Přejít na obsah

1.4 TSI (90 kW)


Marios

Doporučené příspěvky


VW však proto přichází s novou generací TSI motorů. Škoda že to ale trvalo tak dlouho.

Ano přichází, jen mám obavu, aby tam koncern nezmastil zase něco jiného...když nejsou schopni roky něco udělat s původním TSI. To nové TSI totiž se starým nemá kromě názvu už moc společného. :kol-32:
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono v tento moment je asi těžko řešit problémy s řetězem nějak výrazněji než měnit a zkoušet různé řetězy a napínáky. Zvláště když vývojové středisko má na papírech / monitorech / v laboratoři kompletně nový motor pro další generaci. A jestli v nových motorech nebude další zakopaný pes to neřekne v tuto chvíli nikdo. Podle mě jsou avizované změny krokem správným směrem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezlob se na mě, ale s řetězy a přestavovačem vačkového hřídele má koncern dlouhodobé problémy, které se vyskytly již před zavedením motorů TSI do výroby (kolem roku 2005-6). Je mě jasné, že teď už na to kašlou. Ale celá ta anabáze je do nebe volající nehoráznost vůči zákazníkům. To, že teď bude mít nová řada TSI rozvod řešený řemenemn nemění nic na tom, být poněkud ostražitější. Navíc se zmenšují průměry ložisek na klice, všechno se odlehčuje, přestavovač je i na straně výfuku, pak přibyla další věc, která se může a určitě se časem podělá a to elektromagnetický mechanismus vypínání válců (i když ty poslední dvě věci jsou asi jen na výkonější variantě 103 kW)...no uvidíme za dva tři roky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pawouk:na vw forech se tenhle problem neresi.nic jsem se nedozvedel.do skodovek se tenhle motor nedava ,to vim,ale aspon mate zkusenosti s TSI.o el.mag.civce nic nevim,ze by tam byly problemy.jde mi pouze o retez.pomuze okamzita vymena po koupi aspon oddalit prasknuti,nebo preskoceni?hrozne se mi ten motor libi.sel bych i do 1.6 77kw ale to se mi zda slaby na tourana.mam ho v golfu.na ten to staci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


pawouk:na vw forech se tenhle problem neresi.nic jsem se nedozvedel.do skodovek se tenhle motor nedava ,to vim,ale aspon mate zkusenosti s TSI.o el.mag.civce nic nevim,ze by tam byly problemy.jde mi pouze o retez.pomuze okamzita vymena po koupi aspon oddalit prasknuti,nebo preskoceni?hrozne se mi ten motor libi.sel bych i do 1.6 77kw ale to se mi zda slaby na tourana.mam ho v golfu.na ten to staci.

O cívce jsem nic nepsal. Psal jsem o elektromagnetické spojce kompresoru. Co chceš ještě k řetězům? Víc než je tady v tom tématu ti stejně nikdo neřekne. Řetěz a hlavně napínák můžeš vyměnit, tím nic neskazíš. Ale pochybuji, že je to definitvní řešení.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle Etky stojí řetěz na moji 1.4 TSI 90 kW 1360 Kč a napínák 900 Kč. Kolik stojí výměna netuším. Počítám, že na tu 103 kW to může být o něco dražší, než u 90 kW, vzhledem k tomu, že se je tam kompresor = více práce při demontáži a montáži. No chtělo by to znát historii oprav toho vozu a případně ty rozvody preventivně vyměnit. Tak jako se mění řemenové rozvoďáky. Prostě to není bezúdržbové, jak se snaží koncern namluvit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


No jo, to máš těžký,já mám podobný "dáreček" v pracovní Fabii 1.2 TSI, zatímco 1.4 TSI mě funguje zatím bez problémů.
Edit: problémy u tebe stále přetrvávají?
problémy přetrvávají měněno 1x řetěz, 1x řetěz a napínák, 1x přestavovač, nahrán aktualizovaný SW, s ochlazením je slyšet z motoru klepání po cca 10 km, studenému motoru se evidentně nechce jet, po ohřátí motor trochu jede tak od 3000 tis. otáček - ten výkon se neustále posunuje do vyšších otáček v těch nižších auto momentálně už nejede. Stále si myslím , že ten problém s motorem je někde v oblasti turba atd., čekám na výzvu k přistavení vozu k odvozu a opravě v M.B.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

mám 1.4 TSI - ale v Leonu, ti co se ted šklebí a jsou skalní zastánci škodovky a jiná značka je nezajima, tak jen na upřesnění:

Motor 1.4 TSI, 92 KW, CAXC. Je to technicky stejný s oktávii 2, golfem 5, 6 atd (VW), ale stejný i v superbu.

r.v. 2008/12, najeto momentálně 66 tis., řetěz nechrastí, zatím dělá svou práci.

Psal jsem na VW importer jestli není nějaká svolávací akce, ale není. Tak budu dál jezdit. Až zachrastí, tak ho vyměním-snad to stihnu.

Olej měním od nova velmi často, přešel jsem na VW 502.00, což je 5W40. Jezdím převážně město, víkendy okrsky. měním po 8-10 tis.km. Vim, je to brzo, ale olej není drahý, jezdím krátký trasy každý den do práce, olej rychle degraduje.

Jediná porucha (zamrzelo) byla ve 20tis.km regulátor tlaku paliva na vysokotlakým čerpadle. Vyměněno celý čerpadlo i regulátorem (zřejmě inovovaný dle jiného koncového písmena). Projev- delší start a výpadek výkonu při vysokých otáčkách (cca 5000ot.)

Jinak jsem max.spokojený s motorem, výkon, spotřeba průměr 6.2 léto, zima kolem 6,7. Volnoběh 0.4 litrů! (za tepla)

Radim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám 1.4 TSI - ale v Leonu, ti co se ted šklebí a jsou skalní zastánci škodovky a jiná značka je nezajima, tak jen na upřesnění:

Motor 1.4 TSI, 92 KW, CAXC. Je to technicky stejný s oktávii 2, golfem 5, 6 atd (VW), ale stejný i v superbu.

r.v. 2008/12, najeto momentálně 66 tis., řetěz nechrastí, zatím dělá svou práci.

Psal jsem na VW importer jestli není nějaká svolávací akce, ale není. Tak budu dál jezdit. Až zachrastí, tak ho vyměním-snad to stihnu.

Olej měním od nova velmi často, přešel jsem na VW 502.00, což je 5W40. Jezdím převážně město, víkendy okrsky. měním po 8-10 tis.km. Vim, je to brzo, ale olej není drahý, jezdím krátký trasy každý den do práce, olej rychle degraduje.

Jediná porucha (zamrzelo) byla ve 20tis.km regulátor tlaku paliva na vysokotlakým čerpadle. Vyměněno celý čerpadlo i regulátorem (zřejmě inovovaný dle jiného koncového písmena). Projev- delší start a výpadek výkonu při vysokých otáčkách (cca 5000ot.)

Jinak jsem max.spokojený s motorem, výkon, spotřeba průměr 6.2 léto, zima kolem 6,7. Volnoběh 0.4 litrů! (za tepla)

Radim

jste tedy s 1.4TSI spokojeny?motor se mi taky libi.uvazuju o koupi auta s timhle motorem (07-09)myslite ze muzu risknou tenhle motor u ojetyho auta?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

často v práci projíždíme a testujeme auta, jak dýzly, benzíny, VW, francouze, opely, fordy. Neznam jiný motor podobné kubatury, co by takhle jel, lineárně jel, kultura chodu, perfektní volnoběh, nula vybrace ani ve volantu,ani v sedačkách. Při zátěži téměř nemění hluk (v kopcích).

Ale jeli jsme i s 1.8 tsi, byl trochu slyšet na volnoběh, ale lepší výkonová špička, znatelně lepší výkon.

Ale 1.4 tsi strčí běžnou atmosferu 1.6 do kapsi, vyrovná se dvolitru. 1.9 tdíčku taky bez problémů na rozjezd ujede, kolem 140 a výš už začíná 1.9 tdíčko dotahovat benzínka, ale to je daný vyšším krouťákem TDi 250 Nm vs 200Nm.

Velice rychlá reakce na plyn, minimalizovaná turbodíra a turboefekt, vzduch se nemusí honit přes metrové hadice a chladiče.

Já bych neměnil, možná bych zkusil 2.0 tsi. (výkon super, ale časem bych se nabažil a řešil bych vyšší spotřebu).

Co se týká poruch,Tsi není dlouho na trhu, problémy jsou, ale jako všude jinde. Dýzlům v prvopočátku praskaly hlavy, trhaly se rozvody (nedodržená údržba nebo lhůta výměny), upalují se písty vadnýma vstřikama, choulostivost na kvalitu paliva, vysoké mrazy atd. Ale to už řeším něco jiného a mohl bych nadzvednout posluchače jiného paliva. Omlouvám se

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jste tedy s 1.4TSI spokojeny?motor se mi taky libi.uvazuju o koupi auta s timhle motorem (07-09)myslite ze muzu risknou tenhle motor u ojetyho auta?

Koupil jsem 2009 1.4TSI octu, najeto kolem 50tkm, po pul roce a cca 10tkm najezdu vse ok. Motor super. Pokud bych v budoucnu měnil, tak za benzínový šestiválec ;-).

Editováno: , autor: JayFader
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

často v práci projíždíme a testujeme auta, jak dýzly, benzíny, VW, francouze, opely, fordy. Neznam jiný motor podobné kubatury, co by takhle jel, lineárně jel, kultura chodu, perfektní volnoběh, nula vybrace ani ve volantu,ani v sedačkách. Při zátěži téměř nemění hluk (v kopcích).

Ale jeli jsme i s 1.8 tsi, byl trochu slyšet na volnoběh, ale lepší výkonová špička, znatelně lepší výkon.

Ale 1.4 tsi strčí běžnou atmosferu 1.6 do kapsi, vyrovná se dvolitru. 1.9 tdíčku taky bez problémů na rozjezd ujede, kolem 140 a výš už začíná 1.9 tdíčko dotahovat benzínka, ale to je daný vyšším krouťákem TDi 250 Nm vs 200Nm.

Velice rychlá reakce na plyn, minimalizovaná turbodíra a turboefekt, vzduch se nemusí honit přes metrové hadice a chladiče.

Já bych neměnil, možná bych zkusil 2.0 tsi. (výkon super, ale časem bych se nabažil a řešil bych vyšší spotřebu).

Co se týká poruch,Tsi není dlouho na trhu, problémy jsou, ale jako všude jinde. Dýzlům v prvopočátku praskaly hlavy, trhaly se rozvody (nedodržená údržba nebo lhůta výměny), upalují se písty vadnýma vstřikama, choulostivost na kvalitu paliva, vysoké mrazy atd. Ale to už řeším něco jiného a mohl bych nadzvednout posluchače jiného paliva. Omlouvám se

vypada to ze se v autech vyznate.co by jste mi poradil ohledně výběru motoru 1.4 tsi 103kw do vw touran 07-09 ohledne spolehlivosti.narazim na rozvody.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...