Přejít na obsah

Vytlmenie interieru - znizenie hlucnosti


wagoo

Doporučené příspěvky

Ja som pod kapotu pre zmenu napchal DSM plat. Doslova som to vypchal, lebo som to uplne do plna natlacil aj do tych dutych miest blizko predneho skla (kedze to je miesto, cez ktore putuje zvuk smerom k vodicovi) a do bokov (vid foto s cervenymi bodkami).

Dojem: o chlp sa to opat polepsilo, ale zasa ziadny zazrak sa nekonal :-) Ze by to nejako citelne potlacilo zvuk turbiny,.. troska, ale moc nie.

Mohol by som pod tu kapotu este prasknut dynamat co mi ostal, ako to ma wagoo, ale neviem ci to ma zmysel. Tie SunSafe skla by tiez neboli zle, ale bohuzial mam iba obycajne.

post-34243-1261787266_thumb.jpg

post-34243-1261787274_thumb.jpg

post-34243-1261787282_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vcera/dnes som sa vramci medzisviatocnej "nudy" pustil do dveri, a stahovaciek. Chcel som zdokonalit zdokonalene, a kedze sa mi zvysilo zopar kusov dynamatu a DSM platov, pustil som sa do prace.

Na moje pocudovanie, vysledok je prijemny, aj pri vysokych rychlostiach hukot cez tvere je utlmeny, Colombus mam nastaveny na minimalnej honote zvysovania hlasitosti pri zvysovani rychlosti.

Zaroven je to sice mimo tejto temy, ale priamo s tym suvisi prerabka nitovaneho spoja na srobovany. Riesenie je to pedatne, a hlavne v buducnosti lahko demontovatelne.

Ti co uz stahovacky rozoberali, vedia ze trable okolo umelohmotnych poistovakov do okien neminuli ano mna, a servisny postup na spatnu montaz je uplne zly a nepouzitelny

Buduci tyzden pondelok/utorok idem robit zadne dvere, ak niekoho medzitym napadne, co mam odfotit pri demontazi, tak mi napiste.

post-10527-1262268821_thumb.jpg

post-10527-1262268834_thumb.jpg

post-10527-1262268839_thumb.jpg

post-10527-1262268847_thumb.jpg

post-10527-1262268854_thumb.jpg

post-10527-1262268862_thumb.jpg

post-10527-1262268868_thumb.jpg

post-10527-1262268879_thumb.jpg

post-10527-1262268884_thumb.jpg

post-10527-1262268891_thumb.jpg

post-10527-1262268907_thumb.jpg

post-10527-1262268912_thumb.jpg

Editováno: , autor: wagoo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aku udrzbu ides robit ked ides davat von motor?

Vymena rozvodov, kontrola dvojhmotaku, homokinetickych klbov, vymena tlmicov...

Podstata je aj ta, ze motor ide von kvoli vymene zavesu motora za polyuretanove, a zaroven idem vytlmit prepazku medzi motorom a kabinou dynamatov a hoodlinerom

Takze, pracicka na dva dni

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prochy, akurat ja som nasiel 4mm nity, v pripade ktorych netreba zvacsovat diery , iba treba vybrat vhodne podlozky

PS: ja som to tu dal len z dovodu, aby to bolo na jednom mieste kol11 ...

ADD MILES: no, treba ti na to klieste, nity 4mm , srobiky, a podlozky. Demontujes stahovacku (pri tom je patricna p*** a -> sorry za vyraz, ale po 4 hodkach maturovania som uz zacal nadavat , co v mojom pripade je mimoriadna udalost). Odvrtas stare nity, zlozis stahovacku na bok, s nitovacimi kliestami nanitujes , zalozis stahovacku, prosrobujes 2 az tri srobiky, a pokusis sa zalozit okno do stahovacky. Ak ti to spravne nezapadne, posledny krok opakujes do nemoty. Prve okno je problem, dalsie uz idu ako po masle.....

Buduci tyzden nafotim postup, ako na stahovacku krok po kroku ...

Editováno: , autor: wagoo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem ty motorky stahovačky jenom sundal a všude dal pláty asfaltu SINUS LIVE ADM, bohužel jsem ty nýty už zaplácal asfaltem, dělal jsem to k vůli rezonaci toho plechu co ho držej nýty, zatím je to OK, ale až se budu nudit tak to rozeberu a udělám i ty vnitřky, ale nechci už toho moc at mi to auto ještě jede když všude narvu alsfalt :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vymena rozvodov, kontrola dvojhmotaku, homokinetickych klbov, vymena tlmicov...

Podstata je aj ta, ze motor ide von kvoli vymene zavesu motora za polyuretanove, a zaroven idem vytlmit prepazku medzi motorom a kabinou dynamatov a hoodlinerom

Takze, pracicka na dva dni

tak to ti aj celkom zavidim :) mna tiez caka vymena rozvodov ale bez vybratia motoru :))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Niečo o rozoberaní interiéru vo Fabke mám naštudované, skôr som myslel či by sem Wagoo mohol dať foto tých nitovacích klieští na tie nitovacie matice. Príp. link odkiaľ ich má a aké použil šróby a matice (dĺžku šrobov).

Lebo Profor menil tie nity za matice vo svojej Fabke, ale hovoril že tie kliešte sú drahé a mal ich len požičané.

Tak neviem.

Editováno: , autor: Lukynoo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vcera som dotlmil zadne dvere, pricom pri zasadzovani zadneho praveho okna mi prasklo sklo (este ze je iba laminatove, takze k tlmeniu mi pribudla polozka +170 eur nove okno :( )

Zjavne to sklo malo ale problem, lebo prasklo na takom mieste, ktore so zasuvanim nema nic spolocne....

Samozrejme, nezabudol som dofotit veci okolo srobonaho nitu a jeho nasadzovania, dam to tu ale az vecer, ked budem na opacnej strane SR . Dofotil som aj vsetky zaludnosti okolo vyberania stahovacky a finty s nasadzovanim stahovacky....

Vcera v noci som sa povozil, takze musim toto riesenie odporucit, nakolko je to dalsi velky a vyznamny krok k utlmeniu hluku od kolies a vonkajsieho hluku. Mrzi ma, ze som sa do toho nepustil pred dvoma rokmi ....

PS: diky Sectorovi za moralnu a napomocnu podporu, kedze sa prisiel osobne pozriet a huzevnato so mnou zdielal sklamanie z prasknuteho sunsafe ... :)

Editováno: , autor: wagoo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Len dotaz - co to dodatocne tlmenie urobilo s vahou dveri?? Ja som si az nedavno uvedomil ten nagativny dopad tych 2 ci 3kg tlmenia navyse - ze s akou vervou sa tie predne dvere zatvaraju.... bum baaaac..... prislo mi to az komicke, ked som sa minule viezol v Nissan Micra - tam tie dvere skoro nic nevazia - ze clovek aby na to pouzil silu aby sa to zavrelo, co to nema ziadnu zotrvacnost :smich: Kazdopadne ten faktor vahy dveri je celkovo skor negativnym prinosom ako pozitivnym - sice sa zmeni zvuk - uz to nie je to plechove buch, ale poriadne bum, ale odhladnuc od toho trpia jednak zavesy dveri aj zamky :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ohľadom tlmenia vnútornej strany prednej kapoty som trochu skeptický k riešeniu Dynamatom. Jeho povrch je hladký a do zvuk nepohlcuje, ale odráža späť do motorového priestoru. Ja by som tam dal skôr niečo pórovité a nerovné, aby to zvuk pohlcovalo.

Dynamat som naživo nevidel, ale z obrázkov sa mi zdá, že je to nejaká ťažšia hmota, niečo ako ten asfaltový plát. Ak je to tak, tak podľa mňa to zamedzí len rezonáciám plechu, na ktorom je to nalepené. Ale na účinné pohltenie hluku by to podľa mňa bolo potrebné kombinovať ešte s nejakým materiálom, ktorý hluk pohlcuje zo strany, odkiaľ hluk prichádza.

Ja som vytlmil dverné tapacírungy z vnútornej strany tou šedou zvlnenou akustickou penou a bolo to cítiť, že menej preniká hluk od kolies.

Hluk motora bude podľa mňa ťažké stíšiť, lebo značná časť sa do interiéru prenáša cez závesy motora a prevodovky, a nepochybne aj hriadeľmi kolies. Jediné, čomu ešte dávam nádej je vytlmenie priestoru kolies z vonkajšej strany. Kufor by som takto netlmil, ja by som dal ten materiál na spodok koberca. Použije sa ho menej.

Ja momentálne trpím vysokým hlukom môjho 2,0 TFSI (v porovnaní s 2,0 TFSI u Audi). Tak asi skúsim niečo podobné ako ten Dynamat z vonkajšej strany otvorov kolies a z vnútornej strany vylepím tapacírungy kufra tou audio penovou gumou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prepazka medzi motorom a kabinou bude vytlmena dynamatom a hoodlinerom (dynamat ide priamo na plech -> to suhlasi s tym co pise Diamant), Hoodliner je tepelna izolacia o sirke cca 5mm s foliou na vrchu. Je to porovite, zvnutra akoby molitan cimsi impregnovany....

Co sa tyka vahy, plat moze vazit cca 0,5 kg, do dveri som daval 1ks (aj to orezany), takze vaha dveri stupne max o 1kg, tj pri dverach co vazia cca 30 kg je to 1kg skoro zanedbatelne...

Od "ujcokov" z dynamatu mi potvrdili, ze na vnutone lemy blatnikov dynamat extreme moze ist, len to treba poriadne ocistit a popritlacat, nech sa tam nekondenzuje resp. nezateka voda.

Co sa tyka vnutra, do vnutra je idealne vylepit tie velke plochy dynamatom, a na to polozit vrstvu hoccoho, co sa tvari ako pena ...

PS: Diamant, ked si mal rozobraty kufor, istone si tam nasiel take male praliky cohosi "tlmiaceho", pri tom som sa milo pobavil...

Editováno: , autor: wagoo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Caute...

Sice sa jedna o Octaviu prvej generacie, ale kedze som ako sa zda prvy kto sa podujal vytlmit plechy medzi motorom a palubkou, tu je par foto...

Dojmy dam vediet neskor, ked bude auto behat ;)

Co sa tlmilo:

- tunel pod prednym sklom - vrstvou Dynamt Extreme

- prevazna cast prepazky za motorom - vrstvou Dynamat Extreme + Dynamat Hoodliner;

na kuse prepazky kde je uchytene servo, brzdovy valec apod. som nechal povodne tlmenie, nakolko sa mi nechcelo odstrojovat uplne vsetko

a myslim si ze v tychto miestach sa zvuk niekolkonasobne lame, cize by vysledny efekt nebol hodny casu a prip. problemov ;)

- nejake drobnosti okolo blatnika, kde je filterbox a vediem siroku hadicu sania (100mm) a nosnikov resp. ulozeni motora a prevodovky - vrstvou Dynamat Extreme + Dynamat Hoodliner

post-9995-1265374983_thumb.jpgpost-9995-1265374987_thumb.jpgpost-9995-1265374990_thumb.jpgpost-9995-1265374994_thumb.jpg

post-9995-1265375312_thumb.jpgpost-9995-1265375726_thumb.jpg

Editováno: , autor: subz3ro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsi tahal ven z te octavie ty, nebo nekdo jiny? Nezavazeli ti tam ty poloosy? Jak sem motor ven? Vrchem, nebo spodem?

Ja kdyz vytahuji motor z auta, tak si vyhodim poloosy i vyfuk aby tam nezavazel a pak motor vytahnu spodem (teda no autem na zvedaku vyjedu nahoru)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak logicky ked su tam tie poloosy a vyfuck tak to islo vrchom (zhodila sa kapota a bolo to zachvilu von).... netahal som to ja, ale moji mechanici, ja som si porobil len robotu co som chcel, kym sa cakalo na repas hlavy valcov... nic mi nezavadzalo, ale dalsie odstrojovanie zabralo dost vela casu... (doporucujem vsetkym najprv podrobne nafotit, lepsie sa to bude skladat)

Apropos, pokial mate klimu ako ja - nezabudnut nechat miesto na odtok z vyparnika, lebo to budete dodatocne podla fotiek hladat a rezat ako ja :smich:

Inak auto uz beha a tlmenie je myslim dost poznat - hlavne na volnobeh a v nizsich otackach... v tych vyssich to uz trochu prehlusi utlmeny zvuk (zrejme prenika cez kapotu a predne sklo - chcelo by to mozno hoodliner aj na celu plochu kapoty) z velkeho sania, sportoveho filtra a priechodneho vyfuku - vy na seriovych karach by ste to mali mat bez vacsieho hluku v celom pasme otacok.... :palec2:

Editováno: , autor: subz3ro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S odstupom par dni musim povedat ze efekt tlmenia je znatelny, az by som povedal ze je to lepsie ako som cakal :) Motor a prevodovka sa usadili v ulozeniach, takze je to zvukovo zase o kus lepsie... na to ze sa jazdi v minusovych teplotach a so zimnou naftou, prakticky stale so studenym motorom ked motor ide na zvyseny predvstrek, tak to auto je fakt niekde uplne inde ako to bolo predtym. Takze odporucujem :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...