Přejít na obsah

kontrola prokluzu a spol.


martyx

Doporučené příspěvky

Ahoj, mam R v automatu s tou elektronickou paradou (ESP+EDS+ABS+ASR+MSR+DualRate), ale už se mi dvakrát stalo po ranu na mokru, že se protočili kola (prostě zahrabala a chviličku hrabala), ale žádná kontrolka regulace otáček či prokluzu kol se nerozblikala. Ani žádný zvuk, jak jsem tady vyčetl, že by se měl ozvat, nic. A určitě by ta odezva měla být takřka okamžitá. Takže mám takovej divnej pocit, zda to vůbec je funkční. A nebo se pletu a i když tam tyhle systémy jsou, kola se můžou protáčet? Měl jsem za to, že to elektronika ohlídá a nedojde k prokluzu kol.

Je možné, že by tyhle systemy nebyli aktivní z výroby? Zjistí to na diagnostice, že to je funkční? Nebo nějákej tip, jak to vyzkoušet??

Díky za rady. :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak. Oranzova kontrolka auticka ve smyku na palubce. Kola se trochu protoci a pak elektronika privre "stavu". :) Je to pekne hnusnej pocit. Mam to u OII a uz mi to az chciplo. NBastesti mam tlacitko, kterym se to da vypnout

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě, ta zmiňovaná kontrolka na palubce neblikala (schválně jsem se díval) a nemám pocit, že bych prohráb jen trochu. Zdálo se mi to dost, kola chvilí hrabala, než se chytla... Budu to muset ještě pořádně vyzkoušet... :aggressive:

to Matrix.: hnedka to právě nebylo, toho sem si všim. A taky sem už párkrat zkoušel říznout zatáčku, ale ještě jsem vůbec tu kontrolku neviděl blikat. Asi řežu málo... :o

Editováno: , autor: martyx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to P2P

to že to přibrzdi nejake kolo je jedna vec ale brzdit bych pri tom nezkousel, neb mi to pripomina ze brzdeni s abs by melo byt stale a zadne prerusovani tlaku na pedal (prerusovane brzdeni) muze se tim pry poskodit system ABS, jinak vybrace v pedalu jsou vytvoreny razy ktere vznkaji prepostecimi ventily, ktere narazove reguluji tlak brzdove kapaliny na brzdove valecky. u ESP tohle funguje trochu jinak... poradi v jakem je vyhodnoceni situace je:

pri jizde

Kolo v prokluzu (smyku)

ktere kolo

reakce ESP

pribrzdeni adekvatnich kol v zavislosti na natoceni volantu a otackach jednotlivych kol.

pri smyku, do toho jeste keca cidlo rychlosti a cidlo rychlosti otacek motoru.

Pri rozjezdu,

kolo v prokluzu

ktere

ASR

elektronicka uzaverka diferencialu (pribrzdeni jednotliveho kola ktere se toci rychleji)

pulzni omezeni vykonu motoru a to ve dvou stupnich

Brzdeni

EBD

a pak ABS

coz pumpuje do pedalu, protoze tlak v systemu neni vyroben elektronicky ale tlakem nohy na pedal pres posilovac plus dualrate

pri dosazeni 0 otacek kola vyhodnoti diky senzoru pohybu ze auto se jeste pohybuje a kolo se uvolni....

:palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě, ta zmiňovaná kontrolka na palubce neblikala (schválně jsem se díval) a nemám pocit, že bych prohráb jen trochu. Zdálo se mi to dost, kola chvilí hrabala, než se chytla... Budu to muset ještě pořádně vyzkoušet... :aggressive:

to Matrix.: hnedka to právě nebylo, toho sem si všim. A taky sem už párkrat zkoušel říznout zatáčku, ale ještě jsem vůbec tu kontrolku neviděl blikat. Asi řežu málo... :o

a rožne se ti kontrolka ABS/ESP při zapnutí zapalování ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam iba ASR a tiez sa mi na zaciatku zdalo ze nefunguje, casom som ale zistil ze kontrolka sa rosvieti a ASR robi co ma.

ale ma to jednu podmienku ze musia byt obidve kolesa na "klzkom" povrchu, ak mam jedno koleso na pevnom a druhe na "klzkom" povrchu tak to jedno zahrabe a kontrolka sa nerozsvieti, neviem ci je to OK ale takto to robi moje auto 03/2008

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a rožne se ti kontrolka ABS/ESP při zapnutí zapalování ?

jj, kontrolka se normálně rozsvítí a pochvíli zhasne...

...ještě jsem to jednou zkusil, i když to dělalo takový to prohrábnutí a zřejmě pak zpomalení kola (bylo to takové skákavé, než se to rozjelo) rozhodně se žádná kontrolka nerozsvítila, na to jsem se díval...po tu dobu, co se to takhle snažilo rozjet a já přidával plyn (tudíž to dělalo opakovaně a poměrně dlouho), nic se nerozsvítilo!

Bylo slyšet kola, jak se protáčí a snaží chytnout asfaltu, ale rozhodně tam výrázné zvuky nebo jak tady někdo řiká rána z děla, tak ta tam určitě nebyla!

Uvidím v zimě, na kluzkým povrchu. Pořádně to testnu na parking plaza...

Editováno: , autor: martyx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Martyx: koukám, nebo respektive čtu, že máš automat. Kamarád má taky Roomstra v automatu a tam se to ESP,ASR nemusí toliko snažit, protože část odpovědnosti vezme elektronika automatu. Myslím si, že doopravdy to poznáš až v zimě, nebo někde na mokré trávě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na to netreba ani kzky povrch. Trochu vyturovat motor a pustit spojku :D. Rucim za to, ze sa tie zvuky nedaju prehliadnut. U mna je to ako rana z dela ked sa elektornika snazi pribrzdit koleso. A ked clovek nepovoli v umysle, tak to robi opakovane.

hehe od kdy ma automat spojkovej pedal???? lol

Editováno: , autor: Matrix.nine
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

tak s prvnim snehem jsem to zkusil, kontrolka sviti, asi to funguje...ale zadne vyrazne zvuky jsem vubec neslysel, jen blikani kontrolky...

asi na tom snehu ty kola daleko vic prokluzuji, nez na mokru...i kdyz tenkrat to hrabalo pekne dlouho na tom morkym asfaltu...ale asi snih zkratka vic klouze...

zkousel jsem se rozjet se zapnutym ASR i bez a pocitove me to prislo naprosto stejne.

ESP asi jen tak nepocitim, jak funguje...ale ABS je jistota, zpetna odezva do pedalu je jista kontrola... :prc:

S tim ESP me napada otazka, kdyz si zajedu na zasnezene parkoviste, da se to ESP nejak vyzkouset? Jakej smyk na to plati? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde to na snehu velmi lehce zkusit i na siroke silnici v zatacce. Clovek pociti trhnuti od zadniho kola. Chcu se prihlasit na skolu smyku abych se s tim poradne naucil. Sam sem cejtil, ze ovladani volantu musi bejt jiny nez u auta bez.

Pri blbuti na piskohlinosterku to de poznat este vyrazneji. Staci trhnout volantem a hotovo. SII to reguluje o poznani citelneji, u R neni zasah tak uzivatelsky znatelnej. Asi kvuli delce zadku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...