Jump to content
Sign in to follow this  
krupica

Škrtící klapka 1,6 74kw

Recommended Posts

Zdravím. Pred týždňom som si zadovážil Octaviu 1,6 74kw, u ktorej má motor (vraj) elektronicky riadenú škrtaciu klapku. A taxa chcem spýtať, že v čom je iná od klasickej, priamo lankom ovládanej čo sa týka napr. štýlu jazdy, údržby a pod, alebo vaše názory na plusy a mínusy tejto "vymoženosti".

Vopred dík.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj všichni. Poradí mi někdo ? Mám Škodu Octavii r.v. 1997, 1,6, 74 kw. Měl jsem problém a to takový, že když jsem se rozjížděl a přidal plyn, motor se dusil a nešel do otáček. Na radu několika mechaniků, kteří uváděli různé důvody jsem nechal vozidlo napíchnou na diagnostiku ve značkovém servise, kde nic závažného nezjistili a nakonec vyčistili škrtící klapku. Poté však otáčky kolísaly nahoru a dolu mezi 1 500 až 2 000 a to jak při teplém tak studeném motoru. Proto jsem se rozhodl a klapku po nějaké době vyměnil, nechal na diagnostice nastavit a ejhle, závada se opakuje i nadále. Takže jsem asi zbytečně vyhodil peníze. Počítač však žádnou závadu nepíše. Můžete někdo poradit ? Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

inak pokial viem tak u starsich rocnikov octavie je lanko nie je tam el. pedal ako u fabie az octavia po facelifte sa ho dockala, ak sa nemylim.

klapka vymenena, vycistena, urobene zakladne nadstavenie a otacky kolisu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Základní nastavení je provedeno, měl jsem to již na dvou diagnostikách a stále nic. Jako bych tam měl starou klapku.

Edited by Wojnar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ahoj všichni. Poradí mi někdo ? Mám Škodu Octavii r.v. 1997, 1,6, 74 kw. Měl jsem problém a to takový, že když jsem se rozjížděl a přidal plyn, motor se dusil a nešel do otáček. Na radu několika mechaniků, kteří uváděli různé důvody jsem nechal vozidlo napíchnou na diagnostiku ve značkovém servise, kde nic závažného nezjistili a nakonec vyčistili škrtící klapku. Poté však otáčky kolísaly nahoru a dolu mezi 1 500 až 2 000 a to jak při teplém tak studeném motoru. Proto jsem se rozhodl a klapku po nějaké době vyměnil, nechal na diagnostice nastavit a ejhle, závada se opakuje i nadále. Takže jsem asi zbytečně vyhodil peníze. Počítač však žádnou závadu nepíše. Můžete někdo poradit ? Díky

U mé Octavie toto dělala špinavá váha vzduchu.

Vyčistit ji je hračka, musí se ale velmi opatrně, nicméně dokáže to i laik.. Uvnitř 2 drátky, které se očistí

vatovou tyčinkou namočenou např. v čističi brzd..

Měl jsu podobný problém, po vyčištění a znovu nastavení škrtící klapky a vyčištění Váhy vzduchu,

pohoda! :palec2:

p.s. jinak nic neměň, jsou to jen vyhozené peníze. Nejdříve pečlivě čisti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
U mé Octavie toto dělala špinavá váha vzduchu.

Vyčistit ji je hračka, musí se ale velmi opatrně, nicméně dokáže to i laik.. Uvnitř 2 drátky, které se očistí

vatovou tyčinkou namočenou např. v čističi brzd..

Měl jsu podobný problém, po vyčištění a znovu nastavení škrtící klapky a vyčištění Váhy vzduchu,

pohoda! :palec2:

p.s. jinak nic neměň, jsou to jen vyhozené peníze. Nejdříve pečlivě čisti ;)

to se nastavuje prez tu diagnostiku ta klapka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pravdepodobne mam stejny problem, pri nastartovani ty otacky kolisaji a nedokazu se plynule rozjet, jak kdyz pridam plyn a rozjizdim se, tak jak kdyby to salo vzduch a chcipalo to, pak to "skubne" a skacu jak na oprcanej koze. :feve:

Edited by Vinca

Share this post


Link to post
Share on other sites
Základní nastavení je provedeno, měl jsem to již na dvou diagnostikách a stále nic. Jako bych tam měl starou klapku.

Už se to tady párkrát řešilo a totéž potkalo i mě. Otáčky po vyčištění škrtící klapky najednou na 1500-2000 ot/min.

Nestačí udělat jen základní nastavení škrtící klapky, ale je potřeba nejdříve vymazat adaptační hodnoty z ŘJ a pak provést základní nastavení škrtící klapky. Pak to bude OK. Zřejmě i původní klapku jsi měl v pořádku, takže její výměna byla zbytečná. Bohužel v servisech tomu moc nerozumí a první na co se vrhnou je výměna škrtící klapky za ne málo peněz. Mě to nezávisle na sobě tvrdili ve 2 značkových servisech a v jedné noname dílně, že klapka je v háji.

Borec co mi to seřídil tvrdil, že ji měnil jen 1x a to na golfu 1,6 74 kw, jinak že neodchází a ve značkovém ti tvrdí, že je to bolest těchto motorů.

Sežeň někoho kdo tomu rozumí a na Vagu respektive Super Vagu to dá dohromady.

Z vlastní zkušenosti můžu říct, že je to otázka 15-20 minut a byl klid. Otáčky bez kolísání. Po výmazu adapt.hodnot se ti bude zdát motor línější nebo spíš jiný něž předtím, ale tak po měsíci , dvou(nevím kolik jezdíš) bude mít ŘJ načtené nové hodnoty dle stylu tvé jízdy.

Doplňuji- řeší se to např. tady: http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=37348

Edited by milix

Share this post


Link to post
Share on other sites
pravdepodobne mam stejny problem, pri nastartovani ty otacky kolisaji a nedokazu se plynule rozjet, jak kdyz pridam plyn a rozjizdim se, tak jak kdyby to salo vzduch a chcipalo to, pak to "skubne" a skacu jak na oprcanej koze. :feve:

Jo a je potřeba zkontrolovat zda není prasklá hadice k posilovači brzd nebo ta plastová trubka na sání. Praská ta malá harmonička k odvětrání motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chlapi díky za vaše rady, klapku mám nastavenou přes diagnostiku, staré hodnoty jsou na ní smazány a nastavené nové. Zkusím vyčistit váhu vzduchu a poté půjdu po dalších radách od vás, snad to dám do pořádku. Jo i plastovou trubku sání mám již vyměněnou asi rok, tak by snad nepraskla. Díky

Edited by inspektor

Share this post


Link to post
Share on other sites

dneska jsem se na to dival, teda spis jsem si chtel zkotrolovat to sani pohledove a zjistil jsem, ze jak je to sani, tak tam vede jedna hadicka s motoru a je strasne potecene a zaprasene. tzn, ze nekde neco tece a na to useda prach. bohuzel nemam fotak a pokud je to ta hadicka,o kterej mluvite, tak by se to muselo vymenit :feve:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Už se to tady párkrát řešilo a totéž potkalo i mě. Otáčky po vyčištění škrtící klapky najednou na 1500-2000 ot/min.

Nestačí udělat jen základní nastavení škrtící klapky, ale je potřeba nejdříve vymazat adaptační hodnoty z ŘJ a pak provést základní nastavení škrtící klapky. Pak to bude OK. Zřejmě i původní klapku jsi měl v pořádku, takže její výměna byla zbytečná. Bohužel v servisech tomu moc nerozumí a první na co se vrhnou je výměna škrtící klapky za ne málo peněz. Mě to nezávisle na sobě tvrdili ve 2 značkových servisech a v jedné noname dílně, že klapka je v háji.

Borec co mi to seřídil tvrdil, že ji měnil jen 1x a to na golfu 1,6 74 kw, jinak že neodchází a ve značkovém ti tvrdí, že je to bolest těchto motorů.

Sežeň někoho kdo tomu rozumí a na Vagu respektive Super Vagu to dá dohromady.

Z vlastní zkušenosti můžu říct, že je to otázka 15-20 minut a byl klid. Otáčky bez kolísání. Po výmazu adapt.hodnot se ti bude zdát motor línější nebo spíš jiný něž předtím, ale tak po měsíci , dvou(nevím kolik jezdíš) bude mít ŘJ načtené nové hodnoty dle stylu tvé jízdy.

Doplňuji- řeší se to např. tady: http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=37348

:help: Co su vlastne adaptacne hodnoty a ako ich vymazem vagom? Vag mam... diky ..... a este, nikde som nenasiel ako sa vlastne nastavuju cez vag take veci ako otacky motora, atd...

Share this post


Link to post
Share on other sites
pravdepodobne mam stejny problem, pri nastartovani ty otacky kolisaji a nedokazu se plynule rozjet, jak kdyz pridam plyn a rozjizdim se, tak jak kdyby to salo vzduch a chcipalo to, pak to "skubne" a skacu jak na oprcanej koze. :feve:

Moj problem je presne ten isty,po nastartovani pri rozjazde po pridani plynu mi zacnu kolisat otacky,nedokazem sa plynule rozbehnut,auto poskakuje.Pomôze mi stlacenie spojky,pridanie plynu na 2500-3000/1x,2x/ a potom to uz ide bez problemov.Mam pocit ze to zavisí aj od teploty okolia.

Podozrenie mam na skrtiacu klapku-vycistit.

olej,rozvody,sviecky,filtre vymenene

1.8T 20V,2004

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už jsem to psal jinde, ale ... měl jsem ten samý problém, Vag ukazoval na první lambdu a váhu vzduchu, první lambdu jsem vyměnil a nic, před týdnem v servisu vyměnili lambdu druhou, kroutil jsem hlavou proč, když ji Vag neukazoval, že ze mě chcou jen tahat prachy, ale asi měli pravdu, od té doby absolutně bez problému a nepoznám rozdíl mezi studenym a teplym motorem, jede nádherně a už mi ráno necukne ani nezakucká ... ALE!!!: každému to a to může dělat úplně něco jiného, je toho na foru dosti k pročtení ... a možná než měnit cokoliv co to může dělat, dát někomu, kdo tomu rozumí .. (neříkám že v servisu tomu rozumí, ale už jsem toho měl dost - spousta vyhozenejch peněz za nové to a to a bez výsledku! a opravdu už jsem se chtěl toho zbavit) Hodně štěstí při odstranění neduhu ... :palec2:

Edited by Wojnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mě octa 1,8T AGU taky cukala, při lehkém přidání plynu táhla nepravidelně a při dojezdu na křižovatky mi občas motor chcípnul. dnes jsem se tedy pustil do rozebrání klapky a mrknul jsem i na váhu vzduchu, ale ta byla čistá. Klapku jsem vyčistil (čekal jsem teda, že bude více špinavá). Ještě jsem neprovedl zákl.nastavení klapky, ale během asi 20ti kilometrové jízdy jsem nezaznamenal žádný škubnutí atp. Zatim to vypadá, že to je OK. Čas ještě ukáže.

Thanks to Bak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj mám Octavku 1,6 74kw cuká v nízkých otáčkách a při volnoběhu kolísá od 1000 do 1600 otáček.Při nízkém sešlápnutí plinu vynechává a kolísá.Před týdnem jsem necha prostříkat klapku protože to cukalo.myslím že to byla chyba protože jsem měl prasklou hadici mezi váhou a klapkou vtom tenkém místě u výdechu z motoru.Hadici jsem již vyměnil,základní nastavení na vagu nechal udělat a nic.volnoběh pořád nahovno.Mám vyměnit klapku?diagnostika hlásí závadu na volnoběhu.Ale že bych jí odravil jen tím,že jsem jí prostříkal?

Edited by boris22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prostříkání klapky moc nepomůže, ta se musí vybrat z auta a ručně vyčistit a potom nechat nastavit VAGem. Může ti to pomoc a když ne, tak se zaměř na svíčky a kabely ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

svíčky jsou nové a kabely ok

Edited by olisoft
citovanie predchadzajuceho prispevku je ZAKAZANE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to bude dělat ta škrtící klapka, musíš ju nechat vyčistit, ale né prostříknutím, ale musí se vytáhnout ven z auta a pěkně ručně pořádně vyčistit a pak nastavit. Mě auto za studena zdechalo i za tepla mi při dojíždění na semafor zdechalo, tak jsem tu klapku nechal vyčistit, nastavit a mám už půl roku klid... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám strach aby nebyl prošoupanej tišták.Nová klapka orig.stojí 5500 pak mají ještě repliku z číny za 2500 co si o ní myslíš?

Edited by olisoft
citovanie predchadzajuceho prispevku je ZAKAZANE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nad cinskou nahradou ani neuvazuj. Samotny predajca sa tu rozpisal, ze 30% z nich je vadnych hned pri predaji... :ble

A necituj predchadzajuce prispevky, porusujes tym pravidla fora. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak napsal olisoft, pokud by se musela ta klapka kupovat nová, tak jedině originál, ta čína stojí za ho.no... Ale nejdřív zkus to vyčištění...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...