Přejít na obsah

Climatronic - závady, problémy


isquash

Doporučené příspěvky

Čaute kde najdu čidlo tlaku klimatizace? Mám o2 2008 s climatronicem. Jde lehce vyměnit? Je nutné odsat chladivo? Mám nový kompresor Valeo, nové chladivo, žádná netesnost ale klima neklimuje. Sepne ale nechladi. Podle obrázku tipuji čidlo, nebo má někdo jiný nápad?a90da8c0faf9a5fe39105d6db92f8b2a.jpg&key=61894c2a612c5128d8c0bbf1784008816d05ca678b692c345da855d219c48099

 

Odesláno z mého SM-G950F pomocí Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to udělal vrchem. Po výměně se rozsvitily nové chyby... Po smazani se okamžitě vrátí. Po čem prosím jít? Když to nové čidlo nechám namontovane a zapojím na konektor to staré po tak se rozjede Sahara a je to bez chyby. 1438c2db656e484b01b997f2b74e9a0f.jpg&key=97fb7f0788bdb130f04629fb5e9c59a60b1ad14ca6f16fc6f6e4f814d8a166e2

 

Odesláno z mého SM-G950F pomocí Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je na tom starém čidle nějaké číslo?Možná by to chtělo porovnat jestli je ta HELLA záměnná za origo,nebo není vhodná pro tento model auta.Jednou sme řešili něco podobného a nakonec se zjistilo že bylo auto po nehodě a musela se vyměnit elektroinstalace od čidla až,nevím kam,protože to nakonec skončilo ve Škodovce kde na to došli a opravili to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty tvý obrázky jsou tak mrňavý, že z toho nejde nic přečíst..

-jestli ti klima "jede" při vyšroubovaném čidle (moc bych to nezkoušel- můžeš si způsobit problém. Přeci jen to čidlo má i ochrannou funkci), nebude chyba v drátech (komunikace s čidlem probíhá). 

- jestli máš problém při namontovaném čidle, bude problém v tlaku. A to buď opravdu= tlak je mimo toleranci, nebo si aspoň "čidlo myslí" že je mimo toleranci (vadné/jiné čidlo).

Doporučuji kontrolu tlaků v okruhu- ten kdo ti to plnil by ti to měl zkontrolovat, jestli to neumí, tak honem pryč od něj. Kdyby někdo věděl tlakové hodnoty čidla (já je neznám) bylo by to fajn.

Obecně, pokud je čidlo na výtlaku, pak v běžném autoprůmyslu by mělo při určitým tlaku sepnout saharu (nebo druhou rychlost) , při určitým tlaku (příliš vysokém/nízkém) vypnout kompresor. A to buď přímo (on/off spinač) , nebo ve spolupráci s Ř.J. (průběžné měření tlaku)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No podle VIN je to čidlo HELLA zamenne za origo. Pojedu asi překontrolovat tlak v systému protože si fakt nevím rady. Jinak dnes ráno kdy byl 1°C bylo vidět na spotřebě (econ 0.5L/h econ off 0.7L/h). Teď když je venku 18°C klima nesepne... Každopádně asi vyměním čidlo za původní.

 

Odesláno z mého SM-G950F pomocí Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, klima nechladí. Dal som skontrolovať množstvo chladiacej zmesy, napojili mi to na zariadenie, ktoré náplň odsalo, systém skontrolovalo na tesnosť,... trvalo to asi hodinu. Klimu nanovo naplnili na predpísané množstvo a klíma začala normálne fungovať. Sám mechanik sa divil, že mi to predtým nešlo, keďže náplne bolo dosť. Len radosť trvala len pár dní a klíma nejde zas.

Mám doma vcds diagnostiku,ale tá mi žiadnu chybu neukazuje. Ešte s tou diagnostikou moc neumím, vedeli by ste mi poradiť ako cez VAG zistím funkčnosť klimakompresora a tlakových snímačov?

Prípadne ako spustím diagnostiku klimy priamo na panely climatroniku?

V prípade nutnosti výmeny klimakompresora, líšili sa jednotlivé motorizácie alebo roky výroby typom klimakompresora? V inzerátoch je veľa nových nepoužitých kompresorov pre octaviu 2, ale xy výrobcov a xy čísiel dielu

Ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
V 6. 6. 2018 na 10:46, rissman napsal:

ahojte, chcem sa spytat skusenejsich a potvrdit si potrebu vymeny. Mame O  II FL 2011 a problem s klimatizxaciou , neskoro sa zapina chladenie cca 15min po zapnuti AC, avsak vzduch nie je extra chladny pri nastaveni MIN teploty (ale nie je ani teply). Klima sa doplna kazdy rok, naposledy dnes. Na aute su skontrolovane vsetky poistky, na PC nevykazuje ziadne chyby. V com by mohol byt problem ? Servisak nechal zapojeny stroj a pri zapnuti AC povedal, ze tie tlaky nie su OK. Boli oba rovnake (6-7 Bar), hovoril v normalnom rezime jeden mal byt okolo 2 a druhy 6-7 Bar (neviem presne) mal to nastartovane cca 15 min a nic sa nemenilo-tlaky. Ukoncil to, ze nutne vymenit kompresor. kedze neboli ziadne chyby aj tie vetraky v mot.priestore zacali tocit. Po 2 min jazdi klima opat zacala ist, nasledne som odparkoval a trubka z kompresora bola studena, ked to bezalo v servise obe vykazovali pocitovo rovnake teploty. Este skusali klepkat po casti kompresora, ci sa nezasekava na mieste bezo zmeny. Neviete poradit ? Mam rovno vymenit kompresor, nemoze to byt chladic (povodny (7r)), nieco ine  ? Chladic pozeral, ze nie je nejako dobity, este spominal vysusac ale to vylucil, nejako ho neriesil... dakujem za reakciu   

Cau, ten istý problém mám ale mne troška púšťa chladic, zajtra idem dať opraviť / vymeniť! Došiel si na chybu? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové,

nevíte někdo, kde najdu a jak se dostanu k servomotoru klapky rozdělení vzduchu (9477489) u CLIMATICu na octávce II FL? Nefachčí mi otáčecí knoflík nastavení teploty a VAG mi vyhodil chybu viz. tučně (pro úplnost - B109D 71 [008] - Akční člen blokován; Sporadická - Potvrzeno)

Borec v servisu mi řekl, že neví kde to má hledat. 

Moc díky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je ta lepší varianta - takhle alespoň víš, že už k němu nikdy nemáš jezdit :-)

 

Klapka je na agregátu klimatizace, musí se sundat plaubní deska. Na některých škodovkách se dá vyndat i bez její demontáže. Pokud ale nemáš cvik, tak to ani nemá smysl zkoušet. Může to ale být jen mechanická závada na samotném ovladači....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky,
takže ten servomotor je asi hned u té klapky, že? Bože, to když řeknu, že se musí oddělat palubka, tak to se na mě všici známi co se v autech trochu vrtají tak akorát vyprdnou. ? Kolik by to tak mohlo stát v servisu kde to udělají, nemáte páru?

A dá se to nějak zjistit, zda to není jen tím ovladačem? Jen výměnou?

Pro úplnost sem jen hodím fotku z VAGu

servo.png

Editováno: , autor: PillMaister
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co to znamená "Nefachčí mi otáčecí knoflík nastavení teploty" ?

Nedá se s ním otočit? Točí se dokola? Občas neraguje? Nikdy nereaguje? Málo reaguje? Z průduchů leze z ničeho nic horký vzduch?......

 

Sporadické závady na motorcích jsou běžné a nemusí se na venek nijak projevovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S knoflíkem se dá otáčet normálně, dokola se to neprotáčí. A v zásadě to dělá to, že mi furt vyfukuje studenej vzduch a když si chci v zimě trochu přitopit a zvýšit trochu teplotu, tak furt fouká studenej a teplej začne foukat až snad tři zoubky před 26 °C. Navíc jsem teď přeplňoval náplň v klimě a když jsem druhej den jel, tak i když jsem to měl na minimu, tak přes 5 minut nešla zima, tak jsem s tím knoflíkem otočil na teplo a hned zpět na minimum a hned to začalo chladit... A taky občas mi to chvíli chladí kloudně, pak se to na půlminuty oteplí, pak zase chladí, zase oteplí a 5-10 minut se to tak cyklí a pak už to jede v poho naplno dobře. Ale kompresor by prý měl být v pohodě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dobrý den,

 

mam takový problém vím že to možná už tady někdo řešil ale nepodařilo se mi to najít.

 

Mám 2008 před FL climatronic a na levé straně (řidič) mi climatronic přestal foukat na nohy. Pracuje mi na okno na prostředek ale když kliknu na nohy tak mi to pracuje jen u spolujezdce ale u mě fouká pořád jen střed.

 

Vím že to snad někdo řešil rozhýbáním nějakého servomotůrků ale nevím kde a který.

Zkoušel jsem kalibraci ECO+střed ale u mě bohužel bez výsledku.

 

Můžete mi prosím poradit? Děkuji  

Editováno: , autor: JasonB29
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj všichni,

Velmi prosím o radu. Diag mi vypsal chybu:
01274 - krokový motor klapky rychlosti jízdy
projevy: žádné
trvale

Jak se projevuje:
Nefouká mi vzduch do kabiny auta na ECON, fouká pouze na vnitřní cirkulaci, přičemž ten vzduch je strašně vlhký a v tomto období se mi začala mlžit okna a ten vzduch, co jde s ofuků není moc čerstvý. Klimatizace pokud zapnu fouká jen na teplotu nižší než je v kabině, tedy...pokud v létě je v kabině 30°C, tak klima fouká v celým rozsahu (od LO do HI), ale pokud je v kabině třeba 21, tak klima fouká jen od LO do 20,5, poté už nefouká. Popř teď, kdy je chladno, tak klima fouká jen na LO.
Spíše mě zařáží, proč nefouká na ECON. Rozfoukne se třeba tehdy, když couvnu, ale jen tak na 5s.

Jasný, četl jsem nespočet diskuzí o tom, že je to servomotor V71 pod spolujezdcovým kastlíkem. A tam je ten problém. Rozebral jsme dnes kastlík, abych viděl na servomotorek, jenže ten funguje. Pokud zapnu vnitřní cirkulaci, tak se klapka otevře, pokud ji vypnu, tak se klapka uzavře. V autě by měly být ještě 2 klapky (servomotorky?) - tuším V70, V68. K čemu slouží ony?
Neví někdo, proč tato chyba je popsána jako "01274 - Krokový motor klapky rychlosti jízdy", ale všichni ostatní snad mají "01274 - motor tlaková klapky...

Prosím o jakoukoliv radu :( :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten popis funkce klapky máš správně? Ono, když je vnitřní okruh, tak je klapka pro přívod čerstvého vzduchu zvenčí uzavřen, no a při tom econ se musí otevřít. Jinak se pak mlží okna. Btw taky se mi na minulém GolfIV mlžilo okno, no a bylo to prasklým vnitřním radiátorem, takže palubka ven.
Ta klima může mít více přičin. Většinou to je malou náplní nebo vadným presostatem (transducer), pokud pominu kompresor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro ty, kdo by měl podobný problém. U mě to opravdu byl motorek V71 u spolujezdce, ale konkrétně až ten druhý za ním, co je blíže u čelního okna, co ovládá klapku pro průchod čerstvého vzduchu a pracuje zároveň s motorkem (a klapkou) na ovládání vnitřní/vnější cirkulace. Můj motorek byl slaboučký a nedokázal utáhnout zadní klapku (průchod čerstvého vzduchu), která tak neustále byla v poloze zavřeno a bránila průchodu čerstvého vzduchu. 
Jel jsem tak na vrakoviště, kde jsme si chtěl motorek vymontovat z jiné OII, k mému překvapení zrovna u této byl servomotorek pouze jeden, a trochu jiným mechanismem byly ovládáný obě dvě klapky jedním motorkem. Každopádně pán měl i jeden vymontovaný, který jsme potřeboval (kód 1K0907511D) a za 500,- mi ho dal :).
Opravu zvládne doma snad každý sám - já vypl airbag spolujezdce, vymontovat pár torxů na sundání kastlíku spolujezdce a ten odpojit od hadice klimy, světla a airbagu. Poté je krásný přístup na klapku a servomotorek. Odklapne se jen plastový kryt, co chrání servomotorky a vyklapnou oba servomotorky (já měl oba na čepech bez šroubků) - popř. prvně vyzkoušet funkčnost :) 
Když jsou odklaplý oba motorky, rukou se dají klapky jednoduše naklápět a při zapnutém ventilátoru zjistit, jak mají fungovat :) 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...