Přejít na obsah

Vadná vačka


ptec

Doporučené příspěvky

Ahoj všem. Snažil jsem se zde najít podobný problém, ale nenašel jsem. Možná je to tím že jsem pěkně naštvanej. Mám OII RS s motorem 2,0 TFSI upraven na 235 PS od firmy Oberscheider. Auto je staré dva roky a tři měsíce, najeto 114 tis km. Už začátkem léta jsem cítil, že v extrémních podmínkách motor najednou zvadne a chvíli trvá, než se zase chytne. Byl to problém hlavně při předjíždění, když jsem potřeboval výkon, najednou to spadlo a mnohdy jsem měl problém se zase zařadit za auto, které jsem chtěl předjet. V té době to bylo ještě v garanci a tak se měnilo. Počítač hlásil, že došlo k poklesu tlaku paliva a tak nejprve přišlo na řadu palivové čerpadlo v nádrži. Problém se nevyřešil. Po konzultaci se Škoda a.s. se měnili nějaké ventily a čidla, které tento tlak paliva hlídají. Problém se nevyřešil. Nakonec přišlo na řadu vysokotlaké čerpadlo, které je poháněné vačkou. Problém se nevyřešil. Bylo mi řečeno, že patrně je to problém v tom tuningu motoru a že to oni neodstraní. Když jsem to konzultoval s dodavatelem úpravy motoru, tvrdili, že se musí jednat o nějakou mechanickou závadu a že to jistě není programem v řídící jednotce. Zkusil jsem tedy jiný servis, kde provedli diagnostiku a zjistili to samé - pokles tlaku paliva. Protože vše, co by to podle nich mohlo dělat bylo vyměněné, odpověď tedy zněla " něco je s programem" Nezbylo mi tedy nic jiného, než se vydat na cestu do Lustenau k firmě Oberscheider, který je specialista na motory Audi. To se uskutečnilo až v této době, protože přez léto nebyl čas. Tam nejprve zjistili, že program včetně řídící jednotky je v pořádku a začali hledat. Třetí den hledání už kolem auta chodili s respektem, protože s takovou závadou se ještě nesetkali a hlavne, stále na to nemohli přijít. Čtvrtý den jsme všichni (vlastně krom mě) řvali "hurááá" Závada byla nalezena. Zjistilo se, že vačka, která pohání vysokotlaké benzínové čerpadlo je na tolik sjetá, že neumožní pístu čerpadla dostatečný zdvih a tím pádem v extrému, kdy je potřeba více benzínu, tak to čerpadlo prostě nestíhá vytvořit takový tlak a rídící jednotka to hodí do chyby. Ten motor díky tomu prostě neměl benzín. Celá vačková hřídel až na ten konec, který pohání to čerpadlo je prakticky netknutá. Ten hup pro pohánění čerpadla je však ohoblovaný jako by ani nebyl zakalený nebo cementovaný. Jel jsem domů na jednu stranu rád, že auto je v pořádku a na stranu druhou nešťastný a chudčí o 2300 EUR.

Píšu to sem pro to, protože si myslím, že nejsem jediný s vadnou vačkou. Pokud budete mít někdo podobné problémy, řešte to okamžitě dokud máte auto v záruce. Po záruce to potom hodně bolí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám dobrou zprávu od svého autorizovaného servisu. Škodovka moje veškeré náklady spojené s opravou u nás i v tom Rakousku uhradí. Přiznávám, že mě to velmi potěšilo, už pro to, že jsem s ničím takovým nepočítal. Očekával jsem výmluvy typu: " to mělo být tak a to zase onak a potom bychom vám to uhradili". Myslím si, že máme dobře zvolenou značku, která dokáže individuálně řešit problém svého zákazníka i v nestandartních situacích. Mám z toho opravdu radost a už teď vím, že příští auto bude zase z MB.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 12 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...