Jump to content
Joshua

Skrtici klapka 1.6 75 kW

Recommended Posts

Cau lidi,

tak mi asi odchazi skrtici klapka. Kolisajici volnobeh, blbe se s tim rozjizdi, obcas to dokonce zdechne.

Nechaval jsem ji cistit, cistil jsem vahu vzduchu, mazal adaptivni hodnoty motoru, opakovane delal zakladni nastaveni klapky, kontroloval tesnost vzduchoveho potrubi...

Jeste ji o vikendu rozdelam a kouknu, jak ji vycistili, to jedine jsem nechaval delat v servisu, tak tam je jista neduvera.

Kazdopadne se uz poohlizim po nove, kdyz se nezadari s cistenim. Mela by to byt podle vseho 06A 133 062 AB.

Cena u Auto Jarov neco pres 15tis!!!

To je prece uplne ujete...

Nemate nekdo lepsi zdroje?

Chci samozrejme orig., u skrtici klapky nechci riskovat nejakou Cinu.

Zdravi Jirka

(Octavia I, 2001, 1,6 75KW, motor AVU)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cau lidi,

diky za tipy k nakupu klapky. Ty ceny uz vypadaj rozumneji, ikdyz je to teda porad palka.

Svou klapku jsem podle me uspecne vycistil. Pritom jsem ji vyndal uplne z auta, abych k tomu poradne moh. Podle me to jinak nejde, kdyz clovek chce aby to za neco stalo...

Prikladam fotky jak vypadala "vycistena" ze servisu shora a zespoda, pred mojim zasahem.

post-21418-1221940376_thumb.jpgpost-21418-1221940408_thumb.jpg

Zespoda zapecena spina, shora ji nekdo otrel, ale ne moc peclive hlavne na stranach okolo te osicky. Pri cisleni jsem sundal kryci plast na strane a tocenim ozubenym soukolim jsem si klapku natacel podle toho kde jsem ji potreboval cistit.

Nejvice se mi osvedcil odstranovac usazenin ze zachodu, kartacek na zuby a drevena spachtlicka.

Vysledek vypadal nasledovne:

post-21418-1221941053_thumb.jpgpost-21418-1221941079_thumb.jpg

Podle me docela rozdil. :-)

Pro uplnost jeste pridam fotku pohaneciho soukoli co je pod plastovym krytem:

post-21418-1221941186_thumb.jpg

Pred montazi do auta jsem jeste pro jistotu kapnul k osicce klapky po obou stranach po kapce ridkeho oleje. Ale behala i tak jako blesk. To pero ma docela silu.

Vycistenou klapku jsem namontoval do auta, vymazal adaptacni hodnoty, udelal zakladni naslaveni a bohuzel zjistil, ze veskere me usili kyzeny vysledek neprineslo. Pri rozjezdech prakticky zadny rozdil.

Na Vagu jsem dale podle prirucky zkontroloval udaje protichodnych potenciometru klapky (skupina 62). Koukal jsem na ni pri zakladnim nastaveni. Vse se zda byt v poradku. Ale neni!!! Uz z toho fakt nemuzu. Pri parkovani bud turuju plyn jako blazen nebo mi to nekolikrat chcipne. Pri rozjezdu na rozumne male otacky se otacky nejdrive zhopnou prudce dolu (a nekdy to zdechne) a pak vystreli nahoru, poskoci to a jede se.

Chlapek v nahradnich dilech mi rikal, ze tyhle motory jsou velmi spolehlive, tak proc zrovna ja musim mit pech... Nemohl si vzpomenout ze by na tenhle motor prodal nejakou klapku.

Ja na te sve tez nemuzu najit zadnou zjevnou zavadu.

Poradi nekdo? Myslite ze je to klapkou? Nebo neco jineho?

Jak jsem psal, netesnost sani jsem prakticky vyloucil, vahu vzduchu jsem vycistil a zkousel i odpojit a bylo to jeste horsi.

Jeste me napada jestli by to nemohlo byt zapalovanim, svicky mam nove, ale kabely nebo trafo?

Vstrikovanim to nebude, dela to na benzin i na plyn.

Na Vagu zadne zavady.

Mam ne zrovna tesny spoj vyfuku vprostred pod autem, muze to byt i tim?

Jsem vdecnej za kazdou radu.

Diky. Zdravi Jirka

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud by byla vadna, tak ti to napise ze nebylo provedeno zaklad. nastaveni - tudis vydim ze se ti to povedlo a ze pri jiozde se nezapise sporadicka zavada klapky - bejva vydreny potenciometr v klapce, ale jak vidim nic ti to nepise, klapka je tedy ok.

¨Zamer se uplne nekde jinam - odpoj vahu vzduchu a projed to bez ni a uvidis - zapise se sporadicka a prepne se to na hodnoty bez vahy. Dale bych pokracoval k teplotnimu cidlu - ma urcite 4 piny - 2 do palubky a dalis 2 do RJ motoru - tam treba lezou spatny hodnoty - da se to ale i zjistit vagem a pokracuj dale :)

Edited by Octavka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jsem psal, vahu vzduchu jsem zkousel odpojit, vysledek byl jeste horsi. Z toho usuzuju ze vahou to nebude.

Teplotni cidlo mam primo v te vaze vzduchu, to jsem mel tedy odpojene soucasne s vahou a jak pisu, jen to bylo horsi.

Nebo myslis jeste nejake jine teplotni cidlo?

Co to zapalovani, muze tam byt neco v haji? Jako kabely nebo trafo?

Rozdelovac jsem zadnej nenasel, je mozny se ho tenhle motor vubec nema?

Zdravi Jirka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oktávka myslí teplotní čidlo na teplotu vody. Má dva okruhy, jeden dává info pro budíky a druhý pro motor. Když koukáš na motor, je umístěné po pravé straně pod plastovým krytem na hadici. Rozdělovač nehledej, nenajdeš.

Ty kabely by to taky mohli dělat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak hodnoty teploty a vubec vsechny hodnoty jsem kontroloval na vagu. Neprisel jsem na nic mimoradneho.

Tedy krome nasledujiciho:

Skupina 032 "lambda-regulace" mi na volnobeh ukazuje 9,4% a -10,2%. Prvni udaj po pridani plynu klesa k nule, druhy se nemeni.

Klesani prvniho udaje by mohlo podle DP znamenat prisavani falesneho vzduchu, to ale uz fakt nevim odkud...

Krome toho mi to u skupiny 036 "provozní pripravenost lambda-sondy za katalyzátorem" ukazuje ze bezi test, prestoze jsem zadny nezapnul. A nechtelo mi to otestovat sondu pred katalyzatorem, asi kvuli tomu.

Je to normalni, muzete nekdo prosim mrknout jak to vypada u vas?

Ja uz fakt nevim...

Diky Jirka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mrkni na to cidlo teploty chladici kapaliny,mne to vyresilo neskutecne lampionove pruvody na palubce,vadnou lambdu 1 i 2 a dalsi asi 4 chyby.cena 300,- -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak hodnoty teploty a vubec vsechny hodnoty jsem kontroloval na vagu. Neprisel jsem na nic mimoradneho.

Tedy krome nasledujiciho:

Skupina 032 "lambda-regulace" mi na volnobeh ukazuje 9,4% a -10,2%. Prvni udaj po pridani plynu klesa k nule, druhy se nemeni.

Klesani prvniho udaje by mohlo podle DP znamenat prisavani falesneho vzduchu, to ale uz fakt nevim odkud...

Krome toho mi to u skupiny 036 "provozní pripravenost lambda-sondy za katalyzátorem" ukazuje ze bezi test, prestoze jsem zadny nezapnul. A nechtelo mi to otestovat sondu pred katalyzatorem, asi kvuli tomu.

Je to normalni, muzete nekdo prosim mrknout jak to vypada u vas?

Ja uz fakt nevim...

Diky Jirka.

Čau,

Mám te samej problem.Stejný auto (AVU ,2001).Zjisteni zavady zatim bez uspechu.

Zkouseli jsme klapku, kabely, svicky, civku,obe lambdy.Jeste zkusim to teplotni cidlo,jak tu psali chlapi.

Pripadne cokoliv jineho co kdo poradi.

Když něco zjistim,určitě sem napisu.Stejne tak dej vedet i ty

Diky za info

Slava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chlapi, fakt diky ze se mojim problemem zabyvate.

Co pise Octavka jeste zkusim, ale popravde uz moc neverim ze se to vyresi pres Vag.

Na hodnoty teplotniho cidla jsem koukal pres Vag, vypadaly ok a krome toho se mi zavada projevuje nezavisle na teplote motoru, proto je podle me toto cidlo nepravdepodobne.

Jeste k moji zavade. Pri provozu na plyn se to samozrejme projevuje vic, volnobeh se obcas zhoupne dolu a taktak to nechcipne, nekdy to i chcipne, kazdy rozjezd je utrpeni. Na benzin je to o neco lepsi, ale ze zkusenosti vim ze se jakakoli zavada na plyn projevi vic.

Dneska mi to na LPG obcas skubalo i ve vyssich otackach na dalnici, Vag ukazal vypadky zapalovani 3ti a 4ty valec. Jsem z toho jelen. Zajimalo by me jestli obe zavady spolu souvisi nebo jde jen o nastaveni LPG, mam ho tam kratce.

Jestli se mi nekde podari sehnat kabely/trafo, tak bych to rad zkusil prohodit a vyzkouset. Ale uprimne, vymena kabelu mi jeste nikdy nepomohla.

Uz jsem myslim psal ze mam pod autem v jednom spoji ne zcela tesny vyfuk. Rikal jsem si ze netesne vyfukove potrubi nekde blize smerem k motoru by tez mohlo delat podobnou neplechu, ale nevim jak to overit jinak nez rozebrat pul auta.

Tesi me ze v tom nejsem sam. Slavako, kdyztak se trochu rozepis co ti to presne dela jestli je to skutecne to same.

Ted se budu opakovat, ale fakt cekam na vase napady.

Nejhorsi je ze ani servis mi v takovemhle zapeklitem pripade asi nepomuze...

Zdravi Jirka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm,tak nevim.Asi to v mym pripade nebude uplne stejne.Mne se to projevuje pri studenym startu na benzin

(nepravidelny chod motoru a pri prudsim seslapnuti plynoveho pedalu streli do sani),ale jakmile po chvilce

(cca 1min.,nebo ujetych 500m) prepnu na LPG motor bezi normalne.

LPG namontováno v 70.000km (nyní 139.000km).Závada se projevuje až posledních 10.000km.

Jinak co se tyce vyfuku,nasli jsme prasklinu na pruznym dile(vlnovci).Taky jsem si myslel,

ze to by mohl byt ten problem,ale povymene za jiny vse pri starem.

Jak me neco napadne,tak napisu.

Zatim cau.

Edited by olisoft
citovanie predchadzajuceho prispevku je ZAKAZANE

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co pise Octavka jeste zkusim, ale popravde uz moc neverim ze se to vyresi pres Vag.

Na hodnoty teplotniho cidla jsem koukal pres Vag, vypadaly ok a krome toho se mi zavada projevuje nezavisle na teplote motoru, proto je podle me toto cidlo nepravdepodobne.

Ne,chlape,ja mel na cidle taky hodnoty ve VAGu OK,studene-studene,teple-teple,vzdy teplota odpovidala,na budikach zadne nesmysly,a svitila mi ke kontrolce motoru i ASR,porad se to stridalo,jak jsem psal.zacal jsem tim nejlevnejsim a operace se zdarila,po 14ti dnech ani jedna kontrolka.To jen pro priklad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@milosk: Ja ale na Vagu zadne zavady nemam, zadne kontrolky. Tedy krome toho vypadku zapalovani co jsem mel ted na plyn...

Presto myslis vymenit to cidlo teploty?

Jirka

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, vis co,stoji 200,- v Autodily krc,to uz te neposere.

taky odpoj kabely z RJ plynu a mrkni na kontakty,ale vs=zhledem ke stari budou ok,tak aspon zkus zahybat vsr=emi zastrckami na ktere narazis vsude kam se podivas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak po dnesku si myslim ze mam dve ruzne zavady.

1) Ve vyssich rychlostech na dalnici pri zrychlovani vypadky zapalovani. Ale pouze na plyn. Podle me je to nastavenim plynu. Mam tam plyn kratce, jeste jsem ani nebyl na prvnim doladeni, tak se to tim doufam vyresi.

2) Pri rozjezdu jakmile dostane motor zatez prudce poklesnou otacky a vzapeti (to zrejme jednotka vykoriguje) a otacky stoupnou a auto se rozjede. Krome toho ne zcela klidnej volnobeh. Vse se projevuje na plyn vice, jak uz to byva, ale na benzin taky.

Druhym bodem uz se zabyvam fakt nejakou dobu a uz mi z toho sedivi vlasy.

Jestli nekoho jeste neco napadne budu vdecnej.

Jirka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj lidi,

vzhledem k tomu ze me problemy porad pretrvavaji jsem dneska navstivil dva servisy. V prvnim autorizovanem se mi technik snazil vysvetlit, ze to urcite bude plynem, prestoze se to projevuje i na benzin a posilal me k plynarum. Ocividne se mu do toho nechtelo...

V druhem servisu se na to mechanik alespon podival, prohmatal hadice jestli tam neni nejaka netesnost a skoncilo to na tom, ze by musel objednat jednotlive dily a zkouset zkusmo cim to je a to by vyslo draho, specielne skrtici klapka...

Pri testovani s onim mechanikem jsem si vsiml jedne veci. Pri behu na volnobeh a lehkem pridani plynu se z motoru ozve kratky zvuk nasavaneho vzduchu. Jako by se nekde prisaval. Lokalizoval jsem to v oblasti nasledujiciho ventilu:

post-21418-1224364800_thumb.jpg

Pritom jsou dve moznosti: Bud to lehce nacucne a motor bezi vcelku jak ma. Nebo se nekdy motor zakucka (jak jsem popisoval pri rozjezdech) a v ten moment se to nacucnuti prerusi zvukem jako by se ten ventil zavrel a motor cely poskoci.

Netusim jestli je to pricina problemu nebo dusledek, ale je to neco ceho by se clovek mohl chytit.

Mechanik nevedel co to muze byt.

Me otazky:

Nesetkal se nekdo s necim podobnym?

Je podobny slysitelny zvuk nacucnuti (proudeni) vzduchu pri kratkem prudsim pridani plynu u tohoto motoru normalni?

K cemu je ten ventil na obrazku?

Diky predm za pomoc.

Uz me to pomalu privadi k zoufalstvi...

J.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem ti koukl do dílenské příručky a je to pojistný přetlakový ventil. Slouží jako pojistka proti poškození sacího potrubí ...

Je možné že ti to tam podchází, ale co já si pamatuju tak takové "sysknutí" při přidání jsem slyšel u snad všech motorů co jsem poslouchal. U nových i dost jetých.

Bylo to hned krátce po přidání z volnoběhu. Doteď nevím proč to tak je ale asi je to normální. Dělá to vzduch proudící kolem klapky ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joshua: koukam ty motory jsou fakt stejny,mam to samy,pri prudkem pridani plynu na volnobeh to sykne presne stejne,ale neresil jsem kde,mozna taky tam.Jestli jo,vubec se mi to nelibi,pac v sani by nic prisavat nemelo.Ze bych se na to mrknul?? A narvu tam silikon a bude.

PS: kdyz pojistny pretlakovy ventil,tak by mel vystrelit pri pretlaku a ne byt otevren pri podtlaku,jestli to dobre chapu.Taky to mam kolem nej docela mastny.

Edited by milosk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak koukam podle vasich reakci se to fouknuti/nacucnuti pri pridani plynu zda byt normalni.

Dneska jsem byl u jednoho cloveka co se specializuje na autoelektriku a krome jineho i prodava skrtici klapky. Docela dost jsem si od teto navstevy sliboval.

Abych to zkratil. Prohledl to, promeril, projel, stravil jsem u nej celkem asi hodinu a na nic mimoradneho co se tyka elektriky neprisel.

To cuknuti pri rozjezdu spojene s prudkym poklesem a vzapeti vzestupem otacek je podle neho zpusobeno spatnou spojkou, ktera zabira az na konci a jejiz povrch uz zrejme neni v nejlepsi kondici. Vedel jsem ze spojka prijde brzy na radu ale udivuje me ze spatna spojka muze zpusobovat takovehle cuknuti.

Neklidny volnobeh a cukani za jizdy se projevuje od vycisteni klapky+vahy pouze na plyn (LPG), tam prisel na vypadky zapalovani, coz je podle vseho nastavenim plynu.

Skrtici klapka je podle neho v pohode.

Tak jsem z toho jelen. Spojka by i tak prisla brzy na radu tak s ni asi zacnu a pak se uvidi. S plynem me i tak ceka garancni prohlidka, tak mi to doufam nastavi aby zmizel neklidny volnobeh a cukani za jizdy.

Zdravi j.

P.S. 88.000 km mi prijde na spojku trochu malo, ale kupoval jsem to ojete a kdovi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

čest tak ted taky řeším ten "zahadny ventil".da se nějak povolit.mam to tam nějake mastne jak kdyby netěsnil.

Edited by olisoft
citovanie predchadzajuceho prispevku je ZAKAZANE

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ahoj lidi,

vzhledem k tomu ze me problemy porad pretrvavaji jsem dneska navstivil dva servisy. V prvnim autorizovanem se mi technik snazil vysvetlit, ze to urcite bude plynem, prestoze se to projevuje i na benzin a posilal me k plynarum. Ocividne se mu do toho nechtelo...

V druhem servisu se na to mechanik alespon podival, prohmatal hadice jestli tam neni nejaka netesnost a skoncilo to na tom, ze by musel objednat jednotlive dily a zkouset zkusmo cim to je a to by vyslo draho, specielne skrtici klapka...

Pri testovani s onim mechanikem jsem si vsiml jedne veci. Pri behu na volnobeh a lehkem pridani plynu se z motoru ozve kratky zvuk nasavaneho vzduchu. Jako by se nekde prisaval. Lokalizoval jsem to v oblasti nasledujiciho ventilu:

post-21418-1224364800_thumb.jpg

Pritom jsou dve moznosti: Bud to lehce nacucne a motor bezi vcelku jak ma. Nebo se nekdy motor zakucka (jak jsem popisoval pri rozjezdech) a v ten moment se to nacucnuti prerusi zvukem jako by se ten ventil zavrel a motor cely poskoci.

Netusim jestli je to pricina problemu nebo dusledek, ale je to neco ceho by se clovek mohl chytit.

Mechanik nevedel co to muze byt.

Me otazky:

Nesetkal se nekdo s necim podobnym?

Je podobny slysitelny zvuk nacucnuti (proudeni) vzduchu pri kratkem prudsim pridani plynu u tohoto motoru normalni?

K cemu je ten ventil na obrazku?

Diky predm za pomoc.

Uz me to pomalu privadi k zoufalstvi...

J.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ahoj lidi,

vzhledem k tomu ze me problemy porad pretrvavaji jsem dneska navstivil dva servisy. V prvnim autorizovanem se mi technik snazil vysvetlit, ze to urcite bude plynem, prestoze se to projevuje i na benzin a posilal me k plynarum. Ocividne se mu do toho nechtelo...

V druhem servisu se na to mechanik alespon podival, prohmatal hadice jestli tam neni nejaka netesnost a skoncilo to na tom, ze by musel objednat jednotlive dily a zkouset zkusmo cim to je a to by vyslo draho, specielne skrtici klapka...

Pri testovani s onim mechanikem jsem si vsiml jedne veci. Pri behu na volnobeh a lehkem pridani plynu se z motoru ozve kratky zvuk nasavaneho vzduchu. Jako by se nekde prisaval. Lokalizoval jsem to v oblasti nasledujiciho ventilu:

post-21418-1224364800_thumb.jpg

Pritom jsou dve moznosti: Bud to lehce nacucne a motor bezi vcelku jak ma. Nebo se nekdy motor zakucka (jak jsem popisoval pri rozjezdech) a v ten moment se to nacucnuti prerusi zvukem jako by se ten ventil zavrel a motor cely poskoci.

Netusim jestli je to pricina problemu nebo dusledek, ale je to neco ceho by se clovek mohl chytit.

Mechanik nevedel co to muze byt.

Me otazky:

Nesetkal se nekdo s necim podobnym?

Je podobny slysitelny zvuk nacucnuti (proudeni) vzduchu pri kratkem prudsim pridani plynu u tohoto motoru normalni?

K cemu je ten ventil na obrazku?

Diky predm za pomoc.

Uz me to pomalu privadi k zoufalstvi...

J.

Mam stejne auto i motor a mam uplne stejne problemy.Auto je v servisu a menili mi svicky,nejake gumicky na sání,čidlo teploty,hadičku podtlaku,ale pořád je to k ničemu.Vag neukazuje žadny problem.Je to tam tyden a nevědi si s tím rady.Jak si dopadl ty,už to máš vyřešený?Bez auta jsem jako bez nohou. napis prosim petrtyll@seznam.cz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jsem bohuzel tez moc nepokrocil. Byl jsem jeste u plynaru, neco mi tam nastavili ale rozdil takrka zadny. V nejblizsi dobe se chystam na spojku (ta by prisla na radu tak jako tak) a zapalovani (kabely, civka). Dam vedet kdyz bude neco noveho...

j.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...