Přejít na obsah

Nefunkční naklápění předních světel


antonoctan

Doporučené příspěvky

Prosim o radu:

pri naklapeni svetel na OI pomoci motorku,se obcas nebo spise casto zasekavaji,a to oba dva(nekdy staci pri otoceni ovladace poklepat silneji na svetlo a motorek se rozbehne).Jeden z nich jsem rozebral,vycitil a namazal snekovou hridelku WD sprejem.Po namontovani fungoval,ale po tretim naklopeni prestal fungovat.Nevim jestli se zasekava diky opotrebeni hridele nebo je neco s elektronikou(mozna se brzo vypina nadproudova pojistka)

Mozna jsem to mel zkusit namazat vazelinou,ale bal jsem se pri mrazu tuhnuti.

Mate nekdo podobnou zkusenost???

Mozna se to tady uz resilo,ale budiz mi odpusteno jako zacatecnikovi :unsure:

Editováno: , autor: antonoctan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

WD 40 je šunt, nanejvýš ti uvolní zaseklé mechanizmy, zarezlé závity...

Ale na namazání? Vždyť rychle vysichá! Měl jsi použít vazelínu, mně se na jemné mechanizmy osvědčila bílá vazelína od Michelinu. Ale v tomto případě může prostě být motorek těsně před smrtí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vazne si nemyslim ze WD je sunt,proste je to jemny oil jako kazdy jiny a me teda vazne nevysycha!!!Mazu s nim jiz radu let,i kdyz je pravda ze castecne odpari ale na snizeni povrchoveho treni to bohate staci.

A ta hridel,ponevadz je z plastu,ani tak moc mazat asi nepotrebuje,spise souhlasim s "pekrato" ze je opotrebovany tahovy trimr.Pri rozebrani motorku jsem cistil i ten trimr a vsimnul jsem si ze je na uhliku vyznacena znacna drazka.Zkusim se jeste mrknout na ty trimry,mozna je to prave ono :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj,

zdravím všechny škodováky. Mám problém a prosbu. nefunguje naklápění světlometů. Kontroloval jsem pojistky. potenciometr ovládání, motorek naklápění. Vše bez zjevných závad. Jde o Škoda 1,9 TDI Combi 5/2002. koupil jsem s měněnými čirými světlomety které byly s největší pravděpodobností měněny po havárce. Díky za reakci. :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

zdravím všechny škodováky. Mám problém a prosbu. nefunguje naklápění světlometů. Kontroloval jsem pojistky. potenciometr ovládání, motorek naklápění. Vše bez zjevných závad. Jde o Škoda 1,9 TDI Combi 5/2002. koupil jsem s měněnými čirými světlomety které byly s největší pravděpodobností měněny po havárce. Díky za reakci. :help:

Pokud se jedná o obyč. světla tak zkus změřit na konektoru lampy hnědobílý oproti +12V a měl bys naměřit potenciometr. Jinak servo má tři dráty: červený - +12V napájení od světel, hnědý - GND, černý - potenciometr - reaguje na rozdíl mezi GND a +12V. Pokud je vše jak má být, bude vadné servo. Ale že by obě? To by byla fakt náhoda. Tak hodně zdaru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motorky v čirých světlech odcházejí velmi často - je vydřená odporová dráha. pak se nehejbou vůbec - zkus zatočit poťákem a pobouchat dlaní do světla - jestli se dá do pohybu je to na 100% ten motorek a poťáček v něm. Někdy se už ani tak nerozeběhne. Pohledej tady na foru, je tady o tom vlákno teď nedávno psaný kde jsem psal co jsem o tom zjistil podrobněji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motorky v čirých světlech odcházejí velmi často - je vydřená odporová dráha. pak se nehejbou vůbec - zkus zatočit poťákem a pobouchat dlaní do světla - jestli se dá do pohybu je to na 100% ten motorek a poťáček v něm. Někdy se už ani tak nerozeběhne. Pohledej tady na foru, je tady o tom vlákno teď nedávno psaný kde jsem psal co jsem o tom zjistil podrobněji.

Díky všem za odpovědi. Taky už jsem našel vlákno o naklápění světlometů.

Pak dám vědět, jak jsem dopadl.

Editováno: , autor: rjulius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motorky v čirých světlech odcházejí velmi často - je vydřená odporová dráha. pak se nehejbou vůbec - zkus zatočit poťákem a pobouchat dlaní do světla - jestli se dá do pohybu je to na 100% ten motorek a poťáček v něm. Někdy se už ani tak nerozeběhne. Pohledej tady na foru, je tady o tom vlákno teď nedávno psaný kde jsem psal co jsem o tom zjistil podrobněji.

Mas pravdu, je to tim potenciometrem, ale vetsinou nebyva vydrata odpor. draha, jen nedosedaji kontakty, protoze jsou z vyroby zo spat. mat... - velmi slabe pruzi. Velmi tomu "pomaha" i vetsi dira kolem toho silon. tahla - kdyz nou trochu zakyvas , hybe se i potak na plosaku . Mne pomohlo kontakty napruzit ale predtim jsem udelal z plastu podlozky na ty tahla - vn. otvor presne kolem tahla (je tam potreba vypilovat 2 vystupky) , vnej. aby nepresahoval a nalepit to treba epoxidem. Mam pocit ze je to tak snad bnavrzeno schvalne , aby byl naky biznis i v nahr. dilech ... Od vyroby je totiz otvor vetsi asi o 0,5 mm (mozna vic), takze potacek je neprimerene namahan a kontakty (z blbyho mat.) se brzy unavi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Prohledej tady psal jsem o tom hodně.

Je to vydřený poťák, nic s tim neuděláš, sehnat nejde. až se zastaví pobouchej pěstí do světla - rozběhne se = poťák

Ani nové motorky nechodí stejně rychle

To si ŽÁDNÁ technická nenechá utéct!!!!!!! Kdyby nekontrolovali nic jinýho, tak sklápění ano!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak že nakonec jsem rozebral i motorek.Zavada byla v něm.Uhlíky už jsou skoro cele ubroušene a sběrač na rotoru špinavy.

po očištění zatím jede dobře tak uvidím jak dlouho mu to vydrží :)

Pokud byste někdo mněl doma vyhozeny cele to servo s nefunkčím potenciometrem ale funkčním motorkem

tak bych mněl zajem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj tak jsem byl na technické a tam mě vyhodili že mi nefunguje naklápění světel na své Oktávce r.v. 2002. 1,6 75kw nejsou to xenonová světla. Normální H4 žárovky

Poradí mi někdo prosím kde je chyba? Setkal se s tím někdo?

Je to někde v elektronice? Pojistka?(tam si nejsem jistý jestli vůbec tam na to je) Nebo to jsou motorky?

Předem děkuji za odpověd

Editováno: , autor: goosy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj tak jsem byl na technické a tam mě vyhodili že mi nefunguje naklápění světel na své Oktávce r.v. 2002. 1,6 75kw nejsou to xenonová světla. Normální H4 žárovky

Poradí mi někdo prosím kde je chyba? Setkal se s tím někdo?

Je to někde v elektronice? Pojistka?(tam si nejsem jistý jestli vůbec tam na to je) Nebo to jsou motorky?

Předem děkuji za odpověd

1. - když pootočíš potenciometrem na palubce je slyšet motorky (aspoň jeden)?

2. - pokud ano a světla se nehnou, tak motorek je OK, jen chce vyčistit odporová dráha uvnitř (dost pakárna ale jde to vyčistit) - lepší než dát 3,5k za nový (když se to nepodaří, tak stejně musíš koupit nový, takže nic neriskuješ)

3. - pokud motorky není slyšet, tak buď pojistka, nebo motory KO (změřit napětí na konektorech)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj tak jsem byl na technické a tam mě vyhodili že mi nefunguje naklápění světel na své Oktávce r.v. 2002. 1,6 75kw nejsou to xenonová světla. Normální H4 žárovky

Poradí mi někdo prosím kde je chyba? Setkal se s tím někdo?

Je to někde v elektronice? Pojistka?(tam si nejsem jistý jestli vůbec tam na to je) Nebo to jsou motorky?

Předem děkuji za odpověd

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...