Přejít na obsah

Akumulátor + alternátor


guttata

Doporučené příspěvky

Mám na elektroinstalaci své Fabie citelně větší nároky než je standart. Můžete mi někdo poradit, jaká nejvýkonější baterie (co do kapacity) se svými rozměry fyzicky vejde?

Totéž platí pro alternátor. Nevím ani, jaký tam mám seriově (1,9SDI Elegance), ale je možné bez dalších problémů namontovat nějaký výkonější?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OT: môžem sa opýtať aké máš tie nároky?

Akú tam teraz máš baterku?

Alternátor môžeš mať od 70A do 120A podľa výbavy a ETKY.

120A

028 903 029 G HITACHI - najlacnejší cca 4000SK

038 903 018 Q BOSCH - cca 33500SK

038 903 024 GX VALEO - cca 15600SK

Či tam dáš niečo silnejšie z inej motorizácie je otázne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně žě můžeš. Jsem taxikář, takže časté starty, krátké jízdy, dlouhé stání s rozsvícenými parkovačkami a transpatentem, nabíjení dvou telefonů, navigace, tv/dvd... Prostě v tom autě bydlím. A hlavně vysílačka. Ta žere moc. Možná až příliš. To zrovna řeším s těma co ji montovali... Baterku mám 70Ah a podle rozměrů jsem více než 74Ah nenašel. 120A altík by se mi líbil,ale asi jedině ten Hitachi. 30 kKč za něj nedám. Ještě ale hraje roli výkon altíku x kapacita (resp.nabíjecí proud) baterky ne? Abych něco nezmršil...

Mimochodem problém popsaný zde se objevil až po montáži vysílačky: http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=51584

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No práve tá 120A sa dáva pri max výbave, ty ale budeš mať asi jeden z tých silnejších nakoľko máš aj PTC čo je prídavné odporové kúrenie a to cucá pekne ale zas nefunguje stále.

Napätie ten alternátor bude mať stále rovnaké takže nič nepreťažíš

No máš tam pekne veľa vecí :D skôr by som riešil druhú baterku niekam do kufra na napájanie týchto vecičiek a nech sa dobíja pokial beží motor plus ten altík.

moýno keby si napísal VIN auta by sme zistili aký konkrétne alternátor máš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No VIN je TMBGF26Y964476335.

Za každou informaci o svém autě budu vděčný a nejen o altíku.

Ale problém bude jinde. Teď jsem měřil klidový odběr. Jestli jsem neudělal chybu, tak se jdu oběsit. V klidu 0,20A, otevřu dveře (bez světýlek) a 0,97A, zapnu vysílačku 1,40A, vypnu, zavřu dveře 0,95A. Počkám 10 minut a 0,20A. Ale i těch 0,2 je hodně ne? Jestli jsem správně četl mělo by být 0,02...

Sakra čím to může být? Sám si to stejně neudělám, ale abych věděl, co mě v servisu čeká...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě to udělám zítra znovu. Možná jsem nepočkal dost dlouho na uspání elektroniky a někdo tu psal, že je to až na desetinu... A nesvítí mi kontrolka dobíjení. Ale to snad měla být ta svorkovnice u převodovky, to už jsem tu četl. Musím do práce, takže pokračování zítra...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou kontrolkou pozor! Mne takto nesvietila asi mesiac, ani som si to nejak nevsimol a upozornil ma na to az vybity akumulator. lol V nizkych otackach to nechcelo dobijat, jazdou sa to ako-tak dobilo. Vysledok bol 3 krat dobijany stary akumulator a potom nasledovala kupa uz rovno noveho. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo, tahle témata jsem právě nastudoval. Po delším čekání jsem naměřil 0,07A. Je to víc, než se tam píše, ale vzhledem k tomu, že tam mám trvale připojené nabíječky a součástí vysílačky je pár diod, které svítí trvale a je tam taxametr atd. tak 70mA oproti doporučeným 20mA asi akceptuji. Nebo nesouhlasíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš tam 120A alternátor, posledný záznam v servise si mal že ti montovali taxi :)

No tos mě dost překvapil. Taxi výbavu montovala specializovaná firma, která neměla s fabrikou nic společného, tak nechápu jak o tom můžou vědět. Můžeš se o tomhle záznamu trochu rozepsat? Je tam kdy a kde? Nebo něco dalšího? Jestli to třeba nebylo taxi už než jsem to koupil já... Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som to sam nezisťoval. Ale:

Vyroba 9.9.2005, predaj 30.9.2005 v CZ u predajcu 20834. Posledny zaznam v systeme je z 7.7.2008, pri stave tacho 164050 km, jedna z poloziek na zakazkovom liste je „prisroubovani drzaku taxametru“, takze to je/bol taxik...

Jo ten alternator, je to 8GL, teda 120A.

citácia to bola :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo, tak to je v pořádku. Jinak byl jsem v servisu kvůli té nesvítící kontrolce dobíjení. Ten modrý kabílek ve svorkovnici u převodovky byl upadlý, jak se tu mnohokrát píše, ale kontrolka nesvítí ani po opravě. Dioda v přístrojích to nebude, protože prý nejde proud už do té svorkovnice. Přitom to dobíjí 14,3 už při volnoběhu. Tak nevím. Jinak díky tomuto fóru. Servis o tom kablíku nevěděl a dokud jsem je nedonutil to rozebrat, tak mi nevěřili... ;) Ale nesvítí dál... :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pojistka je v pořádku. Ten zbytek je mimo mé možnosti, bo nevím co je BSG tím méně, kde to najdu. :o A další poznatek z nočního ježdění: Při vypnutém motoru sice kontrolka dobíjení nesvítí, ale zato se rozsvěcí za jízdy, když víc točím volantem. Asi na základě odběru serva. Ale ani v tomto okamžiku dobíjení podle multimetru neklesá pod nějakých 13,8V... To jsem z toho jelen. A stále platí, že při stojícím motoru, kdy to zcela jistě nedobíjí ta svině zůstane zhasnutá... :aggressive:

V pondělí zaútočím na nějaký autoelektro servis. Ale kdyby do té doby byly nějaké návrhy... kol5

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím.

Koukni se ještě na uhlíky v alternátoru,jsou tam dva.Jestli že na volnoběch to dobíjí tak při větších otáčkách uhlíky již nestíhaj. Po totlika kilometrech ten uhlík už nekllouže po lamelkách protože ten prach a špína se slepí, uhlíky nemají šanci se pohnout. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahojte,

mam problem s akumulatorom, ako klesli teploty mierne pod nulu tak som jedneho krasneho rana asi po 4 dnoch nejazdenia, nevedel auto nastartovat. Auto je stare 2.5 roka...teda aj bateria. Chcem sa opytat, je bateria este v zaruke (teda 3 ROKY)? Ak nie, mam bateriu s okom...da sa dolievat destilka aj do tychto, alebo tie sa rozobrat nedaju? A za posledne, ak budem musiet menit bateriu, aku odporucate a aka sa mi realne maximalna zmesti rozmerovo do mojho R 1.4 16V. Pripadne aj konkretne hodnoty, aby som nieco nepokazil ked kupim moc silnu. momentalne mam 44Ah.

Dakujem!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Akumulatory s okom byvaju bezudrzbove a ak maju prelepene vicka, tak sa nepocita s dolievanim. Rozmerovo sa vychadza z velkosti uchytnych miest, inak kapacita podla motorizacie a vybavy (klima, vyhrievane sedadla a pod.) - k tomu zodpovedajuci alternator. Ak je maly, nema zmysel davat baterku s velkou kapacitou. Namiesto 44 Ah mozes dat 55 Ah, viac ako 60 Ah vsak nema zmysel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Taky se zapojím do diskuze.Mám autobaterii 44 Ah a jezdím většinou krátké trasy,což je tak 5 km.A občas se mi nestihne dobít baterka a druhý den mám potíže nastartovat.Pomohla by mi baterka s větší kapacitou?Například 55 Ah?Dobíjení pravidelně kontroluju takže je to snad jen tím že málo jezdim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...