Přejít na obsah

Jaké zimní pneu a alu na SII ?


neon

Doporučené příspěvky

Tak to teda nevím proč jsi zrovna vybral Dunlop Winter sport 5, nicméně vítězem téměř všech zimních testů jsou pneumatiky Continental WinterContact TS 860 H 210 km/h, a cenový rozdíl mezi Continental a Dunlop je velmi malý na to, aby jsi to případně mohl zvážit. Navíc záleží kdy a kde je koupíš, někde je i cena podstatně nižší. 

 

Já uvažuji taky o zimních kolech, ale k mému zimnímu nájezdu cca 2500 Km za zimu, to budou Uniroyal MS Plus 77. Mám letní kola od této značky a nemůžu si je vynachválit, pro zimu zvolím opět Uniroyal. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen něco z osobní zkušenosti.... V zimě vozím R17 o rozměru 205/50, je to pro mě takový kompromis mezi komfortem a funkčností, menší šířka pro lepší vedení v hlubším sněhu oproti 225/45 a né tak vysokém profilu jako třeba u R16 (205/55), tam už je to opravdu jízda jak na člunu, znát je to dost. Co se týče preferované značky, postupně v rodině přecházíme právě na nokian, jak na superbu tak i například na matky Dusteru kde právě Barumky byli naprostým propadákem. Konkrétně vozím model pneu WRD4, takový ideální poměr mezi cenou a funkčností. Bydlíme v horské oblasti, mimo asfaltové cesty kde se nesolí a jen občas protahuje, takže zkušenosti jsou převážně ze zasněžených cest. Opravdu do extrémních podmínek mohu potom doporučit z vlastní zkušenosti Nokian Hakkapellitta, bohužel u nás gumy těžko k sehnání a cenově už trochu mimo, naopak schopnosti na sněhu jsou zatím pro mně nepřekonané, pokud nepočítám jízdu na hrotových pneu.  Ježděno na Subaru Impreza ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám přesně opačnou zkušenost

Nokian WRD4 na superbu v rozměru 225/40 R18  - na sněhu nic výrazného, ale hlavně se strašně rychle sjíždí, gumy, které by víc mizely před očima jsem ještě neměl...mám je teď 2ks na zadku a vím, že při extrému ten zadek není tak stabilní, jak bych si představoval.

Barum Brilantis 3 na stejném superbu v rozměru 225/40 R18 - vyjel jsem s nimi zatím všude bez větších komplikací dokonce i v alpách do 1400m.n.m. kde jsou i značkou přikázané řetězy při napadaném sněhu a já to risknul a pohoda ... i když některé vracečky, kde skoro zastavíš a pak je prudký kopec nahoru byli tak tak, ale dal jsem to...ale druhý den jsem je pro jistotu nasadil, ale to je jiné téma. A to vše i přesto že mám automat, který třeba na rozjezdy ve sněhu není ideální, oproti tomu když si můžeš pohrát s plynem a spojkou ... a sjíždí se standardně.

 

Za mě tedy Barumky úplně v pohodě, porovnání s nokian - daleko lepší a za co koupím sadu Barumek, tak u nokianu koupím 2,5 - 3 gumy, takže druhá výhoda je cena v rozměru 18" 225/40

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to zajímavé, zatím mám s nokiany zkušenost jen na čtyrech autech o různých rozměrech a kombinací pohonu a výkonu, a nikterak výraznější opotřebení oproti konkurenci jsem zatím nepozoroval.  Je pravda, že třeba ty barumky vydrželi o něco déle, ale záběr na sněhu mě nikterak neoslnil. Na druhou stranu například na matky Dustery byli Nokiany na celé sadě dražší o cca 1000 kc, takže rozdíl téměř zanedbatelný, ale věřím že v R18 ten rozdíl  už bude výraznější, jak popisujete, což může vést k rozhodnutí.  Každopádně tím nechci propagovat pouze Nokian, a ani hanit Barumky. Předtím jsem na Superbu vozil Continental TS830 a také parádní gumy, v některých vlastnostěch i převyšující Nokian. Hodně také záleží na konkrétním vzorku v kombinaci s rozměrem, už jsem vyzkoušel hromadu různých gum a znát je každý parametr, od sériových letních zimních až po sportovní pneu. Každopádně mohu poradit, že do sněhu je obecně lepší užší guma například 205 oproti 225, ale jasné že také záleží kdo a jak často to využije. Na občasný výlet na hory bych o tom moc neuvažoval a raději šel také například do R18 225/40, už i kvůli vzhledu, ale pokud se jezdí přes zimu denně na sněhu , tak raději vyberu funkčnější rozměr. Naopak řetězy jsem nikdy v životě nepoužil ani nepotřeboval, superba mám v manuálu a je pravda že oproti DSG se s tím dá více pohrát, takže vracečky jezdím spíše hodně pod plynem a bez kontroly trakce :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle toho kdo a jakou měl kilometrovou výdrž u pneumatik bych se zas až tak moc nerozhodoval. Je to naprosto stejný případ, když se desíti lidí zeptáš, kolik má kdo průměrnou spotřebu.

Uvedu třeba svoji zkušenost, ve stejný měsíc jsme kupovali letní pneumatiky s kolegou, Barum Brilantis. Kolega po 40 tis. km měnil a já je na autě měl ještě při 60 tis. Km a vím, že u předchozího majitele jsou na autě dodnes. odhad cca 80 tis. km, je to prostě dle stylu jízdu, jako se vším. 

 

Pokud se ptáš na ty WRD4, tak jsem někde četl, že orientační je cca 40 tis. km. Nicméně já, pokud peněženka dovolí a je to zimní pneumatika, tak do 5let stáří a pak radši nové.

Editováno: , autor: mhhory
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Bikes ještě je teď dám na zadek - poslední sezonu, přední jsem musel vyhodit protože jedna měla bouli (po roce a reklamaci neuznali, takže další mínus pro nokian) a ty zadní mají nyní odhadem najeto 17-19 000km. Takže po zimě budou mít 25 a budou na vyhození. Barumky co jsem dal vepředu mají 15 a vzorek stále parádní. Letní barumky mají už kolem 40-45000km a stále mají kolem 4,5mm což na léto ještě sezonku vydrží. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je vidět že člověk to názor. Já mám zatím s nokianem dobré zkušenosti... Co se týče opotřebení je možné že se mohou o něco rychleji sjíždět na suchém asfaltu oproti konkurenci. Dle mého je to vykoupené měkčí směsí, která má naopak zase lepší záběr na sněhu. Hodnotím, z našich zkušeností Barum vs. continental vs dunlop a Nokian, vycházím opět z většiny kilometrů na sněhu. Naopak vámi chválené letní barumky už mi na auto nikdy nesmí, především na mokru za mě nebezpečné a nečitelné na limitu, nájezd nehodnotím, po několika zkušenostech na mokru, jsem se jich raději předem zbavil, ale jak už tu zaznělo, celkový dojem bude opět zkreslovat rozdílný řidičský styl. Řidič pohodář  je ocení, především nízkou cenou a vysokým nájezdem dle vašich referencí , kdo od pneu čeká něco víc, bude hledat u prémiovek, ale bohužel za znatelně vyšší cenu.  Na duhou stranu Superb není žádný závoďák, je to především rodinný parník na dlouhé cesty, na rychlou jízdu vyloženě nevhodné auto, takže sám vím že se musí člověk občas krotit a nechtít od toho zázraky, od toho se odvíjí i výběr vhodných gum jak zimních tak především letních, kde potenciál špičkových gum bude limitován především podvozkem a brzdami.

Editováno: , autor: janos666
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už jsem to dával pod OII, ale hodím mojí zkušenost i sem, protože se jedná o kola Flash s 205/50, který jsou určený i pro Supa.

2x Nokian WR D4 XL 205/50 R17 93V a 2x Continental WinterContact TS830 P 205/50 R17 93V).

Kupoval jsem bazarově sadu kol Flash s těma TS830P. Řekli mi, že jde o mix pneu, že prostě vyhrabali 4 nejlepší co měli a nahodili je. 2x rok 2010 a 2x 2011. Jedny vzorek 6mm a druhý 5mm. Kupováno podzim 2014. Jezdil jsem na nich jednu zimu (95% Praha) a pohoda. Další rok jsem ty starší co měli už 4mm vzorek vyhodil a koupil Nokiany WD R4. Nechal jsem si ty nový Nokiany hodit na předek a ty starý Conti na zadek. Najel jsem přes zimu cca 6tkm a nechápal jsem jak ten vzorek mizí. Minulou zimu když mi to dávali na auto, tak říkali, že ty Nokiany mi daj na zadek, protože ty Conti jsou lepší. Tou dobou 6 let starý Conti, který maj bůh ví kolik najeto. Tuhle zimu jdou Nokiany pryč...

Zítra si změřím šuplerou vzorek, ty už 7 let starý Conti půjdou na zadek a přední koupím Barum Polaris 5 za 1696Kč kus.

Pokud někdo jezdí víc, tak doporučím Dunlop a Nokianu se vyhnout obloukem. Navíc Nokian nemá ochranu disku. Oni sami říkají, že ochranu má. No klasickou jako známe od ostatních výrobců ne, Nokian je víc vyboulenej do boku a to je ta jejich "ochrana".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem rád, že nejsem jediný, kdo má s Nokiany takovou zkušenost ... snaží se, i cenově, vypadat prémiově, ale nemají na to ... Barumky jsou cenově v kategorii levných gum, ale myslím si, že se nemusí stydět porovnání s podstatně dražšími pneu.

Ještě bych taky upozornil, že hodně sjíždějící se gumy jsou NEXEN. Jsou na mém původním SII, kterého mají rodiče. Jsou to teda letní, ale při koupi byly na autě 4 nové, najeto ca 2-3000km. Teď jsem je přezouval a mají najeto nějakých max 18.000km (naši moc nejezdí) a jsou na nich sotva 4mm, takže našim díky malému nájezdu (na letních tak 7-8.000/rok) ještě vydrží příští sezonu, takže vydrží 25 a budou sjeté komplet, což taky není moc, ale to už je do letních pneu...

Editováno: , autor: CentriFUGA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@rarach89 A vyhnout se Dunlopu přesně proč? Za mě v pohodě guma, tichoučká, směrový dezén... sníh nebo led nebylo kdy zkoušet, ani nehodlám. Měl jsem jistá omezení, takže jsem vybíral asi jen ze 6 značek.

Naopak starý Nokiany zklamaly, byl to nějakej W+ na miniautě, hluk celkem neuvěřitelnej, hlavně v určitý rychlosti během brzdění. Nokian ne a pokud, tak úplně jinou linii.

@Paolo.007 Klidně, ale pohlídej si DOT a hlavně zemi původu. Mám polský a vím, že někde mají německý. Na webu se tím pochopitelně nechlubí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud hodnotíte kvalitu zimních gum jen podle nájezdu tak chápu vaše rozhodnutí. U nás naopak většinu kilometrů najezdíme na sněhu tudíž máme jiné zkušenosti, ale to bychom se mohli dohadovat do nekonečna, tudíž každý ať vybírá dle svého nejlepšího uvážení.  O prémiovosti Nokianu bych zas moc nespekuloval, je to severská značka, zaměřeno především na jízdu na sněhu, proto mají i měkčí směs a tím pádem se můžou rychleji sjíždět na suchém asfaltu. Pokud tedy tvrdítě že si na prémii pouze hrají, poradtě mi prosím srovnatelnou zimní gumu například s modelem Hakkapeliitta? Žádný z tradičních výrobců takovou alternativu ani nenabízí, ale to už zacházím do extrémních jízdních vlastností, kam se běžný řidič ani z dálky nepodívá.

@bouchy myslím že psal že doporučí Dunlopy a vyhnout se Nokianu, ne že se vyhnout Dunlopu...

Editováno: , autor: janos666
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nehodnotíme jen podle nájezdu, to je jasné, ale já prostě s nokianem nemám ani dobré zkušenosti na sněhu - mám automat , kde samozřejmě chybí možnost si pohrát při sněhových rozjezdech atd. se spojkou, což není ideální, ale s Nokiany jsem měl velký problém, za dvě sezony s Barumkama jsem ani, jak jsem již jednou psal, v Alpách, na zasněžené cestě, kde na cca 8km uděláš převýšení  800metrů (což není zrovna rovina) neměl problém. S Nokiany po zkušenostech bych dole ty řetězy nasadil a bez nich to ani nezkoušel...

Nejhorší za mě Nokiany byly hlavně v břečce, když ráno nasněží a v 10hodin je z toho bláto, to byla ta nehorší zkušenost s nimi, furt jsem se někde hrabal, klouzal ... fakt špatný ... muvím o WD R4

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@CentriFUGA Tím hodnocením jsem spíše reagoval na zprávu od raracha89, kde píše o 95% nájezdu po Praze, tam se asi zimní gumy na sněhu moc nevyzkouší :-D každopádně vaší zkušenost akceptuji, ale je mi to hodně zvláštní, právě na sněhu jsem s nimi problém nikdy neměl, hodnotím také WR D4, ty hakkapelliity mam na subaru a tam je to samo o sobě co se týče jízdních vlastností samotného vozu úplně jiný vesmír oproti Superbu... Dále ani na břečce, která se pravidelně tvoří po zimě u nás na příjezdové cestě, kde je klidně 15-20cm vrstva uježděného sněhu se rázem mění v břečku a ani tam není problém, spíše světlá výška :-D Také další roli může hrát samotný rozměr, jak už jsem o tom jednou psal, jezdím 205/50 R17 vy máte 225/40 R18, to se taky pak těžko srovnává, ne jednou se potvrdilo že daný dezén se může chováním lišit v různých rozměrech.

Dále bych nesoudil jen podle jednoho výletu do Alp, to že jste tam vyjel s Barumkama neznamená že by se to nevyjelo za stejných podmínek i s Nokiany, stačí vyrazit o týden později a podmínky se můžou rázem změnit a poté by mohl být problém i na těch Barumkám

Editováno: , autor: janos666
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@janos666 Aha, tak to se omlouvám, asi jsem špatně pochopil ty virtuální "závorky":  (tak doporučím Dunlop) a (Nokianu se vyhnout obloukem) versus  tak (doporučím Dunlop a Nokianu) se vyhnout obloukem. Jinak s tím Nokianem...původně severská značka, design a testování tamtéž, ale pak je otázka, kde to bylo vyrobeno a tím i předurčen trh, kde se to má prodávat. O jejích kvalitách, pokud je určen pro Skandinávii, nepochybuju.

U pneumatik je to vždy o "worst case scenario" - někdo očekává max jízdu v břečce ve městě, někdo neprotaženou cestu do kopce na horách. Ale když přijde na vyparkování, může se ta hranice posunout jinam. Všude se vše neprotahuje, takže na sídlištích je to jiné, než na "průtahu" (kde je např. potřeba zajistit provoz HD). A zrovna v Praze matně vzpomínám na uličky Žižkova nebo Hradčan, kam bych nechtěl zajíždet za deště, natož na náledí nebo ujetého 1 cm sněhu; všechno kostky a pěkně prudké...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bouchyPekně napsané... to si myslím že je také kámen úrazu, že se neshodneme, ale o tom ta diskuze také je. Zřejmě každý z nás jezdí za jiných podmínek a v jiných oblastech. Někdo tu píše o občasném výletu na hory (alpy atd.), já na horách bydlím, příjezdová cesta se protahuje sporadicky. Proto hodnotím převážně jízdu na sněhu, pokud bych se pohyboval většinu kilometrů na suchém či mokrém asfaltu, pravděpodobně bych změnil názor a šel do jiných pneu a přihlédl bych i na možný max. kilometrový nájezd. Na druhou stranu patřím pravděpodobně mezi menšinu řidičů kteří si jízdu na sněhu vyloženě užívají a těší se z každé sněhové nadílky, patřím mezi ty blázny co se jedou jen tak v noci projet na horské silničky a vydržím tam dokud nevyjezdím klidně celou nádrž. Proto i můj pohled na zimu a obzvlášť na zimní gumy se může hodně lišit od běžně smýšlejícího řidiče.

Jinak Nokian se aktuálně vyrábí v Rusku, kde mají velkou novou továrnu, co se týče testů na prvních příčkách se moc neobjevují v celkovém hodnocení, samotná jízda na sněhu je ve většině případů hodnocena velmi kladně...

Editováno: , autor: janos666
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...