Přejít na obsah

jak jste vyresili krouceni kotoucu??


lubann

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Mam kombinaci vpredu i vzadu kotouce Zimmermann, desky Textar, na deskach i kotoucich najeto neco malo pres 50t. Pred par dny prezuto na nove zimni pneu. Brzdy s letnimi pneu kopaly.

Zajimalo by mne jestli nekdo zkousel nasledujici:

Dal jsem na radu kterou jsem cetl na jednom ceskem foru, a to vycistit na kov dosedaci plochu koutoucu a naboje. Zduvodneni je nasledujici, pokud je tam barva pri razantnejsim brzdeni se zahreje a teplem se v ni udelaji bubliny ktere jsou schopny kotouc vychylit. Po odstraneni barvy do 100-120 kopani vubec necitim, pri 150 sice ano, ale skoro neznatelne a vim ze se to srovna, viz muj prispevek #63 v tomto vlaknu z roku 2008.

Co pomohlo nevim, delal jsem zaraz dva kroky:

1. vyvazeni pneu

2. smirgl a na kov vycistit dosedaci plochu kotouce a naboje

Zpetne nepoznam co melo vetsi vliv. Take nevim jestli kopani zpusobovaly predni nebo zadni brzdy. Krome techto dvou veci zustaly napravy bez jakychkoliv zmen.

Editováno: , autor: tucnak01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A zkoušel někdo z vás dát na obyč brzdy 280mm kotouč 288mm, který se nechá stočit na 280mm? Na diesepower forum to zkoušeli a sedí vše dobře (en se musí obě nové desky obrousit o 1mm) a nikdo tam nepsal, že by je taky zkroutil. Mysím, že je to lepší než dělat repas celé nápravy i s náboji atd. a většinou i s nejistým výsledkem. Aleje to jen můj názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně to jo Wojnare, ale když tady ty příspěvky čtu, tak je tu hafo lidí, covmění kotouče každej půk roku, dělej repas náprav atd. a stále se jim to kroutí. Tak jsem chtěl jen upozornit na to, že to někteří vyřešili jinak. Já mám na svých 280 najeto přes 100 tisíc km a jsou naprosto dokonalé. Taky nevím proč ji lidi tak ničí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

tak opet resim zkroucene kotouce, mam tam bremba max, jsou tom od jara. Dneska jsem prezouval na zimni, tak jsem ten kotouc vydelal a zarazime, ze vnitrni strana kotouce ma silnejsi prumer nez ta vnejsi, to same plati i u desticek, ze vnitrni u pistku je men ohoblovana, nez ta deska vnejsi - je to v poradku? Taky jsem se dival na ty vodici cepy ve trmenu a uplne suchy - uz zhanim na to specialni vazelinu ci pastu, abych to trochu namazal, ale cim to, ze ten chlazeny kotoouc je z jedne strany silnejsi, nez z te druhe? Ze by ten trmen "neplaval" kvuli suchym cepum a tim padem brzdila jen jedna strana brzdovych desticek??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a jak tu fotku mam dostat z plochy???dam vlozit obrazek a mam odkaz na URL.....no nevim...repas nebudu delat, auto ma 130 000km, v loni probehla geometrie, na technickych nerikal nic (...bylo by potreba vymenit to a to....) a na tlumice jsem byl taktez vloni 80% ucinnosti....takze to neni v naprave....je tu popsaneho hodne, kdo co vymenil nebo na co se zamerit, jen malo lidi tady pise o tech cepech ve tremeni, ktere (ne)-zpusobuji plavani toho kotouce a ja vidim problem v tom....jelikoz jsem si natiral trmeny a ja kokot jsem natrel vse, na co jsem prisel....videlal jsem ty cepy, a hned za zavitem jsou poteceny barvou ci je tam zaschla vazelina ci co...takze problem vidim v tom, v tech cepech,vyzkousim nove cepy a hlavne tesneni a hlavne necim je namazat (vysoka teplota)....necham ze soustruzit bremba a za pul rok se uvidi co dal...jo jeste, cim se meri naboj kola? ten merak se nejak nazyva a ja si nemohu vzpomenout jak:)

Editováno: , autor: Vinca
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dříve jsem používal kotouče FERODO a nikdy se nezkroutily, až dosud. Patrně se jedná o padělky renomovaných značek. V servisu vymění okolo hromadu nesmyslů a nikam to nevede ! Měl jsem silentbloky v hajzlu a kotouče najely 200 tis. Doporučuji koupit kotouče v Německu ale ani tam to neni na 100%

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Dobrý den, jsem zde nově zaregistrován a tímto příspěvkem bych chtěl zároveň všechny členy tohoto fóra pozdravit. Vlastím již dlouhou dobu Š-Octavii r.v. 2004 1.9 Tdi 81 Kw a problém tzv."vlnění kotoučů" řeším již delší dobu. Téměř veškeré opravy, nejen na svém vozidle, si dělám doma sám. Chtěl bych se podělit o určité "zkušenosti", které v této problematice vlnění kotoučů mám a možná tak pomoci ostatním členům fóru. Třeba mě za můj názor někdo nebude mít rád a řekne, že je to nesmysl, rád si poslechnu i jiné argumenty a budu rád, když na můj příspěvěk bude někdo z fóra reagovat.

 

V úvodu bych chtěl říct, že vlnění kotoučů se neděje na všech oktávkách, což do současné doby opravdu nedokážu vysvětlit a ani nikdo jiný i z autorizovaného servisu mi na moji otázka nebyl schopen jednoznačně odpovědět. ( v podstatě o žádné "vlnění" nejde, ale k tomu se dostanu níže) - v podstatě nikdo vám ani ve škodovce neodpoví jednoznačně. Zde bych ještě odbočil s tím, že jsem viděl oktávky, které měly naježděno 780 tis.km každý den v provozu (samozřejmě oktávka I typu 1.9tdi) a žádné vlnění kotoučů nezaznamenáno, některé měly kotouče z části obrezlé, desky "na kov" a rovněž nic. V tomto tématu jsem viděl spoustu příspěvků, snažil jsem se to poctivě pročíst. Abych to ale zkrátil, chci říci, že ze zkušeností co mám můžete při "zvlněných kotučích" vyměnit náboj, ložisko, těhlici (uvádí Škoda - záruka na kotouče..) a pak dáte nové kotouče s deskama a problém nastane znovu. Můžete dokonce vyměnit "puky" na nápravě, stabilizátory... a problém nastane znovu, to chvění při slabším brždění po určitých kilometrech tam pořád prostě bude (mnozí co to čtou mi třeba dají za pravdu). Články typu vyměnit pomalu celou přední nápravnici abych měl nějakou jistotu či záruku mi příjdou trošku nadnesené a hlavně kolik fin.prostředků by mě to stálo ??

 

Celý problém je v nešťastném řešení brzdičů FS III nejen na oktávce (zajímavé že "kotouče na dvojkové oktávce to neudělají" - jiné brzdiče, uchycení třmen, vratná pružina adt..). Asi každý zde ví, jak je uchycení třmene na těhlici u O1 řešeno. Nechci se více rozepisovat, bylo by to na delší vyprávnění, prostě dle mého názoru je jediný problém v tom, že brzdová deska nedosedá v našem případě přímo rovně na celou plochu kotouče. Řeči typu nechte brzdy sednou, nezatěžujte je hned z kraje...- nesmysl, stejně se vám kotouč zvlní znovu pokud jde deska šikmo. Tady to řešení u oktávky je prostě něštastné. Řesil jsem to několikrát. Obě dvě kola sundat, šlapat na brzdu a teď sledovat co dělá brzdový třmen - téměř vždy je náběh desek na kotouč zešikma a nikdy nejdou desky obě dvě kolno - přímo na kotouč. To je podle mě celý problém, můžete mít klidně kotouče za 4 tis a pokud nepůjde deska přímo celou plochou na kotouč při brždění (připomínám hned od začátku po montáži), stejně vám časem půjdou vybrace do volantu a budeme tam jako na začátku.

 

Tedy než bych měnil ložiška, náboje a podobně, zaměřil bych se nejprve na to, jakým způsobem dosedají desky na kotouč a hned z kraje. Jde to krásně vidět na nastříkaném kotouči jak se sjíždí, jestli po celé ploše, nebo jen okrajem. Použíl jsem i způsob ten, že jsem na 3 místech kotouče udělal přes jeho celý povrch rysku fixou a sledoval, jak bude při brždění ryska mizet. Pokud mizí nahoře a ke středu zůstává (to byla většina případů, myšleno z vnější strany pohledu na kolo) můžete si být téměř jisti, že po 1500km jsme tak, kde jsme byli. V tomto případě je nutné sledovat spodní část těhlice o kterou je opřen brzdový třmen - ve spodní části. Tato prakticky jako "jediná" určuje, jaké postavení má třmen k brzdovému kotouči a zda jde přímo na něj. Někdy jsem to řešil tak, že jsem na spodní část těhlice navařil trochu "struzky" obrousil do roviny (těhlice bývají za ty roky v daném místě vymačkané) a třmen šel pak v tomto případě rovno přímo ke kotouči. Je to ovšem individuální na každém vozidle. Důležité je, aby se třmen při brždění nehýbal, tedy nijak "nerotoval" - nevím jak to mám správně popsat. Na některých vozidlech byl takto problém odstraněn, někdy ani tohle nepomohlo. Je zajímavé, že brzdiče na některých O1 to ale nedělají - jde to krásně poznat, když při jízdě intenzivněji brzdíte, podíváte se na kotouč a ten je po celém svém obvodu stejné barvy - pokud někde "fialovější, tmavší" - problém.(samozřejmě obě dvě kola musí brzdit stejně, nepřidírat se pístky apod.. - to beru jako samozřejmost).

 

Svým příspěvkem, za který mě mnozí ukamenují, nebo jej třeba admin smaže, jsem chtěl naznačit, že celý tento problém je pouze dle mého názoru mezi deskou - zejména vnější deska (potažmo třmenem) a kotoučem s tím, že desky dosedají na kotouč "křivě, nepravidelně.." - konstrukční problém samotného třmene FSIII. Ty desky prostě při každém otočení kola v určitém místě defacto "zavadí" o kotouč, brzdový třmen nejde prostě při brždění rovně na kotouč a tím dochází k nepravidelnému opotřebení, sjíždění třmene. Výměna celé nápravnice apod to podle mě nevyřeší, pořád to čtu, vyměnil jsem ložiško, náboj a po ujetí 2tis stejný problém, chce se to zaměřit jen na dosedaní desek na kotouč při brždění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jen dodam, vzdy vymenit gumova vodici pouzdra trmenu. Konzistence deset let stare gumy vodicich pouzder a novych pouzder je silne odlisna.

Resil jsem OI ktera kopala tak ze uz pri 30-40kmh to mlatilo celym autem. Po vymene vodicich pouzder trmenu a nejakych najetych km kopani komplet zmizelo. Na naprave se pritom vubec nic dalsiho nemenilo. I desky a kotouce jsou stale ty ktere jeste pred par mesici kopaly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak  "JaroslavZ"  myslim, ze si zasluzis velku pochvalu. Urcite si tymto pomohol nejednemu cloveku.

Ja mam Oct. I, 1,6 b. vpredu kotuce 256/22  vzadu bubny. V lete stalo auto v garazi asi 3 tyzdne a od vtedy mi stale suchali brzdy. na kotucoch bola trochu hrdza ale casom trochu zmizla (nie uplne). myslel som ze casom to prebrzdim, ale nestalo sa tak. naopak v poslednom case to uz dost kopalo do brzd. pedalu a triaslo volantom pri bzdeni. tak som objednal nove kotuce + nove platnicky (orig. Skoda). po rozobrati brzd som zistil, ze to bolo komplet hrdzave a teda plavajuci strmen bol ako prizvarany. tak som to komplet vycistil (strmen, platnicky, vodiace koliky, kotuc) a dobre namazal. Vysledok: kope a trasie to ovela menej, to sa neda porovnat s tym co bolo, dufam ze tu hrdzu pomaly prebrzdim a bude este lepsie. potom dam vediet. pre info - osadil som spat tie kotuce + platnicky ktore tam boli. nove si odlozim na neskor.

Jednoznacne stacilo dobre vycistit a namazat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

ano mas pravdu, hrdzu na kotuci som vobec neriesil. uz tam zostali take mensie flaky akoby zazrate do kotuca. neviem ci sa mi to niekedy podari prebrzdit, teraz pri brzdeni to este trochu trasie volantom a kope ale velmi slabo.

co myslis "olgojchorchoj" mam tam dat nove kotuce + platnicky + vodiace gumicky/puzdra na koliky?

alebo to casom bude lepsie a tie flaky zmiznu?  ale zas sa obavam ze ak budem takto chodit tak po case by som mohol poskodit nieco ine tym miernym kopanim/trasenim - mozno nejake silentbloky alebo podobne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...