Jump to content
p.e.t.r.

Kolísání volběžných otáček 1,6/ 74Kw

Recommended Posts

Zdravím, mám problém s volběžnými otáčkami Octavia 1,6 74Kw r.v.98 . Při nastartování jsou otáčky kolem 1600 (studený motor), pak když se ohřeje spadnou na běžných 900 - 950. Vše O.K. :palec2: Jenomže pak to začne. Při jízdě, kdy je teplota optimální se otáčky (někdy) kousnou na 1800, někdy kolísají 1400-2000 a teď si mi dokonce stalo, že se samy zvyšovaly až na 4000. :kol-129: A tohle mi třeba udělá po 2 hodinách jízdy a někdy vůbec. Byl jsem na diagnostice motoru. Ukazovala na potenciometr škrtící klapky - sporadická, zvyšené volběžné otáčky - sporadická. Nic jinýho. Koupil jsem novou klapku, kterou mi nastavily, předešlá nešla ani nastavit. Otáčky se uklidnily, pouze na dva dny. A teď se to někdy objeví a někdy vůbec. Šel jsem na diagnostiku, ukázala pouze zvýšené otáčky. Prosím o radu. S tím autem se nedá jezdit. Ty otáčky jsou šílený !! :kol-134: Díky moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem stejný problém, diagnostika taky nic neukazovala. Dělal to snímač teploty chladící kapaliny, po výměně je klid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Měl jsem stejný problém, diagnostika taky nic neukazovala. Dělal to snímač teploty chladící kapaliny, po výměně je klid.

Díky. Zkusím to. Jinak se chci zeptat, zda se musí škrtící klapka po výměně nějak nastavit. Každý automechanik mi řekl něco jinýho. Dneska jsem se dokonce dozvěděl, že se klapka vůbec nenastavuje a že si jí řídící jednotka časem seřídí. Tak nevím, co je na tom pravda. :kol-26:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je pravda že si ji jednotka časem seřídí, ale je to zbytečné, bez problémů se nastaví VAGem, návod tu někde najdeš. A hlavně ji taky vyčistit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud si pamatuji, jsou to tak 3 roky, ale nic nenastavovali. Vyměnili mi to na parkovišti před servisem (Auto Brejla) a pokračoval jsem dál na Slovensko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam Skoda Octavia 1.6 74kW, r.v. 99 a zda sa mi ked je motor zohriaty ze otacky su nestale t.j. kolisaju cca. tych 900/950 je to problem?diagnostika v Skoda OK.len sa pytam ci je to chyba alebo normal pri 1.6 74kW. dakujem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zdravím, mám problém s volběžnými otáčkami Octavia 1,6 74Kw r.v.98 . Při nastartování jsou otáčky kolem 1600 (studený motor), pak když se ohřeje spadnou na běžných 900 - 950. Vše O.K. :palec2: Jenomže pak to začne. Při jízdě, kdy je teplota optimální se otáčky (někdy) kousnou na 1800, někdy kolísají 1400-2000 a teď si mi dokonce stalo, že se samy zvyšovaly až na 4000. :kol-129: A tohle mi třeba udělá po 2 hodinách jízdy a někdy vůbec. Byl jsem na diagnostice motoru. Ukazovala na potenciometr škrtící klapky - sporadická, zvyšené volběžné otáčky - sporadická. Nic jinýho. Koupil jsem novou klapku, kterou mi nastavily, předešlá nešla ani nastavit. Otáčky se uklidnily, pouze na dva dny. A teď se to někdy objeví a někdy vůbec. Šel jsem na diagnostiku, ukázala pouze zvýšené otáčky. Prosím o radu. S tím autem se nedá jezdit. Ty otáčky jsou šílený !! :kol-134: Díky moc.

AHOJ P.E.T.R. MÁM TEN SAMÝ PROBLÉM , UŽ SI TO NĚJAK VYŘEŠIL, JESTLI JO , TAK SE OZVI , TY OTÁČKY MI LEZOU NA NERVY . ZAČALO MI TO DĚLAT ASI PŘED TŘEMI DNY A UŽ JSEM Z TOHO NA NERVY, TAK NAPIŠ JAK SI TO VYŘEŠIL ......DÍKY ZA ODPOVĚĎ.....RAZTY

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdravim vas.

bol som s tym problemom / kolisanie otacok / v servise prasknuta hadica nasavania ta co je nad velkym ciernym krytom motora cena : 700.-sk vymena v servise 300.-sk myslim ze je to uz ok aj ked este sem tam skocia otacky mozno trosku spinava skrtiaca kladka uvidime...rozmyslam este nad kupou pripravku na precistenie palivoveho filtra cena cca. 300.-sk co si o tom myslite maju tie pripravky vyznam?

Share this post


Link to post
Share on other sites
AHOJ P.E.T.R. MÁM TEN SAMÝ PROBLÉM , UŽ SI TO NĚJAK VYŘEŠIL, JESTLI JO , TAK SE OZVI , TY OTÁČKY MI LEZOU NA NERVY . ZAČALO MI TO DĚLAT ASI PŘED TŘEMI DNY A UŽ JSEM Z TOHO NA NERVY, TAK NAPIŠ JAK SI TO VYŘEŠIL ......DÍKY ZA ODPOVĚĎ.....RAZTY

Ahoj. Než jsem stačil vyměnit čidlo chladící kapaliny, tak jsem měl menší nehodu. Takže jsem byl bez auta skoro 1 měsíc. Hned jsem se jim zmínil o kolísání otáček. Napíchli to na compa a diagnostika vyplivla chyba : čidlo volběžných otáček. To ani nevím, že 1,6 74 kW takovýho něco má. Je to možné ? Jakmile bude auto v pořádku, dám hned vědět, čím to bylo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám motor 1,6 / 55 kw. Mám podobný problém jako všichni v tomto topicu. Otáčky kolísají na volnoběh +- 50 ot/min, ale hlavně má auto o 1 - 2 litry větší spotřebu. Diagnostika ukázala, že je špatná lambda, tak jsem ji vyměnil. Ale nic se nezměnilo :-( Když si dám na displeji okamžitou spořebu, tak na volnoběh pořád ukazuje 4 -5 l / 100 km. Dříve to skákalo mezi 2,1 a 0. Když si člověk stoupne za auto, tak benzín smrdí jako.... Nevíte prosím čím to může být?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kdysi sem mel stejny problem s tyma otackama...jakoby me nejaky duch slapal na pedal-turoval :D . chyba byla v snimaci otacek tusim G 28.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten samy problem. Motor 1.6 75 kw .... otacky mi kolisaji pri stani (neutral) pri zahratem motoru .. cca od 900 do 2000,neni to pravidlem,ale je to pomerne casto.problem?Neznamy :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, přidám se také s houpáním volnoběhu. Motor na volnoběhu pravidelně kolísá mezi 500 - 1000 otáčkami (viz video). Diagnostika ukazuje chybu lambdy 537 (překročení horní regulace). V záběru motor jede normálně, neškube, nechcípe. Vyměnil jsem váhu vzduchu a lambda sondu, problém se nevyřešil.

Nemáte někdo prosím tip, co dál?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem motor AKL (1.6 74kW) a problém mi dělala škrtící klapka. Pokud nepomůže vyčištění a následné základní nastavení (přes VCDS/VAG) tak jedině jinou. Já kupoval originál z vrakáče. Na druhovýrobu většina lidí nadávala. V té klapce jsou uhlíkové dráhy, které se časem mechanicky poškodí a pak to špatně reguluje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky se bojím toho, že to je klapka :(. No, uvidíme, ještě jsem narazil na poškozené kabely ke svíčkám a i svíčky jsou dost vyběhané. Snad výměna trochu pomůže. Kdyby ne, jdu shánět klapku...

Odesláno z mého Redmi Note 5A Prime pomocí Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkusil jsem rozhodit a přetěsnit celé sání, vyměnil svíčky a kabely (ty už vyměnit potřebovaly), vyčistil a nastavil jsem klapku a výsledkem je, že motor už tolik nehoupe, volnoběh se drží kolem normální hodnoty (čili klapka evidentně reguluje správně, ale motor zní jak wartburg a lambda hlásí chybu 537 - horní limit regulace. Motor jinak jde dobře za plynem, jen poškubává při ustálené rychlosti a plynu. Když jsem se podíval na množství vzduchu, udávané váhou, je tam na můj vkus příliš nízká hodnota (nějakých 20 při 3000 rpm), což mi přijde šíleně málo.

Zkusím ještě vyčistit stávající váhu nebo jinou váhu vzduchu, zda to pomůže.

Edited by CzechDave

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...