Přejít na obsah

Chladící kapalina


Sinius

Doporučené příspěvky

crystalek: jaj na - 40 preboha to na co to maju auta co su urcene na sever a nie u nas u nas sa miesa kvapalina na -27. inak netreba zabudat na leto kedy byva +35 a za urcitych podmienok sa moze prehrievat motor v dosledku nedostatocneho chladenie za co moze zlozenie kvapaliny. v pohode ju staci zarobit na -27.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

taky mám podobný problém... když doleju expanzku po maximum vždycky najdu v levém rohu molou kaluž... záleží na tom, jak dlouhou trasu jsem předtím ujel... pokud nedolívám, dostanu se tak 1cm - 2 pod MIN a už nic neteče.

dneska jsem se kouknul pod auto, dolil do max, jel to projet a kouknul znova. našel jsem lehké prosakování v levé části chladiče. potřeboval bych se poradit, jestli jde o teplotní čidlo nebo co? nad levým dolním rohem chladiče nad hadicí s výpustí.

chtěl bych se zeptat, jestli to můžu normálně dotáhnout nebo vyšroubovat a nový těsnící kroužek? jak to vyřešit aby to tam už neprosakovalo, tělo chladiče je z plastu a je tam kovová matka tak abych to nestrhnul

díky za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Expanzní nádoba se tomu říká od slova expanze kapaliny.

Můžeš mít termostat trochu mimo tolerance, voda se ti ohřeje o něco vís, nádržka taky nemusí být přesně přišroubovaná a pak ti to, až se ti zahřeje motor, ten 1 cm uflusne.

Jestli se pak voda neztrácí, tak bych na to kašlal.

Ad čidlo - a fakt chceš vypouštět chladicí soustavu? Bych to provizorně zalepil nějakou žvýkačkou a pořádně udělal při výměně kapaliny. Když ti to tak vadí ;)

(ježíšmarjá, já jsem prase!)

P.S: Musíš holt povolovat opatrně :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Expanzní nádoba se tomu říká od slova expanze kapaliny.

Můžeš mít termostat trochu mimo tolerance, voda se ti ohřeje o něco vís, nádržka taky nemusí být přesně přišroubovaná a pak ti to, až se ti zahřeje motor, ten 1 cm uflusne.

Jestli se pak voda neztrácí, tak bych na to kašlal.

Ad čidlo - a fakt chceš vypouštět chladicí soustavu? Bych to provizorně zalepil nějakou žvýkačkou a pořádně udělal při výměně kapaliny. Když ti to tak vadí ;)

(ježíšmarjá, já jsem prase!)

P.S: Musíš holt povolovat opatrně :p

to je teda řešení, zalepit žvýkačkou... takhle řešíš všechno na autě? :angry:

a taky mi nemusíš popisovat funkci expanzky, jestli umíš číst tak jsem psal že mi to teče na chladiči kolem čidla

nevím jestli máš problém vypustit chladící, ale je to otázka pul hodiny a taky nechci nic povolovat ale přitahovat!

ptal jsem se na to jak to utěsnit... nechci si odstavit auto, takže bych potřeboval zjistit, jestli je tam těsnění, nebo když už se to začíná rosit, je třeba vyměnit celé tělo čidla nebo co dělat, snad se to nestalo poprvé v životě na moji fabce. chladič vypadá že je z plastu a tělo čidla (matka) kov, tak se chci poradit, jestli to mám jenom přitáhnout nebo přetěsnit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) psal jsi

dneska jsem se kouknul pod auto, dolil do max, jel to projet a kouknul znova. našel jsem lehké prosakování v levé části chladiče. potřeboval bych se poradit, jestli jde o teplotní čidlo nebo co? nad levým dolním rohem chladiče nad hadicí s výpustí.
... jestli umíš číst tak jsem psal že mi to teče na chladiči kolem čidla

2) potom jsi taky psal

chtěl bych se zeptat, jestli to můžu normálně dotáhnout nebo vyšroubovat a nový těsnící kroužek? jak to vyřešit aby to tam už neprosakovalo, tělo chladiče je z plastu a je tam kovová matka tak abych to nestrhnul
... a taky nechci nic povolovat ale přitahovat!

číst umím, ovšem nechápu změny tvého myšlení - nebo si takhle druhý den protiřečíš normálně?

chladič vypadá že je z plastu a tělo čidla (matka) kov, tak se chci poradit, jestli to mám jenom přitáhnout nebo přetěsnit

Pokud zvládneš vyměnit kapalinu, a jsi si 100% jistý, že je to to čidlo, tak tohle můžeš taky. A pokud jdi nejsi jistý, máš 2 možnosti:

1) Udělat to opatrně - riziko výměny a poškození vozu si poneseš sám

2) Dát to servisu - riziko ponese servis a ty jim to můžeš v klidu reklamovat

Normálně, na staré pixle mám mezi plastovým tělem chladiče a čidlem gumové těsnění. Jenže moderní technologie umožnují šetřit, a když už se dneska mezi blok a olejovou vanu těsnění nedává, nedivil bych se, kdyby to tvoje čidlo nebylo utěsněno silikonem či něčím obdobným.

Tu žvýkačku jsem radil provizorně (možná jsi to slovo provizorně četl, ale nepochopil - ovšem s tím nic nenadělám) a ostatně, provizorně se dá auto žvýkačkou obstojně rozchodit. O čemž jsem se osobně už také přesvědčil.

Je to tvoje auto, tvoje peníze a tvůj čas. Rozhodnutí je jen na tobě.

Buď si (na jedno čidlo) věříš nebo servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) psal jsi

2) potom jsi taky psal

číst umím, ovšem nechápu změny tvého myšlení - nebo si takhle druhý den protiřečíš normálně?

Pokud zvládneš vyměnit kapalinu, a jsi si 100% jistý, že je to to čidlo, tak tohle můžeš taky. A pokud jdi nejsi jistý, máš 2 možnosti:

1) Udělat to opatrně - riziko výměny a poškození vozu si poneseš sám

2) Dát to servisu - riziko ponese servis a ty jim to můžeš v klidu reklamovat

Normálně, na staré pixle mám mezi plastovým tělem chladiče a čidlem gumové těsnění. Jenže moderní technologie umožnují šetřit, a když už se dneska mezi blok a olejovou vanu těsnění nedává, nedivil bych se, kdyby to tvoje čidlo nebylo utěsněno silikonem či něčím obdobným.

Tu žvýkačku jsem radil provizorně (možná jsi to slovo provizorně četl, ale nepochopil - ovšem s tím nic nenadělám) a ostatně, provizorně se dá auto žvýkačkou obstojně rozchodit. O čemž jsem se osobně už také přesvědčil.

Je to tvoje auto, tvoje peníze a tvůj čas. Rozhodnutí je jen na tobě.

Buď si (na jedno čidlo) věříš nebo servis.

nevím čím si mám jako protiřečit, popsal jsem co dělám, že mi to teče kolem domělého čidla, které jsi mi tou svojí odpovědí "ad čidlo" potvrdil, tak jsem to dále nezýval čidlem. a samozřejmě když mi něco teče, tak se to budu stažit dotahovat a ne povolovat, že ano? při povolování se snad nemusím tak bát abych nestrhl závit, jako při dotahování... proto ta odpověd, jestli umíš pořádně číst a myslím že dává smysl ;)

jak už jsem psal, vidím kde mi to teče a dotaz byl jednoduchý - jestli je tam nějaké těsnění nebo je třeba nové čidlo, nebo nové tělo čidla, nebo něco jiného, protože si nechci odstavit auto, vylít nemrzku, vyšroubovat to a zjistit co tam je... od toho snad jsou stránky fora ne? a taky myslím že už to někdo musel řešit.

klidně bych to zatáhnul silikonem, s tím problém nemám, akorát je ta nemrzka podle mého docela agresivní...

přišel jsem tady na forum s konkrétním dotazem, tak bych byl rád za konkrétní odpověd. celkem mě unavujou řeči typu "hod to ze skály a kup si oktávku" stejně tak jako nic neříkající odpovědi. proto se nezlob, že jsem tvůj příspěvek do debaty, marvine, tak zkritizoval. první byl naprosto o ničem a na konci druhého by možná šla ta věta "Normálně, na staré pixle mám mezi plastovým tělem chladiče a čidlem gumové těsnění. Jenže moderní technologie umožnují šetřit, a když už se dneska mezi blok a olejovou vanu těsnění nedává, nedivil bych se, kdyby to tvoje čidlo nebylo utěsněno silikonem či něčím obdobným. "

zbytek nic. nic užitečného k řešení mojeho problému jsi nenapsal... chtěl jsem konkrétní dotaz, konkréní odpověd. nebo snad sbíráš body za příspěvky abys byl na foru profesionál ? jinak si neumím vysvětlit, že mi dáváš na výběr abych si to udělal sám - ale vlastně nevím co - píšeš vypustit kapalinu a jestli jsem si 100% jistej jestli to je čidlo a nebo servis... to je celkem logické že to neodvezu do šrotu ale do servisu, co myslíš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
Neni tam žádné těsnění.Mě pomohlo vyndat očistit těs.polochy a znovu utáhnout.

Nechci se s tebou hádat B) , ale jsem si na 99% jist, že mezi teplotním čidlem a blokem chladiče je kulatý těsnící kroužek (ETKA: 903 168 02), mám stejný motor jako ty a nedávno jsem to těsnění i s čidlem kupoval.

post-31024-1252955035_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj,

jsem tu novy, tak snad nezakladam neco, co uz tu je.

Mam fabii z roku 2006, 1,4 16V benzin. Chci se zeptat na nasledujici: na nadobce v motoru s chladici kapalinou je oznaceni G12. Vcera jsem koupil kapalinu G12 ale v manualu k fabii jsem se docetl, ze se tam ma davat G12+. Tak se chci zeptat na nasledujici:

1) je nejaky extremni rozdil mezi kapalinou G12 a G12+? Nebo je to tak, ze jde jedna bez problemu nahradit druhou, jen ta s + je o neco lepsi?

2) Nevim jaka presne kapalina je v motoru ted (je cervena) - jestli g12 nebo g12+. Je to problem?

3) Nevim jaky je ted v motoru presne pomer vody a kapaliny - jestli 1:1,5, 1:2 atd. Kdyz tam naleju tu stredni koncentraci, tak by to nemelo nicemu vadit, ne?

4) Muzu to redit normalni vodou, nebo musim pouzit destilku?

Dik.

Editováno: , autor: tap
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) Jestli dáš G12 nebo G12+ nebo dokonce G12++ je více méně jedno. Co sem se ptal, tak pluska sou jen vylepšený a kapaliny s označením G12 a něco sou vzájemně míchatelný.

2)Barvy by se míchat neměli. Co mám G12+ a G12++ je zelená. Červenou sem měl G11. Takže v tomdle ti neporadím.

3) V létě to vadit nebude, ale v zimě aby ses bál jestli nepřijdou mrazy. Já leju jen čistou-neředím , takže to mám do -40°C a mám klid. (Stávám celej tejden venku).

4) Na ředění 100% destylku. Voda ti to zasere vodním kamenem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2)Barvy by se míchat neměli. Co mám G12+ a G12++ je zelená. Červenou sem měl G11. Takže v tomdle ti neporadím.

Luďo,a není to přesně naopak? G12 je růžová,G11 je zelená.

G11 tmavě zelená nebo modrozelená – VW TL 774 C – výměná lhůta 2–3 roky

G12 růžová – VW TL 774 D – 5 let

G12+ růžovofialová – VW TL 774 F – 5 let

G12++ fialová – VW TL 774 G – 5 let

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravím, ve středu jsem koupil Fabii 1.9 TDI a teď jsem zjistil závadu. Vše bylo OK až do dneška. Kontroloval jsem všechmy kapaliny...chladící kapalina byla mírně pod ryskou. Doma jsem růžovou neměl, tak jsem ji tak nechal. Odpoledne jsem jel cca 8km a rozsvítila se mi kontrolka kapaliny. Motor nebyl ani uplně vyhřátý podle teploměru, tak jsem opatrně dojel domů. Kapalina hodně ubyla, cca 2cm pod ryskou (po 15km). Jak je to možný? Co navrhujete?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...