Přejít na obsah

Jaký motor zvolit do SII


neon

Doporučené příspěvky

Já si snad auto nekoupím :-D Koukal jsem i na Audi A6 3.0 TDI, tam zase je dělá bordel řetěz a odrazují mi nájezdy 250t a více. 

 

Vezmeme to jinak. Pokud bych koupil PD motor a opravdu šli do pryč vstřikovače, kolik to bude stát? Co se týče vyvažovací hřídele, údajně se dá udělat okolo 8000Kč a DPF se dá při nejhorším vykuchat. Na současném autě také nemám DPF (Peugeot 607).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vezmi to úplně jinak :-)

 

Kdyby si vybíral podle toho na co jaké auto trpí, nekoupíš nikdy nic :-(

 

Nájezdu se neboj, je to "druhořadá" věc. Pokud auto dostávalo pravidelnej servi, jezdil s ním rozumný člověk, není nájezd 260.000km nic...pokud jezdil s autem dobytek, nedával tomu pravidelnej servis, jezdil s tím na chaupu po polňačce, po stavbách apod., tak je i 150.000km smrt. Akorát že někdo to vezme, vyleští a prodá jako TOP manažerské auto...takže celkově koukat hlavně na pravidelný servis a celkový stav vozu a pak řešit km.

 

Mohu zase porovnat - můj superb má bezmála těch 260.000km - a je v opravdu super stavu (pominu nějaké provozní oděrky od Kauflandu apod.), interiér super, sedačka neošoupaná, volant neosahaný ...

Tátův superb má cca 230.000km - také pěkný stav, ale třeba sedačka řidiče vypadá hůř než moje, volant je také lehounce víc osahaný...

A nakonec manželky octávka s necelými 200.000km - je od známého, sedačky třeba v pohodě, ale volant a řadička je osahaná nejvíc ze všech aut, byť má nejméně ...

 

Takže je too lidech jak se k tomu chovají, případně jak se jim potí ruce atd... takže než na stav km - koukat na optický stav a raději koupit auto s poctivými 250 než se stočenými 180 a ve skutečnosti to má 300 ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže nejlepší koupit auto s původem v ČR, kde je dohledatelná servisní historie i kilometry od začátku. S tím nájezdem máš pravdu. Na tom autě co mám teď, je 330 000 a motorově je OK. Jediný co na tom autě vyměněný je palivové čerpadlo a 1 vstřik. A to je to Peugeot a lilo se do toho snad všechno :-D Ještě budu chvilku hledat. Chtěl bych do toho dát tak 300 000 a počítám, že minimálně 5 let s tím jezdit budu nějak tak v pohodě.

 

EDIT: Co tohle? Superb 4x4 . Sice málo KM, ale je původ z ČR, tak by se to snad dalo dohledat.

Editováno: , autor: patejrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, patejrik napsal:

Takže nejlepší koupit auto s původem v ČR, kde je dohledatelná servisní historie i kilometry od začátku..

 

Pokud bylo servisováno celou dobu ve VW i v cizině, tak to také není problém. V ČR ba naopak - do autorizovaného servisu jezdí méně lidí než třeba v Německu, ale zase můžeš dohledat něco i podle třeba STK ... každopádně prověřovat, prověřovat, prověřovat ...

 

to druhé 4x4 co si poslal tak ty kilometry jsou až hodně podezřelé, pochybuju že si kupuje auto za milion někdo, kdo najede 14 tisíc za rok :-)  to si kupujeme až my, co už to kupujeme jako ojetinu za 300.000kč, tak mě nájezd 15 tisíc za rok nevadí, manželka najezdí tak 8 :-D  ale rozhodně bych na to nekoupil auto za milion no :-)

Ale třeba to bude v pořádku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cebie ti jen stáhne data ze škodovky a z STK a případně z pojišťoven a jelikož když tam koukneš na výpis zdarma - má za 6 let to auto jen 6 záznamů z cebie, z čehož budou 2x STK, 1x evidečka při přepisu, tak tam toho asi moc nebude, ale uvidíš no ... a 2x pojišťovna, ale může to bejt jen čelní okno třeba ... a nebo taky 2x totálka, to už jsem taky zažil při prověřování auta :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zítra se půjdu podívat na toho prvního a uvidím co ty kilometry a stav auta. Pokud se mi to nebude zdát, asi vyrazím do Prahy a tam snad něco najdu :-) Nechce se mi jet z Plzně třeba až na Moravu. Každopádně děkuji vám všem za rady a pokud koupím, dám vědět co :-)

Editováno: , autor: patejrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk uzamkl následující téma
  • o 1 měsíc později...

Chlapaci jaký motor zvolit 103kw CFFB nebo 125 kw CFGB???

Mel jsem rs kombi CEGA 125 kw a to se mi moc líbilo pak jsem koupil Tiguana 103kw a nejelo to taky špatně na to ze to byla 4motion ale nevím jak je sup tezkej oproti ovci (v ovci nejela 103 špatně)jestli je dostačující 103 kw nebo radši 125 kw jedna se o to ze 103 kw mam vyhlidlou ale 125 kw bych musel ještě hledat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím  :) Po přečtení jsem stejně na vážkách Jaký Motor zvolit . 

Pondělí až Pátek jezdím do práce Město : 12km  a pak většinou couračky max 10km . 

Víkend občas delší trasy 30-50km a Jednou měsíčně nad 100km trasa . 

Mám možnost mít  1.8TSI 4x4 Rok 2010 ale chci se ujistit jestli se radši fakt vyplatí ten benzín nebo 

bych se měl poohlížet  po naftě  2.0 TDI 125KW .  Děkuji všem za pomoc . 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na kolko sam vlastnim 1.8, tak ti mozem povedat ze sa priprav na tieto veci :

- Vymena napinaku rozvodov 

- Vymena piestnych kruzkov ( 1.8 TSI zerie olej, casom aj 1l na jednu nadrz benzinu)

 

Ak to ma aj DSG, tak komplet vymena spojkovej sady cca kazdych 40t km (Vibrovanie pri pomalje jazde a preradeni z 1 na 2jku)

 

Oproti tomuto by mala byt 125kw lepsia varianta.

 

Editováno: , autor: Zdens123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všetkých!

 

Viem, že táto téma je obohratá pesnička, ale chcel by som si to zosumarizovať, lebo už v tom mám trocha hokej. Začnem trocha zo široka, aby bola jasná moja motivácia a myšlienkové pochody :-)

 

Po dvoch dieselových autách (Alhambra 1.9TDI 4x4, VW Golf V 2.0 SDI, obe stále mám), resp. skúsenostiach s jedným z nich, som si povedal, že naftu never ever.  Golfík zatiaľ poslúcha, ale nastal čas poslať Alhambru do hajzlu (o dôvodoch cez SZ alebo v Lampárni, ak je záujem).

 

Po tom čo som sa dopočul od dvoch rôznych spoľahlivých mechanikov a dočítal na internete o novších a úplne nových dieselových motoroch, rozhodol som sa, že sa vrátim k benzínu (predtým som mal Š120, Felda 1.6 LXi, O1 1.6 SR, každé cca po 5 rokov, všetky takmer bez závad). Po zistení, že koncern dokurvil aj benzínové motory, som sa poobzeral po iných značkách, bohužiaľ s viacmenej rovnakými výsledkami.

 

Potrebujem jedno veľké auto (4x4, nie SUV, nie francúz a talian už vôbec nie), takže po posúdení vnútorného priestoru áut rôznych značiek prichádzali do úvahy len benzínové boxery Subaru Legacy Wagon, alebo Outback. Bohužiaľ v cenovej hladine, ktorú si môžem dovoliť, je ich veľmi málo a väčšina z nich je prerobená na LPG, čo rozhodne nechcem.

 

Keďže som zarytý fanúšik koncernu, najbližšie možné auto by bol SII Combi 4x4. Ideál by bol 3.6 FSI, ale s jeho spotrebou by ma rodina hnala z domu svinským krokom :-) Takže logicky zostáva 1.8TSI (prípadne 2.0, ale tých je v záplave nafty ako šafránu), pretože sa v bazároch objavujú relatívne často s rozumnými nájazdami kilometrov. Takže som asi tri dni ležal na internete, prečítal som všetko čo som našiel. Je to na zaplakanie, ale schodná cesta sa vždy nájde a vyhútal by som to takto:

 

1. kód motora BZB

- relatívne bezproblémové, ak sa im vymenia rozvody

- problémom je, že už sú to staršie autá a mávajú dosť nabehané. Nevadí vyšší nájazd km (povedzme 240-250 tisíc)? Potrebujem, aby mi auto poslúžilo cca 4 roky, ročne nabehám cca 15-20 tisíc.

- ak to správne chápem, vyskytujú sa len v SII Sedan, do Combi sa dával priamo CDAA. Alebo sa mýlim?

 

2. kód motora CDAA

- treba auto s úplnou servisnou históriou, kde je uvedená výmena short motora, ale aspoň v 08/2011

- prípadne sa poobhliadnuť po aute priamo vyrobené na jeseň 2011 a neskôr a i tak je nutné skontrolovať, alebo vymeniť rozvody a pri vyššom nájazde dať radšej spraviť obhliadku na netesnosti, nájazd kutila a podobne.

 

Je tak?

 

Poprosím o reakcie od skúsených harcovníkov. Bájok jedna baba povedala som sa za posledné 3-4 dni načítal dosť :-)

 

Ďakujem za odpovede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk uzamkl následující téma

Nechápu, když někdo předem ví o problémech 1.8TSi, najezdí prd (do 20tis) a přesto ho upřednostňuje před 3.6 (který má spolehlivý DSG a je navíc vždy 4x4) jen kvůli 1-2 litrům benzínu na 100 km. Ono je hezký ušetřit 0,5 Kč na km, ale co spotřeba oleje, opravy a údržba?

 

Editováno: , autor: prassat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Úspora 0,5 Kč / km je chabý argument - premietni si to na celý rok:

 

1.8 TSI - dlhodobá kombinovaná spotreba je pod 8 litrov, väčšnou čo vidím, tak okolo 7,6 - 7,8. Nech aj vezmem 7,8 tak za celý rok pri nájazde, ktorý to auto bude mať, je to cca 1400 eur za benzín. Zákonná poistka cca 120 eur ročne.

 

3.6 FSI - dlhodobá kombinovaná spotreba sa pohybuje medzi 10,1 až 10,5 litrov. Ak vezmem stred 10,3 tak za rok to predstavuje cca 1860 eur. Zákonná poistka 180 eur ročne.

 

Rozdiel 510 Eur. Havarijná poistka bude pre 3.6 FSI tiež vyššia, odhadujem to o 50-60 Eur. Prihlásenie auta - 1.8 TSI cca 90 eur, 3.6FSI cca 500 eur. Sorry, ale pre mňa mať a nemať vyše 1000 Eur hneď v prvom roku vlastníctva auta je rozdiel.

 

Taktiež nechápem otázku o opravách a údržbe. To 3.6FSI netreba udržiavať? Tiež tam musíš meniť oleje, filtre, brzdy a všetko čo sa zjadzdí.  Aj tento základný spotrebák je pre 3.6 vždy tiež o niečo drahší, takže aj tam to proste stojí viac peňazí. Spotrebe oleja pri 1.8TSI sa chcem práve vyhnúť nákupom MR2012, keďže cca od jesene 2011 výrobca používa na piestoch iný typ krúžkov, ktorý by mal spotrebe oleja v bloku motora zamedziť a ostatné je len o pravidelnej údržbe, ktorú musí človek dodržiavať pri každom aute, ak mu má vydržať.

 

Ja by som vzal najradšej 3.6 FSI, považujem to za najspoľahlivejšiu motorizáciu, ale nech rátam ako rátam, bude ma stáť vždy o nemálo viac ako 1.8TSI, ktoré keby sa aj zosralo, tak je to dnes riešiteľné za relatívne rozumný peniaz.

Editováno: , autor: z00m
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepletu li se, už překroužkované CDAA opravovali v Brně - taky jezdilo na olej. Takže ročník 2011 (nebo kolik se tu uvádí), nemusí být nutně výhra.

Ať tak či onak, tenhle motor je na ježdění parádní, výkonu to má kopec a spotřeba při dálničním režimu snadno spadne pod 7l/100 km (i pod 6) Každopádně k ceně auta si přidej tak 50000,- (i víc), ať se pak nedivíš.

 

pozn.: 50000,- mít na motor a další desetitisíce na různé opravy laku a karoserie, pokud to chceš mít tip ťop. Stav auta po tolika letech může být všelijaký.

Editováno: , autor: Tomas F
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@z00m

 

Dost lidí přemýšlí jako ty - nemyslím to vůbec ve zlém.

Tedy - pořizovací cena a spotřeba paliva.... i já mezi ně patřil.


s 1.8 TSi je to skoro jako s dieselem, musíš mít štěstí, jinak do něj sypeš peníze.

Pořízení V6 bude asi dražší, ale máš za to lepší auto. (vždy DSG, vždy 4x4 a často i jiná slušná výbava.... navíc nejsi omezený ročníkem jako u 1.8TSi)

 

Máme v rodině TDi i V6 a náklady na kilometr nás stojí skoro stejně (to jsem ale popisoval už jinde). Je to i o tom jak kdo, kde a hlavně kolik najezdí.

1.8TSi nemám (i když původně jsem chtěl tento motor), ale u nás v ČR platím pojištění vč. havarijního kolem + všechny okna 350 Eur (9,4 tis Kč) na V6....

(OT: stejně tak i na diesel).

 

Jinak i V6 se musí servisovat, ano, ale 1.8Tsi je pořát větší sázka do loterie.

Když jsem vybíral Superba, tak jsem chtěl právě 1.8TSi.... nejlépe s DSG ... (můj mechanik mě samozřejmě od toho odrazoval, asi tušil)

Jinak původně jsem před lety přesedlal z Passata TDI s automatem

 

Ber to prosím jen jako můj osobní názor, pokud jsi přesvědčený, že chceš 1.8 TSi dobře vyber.

Přeji ti šťastnou ruku při koupi!

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pohode, vážim si každý názor a beriem to ako brainstorming. Je to diskusia vecná a stále nie som rozhodnutý úplne, takže preto to tak pitvem. Zatiaľ prevažujú nižšie prevázkové náklady pri 1.8TSI, ale stále zvažujem aj iné faktory.

 

Mám dobrý kontakt u autorizovaného predajcu, auto by som bral zrejme cez neho, pretože bude mať jasný pôvod a dokáže mi preveriť jeho stav a servisnú históriu. Jediná nevýhoda je, že si budem musieť počkať, kým sa nejaké objaví. S Alhambrou už som sa popálil, takže tentokrát budem na pôvod auta prísny a je vysoká šanca, že touto cestou sa mi podarí nájsť aj dobré 1.8 TSI. Na DSG nebazírujem, stačí mi manuál, ale manželka by samozrejme automat privítala, takže mám pozitívny argument, keďže tie 1.8 TSI sa objavujú prevažne v manuáli.

 

Najviac ma odrádza ten registračný poplatok u nás - pretože ak natrafím  na dobré novšie auto, pri kW ktoré 3.6 FSI má, ma to môže stáť aj 700 eur, ktoré vlastne hodím Ficovi do vrecka :-/

 

@Tomas F Tam je práve problém, že aj prekrúžkované autá používali stále tie zlé krúžky, a aj short motory po výmene v rokoch 2009, 2010 a 2011 tým trpeli naďalej a po čase začali žrať olej znova. Problémom je hlavne stierací krúžok, ktorý sa zakarbónoval a prestal plniť funkciu. Myslím že od 08/2011 výrobca používa širší prvý krúžok a stierací je tiež širší, s väčšími razenými otvomi (predtým vŕtaný a úzky). A nové opravné sady už majú stierací krúžok skladací, lamelového typu, ktorý tak netrpí na zakarbónovanie. Spoľahlivo by to malo v autách z výroby byť v ročníkoch 2012 a vyššie.

 

Na lak si veľmi nepotrpím, pretože to veľmi nemá význam. Auto jazdí denne aj do mesta a vieš sám ako to po pár mesiacoch vyzerá. Rezerva 2000 eur na motor je samozrejme veľká nevýhoda, ale sám vyššie vidíš, že tisícku rovno mám, ak nekúpim 3.6 FSI...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozno trochu z inej strany, ale skusim, je to moj osobny nazor :) ... asi kazdy vieme, ze na aute "nezarobis" (teda pokial ich nepredavas, ale to vylucime). Myslim, ze dost zalezi v akej financkej situaci a nachadzas. Ci zijes od vyplaty k vyplate, kde aj usetrenych 10E mesacne ma pre teba velky vyznam (vid moja mamka na dochodku :) ), alebo si proste akuratne zarobis a "par eur mesacne navyse na auto" ti nenarusi mesacny kolobeh.

 

Ak by sme nebrali ohlad na peniaze, ale len cisto nutny servis a vozenie 3.6 vs 1.8, myslim, ze 3.6 z toho cleeho vzdy vyjde lepsi vo vsetkych smeroch. Vozenie s 3.6 je niekde inde ako s 1.8, ale zase, kolko v tom aute sedis? Dlhe trasy alebo len okresky, kde sa chces predbiehat a uzivat si/ukazovat vykon motora? Kazda zabava nieco stoji, preto je dolezite. Nebudes jediny s 1.8, ale je to naozaj macka vo vreci, moze aj nemusi vyjst. Bohuzial u 1.8 ti ani pravidelny servis od skodovky nezaruci, ze secko vyjde. Takze ano, mozes mat stastie, ale u 1.8 je to dost kriticke.

 

Zase ja ked som kupoval auto, tak "usetrene peniaze" (vyssi najazd vs. nizsia cena) som automaticky nalial do servisu. aspon viem, ze tie veci su vymenene.

Editováno: , autor: Martttin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono primárne to auto bude jazdiť okresky, takmer denne 50-60 km, pár krát do týždňa je k tomu aj 10-15km mesto, 2-3x do mesiaca dlhšie cesty (kombinované), dokopy asi 1200-1500km mesačne. A samozrejme komplet všetka dovolenka (niekedy počas nej najazdím aj 2500-3000km). Rozdiel medzi 3.6FSI a 1.8TSI len na benzíne by sa hýbal niekde okolo 40 eur mesačne, plus rozdiel v zákonnej poistke,  a to už je dosť. Je pravda, že ma to nezabije ani to nijak nenaruší môj kolobeh, ale z pohľadu mojej ženy to sú dva nákupy, a má pravdu :-D

 

Alhambra, ktorá teraz takto jazdí, vyslovene trpí, tieto krátke trasy jej vôbec nesedia, dlhodobú spotrebu tam mám 8.3l nafty a aj preto chcem ísť nazad do benzínu. Z ukazovania výkonu som vyrástol, skôr potrebujem mať auto s dostatkom výkonu (150 koní bohate stačí) kvôli bezpečnému predchádzaniu (žijem na vidieku - samý šuchták), s 4x4 kvôli zime (časté poľadovice a sneh, cestári sa u nás moc nenarobia), a častým výletom na nie príliš prívetivé cesty. A chcem už samozrejme mať na cestách aj nejaké pohodlie, takže preto niečo väčšie.

 

Ako píšem vyššie,  ja by som najradšej bral 3.6FSI, ale serie ma ten nekresťanský registračný poplatok, ktorý zhltne štát. Vyššie prevádzkové náklady nevoňajú ani mne, ani mojej žene a benefit spoľahlivosti je tiež len domnelý, lebo aj FSI sa mi môže zložiť (predsalen kupujem jazdenku) a potom som v tej istej kaluži ako s 1.8 TSI. Preto sa prikláňam skôr k nemu, čo ušetrím na prevádzke rovno odložiť a tým pádom mám aj tú rezervu na servis.

 

Verte mi, je to pre mňa fakt veľký orech na rozlúsknutie, preto som rád, že môžem takto o tom podiskutovať.

Editováno: , autor: z00m
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to tak čtu, tak si říkám, jestli by jsi ještě přeci jen neměl přehodnotit svůj postoj k naftě. Ten velký motor, pokud po něm primárně netoužíš, nemá smysl - bude to pak jen nenažrané závaží, které budeš tahat všude s sebou. No a o úskalích 1,8 sám dobře víš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...