Přejít na obsah

Fabia 1,9 TDi PD


Doporučené příspěvky

Zdravim Vás! Tak jsemvymenil Fabcu1,4 16V za TDi, starší, ale co už je to služební tak to prdím, ale...

1) spotreba přisvižné jízdě kolem 8mi l, j to normal? V Octaviii PD jsem mel max 5,5.

2) přijízdě na rychlost č.4 se při konstatních otáčkách ozývá divný pískot z motoru, jak uberu nebo přidám tak je ticho.

3) V kolika kmjevhodnevymenit rozvody?

A ted mimomísu:

a) Samovolne sevypíná,nebo nejde zapnout vnitřní cirkulace vzduchu, a když otocimklicem do pohotovostni polohy,jako byneco drhlo a pak ok, asi nejaka klapka.

B) jak rozebrat madlo dveří provýmenuspínače oken

c) hnijou 5te dvere u oknka je to reklamovatelne, kdyz je serviska ale auto je z roku 03? (zaruka na karoserii)

Díky za odpovedi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak k bodu 1) ta spotřeba dle mě určitě není normální - měl bys mít kolem 5..max 6...zas teda záleží, jestli nepojedeš do táhlých kopců, pak by ta spotřeba byla větší...

3) rozvody bych určitě doporučil vyměnit hned po koupi vozu - nebo po 90tis km

c) už se to tu řešilo hodně dřív - pokud zabrouzdáš, určitě to najdeš :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 4 roky později...

Uvažuji o koupi Fabie I s motorem 1,9 TDi PD 74 kW. Chtěl bych vás požádat o vaše zkušenosti s touto motorizací. Zajímala by mě spolehlivost, průměrná spotřeba včetně jízd po dálnici u sériového motoru, jízdní komfort atd. Mám vybírat auto i před faceliftem (před MR 2005) nebo raději po faceliftu? Budu rád, když uvedete i počet najetých km. Ptám se z důvodu, že s touto motorizací nemám žádné zkušenosti a potřebuji vědět, jestli má smysl tuto motorizací kupovat, aby s ní náhodou nebyly problémy. Děkuji za vaše rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

modrafelda: osobně bych vzal co nejnovější kousek, jinak od faceliftu jsou tam rozdíly jen v drobnostech, zejména kvůli emisním normám (ATD EU3, AXR EU4) = jsou tam drobet jiné vstřikovače, jiný EGR ventil, jinén řízení podtlaku, spotřeba obou je +- stejná, údajně starší kousky s ATDčkama jsou drobet živější - nepřiškrcený na emisích :)

 

jinak moje zkušenost po cca 160 000 km  je taková, že motor je už v základu na Fabču příjemně živý a velmi spořivý (není problém jezdit dlouhodobě pod 5l/100km, ale pokud vozíš lidi, nebo jezdíš svižněji, je reálnějkší spotřeba lehce nad 5l/100), motoricky je to držák (každopádně ale kupovat hlavou = mít s sebou mechoše s VAGem a nechat si okouknout vstřikovače a nalogovat regulaci turba), sem tam odejde drobnost jako čidlo teploty v expanzní nádržce, nebo termostat (stokorunové položky), při opravdu velkém nájezdu může drhnout regulace turba (Fabia má kkk turbo, které je na to méně háklivé jako Garret u Octavie-Golfu), stejně tak převodovka je slušnej kousek, 5Q je dostatečně dlouhý....

 

jinak zrovna u těžkého dieselu se zaměř na stav přední nápravy a hřebenu řízení, nápravy bývají "vytlučený", GOčko je naštěstí záležtost nějaké té tisícovky, díly nápravy jsou levné...pořádně si okoukni manžety mezi hřebenem řízení a tyčkami řízení, jak jsou odrbané, popř poblité mastnotou - olejem, ruce pryč (načatý hřeben řízení, repase 5000,- prd vydrží, origo díl včetně materiálu cca 8000,-Kč)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak je na tom servořízení u motorizace 1,9 TDi 74 kW? Jsou s ním také často problémy, příp. po kolika najetých km vám servo odešlo? Slyšel jsem od různých lidí, že u Fabií jsou se servem často problémy, navíc táta má Fabii 1,4 MPi a servo mu odešlo už při 90000 km, což se mi zdá dost brzy. Nevím ale, jestli na problémy se servem trpí všechny motorizace u Fabií nebo jen některé.

Jaká je přibližně životnost turba u této motorizace? Ptám se proto, abych si nekoupil auto s nájezdem, při kterém se už blíží konec životnosti turba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To servořízení zlobí, je to prostě slabina, ale taky záleží jak se k tomu kdo choval, já mám najeto 140.000 a občas si vypadne, ale naštěstí je to jen špatnej kabel, ale prostě se mi do toho nechce teď.. Ale to poznáš jak na Vagu jestli je tam chyba, a nebo už jen podle toho jak bude reagovat na zatočení, jestli jde hodně z tuha nebo nepravidelně (posiluje, zeslábne atd)

životnost turba, to je těžký.. Jsou turba které vydrží věky, člověk se k nim chodá dobře, dochlazuje atd, netahá za studena atd.. Ale to ty nezjistíš asi jen tak.. Mě tenkrát někdo řekl, že turbo které píská je před smrtí, není to pravda, mě píská lehce na volnoběh a je naprosto ok, bez vůlí a bez problému.

 

Poznáš to podle toho jak táhne to turbo, ty PD mají takovej věšti ten turboefekt, aspoň já mám ten pocit, okolo těch 2000 se roztočí a citíš to zabrání turba, slábne okolo těch 3500-3700 už táhne dolů. Což je klasika, nafty není potřeba točit do 4500 :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Modrafelda; musis rozlisovat servo od hrebenu...u hrebenu je problem spise u prvnich variant - stara verze TRV, pozdejsi Koyo a nove TRW uz drzi lepe...u serva je to +- jedno, kazdopadne nekdy odejde servo (hlavne vinou ochraneho molitanu kolem serva-nacuca se vodou a je problem), nekdy odejde senzor natoceni kol...lidi to pak vse vnimaji tak ze oxchazi servo :-) jinak na km se to neda odhadnou, je tam dost faktoru co to ovlivnuje...

Turbo u fabky drzi obstojne, ale jak napsal Libor, pokud je po hovadu (bez dochlazovani,kudla za studena, nemeni se olej,kousla regulace) muze odejit brzy..ja vytahoval sve turbo po cca 140tkm s chipem a bylo bez vule,moc pekny

Libor; u mne ma smysl tocit do 4500ot:-D jinak to piskani mohou delat 'pribrousene'hrany lopatek rotoru turba

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem byl vždycky zastánce benzínu, naftu jsem moc nechtěl, ono najít naftový auto který je v dobrý kondici je těžký.. Tady v ČR je trend takovej, najeto do 150.000km (stočeno tak 3x) po prvním majiteli - žena, důchodce (nikdy ne mladý člověk či tak) všude nadpisy premiová výbava, top výbava, maximální výbava, a pak to nemá ani stahování okýnek v elektrice.. Je to těžký najít to správný. Já tuhle fabii hledal skoro 7 měsíců :D a za tu dobu jsem viděl hodně vraků a nikdy bych si nejel koupit auto sám, vždycky s někým znalcem, kamarádem ze servisu nebo tak.

 

Tak u tebe to má smysl točit :D ale berme serii, to už pak ne, to je i cítit jak už to netáhne,nezrychluje :D... Turbo bylo venku, a bylo i na zborce a v pohodě, není osekáno nic, je to prý normálně jak se volně protáčí vrtulka tak to prostě píská :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sem tam to protáhnout není vůbec na škodu, prostě aby ta regulace "fungovala" v celym režimu....většinou je to dobrá prevence, ale někdy se ta regulace kousne tak nebo tak, když to člověk rozhodí a uvidí to zapečený svinstvo, není se čemu divit (osobně si myslím že je to (ne)kvalitou nafty a taky kus od kusu turba, resp. tím jaká je vůle mezi podložkou a lopatkami regulace)...já si regulaci vypodložil, není tak šance aby se kousla, ale daní za to je maličko pomalejší nástup turba

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

me asi jde to turbo do haje ma to asi pomalejsi reakci v nizsich otackach a kdyz to poradne drzim pod plynem neco tam divne syci jakoby bylo prdly nejaky tesneni nebo hadice,ale tlak to nejspis ma,takze hadice asi tezko. nedokazu to identifikovat,protoze kdyz otevru okno slyset to nejde jde to slyset jakoby pod palubkou jen. regulaci mam asi Ko pravidelne pri 140 mi to leto do nouzaku kdyz to drzim za 5 a tlacim odspoda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to asi ne vykon to ma porad hodne dobry. myslis ty hadicky co jdou do tech ventilu? nahore vlevo? a taky bych rad s nekym prokonzltoval funkcni EGR a katu,protoze to je EURo 3 nesmrdi to jako EURO 2 coz smrdi skoro jako avie jestli chapete no a nekdy to  da se rict voni,ze se clovek tema plynama nedusi,ale nekdy smrdi jak prave EUR0 2! co s tim?jde to nejak na diagnostice zkouknout? vpodstate tak jak kolisa ten smrad zhruba kolisa vykon nekdy je vlaznejsi jako serie a nekdy brutalni zatah . kazdopadne odspoda,ale docela slabota

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...