Přejít na obsah

Jaký olej


Host aka

Doporučené příspěvky

Hele, promiň, nechci tu být za šťourala, ALE: doba proplachovacích olejů je dáááávno pryč! To se dělalo u stovek a stodvacítek! Dnešní oleje už žádné usazeniny netvoří! Ale souhlasím, že u staršího motoru nemá cenu přecházet z 10W na 0W nebo 5W. Přeci jenom jsou tam vůle, olej se ztrácí a více klepe.

Já jsem si to myslel do loňska taky než kamarád zadřel starší Porsche 911 z důvodu špatné reakce olejů na sebe.Byl to průser jako mraky a jedině díky známým se to podařilo v Německu zgenerálkovat jen za 300 000,-CZK.Svojí radou být opatrný se nedá nic rozhodně zkazit protoře i oprava 1.8 v OI by přišla kolem 100 000,-.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, promiň, nechci tu být za šťourala, ALE: doba proplachovacích olejů je dáááávno pryč! To se dělalo u stovek a stodvacítek! Dnešní oleje už žádné usazeniny netvoří! Ale souhlasím, že u staršího motoru nemá cenu přecházet z 10W na 0W nebo 5W. Přeci jenom jsou tam vůle, olej se ztrácí a více klepe.

Já jsem si to myslel do loňska taky než kamarád zadřel starší Porsche 911 z důvodu špatné reakce olejů na sebe.Byl to průser jako mraky a jedině díky známým se to podařilo v Německu zgenerálkovat jen za 300 000,-CZK.Svojí radou být opatrný se nedá nic rozhodně zkazit protoře i oprava 1.8 v OI by přišla kolem 100 000,-.

To je pravda! Na každém oleji je napsáno, že je mísitelný pouze s jinými oleji stejné specifikace! To bezpochyby. 5W-40, 10W-40 i 10W-60 koupíš i se stejnou specifikací, pokud se nepletu. Pro benzín jsem to nezkoumal, ale jsem přesvědčen, že tam to platí taky.

Takže jestli je olej stejné specifikace, jako je předepsána výrobcem, můžeš tam nalít jakýkoliv olej této specifikace. Ale u starších motorů nedoporučuju snižovat viskozitu. Já jsem přešel z 5W-40 na 0W-40 a potom na 10W-60 (vše syntetika téže specifikace) a výsledek je jednoznačný. Tak to je z mé zkušenosti. Je pravda, že 10W-60 dělají pouze asi 3 solidní výrobci a to Castrol, Shell a Valvoline. Podívejte se na ty názvy a musí vám být jasno, že pro výkkonné motory, které občas dostanou řádnou dávku paliva je to to nejlepší, co jim můžete dopřát: Castrol Formula RS 10W-60, SHELL HELIX Ultra Racing 10W-60, VR1 RACING 10W-60. Samozřejmě pro mojeho tatíka by to byl zbytečný přepych :palec2:

Tak třeba od Shellu: Motorový olej SHELL HELIX Ultra Racing 10W-60, balení 20 litrů. Speciální syntetický motorový olej určený především pro závodní použití. Jediný olej pro vozy Ferrari F360, API SJ/CF, ACEA A3/B3/B4-98, 851 kg/m3.

Tady k té specifikaci: Castrol EDGE Sport 10W-60 je mísitelný se všemi značkovými motorovými oleji, které odpovídají

specifikacím vydávaným výrobci automobilů. Třída SAE: 10W-60,Výkonové třídy, specifikace: ACEA A3/B3, A3/B4 , API SM/CF,

Editováno: , autor: tdipower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dik ale spys tam zavolam protoze je auto z Prahy a ja z ostravy ale moc neverim ze to budou mit v databazi a nebo spis jestli budou ochotni se na to podívat.

prosím Tě i kdyby Tvé auto něměli v databázi (mělo by tam být), tak se jich zeptej jaký olej v posledních letech dávají do motorů OI 1.8T-servisy mají dlouhodobé smlouvy s dodavateli olejů a tak pravděpodobnost, že máš stejný olej ve svém voze je vysoká.Jinak jak psal "tdipower" o motorových olejích, tak to samozřejmě platí i pro benzínové motory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Tak se v horizontu 14 dní chystám na výměnu oleje a mám krapet problém s tím, co tam nalít. Mám motor 1.6-75Kw, najeto 105tkm a teď je tam olej Shell o specifikaci 10W-40. Mám teda zůstat u této polosyntetiky nebo přejít na plnou syntetiku 5W-40? V čem se to zlepší/zhorší (kromě ceny).

Aj ja som mal problem a nasiel som celkom dobry link:

http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se v horizontu 14 dní chystám na výměnu oleje a mám krapet problém s tím, co tam nalít. Mám motor 1.6-75Kw, najeto 105tkm a teď je tam olej Shell o specifikaci 10W-40. Mám teda zůstat u této polosyntetiky nebo přejít na plnou syntetiku 5W-40? V čem se to zlepší/zhorší (kromě ceny).

Aj ja som mal problem a nasiel som celkom dobry link:

http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/

Taky beru valvoline 10w40. Předloni před zimou jsem dal plnou syntetiku 5w40 taky Valvoline. Rozdíl jsem nepocítil jen se víc ztrácel, takže dolívat. Do nového klidně syntetiku. Do staršího který jezdil na polosyn tak zase polosyn. Levnější, míň dolévání a pravidelně měnit. :scooter::palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci neznáte náhodou značku FUCHS ? známej my to nabídl za celkem slušnej peníz,ponevač se chystám za chvíly na výměnu oleje.

Jen z doslechu nebo pokecu na netu - FUCHS německej a snad i němci hodně používaný. Hlavně ať splňuje normu pokud nechceš dražší značku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj názor je: alespoň 5W40

olej 0W40 je sice v zimě mnohem lepší (rychlejší promazání motoru) ale také dražší.

Takže bych řekl, že záleží jen a jen na Vaší peněžence, kolik toho unese :palec2:

Já sám dávám 5W40 a nepozoruji žádné problémy, a to ani v zimě..

(během servisního intervalu - najetí oněch 15.000 km - pak dolévám max. 2 dcl)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci neznáte náhodou značku FUCHS ? známej my to nabídl za celkem slušnej peníz,ponevač se chystám za chvíly na výměnu oleje.

Měl bys to zvážit a dobře si prostudovat specifikaci nabízeného oleje, máš ve voze jeden z nejlepších dieselů montovaných do OI, bylo by škoda přivodit si problémy s motorem pro pár ušetřených korun.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fuch je celkem rozšířená značka hlavně mezi oleji do obráběcích strojů, hydrauliky všeobecně. Myslím, že to je srovnatelná značka, jen holt nemá reklamu jako Castrol, popřípadě shell :palec2:

No, možná nemusíš mít pravdu, do klikových skříní kompresorů se také dávají super kvalitní oleje ale přesto se nehodí do spalovacích motorů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem tenhle problém řešil nedávno a nakonec jsem tam vrazil Castrol Magnatec 5-40W.Zdá se mi že auto se ztišilo a jede do otáček "lehčeji". ;)

Castrol Magnatec je olej ktery se straci v motoru.mam zkusenost jak z Mazda 6 2.0 benzin tak z Vectry 2.0 DTI a u obou motoru se co 5000km stratilo cca 0.75L oleje.Mazda r.v. 2004 najeto cca 60 000 km a Opel r.v. 2000 120 000km.Tento olej uz nikdy vice.

já tam Magnatec leju, nemohu soudit jestli je to jen reklamní trik jak níže někdo uvádí, ale v každém případě ten úbytek nemohu potvrdit od výměny do výměny téměř nic-mizivé množství. TDI 117 000 km :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci neznáte náhodou značku FUCHS ? známej my to nabídl za celkem slušnej peníz,ponevač se chystám za chvíly na výměnu oleje.

Měl bys to zvážit a dobře si prostudovat specifikaci nabízeného oleje, máš ve voze jeden z nejlepších dieselů montovaných do OI, bylo by škoda přivodit si problémy s motorem pro pár ušetřených korun.

Jo,na tohle sem taky myslel.Ukazoval mne taky že to splňuje normu VW a prej tyhle oleje hodne používaj na porsche capu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se v horizontu 14 dní chystám na výměnu oleje a mám krapet problém s tím, co tam nalít. Mám motor 1.6-75Kw, najeto 105tkm a teď je tam olej Shell o specifikaci 10W-40. Mám teda zůstat u této polosyntetiky nebo přejít na plnou syntetiku 5W-40? V čem se to zlepší/zhorší (kromě ceny).

Ja by som uz ostal pri 10w40.Co som cital tak zmenit olej sa moze iba 1* a ostat uz stale pri tom,mam namysli 10w40.Me,al si davat polosintetiku ked tam bola plna.Moze Ti zrobit vo valcoch film a moze zacat brat olej,aspon to tak pisu odbornici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj názor je: alespoň 5W40

olej 0W40 je sice v zimě mnohem lepší (rychlejší promazání motoru) ale také dražší.

Takže bych řekl, že záleží jen a jen na Vaší peněžence, kolik toho unese :palec2:

Já sám dávám 5W40 a nepozoruji žádné problémy, a to ani v zimě..

(během servisního intervalu - najetí oněch 15.000 km - pak dolévám max. 2 dcl)

Taky jezdím na 5W40, ale nedávno jsem četl článek převzatý z Tipcars, že 5W nedostatečně promazává turbo (snad jen za studena?), lepší je prý 10W, teď ten článek hledám a ne a ne ho najít. Ale toho 0W bych se asi bál, za studena sice promaže rychleji, ale ložiska turba asi nedostatečně :o .

Editováno: , autor: Viktor X
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já budu teď do 1.8T dávat PETRO-CANADA SYNTHETIC SAE 5W-40, značka Petro-Canada tady není moc rozšířená, ale je to obrovský výrobce olejů a tahle plná syntetika má lepší specifikace než podobný od Castrolu. Takhle mi to vysvětloval kamarád, kterej ho v autodílech prodává a ne proto, aby mi ho prodal, o to vůbec nejde. Ty specifikace jsou - ACEA A3/B3, API SJ/CF, MB 229.1, VW 502/505, VW 505.01, BMW, BMW-LongLife, Porsche, Ford M26-917-A, jestli tomu teda někdo rozumí. Navíc je o polovinu levnější než Castrol a jemu podobné oleje. Každopádně základ je nechat vyměnit olej solidního mechanika. Já si osobně měním sám a mám jistotu. Dneska měněj olej i tak, že zasunou do motoru hadici, kterou to vysajou a pak daj novej olej. Takže vůbec nevypustěj veškerou náplň. Taky člověk neohlídá, jestli to vypuštěj ještě teplý. Kámoš dělal na auto-jarov, a když mi vyprávěl ty prasárny, co se tam děly......frajerům s TDíčkama jenom upustili půl litru a doplnili novým, zbytek byl malá domů. Na naftě se stejně prd pozná, hned je to černý. Ten motor to vydrží, ale životnost jde do háje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...