Přejít na obsah

Climatronic - závady, problémy


isquash

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
V 26. 5. 2018 na 13:48, Stringo napsal:

Jasně že jsem koukal do manuálu, ale nějak nechápu, jak se můžu dostat k tomu zadnímu šroubku, prostě tam nějak nemůžu nikudy strčit klíč. Tak jsem se zeptal, jestli už na to někdo nešel v reálu a něco mi neporadil.

Co konkrétně dělá tohle servo?

 

V 26. 5. 2018 na 11:10, Stringo napsal:

Ahoj, potřeboval bych pomoc. Chci se zeptat, co je to za servo na obrázku, podle toho co jsem se snažil vykoukat, tak se jedná asi o servo které otevírá a zavírá průtok vzduchu k PTC, ale nejsem si jistý, každopádně táhlo je vypadnuté ze serva a já to servo potřebuju nějak vyndat a podívat se co s tím je, jestli je to ulomené, nebo jen vypadnuté. povolil jsem šroub ale asi je ještě něco vzadu a tam se nemůžu nijak dostat. Nevyndaval už někdo tohle servo? Potřebuju poradit, jak ho dostat ven.

 

Zároveň mám výpis chyb ohledně klimatizace a jedná se určitě o serva, ale nevím, která serva to jsou a kde v autě jsou umístěná.

Chyby:

01809 Actuator for temperature flap on left (V158)

01810 Actuating motor for temperature flap right (V159)

00716 Air recirculation flap positioning motor (V113)

 

Díky za případnou pomoc.

IMG_20180526_102507.jpg

Ahoj,jak jsi nakonec to servo vyndal.Pošli mi prosím tě popis na Email,děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dnes jsem pouzil climatronic pouze s ofukem na nohy, max. Teplota a otacky na 4-5 stupen, AC zapnute. Mel jsme zmrzle nohy. Zhruba po 10min jsem dal na automatiku a do vozidla sel studeny vzduch, jako byl venku cca 8C. Toto jsem poznal, kdyz jsem zastavil a otevrel okno. Foukalo stale studeny vzduch. A to i po dalsich 5min. Zvysil jsem teplotu na 24C, beze zmeny, stale studeny vzduch. Az pri 25C to zacalo trochu hrat. Kde je problem? Kdyz chcipnu motor a nastartuji, tak normalne jde z ofuku teply vzduch pri 22C. Nestalo se to poprve. Uz v minulosti to delalo. Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, potrebujem pomoc,

mám Octaviu 2, elegance r.v. 2008 pred fl. Dorábal som výhrev sedačiek origo a vymenil som panel climatronicu za panel aj s ovládaním výhrevu sedačiek. Výhrev funguje ako má, ale začalo mi rosiť sklá. Diagnostika vypisuje chybu:

- 00716    SERVOMOTOR KLAPKY OBEHOVÉHO VZDUCHU (v113)

viete mi niekto poradiť v čom môže byť problém? Keď dám naspäť starý panel climatronicu tak všetko ide ako má a diagnostika nevypisuje žiadnu chybu. Prehodím ich a zasa to isté. Moja Octavia je rok výroby 2008 a sedačky s climatronicom r.v. 2005. Treba to nejak dokódovať, alebo v čom je chyba?

Ďakujem za pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

před 10 hodinami, LucasCZE napsal:

Pokud se nepletu, tak v roce 2008 uz mely klapky cerstveho a recirkulovaneho vzduchu jen jeden spolecny motorek. V roce 2005 tam byly motorky 2. Proto ta chyba. Climatronic ocekava motorek, ktery v aute vubec nemas. Potrebujes jiny Climatronic.

Ďakujem, mal si pravdu. Vymenil som panel Climatronic za r.v. 2008 a všetko funguje ako má. Ešte raz vďaka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...
  • o 6 měsíců později...

Ahojte,klíma nefunguje.

 

Mám OII rv 2006, 1,6 MPI, BSE, Elegance. Kompresor klimatizácie je ZEXEL (Made in CZ), 1K0 820 803 N.

Klíma nefunguje odkedy som túto jazdenú oktu kúpil v 2014.

 

Diagnostika v servise teraz ukázala iba chybu 01273 (tuším ventilátor sviežeho vzduchu?).

 

Keď zapnem vnutornú cirkuláciu vzduchu, Ekon sa vypne a zvýšia sa otáčky motora, po nejakom čase sa tá vnútorná cirkulácia vzduchu sama vypne.

Čo je ale zvláštne, že toto zapnutie vnútornej cirkulácie vzduchu funguje iba dva krát po sebe a potom táto funkcia už na stláčanie tlačítka nereaguje. Až keď sa znova zapne a vypne motor

 

Na fotke so šípkami je vidieť tri záseky okolo matice remenice kompresora (ako keby do tej remenice sekali sekáčom?).

Je tento model so stálobežnou remenicou - čiže bez spojky? Alebo so spojkou? Stačí iba vymeniť potom tu remenicu so spojkou?

Alebo je to tým solenoidným ventilom?

Chladivo tam je ale neviem koľko.

 

Ako zistiť, čo s tou klímou/kompresorom je? Keď diagnostika nič iné neukázala?

Kde začať s diagnostikou problému?

Od kúpy stále jazdím v režime Ekon.

 

Ďakujem za akúkoľvek pomoc.

2016-12-22-8009.jpg

2016-12-22-8008.jpg

2016-12-22-8007.jpg

2015-10-13-6429.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám dotaz - není to sice O2, ale máme spousty věcí společných - Touran 2003 1.9 77kw bez DPF (motor AVQ)
Nejde mi klima, nechladí to.
Naplněná, všechny chybující části vyměněny (čidlo G65), konektor na kompresoru, větráky chladiče, dokonce i s klapkami V158, V113 a V71 jsem se sral.
Klapky všechny funkční.
Dostávám na volnoběh tyhle hodnoty (venku cca 14 stupňů), co je tam špatně? Je možné, že přímo kompresor, expanzní ventil? Testování toho N280 ventilu na kompresoru ukáže proud 0,5A.

Nebo by měl špatný expanzní ventil za následek naopak vysoký tlak chladiva (zasekly uzavreny), nebo naopak klima by chladila, ale málo (zasekly otevřený)?

 

Diky

 

                Address 08: Auto HVAC  (1T0 907 044 S)

16:30:06 Group 001: General
  0.0  Compressor Shut-Off Code
  900 /min  Engine Speed 
  0.0 km/h  Vehicle Speed 
  00:00  Standing Time 

16:30:06 Group 002: Compressor
  0.690 A  Compressor Current (actual)
  0.700 A  Compressor Current (specified)
  1100 /min  Compressor Rotations
  1.2 Nm  Compressor Load 

16:30:06 Group 003
  4.6 bar  Coolant Pressure
  9.6 %  Radiator Fan Activation (actual)
  0.0 %  Radiator Fan Activation (spec.)
  OFF  Engine Speed (increase)

Editováno: , autor: JiriHosic
ještě mě napadlo doplnění otázky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co? Ma tam byt predpisane mnozstvo, tak dufam ze ste naplnili. 

Ano ked das na diagnostiku malo by pisat, ze nizky tlak. Je tam. Snimac na potrubi, meria prilis vysoky aj nizky tlak. Vevsinou je cez gulicku, tj pri rychej demontazi skoro ziaden unik zmesi. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 5/22/2021 at 4:46 PM, mino22 said:

Zistit v meranych hodnotach udaje, stav kompresora, tlak chladiva, napajaci prud, otacky motora. Ak klima nesla 7 rokov, tak minimalne vypustit a zistit kolko chladiva tam je. 

Ahoj,

 mám foto z prednej časti klimakompresora.

Remenica kompresora sa točí ale je to ulomené, hriadel/skrutka sa netocia.

 Či to bude asi zadretým kompresorom, však? Takže nový kompresor.

IMG_20210531_121737~2.jpg

Editováno: , autor: bedeker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 6/14/2021 at 1:51 PM, atlan said:

Skus zobrat kluc a pohnut tym stredom. 

Ale novy komoresor, preplach systemu, novy vysusac. No bude to nieco stat. 

Ahoj Atlan,

ako sa robí preplach systému? Myslel som, že v servisoch iba odsaju staru nápln, zrecykluju v tom stroji čo sa používa na plnenie systému klimatizácie a dajú novú (recyklovanú?) nápln (R134) späť do systému klímy.

 

Po kúpe nového kompresora v mojom prípade Valeo: https://www.cc-autodily.cz/kompresor-chlad-prostr-2-2 je potrebné do neho niekde doplniť olej? Pýtam sa, pretože som videl foto na jednom webe obrazok (viď nižšie), kde je uvedené, že kompresor je bez oleja PAG 46 o objeme 120 ml....alebo to je ten olej ktorý sa pridáva tým strojom automaticky do náplne systému klimatizácie?

 

Vysúšač klímy, musí sa meniť po každom otvorení systému, alebo?

 

021699857-9-1.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej je vecsinou v kompresore, zvysok je rozptyleny po systeme. Ono ten olej nieco stoji :D

Zalezi co sa stalo s kompresorom, ak zacal vypustat piliny, musi sa sytem preplachnut zbavit necistot a mechanickych cistociek. Ked to urobis blbo hrozi poskodenie noveho kompresora. 

 

Uz si skusil pohnut tym stredom? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

22 hours ago, atlan said:

Olej je vecsinou v kompresore, zvysok je rozptyleny po systeme. Ono ten olej nieco stoji :D

Zalezi co sa stalo s kompresorom, ak zacal vypustat piliny, musi sa sytem preplachnut zbavit necistot a mechanickych cistociek. Ked to urobis blbo hrozi poskodenie noveho kompresora. 

 

Uz si skusil pohnut tym stredom? 

Idem rovno do nového Valeo kompresora + vysúšač.

 

Otázka je: brať radšej vysúšač Nissens za 28 euro alebo za 9,7 euro nejaký "z EU", (neuviedli ani značku)?

https://www.cc-autodily.cz/search/?keyword=VYSOUSEC+KLIMATIZACE+OCTAVIA+II

 

Môže byť medzi nimy až taký kvalitatívny/funkčný rozdiel? Alebo v prípade Nissens si priplatím aj za značku?

Máte niekto s tými vysúšačmi skúsenosť?

Dík za typ.

Editováno: , autor: bedeker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahojte ! Kupil som octaviu 2 combi 1.6 77kw cayc , uz pri kupe sa mi nezdala klima najlepsia, dal so teda doplnit klimu a v servise mi oznamil ze malo co chybalo a ze tesnost je uplne   poriadku, ale nechladi to, pozeral som vsetko mozne aj na vcds napojene bolo, ziadna chybova hlaska, ale namerane hodnoty nejake mam, takze pri nastartovanom aute tlak chl. Media 11,5 bar. Otacky kompresoru 900 za min. Zatizeni kompresoru 6.2 Nm, vnejsi teplota 32 ,teplota vzduchu vpredu vlevo 21,3 vpravo 15,3 teplota za vyparnikem , nastartujem auto, zapnem klimu necvaka nic, ta trubka ako je system chladenia je taka orosena ale po dlhom case ked je zap. Neni omrznute ako ked by asi malo. Mate nejaku radu co a ako mam to riesit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 6/16/2021 at 1:39 PM, bedeker said:

Idem rovno do nového Valeo kompresora + vysúšač.

 

Otázka je: brať radšej vysúšač Nissens za 28 euro alebo za 9,7 euro nejaký "z EU", (neuviedli ani značku)?

https://www.cc-autodily.cz/search/?keyword=VYSOUSEC+KLIMATIZACE+OCTAVIA+II

 

Môže byť medzi nimy až taký kvalitatívny/funkčný rozdiel? Alebo v prípade Nissens si priplatím aj za značku?

Máte niekto s tými vysúšačmi skúsenosť?

Dík za typ.

 

Update:

takže nakoniec trebalo celý chladič klimatizácie nakoľko sa ten vysúšač v mojom prípade nedá samostatne vymeniť. Zbytočne som kupoval Nissens vysúšač.

 

Takže si to pred objednaním skontrolujte.

 

Otázka ako v klima servisoch robia preplach systému klimatizácie? V servise kde mi občas servisu auto a robia aj klimy, tak mi k preplachu nič nevedel povedať.

 

Dík za info.

IMG_20210628_142603.jpg

IMG_20210629_125047~2.jpg

Editováno: , autor: bedeker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 27. 6. 2021 na 9:42, depešmod napsal:

Vyriesene, vymenou kompresora, prestavalo mi to chladit, prechadzal mi plyn pomedzi remenicu resp. Osku remenice, pred vymenou otestovane po vymene tlakova skuska, ok, mal som ho od vyroby 230t kilometrov vydrzal origo, ale mam vyparnik na vymenu je cierna farba vypraskana podeformovane rebrenie potom hodim foto

 

Editováno: , autor: depešmod
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...