Jump to content
Joshua

Skrtici klapka 1.6 75 kW

Recommended Posts

Doporucuju klapku vymontovat a vycistit doma (nebo alespon primo na aute uvolnit), tak se k ni dostanes i zespodu. U starsiho typu jde sundat ten plast (viz. moje fotky v tomto tematu) a pootacet soukolim a tim i klapkou, aniz by s poskodila. Tam jsem pouzil s uspechem kartacek na zuby. U novejsiho typu Jsem to bral opatrne plochou spejli a vatou a hadrikem a tak.

Jinak motor bez hadice bezi v klidu, to mam vyzkousene, tudiz to s tim prostrinutim tez pujde. Ale me prijde jak pisu lepsi sundat a otrit a oddrapat spejli. Co jde lehce otres, co nejde tam sprej nepomuze. Nejdulezitejsi je to tam kde klapka doleha. Jsou to 4+2 imbusy a par hadicek...

j.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele, možná vím, co tomu je. Mám to samý - jak motor, tak LPG. Mě to občas dělává, když to chytá vzduch přes ventily na sání. TZN. sundej plastovej kryt motoru a pod ním máš sání. Jelikož máš plyn, měl bys tam mít čtyři zapuštěný ventily do sání - zvrchu otvory pro imbus. Všechny odšroubuj a bacha, je pod tím pérko, tak ať ti to nevylítne. Potom odděláš takovej krycí plíšek, kterej vede do sání - třeba si na jednu stranu přitlač imbusem a za druhou vylízající stranu plíšek vytáhni. pod plechem by mělo být těsnění - pokud tam není, musíš jej koupit. nebo se stává, že tesnění skřípně ten plíšek a nasává to falešnej vzduch. A to je právě ten problém, proč by ti vypínali další válce.

Píšu z vlastní zkušenosti, někdy je to nutné udělat. Zdravím a doufám, že dojdeš ke zdárnému úspěchu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zejména u druhýho bodu můžeš plyn nastavit sám. na pravé straně motoru máš tlačítko na jemné a hrubší seštelování volnoběhu a obecně plynu. Na hrubší je imbus, na jemnější nastavení točíš pouze šroubkem. přitom se musíš dívat na skříňku plynu v motoru, kde probliklávají diody. Musíš vše sladit na zelenou - oranžová a červená tam nemá co dělat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem zovna dneska shodou okolnosti vymenil lambdu pred katem. Vysledek porad stejny, ale je fakt ze jsem nevyresetoval ty adaptacni hodnoty motoru, to jeste zkusim.

U me jsou ty plynovy trysky vlepeny do spodniho dilu sani. Podle me to je tesny. Krome toho to delalo jeste nez jsem tam nechal dat plyn. Mam AG autogas nebo jak tomu rikaji, zadny diody jsem tam nenasel.

Nejvic mi vadi ty rozjezdy. Kdyz si nedam bacha tak otacky nahoru-hup-dolu-nahoru, eventuelne chcip...

Jeste pridam dotaz co jsem se uz chtel nekoho se stejnym motorem davno zeptat. Je normalni ze nejde na volnobeh pridat plyn tak aby byly konstantni zvysene otacky, treba 2000? Ja jak pridam plyn nejdriv nic a pak to zacne stoupat a nezastavi se to a kdyz uberu to zase klesne, udrzet 2000 konstantne treba 10 sekund nejde. Je to normalni?

Jirka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem vyresetoval ty hodnoty a porad to samy. Pri projizdce mi to na semaforu pri rozjezdu chciplo. Uz fakt nevim...

Muzete mi sem hodit aspon odpoved na muj dotaz z posledniho prispevku?

Jinak za dalsi napady budu samo vzdycky vdecnej. Uz se s tim samym problemem patlam rok...

j.

Share this post


Link to post
Share on other sites

myslím že je to normální, já to nepozoruju ale taky jsem to nikdy nezkoušel

V pár testech ale pár příspěvků tady na fóru ale hovoří o tom co píšeš. El plyn je u 75kW verze dooost svéhlavej.

Jo mám teda úpravu od Cimbu takže ta to možná ošetřila, přesně pisnu až testnu a´t neházím klamavou reklamu

Edited by KarlosTDi

Share this post


Link to post
Share on other sites

joshua: mam stejnej motor a LPG Autogas AG - NL. S tim plynem,ze nejde udrzet a soupaji otacky, to je normalni, dokonce v prirucce na emise pise Skoda,ze se musi pro udrzeni 3000ot. zapnout veskere spotrebice vc. vyhrivani zadniho skla,aby se motor zatizil a otacky nestoupaly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky Milosi za odpoved. Tak aspon to je ok...

A jak jses na tom s rozjezdama, vsechno v pohode?

Nebo se ti tez pri rozjezdu s nevyturovanym motorem tez zhoupnou otacky k uplnemu skorochcipu?

Mas taky volnobezne otacky na teplem motoru mezi 640-670 ot/min?

Mam pocit ze zvednuti volnobehu by tez neuskodilo. Kdyz zapnu klimacku jsou rozjezdy o neco lepsi.

Uz jsem se tady na foru neco docet o zpozdene reakci na el. plyn, ale tohle...

To prece nemuze byt normalni?!

j.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je naprosto normalni.Otacky mam presne 670 a vic ani prd, pri klimacce neco kolem 950 nebo tak. Prpdleva v plynu je,takze je treba si na to zvyknout,kdyz se rozjizdim,lehce pridam plyn,ale se spojkou pockam cca. 1s nez se zacnu rozjizdet,ale uz je to tak nejak automaticky.Ta prodleva ja fakt na pytel.Taky mi docela trvalo,nez jsem se naucil radit tak,aby byla naprosto plynula jizda. Kdybych mel zbytecny [prachy,tak s tim zajedu k tomu cimbu,aby to nejak poresil,nekdo zde z fora uz tam byl a pomohlo to. ve skode mne podle mne vyfakujou,a nebo za 3 kila asi novej SW do RJ nebude.Nu coz.

Edited by milosk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se rozjizdim podobne, nicmene mi to kdyz nedavam bacha cukne nebo az chcipne. Ale uz zacinam mit pochybnosti jestli to fakt neni normalni a jenom dostatecne nepockam az prijdou otacky. Ale v tom pripade by to melo tedy hooodne mizerny tah ze spodnich otacek, podstatne horsi nez favorit.

Jina vec, podarilo se mi sehnat nejakou dokumentaci k AG autogasu. Jde se k tomu normalne pripojit seriovym kabelem pres ty jejich diagnosticke tri draty a vycist nejake zakladni veci ci provest nejake zakladni ukony. Jeste jsem to nezkousel, az bude cas...

jirka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja se rozjizdim podobne, nicmene mi to kdyz nedavam bacha cukne nebo az chcipne. Ale uz zacinam mit pochybnosti jestli to fakt neni normalni a jenom dostatecne nepockam az prijdou otacky. Ale v tom pripade by to melo tedy hooodne mizerny tah ze spodnich otacek, podstatne horsi nez favorit.

Jina vec, podarilo se mi sehnat nejakou dokumentaci k AG autogasu. Jde se k tomu normalne pripojit seriovym kabelem pres ty jejich diagnosticke tri draty a vycist nejake zakladni veci ci provest nejake zakladni ukony. Jeste jsem to nezkousel, az bude cas...

jirka

je, a mohl bys mi to poslat? Ja to hledal dlouho a nenasel,Dik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mam nekolik novinek. Byl jsem v autorizovanem servisu a bylo mi receno a ukazano ze se u tohoto motoru musi skutecne velmi opatrne se spojkou a vic plynu nez jsem byl zvyklej. Pry mam vsechno v poradku.

Krome toho jsem vcera porovnaval auto se znamym, ktery ma ten samy motor v golfu a je to skutecne asi tak. Pocitove to u nej bylo prakticky stejne. On tez rikal ze si na to ze zacatku musel zvyknout.

Krome toho jsem vcera na 30ti kilometrovem useku odpojil testovacne konektor na vaze vzduchu a musim rict ze jsem krome rozsvicenych kontrolek zadny rozdil ani k lepsimu ani k horsimu nepocitoval. Muzete to chlapi vykouset u sebe, jak to jezdi bez vahy?

Zdravi Jirka

P.S. Karlos, co ta uprava od Cimbu, spokojenej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo, tak s tou odpojenou vahou zadna zmena krome kontrolek, taky je mi to divny, pritom vaha normalne ukazuje a funguje - hodnoty se meni pri akceleraci a dec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nevi nekdo jak smazat adaptacni hodnoty pres vag napr. pro skrtici klapku, aniz bych musel kvuli tomu odpojovat baterku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dik Milosi za test, tak jsme na tom stejne. Tak ta vaha je asi zbytecna. :-)

Ikdyz je otazka co by na to rekla dlouhodobe spotreba a tak.

Cetl jsem tady na foru ze kdyz se po odpojeni vahy jizdni vlastnosti zlepsi, je v cudu, takhle to asi bude ok. Pred casem jsem si kvuli problemum vypujcil novou a nemelo to vliv. Svou uz jsem jednou opatrne cistil vatickou a lihem. Mas vahu puvodni?

Jo a Cimbu me presvedcil, ze do nej pujdu, ty dva klacky mi za to stojej. Predevsim psal ze ma zkusenosti i s lpg a ze tam rozdil obzvlaste vyrazny. Jen musim pockat na verzi pro AVU, zatim m ajen BFQ. Zde dva uryvky z mailu:

> pro velký zájem o modifikaci prechodu pro motory BFQ pripravujeme data i

> pro motory AVU. Sériová díra na plynu zmizí a s ní i Vase problémy pri

> rozjezdu, subjektivne budete dokonce pocitovat vetsí tocivý moment, ale

> ten zustavá na sériové hodnote.

> Zkušenost je taková, že LPG pohon ty nesmyslné prodlevy na pedálu plynu

> ještě zvětší a podtrhne. Po úpravě budete mít vůz k nepoznání, dokonce i

> manželka se s ním nebude bát jezdit... Do konce září to doufám budeme mít

> hotové.

Tak jsem zvedav. Par lidi uz tu psalo ze to stoji zato. Jeden dokonce ze to povazuje za jednu z nejlepsich investic do auta.

Zdravi Jirka

@chase: motorova jednotka - prizpusobeni kanal 0

Share this post


Link to post
Share on other sites
@chase: motorova jednotka - prizpusobeni kanal 0

dik, nevedel jsem presne kterej kanal to je

Jinak jak pise spravne milos, spatna vaha vzduchu se nejvice projevi pri akceleraci, plne zatezi, v ostatnich rezimech si s neverehodnym signalem od snimace RJ diky adaptaci smesi poradi, takze pokud auto pri akceleraci nema vykon, tim ze spaluje chudou smes, muze byt na vine prave neverohodny snimac, ktery v ostatnich rezimech provozu funguje normalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dik Milosi za test, tak jsme na tom stejne. Tak ta vaha je asi zbytecna. :-)

Ikdyz je otazka co by na to rekla dlouhodobe spotreba a tak.

Cetl jsem tady na foru ze kdyz se po odpojeni vahy jizdni vlastnosti zlepsi, je v cudu, takhle to asi bude ok. Pred casem jsem si kvuli problemum vypujcil novou a nemelo to vliv. Svou uz jsem jednou opatrne cistil vatickou a lihem. Mas vahu puvodni?

Jo a Cimbu me presvedcil, ze do nej pujdu, ty dva klacky mi za to stojej. Predevsim psal ze ma zkusenosti i s lpg a ze tam rozdil obzvlaste vyrazny. Jen musim pockat na verzi pro AVU, zatim m ajen BFQ. Zde dva uryvky z mailu:

> pro velký zájem o modifikaci prechodu pro motory BFQ pripravujeme data i

> pro motory AVU. Sériová díra na plynu zmizí a s ní i Vase problémy pri

> rozjezdu, subjektivne budete dokonce pocitovat vetsí tocivý moment, ale

> ten zustavá na sériové hodnote.

> Zkušenost je taková, že LPG pohon ty nesmyslné prodlevy na pedálu plynu

> ještě zvětší a podtrhne. Po úpravě budete mít vůz k nepoznání, dokonce i

> manželka se s ním nebude bát jezdit... Do konce září to doufám budeme mít

> hotové.

Tak jsem zvedav. Par lidi uz tu psalo ze to stoji zato. Jeden dokonce ze to povazuje za jednu z nejlepsich investic do auta.

Zdravi Jirka

@chase: motorova jednotka - prizpusobeni kanal 0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím.Chci se jen zeptat jestli už jste se někdo s AVU motorizací informoval u Mr.Cimbu jetli už provádí odstranění mrtvoly na plynu i u této verze.DÍK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prosim vas, nevite nekdo, jak se jmenuje ta trubka-vlnovec, co vede za skrtici klapkou dal do olejoveho vika a motora? nebo aspon cislo dilu? ja to proste nemuzu najit v te etce. dik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já měl podobný problémy. Koupil jsem nový svíčky, spínač spojky, vyndal a vyčistil škrtící klapku a tak nějak se to zlepšilo, ale pořád to nebylo takový jaký by to mělo být. Předminulý týden jsem zaznamenal po zastavení auta, že je v kabině cítit benzín. Chvilku jsem tady na fóru hledal, čím to může být. Hadička odvzdušnění nádrže - ta část pod kapotou od bajonetu k filtru s aktivním uhlím. Byla v ní díra. Nahradil jsem tuto "harmoniku" obyčejnou benzínovou hadičkou. A hle - nejen, že už uvnitř auta po zastavení není cítit benzín, ale k mému velkému překvapení plyn najednou reaguje lépe a rozjezdy jsou od té doby v podstatě bezproblémové.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim.

Lidičky nevíte někdo jak pracuje tato hadice?  V té malé díře je ventilek, ale ať foukám z jakýkoli strany, pořád podchází. Neměl by někdy taky zavírat? Je to z okty 1,6/75kw r.v. 2000 kod motoru AVU.

post-57813-0-65719000-1395080589_thumb.j

post-57813-0-37253200-1395080618_thumb.j

post-57813-0-43095000-1395080642_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam dojem, ze to má byt průchozí, podle mne má membrána za úkol zbrzdit a vysrážet zbytek oleje ze skříně a ten odteče tou slabou hadičkou zpět do nalévacího hrdla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrý den,poprosil bych o radu. Mám Škoda Octavia 1,6 MPI, 75 KW, 230 000 Km. Mám problém, někdy se mi za jízdy rozsvítí kontrolka EPC, kontrolka diagnostiky a oranžový trojúhelník s vykřičníkem uvnitř. Toto mi udělá jen někdy. Auto ztratí na výkonu, sešlápnutí plynu nereaguje.Po opětovném nastartování ( třeba na po 5 té, jak kdy)to přestane dělat. Někdy se mi to stane i po nastartování. Byl jsem s tím na diagnostice a závady ukazovaly spíše na škrtící klapku. Následně jsem klapku vyčistil, ujel cca 1000 km v pohodě a pak z ničeho nic to samé. Prý to může být i někde přerušený kabel, a nebo ta klapka.., ale zaráží mě, že to dělá jen občas..! Prosím o radu, děkuji
Nechce se mi kupovat novou klapku, pokud to nebude nutné..

 0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...