar a velikost sání jako celek na to má prostě vliv. V domácích podmínkách je to stejně jen metoda pokus-omyl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aa je to tady, nejsou argumenty, tak se dela, ze se nerozumi.

treba vsechny ty propagacni materialy, kde bylo psano 47 a ted 51, servisni knizky, navody. Upravy webu, konfiguratoru, ap. ve vsech jazykovych a mistnich mutacich.

Proste ten motor je drobatko upravenej. Sani, vacka bla bla bla., Tvrdit je je stejnej je jako tvrdit, ze se Slunce otaci kolem Zeme.

Timto koncim debatu na toho tema.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aa je to tady, nejsou argumenty, tak se dela, ze se nerozumi.

treba vsechny ty propagacni materialy, kde bylo psano 47 a ted 51, servisni knizky, navody. Upravy webu, konfiguratoru, ap. ve vsech jazykovych a mistnich mutacich.

Proste ten motor je drobatko upravenej. Sani, vacka bla bla bla., Tvrdit je je stejnej je jako tvrdit, ze se Slunce otaci kolem Zeme.

Timto koncim debatu na toho tema.

No teda nevim kde jsi prisel na takovej blud, nova fabie se zacala delat s novejma motorama, takze je jim sumak co napisou do propagacnich materialu a u rooma je to jeden motor, proc u okty 1.6 nejdriv uvadeli 74kW a pak 75 kdyz to stoji takovy hrozny miliony :doh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžete se pánové, inja, JaKr a TomV, jasně vyjádřit k tomu, zda podle vás MÁ smysl dělat výše zmíněnou výměnu sání? Nejlépe bych od vás chtěl popsat co to může udělat s provozem motoru. Pomiňme teď to, zda motor bude mít o XkW víc či ne. Z vašich reakcí tady je totiž poznat určitý nesouhlas.

Tak dotoho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja jenom rikam, ze pokud neupravujes motor tak, ze uz by tovarni sani z 47 nestacilo, coz u htp stejne ani asi nejde, tak to podle me nema vubec smysl, mozna jenom tvuj dobry pocit, ale jak bylo receno, pokud do toho chces dat panize, je to tve svate pravo a je nam potom kulovy ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle téma je fakt děsná sranda :D

martt: je mi jedno, jestli semnou nesouhlasíš, ale až tu úpravu provedeš, když tvrdíž že změna filtru ti udělá navýšení výkonu o 4kW, tak chci osobně asistovat na brzdě před a po změně sání. Osobně se divím, proč to již nemáš hotové, když tě to o tolik navýší výkon :p Docela by mě zajímalo, co máš za zkušenosti s úpravama motorů. Zkoušel jsi aspoň měnit svíčky a dávat jiný filtr u dřívějších aut? Po mém bádání jsem usoudil, že nejsnazší a nejkvalitnější úprava je kvalitní čip (v mém případě Cimbu) a použití orig. filtru v kombinaci s neopotřebovanýma svíčkama (měmit max. po 30tis - já jsem spokojen s nedoporučovaným Brisk Premium). Tvému pocitu také prospěje také plná syntetika v motoru ;)

Pokud si vezmu v úvahu to co tady příznivci změny sání tvrdíte, tak daleko levnější a účinnější musí být konusový tuning filtr - ten vám podle vašich tvrzení přidá tak 6-7kW :D Souhlasím s tvrzením pana Jandy ale nesouhlasím v tom že je to jediná změna motorů! Pro motor je vhodný chladný vzduch a přímé sání, ale to platí v kombinaci s úpravou ventilů a vačky. Pak souhlasím s navýšením výkonu. Samotné sání se dle mých zkušeností projeví na lepším (sportovnějším) zvuku motoru. Pokud je to provedeno formou vyndání filtru (viz mira) tak je to už opravdu extrém a opravdu nevím jestli se to projevuje i na lepší reakci na plynový pedál.

...při tuningu motoru platí ještě jedno pravidlo na který tady zapomínáte - "když vám někdo udělá větší díru do huby, tak vám jí musí udělat i do prd*le, jinak se žádná změna neprojeví" - tj. chtělo by to jiné ventily a výfuk, pak se tady můžete hádát o přírustkách v řádu jednotkách kW, který absolutně nemají cenu v poměru cena/výkon.

Dále myslím, že Škoda Auto utrácí za reklamu a sponzoring víc než dost, tak je asi změna údajů v prospektech nevytrhne, když tam musí změnit typ auta, přidat nové barvy...

Změna výkonu je předvším pro zvýšení prodeje. Ale pokud si sednu z Roma 47kW do 51kW, tak ten výkonnější motor je tišší a není to rozhodně způsobeno sáním. Software motoru je shodný, ale myslím si že je nějak upravena vačka případně i ventily. Změnu jsem pozoroval jen akustickou, nezdálo se mi, že by ten motor 51kW byl nějak svižnější, ale 47kW hučí opravdu jako klasické HTP ;)

závěr pro ty co se chytají za každé slovo: ZMĚNA SÁNÍ JE PŘÍNOS, ALE URIČTĚ NEPŘIDÁ 4kW VÝKONU JAKO TADY TVRDÍTE - koukněte se dyžtak na testy tuningových filtrů, jak ovlivnili krouťák a výkon motoru - max. přínos byl 1kW ale něktetré i ubrali napři 0,5kW. Pak teprve tvrďtě kolik to přídá výkonu. Stejná situace je když p. Janda napíše že 40kW Felicii MPI čipne na 50kW, kámoš s ní byl na brzdě bez čipu a měla 47kW tak pak je snado garantovaných 50kW (ostatně to i sám zmiňuje na svých stránkách) :p

Souhlasím s JaKrem až na dodatek, že motory 47 a 51kW jsou naprosto stejné. Dle mého úsudku mají nějaké úpravy min. na vačce ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koněčně někdo, kdo tuningu motoru rozumí víc než všichni přispívající dohromady. Janjoy :palec2:

Podle p. Jandy je pouze natočená vačka sání o 6° dopředu. Je shodná pro oba typy motorů, je usazená v kuželovém spoji a nechá se libovolně natočit. Proto ta jednoduchá úprava od Škodovky. To má ten hlavní vliv na motor.

Tím že se otevře sací ventil o něco dříve dochází ve vyšších otáčkách k lepšímu plnění motoru. Proto ten nepatrný nárust výkonu. Možná k tomu pomohla i změna umístění filtru.

Ale za tím vidím hlavně úsporná opatření. Tento box se dá použít pro mnoho motorů s jinou spyrohadicí, kdežto ten velokoplošný kryt s filtrem s označením typu motoru se dá použít jen na jeden typ motoru -> malé série -> drahé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aa je to tady, nejsou argumenty, tak se dela, ze se nerozumi.

treba vsechny ty propagacni materialy, kde bylo psano 47 a ted 51, servisni knizky, navody. Upravy webu, konfiguratoru, ap. ve vsech jazykovych a mistnich mutacich.

Proste ten motor je drobatko upravenej. Sani, vacka bla bla bla., Tvrdit je je stejnej je jako tvrdit, ze se Slunce otaci kolem Zeme.

Timto koncim debatu na toho tema.

Blacky: normálně jsem se zeptal, co myslíš těmi miliony, nemá to nic společnýho s argumenty, trochu otevři oči a podívej se na souvislosti, jak psal Janjoy a TomV.

Všichni víme, kdy přišel motor s označením 51kW, to že 12V HTP má okolo 55kW je jasně prokázané a je jedno jestli má chip nebo ne, jestli má sání tohle nebo jiné, a proč tedy 51kW,

jednoduché, kdo má FII s 44kW HTP tak poznal, že tenhle motor je o hodně dál než původní 40kW HTP, asi proto, že si s ním dali ve škodovce práci, montuje se do pola, hodně ho vylepšily a výsledek je ten, že má lepší krouťák i výkon a to 44kW, myslíš, že by vedle něho mohl existovat HTP 12V 47kW, těžko, takže bylo potřeba výkon 47kW zvýšit na 51kW, přesně o ty 4kW, který přidali u původní 40kW verze a podle mě to stačilo udělat jen tužkou, protože 51kW ten motor měl už i při označení 47kW.

Mimochodem, teď jsem měnil filtr na 51kW se sáním bokem, to nasávací potrubí není až tak přímé a široké, jak tu píšete, má na sobě taky zatáčky a vstup do air boxu je pěkně zalomený a navíc je potrubí trochu zplacatělé, na omak bylo taky hezky ohřáté ;) ,

p.s. super se vyndává poslední šroub víka air boxu, kdo se na to chystá, sežeňte si krátký křížák :) (netýká se FI)

jinak původně montované dekly na motor byly jiné pro 40 a pro 47kW motory, lišily se myslím i filtry sání, po novu jsou airboxy stejné pro obě motorizace, tipoval bych i pro 1,4 a 1,6 motory, takže bych za tím viděl spíše snižování nákladů, jeden airbox pro všechny benzíny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vám tedy všem móóc děkuji... :) Je pravda, že v průběhu celé diskuze ve mě postupně narůstal hlodající červíček, že TA změna sání asi nebude mít zas až tak velký přínos... Nedá se tedy nic dělat, sypu si popel na hlavu... :( Na svoji obhajobu ale opět musím napsat, že mě k tomuto tématu NAVEDL p. Janda při čipování, kde řekl, že to je jen a jen tím sáním. Až ho uvidím tak si to s ním vyřídím... :) (a já si tak přál aby to bylo funkční :):):))

Dobře. Je tedy zřejmé, že ať je tam sání to (centrbox), či ono (airbox), tak je to ve výsledku cca jedno, protože obé sání je více méně zkur.eně zakroucené stejně.

Měl bych tedy opravyt nadpis celého tématu na: Návod kterak NEJDE z motoru 47kW změnou sání udělat 51kW...:(:(:(

Celou diskuzi osobně beru jako přínos a tímto děkuji všem za příspěvky.

Martt

Editováno: , autor: martt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

martt, v poho, je to jen diskuze a myslím, že jsme tady od toho, nic si na hlavu nesyp, :) , tohle téma má podle mě daleko větší přínos než spousta jiných tlachů v jiných tématech, a navíc je věcné a je jedno jak a kým bylo založeno,

jenom bych ještě rád viděl, jestli má ten airbox vedle přisávání ohřátého vzduchu při zimních startech, nikde jsem ho neviděl, ale tak nějak jsem nehledal, centrobox - hezký název, má zabudovanou klapku, která se podle teploty naklápí a saje teplý vzduch právě od motoru - viz foto, hroní část,

asi ušetřili i na tomhle

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak koukám, že problém je už vyřešen :) Když se tak dívám na ten airbox, tak ten vzduch snad musím projít ještě horší překážkovou dráhou jak u těch našich krytů, s tím děrovaným šnekem zespodu :) Výhodou asi bude, že je ten vzduch malinko chladnější, ale Jakr má pravdu s tím ušetřením nákladů, to si myslím taky. Osobně bych tak možná zainvestoval do nějaké hadice, nebo něčeho a natvaroval ji od těch brejlí do hrdla toho krytu (viz. obrazek) aby tam ten vzduch šel rychlej a snadněj. Případně ještě do nějaké KN vložky, ale o té by se dalo taky dohadovat na x stránek, zda k něčemu je, nebo ne...Pač na jednu stranu se všude uvádí, že tyto KN vložky jsou vhodný hlavně pro chipnutý auta, na druhou stranu Janda trvdil, že to škodí motoru. Osobně mě natom spíš láká, že by se trochu zlepšil zvuk laďáku, ale s nějakým nárustem výkonu bych nepočítal. Možná by se auto malinko líp vytáčelo, ale toť vše :)

post-8288-1215431823_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak koukám, že problém je už vyřešen :) Když se tak dívám na ten airbox, tak ten vzduch snad musím projít ještě horší překážkovou dráhou jak u těch našich krytů, s tím děrovaným šnekem zespodu :) Výhodou asi bude, že je ten vzduch malinko chladnější, ale Jakr má pravdu s tím ušetřením nákladů, to si myslím taky. Osobně bych tak možná zainvestoval do nějaké hadice, nebo něčeho a natvaroval ji od těch brejlí do hrdla toho krytu (viz. obrazek) aby tam ten vzduch šel rychlej a snadněj. Případně ještě do nějaké KN vložky, ale o té by se dalo taky dohadovat na x stránek, zda k něčemu je, nebo ne...Pač na jednu stranu se všude uvádí, že tyto KN vložky jsou vhodný hlavně pro chipnutý auta, na druhou stranu Janda trvdil, že to škodí motoru. Osobně mě natom spíš láká, že by se trochu zlepšil zvuk laďáku, ale s nějakým nárustem výkonu bych nepočítal. Možná by se auto malinko líp vytáčelo, ale toť vše :)

Třeba by se dalo použít to nasávací hrdlo z 51kW sání viz foto. Třeba by šlo natvarovat. Ale co to udělá nikdo neví. A jak píše inya:"Teorie kolem motorů je složitá. V sání dochází díky setrvačnostem vzduchu, k pumpování, a tvar a velikost sání jako celek na to má prostě vliv. V domácích podmínkách je to stejně jen metoda pokus-omyl.", tak kdo ví...

Ještě mě napadlo přelepit to naše děrování zespodu u centrboxu (pokus - omyl ):).

Nejlepší by asi ale bylo někoho odchytnout s 51kW a airboxem, něco si projet a pak mu tam narvat náš centr a vyzkoušet! To by bylo asi lepší, než to celý kupovat, ne?

post-10107-1215437321_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, je to auto kupovaný v srpnu 06 jako nový, tak už přece nemůžu mít špinavej motor ;) Jednou za čas trochu vlhkou houbičkou setřu prach a konec :)

Vím, že motory jsou složitý, ale nemyslím si, že když by se pomohlo vzduchu líp dostat do krytu, něčemu by to mohlo uškodit :) Já spíš uvažoval dát tam tento díl a z něj něco natvarovat k tomu hrdlu. Jenže jak tak koukám, tak oproti FII tam nemám tolik místa, konec toho dílu už by byl ve stejné rovině, nebo i za tím hrdlem...no kašlu nato, nechám to jak to je :)

post-8288-1215439244_thumb.jpg

Editováno: , autor: Tangerín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...