Přejít na obsah

Porucha 12V zásuvky (zapalovač)


Alf

Doporučené příspěvky

Prehoď prívod z poistky ( u mňa 41) na poistku spínanú otočením kľúča X kontakt ( u mňa 37). Keďže mám zapalovač len medzi sedadlami, natiahol som nový kábel z poistky 37 na zakúpený zapalovač a namontoval do schránky pred spolujazdcom.Ukostrenie je v pohode za schránkou.

Editováno: , autor: Effendi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj,

no začal mi stejný problém, nejde mi zapalovač.

Zkoušel jsem zapnutí / vypnutí zámku na dveřích řidiče, nejde.

Podotýkám,že zadní okna mi nestahují (stahovačky jsou v háji), ale i když zapnu nebo vypnu zámek, sice slyším relé, někdy ale cvakne dvakrát.

Potom když zkusím  stáhnout zadní okna, slyším i na levém tak i pravém okně cvaknutí motorku ,nezáleží ,zda je vypnutý či zapnutý zámek.

Na stejném ovládácím panelu kde je zámek , je i tlačítko na odemknutí/zamknutí, jedno mi nejde.

 

Tak teď nevím, jestli by to mohl být tím ovládacím panelem nebo relé?

Mohli byste mi někdo najít případně číslo dílu a jaké je relé (tuším č.53) z Etky?

Díky moc za pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neporadí nikdo?

Potřebuju vědět, jestli je více pravděpodobné relé nebo špatný ovládací panel na dveřích.

Na dveřích mi nefunguje zamykání a při zapnutí/vypnutí dětské pojistky slyším v zadních dveřích pouze kliknutí motorku,

žádná snaha na stahování oken.

 

Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

také mám s tímto problém.. pročetl jsem celé forum.. aktivovanou pojistku nemám, pojistku prasklou také ne, štekr v zapalovači také cajk ale nefunguje ani podsvícení.. je možné, že je to tím, že mi nejde ovládací panel na dveřích u řidiče, pouze podsvětlení? Dále mě zajímá, k čemu slouží pod řadičkou svazek cca pěti kabelů stejné barvy ( šedá s bílím pruhem) a zdali maji bít všechny společně propojené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dále mě zajímá, k čemu slouží pod řadičkou svazek cca pěti kabelů stejné barvy ( šedá s bílím pruhem) a zdali maji bít všechny společně propojené.

1. Jestli jsou propojené, tak asi mají být propojené.

2. Jestli mají všechny stejné barevné značení tak je to jako jeden drát = mají být propojené.

3. Zrovna ten drát na na který se ptáš je vedení K-Line = něco jako datové propojení řídících jednotek v autě a taky vedení pro diagnostiku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Končí, protože tam je uzel. Tam se jednoduše scházejí dráty z několika ŘJ.

Jesti to máš obnažené, znamená to, že se v tom někdo vrtal, nějaký "odborník", protože v originálu je to v takové lisovací izolované čepičce.

V DP jsou ty místa vždy popsané a označené.

Je to běžná věc a takové uzly mají i jiná vedení, patří mezi ně i ukostřovací body.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, mam 1.9TDi, rv 2000, predfacelift, komfortka 2,5. gen.

Mel jsem taky problem s napajenim zapalovace. Fungoval opravdu na heslo - posledni dobou se stav trvale zhorsoval. Zejmena v nejblizsi minulosti (nevim jestli to mohu prisuzovat vetsim teplotnim rozdilum) mi zapalovac kolikrat naskocil az po nekolika minutach od startu. Nekdy nenaskocil vubec a nekdy zase ihned. Nekdy jsem jel delsi cestu a behem cesty se automaticky prerusilo napajeni do zapalovace a az po nejake dobe se zase automaticky obnovilo - tohle se stavalo i nekolikrat behem cesty v nerovnomernych casovych intervalech. Nekdy treba zdirka zapalovace nebyla vubec celou cestu napajena. Tak ze sporadicke fungovani a zahada.

 

Pojistka je OK. Pojistka napajeni zapalovace a zavirani zadnich oken (mam vsechna okna v elektrice) je vymacknuta, tedy ve stavu kdy by mela jit do zapalovace stava a vsechna okna jdou otevrit.

Rele bylo taky OK, nicmene jsem jej vymenil pro jistotu za nove a situace se opakovala.

 

Jeste chci zde rici, ze problem byl urcite spojen se svorkami 85 a 86, ktere pokud rele napaji, sepnou obvod napajeni k zapalovaci, ktery ma v ceste jeste 15A pojistku cislo 42. Dale neni problem v korozi kontaktu zapalovace. Ten mam v dobrym stavu.

 

RozhIdl jsem se tedy pro radikalni krok. Zjistil jsem si v jake fazi klicku rele spina. A kdyz to zrovna fungovalo, tak spinalo az ve druhe fazi, ted nevim jestli s klimatronikem, nicmene az po relatkach v uplne spodni rade (I. - IV.). Rozhodl jsem se tedy ze vyuziji privody do 85 a 86 relatka II. - odlehcovaci rele svoprky X a ty pripojim natvrdo na misto dosavadnich svorek 85 a 86 na preoblematickou oblast - tedy na rele na pozici 8 - cislo 53 o kterem zde pisi (to ktere jsem menil a nepomohlo vyresit muj problem).

To puvodne zapojene rele od zapalovace 53 na pozici 8 cvakalo drive (kdyz to zrovna fungovalo a slo to otestovat) pri otoceni klicku (pozice tesne pred startem) = sepnuti a napajeni zapalovace.

Provedl jsem sice sice bastl, ale funguje to ted k me spokojenosti. Pojistka je stale v ceste, nebot jsem nijak nenarusil okruh primeho napajeni 12V zapalovace (na stejnem rele c.53 svorky 30 a 87), pouze okruh kdy ma rele sepnout a kdy rozpojit rele c.53. Jedinou zatim nezadouci eventualitou, kterou pozoruji, je fakt, ze prestalo fungovat osvetleni zeleneho krouzku kolem zapalovace v momente, kdy jsou zapnuta potkavaci svetla. Ale to me fakt netrapi. Zatim zapalovac jede kdy ma a nejede kdy nema. Jsem nekurak, tak ze vyuzivam 12V zapalovac pouze k dobijeni spotrebicu (telefon, kamera, antiradar, atd..).

 

Pokud nekoho z vas napada, cim mohl byt zpusoben muj problem, budu rad kdyz se semnou o to podelite. Vratit do puvodniho stavu to mohu vzdy. Puvodni napajeni svorek 85 a 86 jsem ucvaknul a zaizoloval. Problem bude nekde v puvodnim napajeni rele 53 na poizici 8 do svorek cislo 85 a 86, ktere rele spinaji. Tam jsem pozoroval sporadicke chovani.

 

Dekuji.

5176706970.jpg

pomocne-spinacie-rele-c-447-c-373-alebo-c-53-skoda-octavia-fabia-6u0-906-061-a.jpg

ScreenHunter_01 Jul. 18 10.01.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mikrospínače mě nezajímají, mě když takhle zlobil zapalovač, tak zároveň nešlo i vnitřní osvětlení a měl jsem studeňáky na relátku v komfortní jednotce. Zapalovač je stejně napájen přes komfortku, takže si myslím, že tam budeš mít studeňák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...