Přejít na obsah

1.4 TSI (90 kW)


Marios

Doporučené příspěvky

Klucka, taky uvazuju o tomto motoru.

Ted dotaz, jak je mozny ze jeden rika vibrace ma do prostoru ridice a druhej zadne nema ?? Neni to snad stejny motor stejne ulozeny atd atd ?

Explain please O))

Diky. Jinak v porovnani s 1.6Mpi ma nekdo subjektivni srovnani ?

Chtěl bych upřesnit vibrace, o kterých jsem zde psal. Za studena se motor projevuje slabými nepravidelnými záchvěvy, které jsou cítit přes sedadlo, máte-li dostatečně citlivý zadek :-) Určitě se ale nejedná o žádný traktorový třas. Prostě Vám říká, jsem tady a běžím, protože poslechem nezjistíte vůbec nic. Po zahřátí se záchvěvy ztrácí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě tak tušit co je to blow of ventil :)

Kmarád dělá pro škodovku boční crash testy, slíbil, že se zeptá "motorářů", jestli neexistuje v češtině i nějaká "populární verze" manuálu k 1.4 TSI pro technicky méně zdatné. Už mě ale zajímá jenom pár věcí ze zvědavostii - je jasný, že tohle už velkej praktickej význam nemá 1/ kdy to turbo začíná pracovat a kdy končí 2/ kdy řadit ( někde jsem četl- možná tady... ), že automat řadí už kolem 2000 otáček a má nižší spotřebu 3/ do kolika tisíc otáček to má smysl točit - ten konec křivky mi není moc jasnej

Jen pravdou, že aut. převodovka klidně provozuje motor v ot. kolem 1500. Cituji článek o spojení 1,4 TSI a DSG:

Pokud nežádáte hbitou akceleraci, řadí se samočinně nahoru už kolem 2000 ot./min a při klidné jízdě udržuje převodovka otáčky kolem hodnoty 1400 min-1!

Osobně bych byl s jízdou pod 2000 ot. na vyšší rychl. stupně opatrný, hlavně je-li motor pod zatížením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen pravdou, že aut. převodovka klidně provozuje motor v ot. kolem 1500. Cituji článek o spojení 1,4 TSI a DSG:

Pokud nežádáte hbitou akceleraci, řadí se samočinně nahoru už kolem 2000 ot./min a při klidné jízdě udržuje převodovka otáčky kolem hodnoty 1400 min-1!

Osobně bych byl s jízdou pod 2000 ot. na vyšší rychl. stupně opatrný, hlavně je-li motor pod zatížením.

Když je takto nastavenej automat, tak nevidím důvod proč by se podobně s motorem nemhohlo jezdit manuálem. Ledaže by mi odborník vysvětlil, že to je trochu jinak :) .To se jako zadře a odejde dřív? Není to přesně naopak? Zkoušel jsme ho trápit do kopce na 4 v nízkých otáčkách a žádný nepatřičný zvuky jsem neslyšel. Tenhle motor je přece zpřevodovanej podobně jako diesel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento motor je vybaven čidlem klepání a dalšími technickými vychytávkami, takže při 1500 otáčkách jede a nijak neprotestuje. Myslím si ale, že stále platí to, že rychloobrátkové motory se cítí lépe ve vyšších otáčkách, kdy má proces spalování ve válcích lepší parametry a motor se tím pádem méně namáhá.

Diesel 1,9 / 2 l bych zrovna nesrovnával s benzínem 1,4. To že mají oba turbo neznamená, že snesou stejnou zátěž.

Editováno: , autor: Cjoctavian
Nekopírovat předchozí příspěvek - porušení pravidel !
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

6-8 týdnů je obligátní dealerský slib, řekli mi ho stějně 3, u kterých jsem auto poptával. Oni ale musí počkat, až auto naplánují v MB do výroby a až pak ti mohou přesně říci termín. Já jsem na naplánování výroby čekal asi 6 týdnů. Možná, že situace se teď zlepšila, ale v 1.pol.2009 byl motorů nedostatek - velký zájem a malá kapacita fabriky v SRN. Šrotovné :kuk:

Editováno: , autor: Cjoctavian
Nekopírovat předchozí příspěvek - porušení pravidel !
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Známej čeká na golfa 1.4 TSI 90kw už tři měsíce a nedávno mu řekli, že to ještě další tři měsíce potrvá a možná bude i dražší :)

Editováno: , autor: Cjoctavian
Nekopírovat předchozí příspěvek - porušení pravidel !
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na tom něco je...jak ted furt sleduju spotrebu- doufám, že mě to brzo omrzí nebo to nedopadne dobře :) tak je pravda, ze pokud ty otacky clovek trochu neudrzuje, tak případné sešlápnutí něco stojí. ( na druhou stranu, asi tak stejně jako tento motor ve vyšších otáčkách ) Nemyslím si , že tento motor je "vysokootáčkovej" a že se mu líp "daří" ve vyšších otáčkách. Nechci pitvat kraviny, navíc rozhodně nejsem odborník, ale tento motor má v podstatě stejný chrakteristiky jako diesel. V tom článku v angličtině, co je tady k dispozici se to nakonec i píše.Říct, že je to "diesel na benzín" je asi kravina, ale díky podobné křivce má podle mě i tu relativně nízkou spotřebu. Taky ostatní motory mají s automatem většinou spotřebu vyšší, ale konkrétně u těchto včetně 1.8 TSI je nižší...Takže se zdá, že poučit se z automatovýho řazení není až taková blbost.

Editováno: , autor: Cjoctavian
Nekopírovat předchozí příspěvek - porušení pravidel !
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se taky přidám. Mám ji měsíc, najeto 2000, motor tichý, volnoběh téměř neslyšitelný, i v garáži ho přehluší větrák na 1.stupeň. Dokonce i pod zatížením se chová docela slušně. ALE nezdá se mi zvuk z výfuku. Při rozjezdu, akceleraci z nízkých otáček nebo třeba při prošlápnutí volnoběhu to vydává takový divný chrchlavý-chrmlavý zvuk. Trochu to jako i "zvoní". Co jsem náhodou potkal 1,4TSI někde na parkovišti, tak jsem slyšel to samé. V servisu krčili rameny, že je to nový motor, prý zatím prodali 3ks a všechny to dělaly stejně. Tak nevím, prostě mě to k tomu jinak tichému motoru nepasuje. Jak je to u vás, taky to slyšíte??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky ostatní motory mají s automatem většinou spotřebu vyšší, ale konkrétně u těchto včetně 1.8 TSI je nižší...Takže se zdá, že poučit se z automatovýho řazení není až taková blbost.

No mne sa nechce radit tak rychlo a tak casto ako DSG... Preto jazdu okolo 1500 otacok povazujem za neprakticku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se taky přidám. Mám ji měsíc, najeto 2000, motor tichý, volnoběh téměř neslyšitelný, i v garáži ho přehluší větrák na 1.stupeň. Dokonce i pod zatížením se chová docela slušně. ALE nezdá se mi zvuk z výfuku. Při rozjezdu, akceleraci z nízkých otáček nebo třeba při prošlápnutí volnoběhu to vydává takový divný chrchlavý-chrmlavý zvuk. Trochu to jako i "zvoní". Co jsem náhodou potkal 1,4TSI někde na parkovišti, tak jsem slyšel to samé. V servisu krčili rameny, že je to nový motor, prý zatím prodali 3ks a všechny to dělaly stejně. Tak nevím, prostě mě to k tomu jinak tichému motoru nepasuje. Jak je to u vás, taky to slyšíte??

vyskusam, poviem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se taky přidám. Mám ji měsíc, najeto 2000, motor tichý, volnoběh téměř neslyšitelný, i v garáži ho přehluší větrák na 1.stupeň. Dokonce i pod zatížením se chová docela slušně. ALE nezdá se mi zvuk z výfuku. Při rozjezdu, akceleraci z nízkých otáček nebo třeba při prošlápnutí volnoběhu to vydává takový divný chrchlavý-chrmlavý zvuk. Trochu to jako i "zvoní". Co jsem náhodou potkal 1,4TSI někde na parkovišti, tak jsem slyšel to samé. V servisu krčili rameny, že je to nový motor, prý zatím prodali 3ks a všechny to dělaly stejně. Tak nevím, prostě mě to k tomu jinak tichému motoru nepasuje. Jak je to u vás, taky to slyšíte??

Jo přesně takové pazvuky také slyším. Tipnul bych si, že zdrojem je spíš výfuk než motor.

Když už jme u výfuku :-) Kouknul jsem zespoda na poslední díl a co mne trochu zarazilo, byl nijak neošetřený svár mezi koncovkami a tlumičem. Vypadá to, jako by koncovky někdo dodatečně přivařil. Máte to stějně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem rád, že nejsem sám. Po zahřátí se to trochu ztiší, ten zvuk se jakoby "zakulatí", ale je tam furt. Zkoušel jsem to natočit, ale nemám na to techniku, z foťáku vylezlo jen takové chrčení. Určitě to je výfuk, podle mě střední díl. Jo ty koncovky mám taky tak přivařené. Ale to mě zas tak netrápí, pokud hned po záruce nezreznou a neupadnou. Já jsem spíš přes ty pazvuky no a spotřeba se mi taky ještě moc nezdá. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem rád, že nejsem sám. Po zahřátí se to trochu ztiší, ten zvuk se jakoby "zakulatí", ale je tam furt. Zkoušel jsem to natočit, ale nemám na to techniku, z foťáku vylezlo jen takové chrčení. Určitě to je výfuk, podle mě střední díl. Jo ty koncovky mám taky tak přivařené. Ale to mě zas tak netrápí, pokud hned po záruce nezreznou a neupadnou. Já jsem spíš přes ty pazvuky no a spotřeba se mi taky ještě moc nezdá. ;)

... a kolik Ti to tedy bere vzhledem k Tvému řidičskému stylu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od nového auta zatím 7,3. Těžko porovnávat, každý jezdí jinak a jinde, ale je to skoro stejně jako moje stará OI 1,8T. Na rovině 100km/h tacho je to +-5,5l

Ke spokojenosti bych potřeboval tak o půl litru méně. Někdo říká - počkej do 10000km, nemám zkušenosti jestli to ještě klesne, je to moje první nové auto.

to vorlajz: myslíš ten neartikulovanej řev? to video jsem si pustil a až za půl hodiny jsem začal slyšet na jedno ucho... :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se zatím pohybuji průměrně mezi 6,5 - 7l. Zkoušel jsem delší trasu v hodně defenzivním stylu a dostal jsem se pod 6. Naopak pokud jsem na to více šlapal, bylo to někde mezi 7,5 -8l. Doufám, že spotřeba ještě klesne k výrobcem udávaných 6,3l, což mi na takto robusní auto přijde dost málo.

Editováno: , autor: Cjoctavian
Nekopírovat předchozí příspěvek - porušení pravidel !
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...