Přejít na obsah

Zátěžový regulátor


pokjar1

Doporučené příspěvky

Teda už si to moc nepamatuji, ale myslím, že jak píšeš naopak, aby byl pístek spíše více ven z regulátoru, pak má brzdit více. Já jsem si s tím naposledy hrál tedy ještě na felicii a jak píšeš, taky jsem nějak nepoznal rozdíl, ale na štěrku se mi to zdálo lepší. Taky zkus, jestli ti funguje, jestli se nepletu, tak musí stát auto na zemi, pevně se sešlápne pedál brzdy a pak se pustí a při tom se musí regulátor pohnout. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

ahoj,

rád bych oživil toto téma. zadní kola mi špatně brzdí a na mokru cítím, že vše tahá předek. potřebuji zvýšit účinnost zadní nápravy, na fotce výš je regulátor a na mém autě je šroub v polovině dráhy nastavení. Kterým směrem polohy šroubu zvýším účinnost brzd? Když dám šroub do spodní polohy, je účinek vyšší?

A nemá náhodou OI taky ventilky na brzdovém válci pro zadní nápravu jako měla Felicie?

 

děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale zátěžový regulátor snižuje tlak v zadních brzdách, když se auto při brzdění předkloní (nadzvedne se zadek). K tomu dochází při intenzivním brzdění na suché vozovce.

Při zhoršených adhezních podmínkách (např. na mokré nebo zledovatělé silnici) k výraznému nadzvednutí nedochází a proto zadní brzdy brzdí "naplno". Brzdy (rozdělení brzných sil) je dělané pro suchou silnici (kdy se auto předkloní a přední kola se zatíží), proto je normální, že za zhoršených adhezních podmínek se přední brzdy přebržďují.

 

V dílenské příručce (na fábii) píší: Když je tlak v zadních brzdách malý, tak utáhněte pružinu na zatěžovém regulátoru. viz příloha

zatěžový regulátor.pdf

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díky za přílohu, pokud tomu dobře rozumím, pokud je tlak menší tak utažení pružiny znamená to, že ji více napnu - tedy poloha spodního šroubu na regulátoru je ve spodní poloze?

Včera jsem šroub dal do úplně spodní moýné polohy, co dovoluje ta podkovička pod regulátorem, ale nějaké výrazné zlepšení, že bych vítil  větší účinnost zadních brzd, jsem necítil. Proto mě zajímá, zda se šroub má dát do spodní polohy pro zvýšení tlaku zadních brzd, nebo do polohy horní.

Na fotce je poloha šroubu v 1/3 možné dráhy, ale nevím jakým směrem se přidává tlak, zda posunem šroubu dolů, či nahoru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díky za radu, ještě mi to nedalo a ptal se jinde a šroub skutečně až dolů. Bylo mi ale řečeno, že rozdíl není velký a tak mé očekávání mohutného nástupu brzd zadní nápravy je asi zbytečný :-) Další věc je, zda regulátor vůbec funguje. na to se chystám o víkendu podívat..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasan, nějaký hrubý zásahy asi ano, do toho bych se nepouštěl, ale mám pocit, že to vážně blbě brzdí. stalo se mi na mokru i na sněhu, že se předek zasekl a zadní kola se točila dál.. tohle je na rozbití huby :-)

něco najeto mám, ale ten zadek je vážně vlahý. Na stk nic nezjistí, když zkouší samostaně nápravy a v servisu na měření jsem ještě nebyl, zatím hledám co by to mohlo být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...