Přejít na obsah

Nejde Vám sundat kolo z nápravy?


jarda.jezek

Doporučené příspěvky

Poté, co jsem v minulém týdnu ráno škrábal led z předního okna, nezbylo, než při pravidelné víkendové návštěvě chaty vyndat z garáže zimní sadu kol, z kufru hever a klíč na kola, zvednout bok, vyšroubovat šrouby a...

... a nic. Kolo neodpadlo. Vzpomněl jsem si, že před rokem jsem taky trochu měl problémy stáhnout kola z náprav, zejména ty zadní, tehdy mi pomohlo si proti nim sednout a párkrát kopnout do krajů ráfků a kola se odlomila. Tak jsem to zkusil a...

... a nic. Pět minut kopání nepomohlo. Protože hliníková kola posledeně k těm železným středům na nápravě vypadala jak přilepená (koroze hliníku a rez železa se nějak spojily), postříkal jsem spáru mezi kolem a nápravou uvolňovačem šroubů. Rovnou jsem s tím obešel všechna kola, ať to zatím pěkně zateče. Vrátil jsem se zase k přednímu levému kolu, kopal a...

... a nic. Čas ubíhal, pomalu se smrákalo a já nesundal ještě ani jedno kolo. I jal jsem se hledat něco vhodného, čím bych zapáčil a zároveň neotrhal hliníkové kolo. Našel jsem zánovní násadu od krumpáče, objevil způsob, jak ji vsadit mezi paprsky kola a páčil a páčil a páčil a páčil a ...

... a kolo dole. Uff. Po půl hodině první kolo. Hned jsem našrouboval zimní a poskočil k levému zadnímu v domnění, že s násadou od krumpáče a před nějakou dobou postříkané dosedové plochy to bude hračka...

... a nebyla. Pochopitelně. Zadní kolo drželo tak, že násada na krumpáč hrozila zlomením. Mezitím přišel soused, vida jak se mořím a začali jsme mudrovat. Má k těmhle věcem podstatně blíž, je vyučen opravářem zemědělských strojů, občas jsem u něj viděl různé stahováky, tak to okoukl a po chvíli povídá, že není zač stahovák chytit. Mezitím jsme vyrvali i plastovou krytku středu s logem škodovky a poťukávajíc na střed jsme zapochybovali, že je to plný materiál, takže stahovák by beztak nešel nasadit. No, možná šel, ale asi by se propadl. Takže tudy cesta nevedla.

Kámoš vymyslel vrazit do středu trubku. Palcovou metodou jsem změřil přesně od oka průměr a letěl přes zahradu k hromadě trubek najít vhodnou trubku. Hned první byla vhodná. Sice se dost vaklala, ale vešla se. Jenže nebylo za co zabrat. Naštěsí jsem páčení s trubkou vraženou v ose nápravy zanechal dřív, než jsem s tím vážně začal, měkký hliník by to nemusel dobře pochopit. Kámoš řekl, že by to chtělo pořádnou palici. Odběhl, za krátko se vrátil i s palicí s tím, že bude zpodauta mlátit palicí do gumy kola. Guma samozřejmě pružila, ale já nelenil a ve směru mlácení páčil násadou od krumpáče a...

... a zase nic. Po další chvíli mudrování o stahovácích a páčení mě to konečně napadlo: Provazem přivázat trubku ke kolu a zapáčit pořádně. Položili jsme trubku přes hever, přiložili ke kolu, přivázali tažným lanem, zatáhli za trubku a...

... a nic. Tak jsem zarval ještě jednou a ...

... a kolo dole! Uff. Dobrá práce! Po hodině a půl, druhé kolo. Už byla úplná tma. Dlužno dodat, že další dvě, které samozřejmě taky nešly skopnout, jsem rovnou ovázal provazem a sundal trubkou. Ve tmě to šlo ideálně, měl jsem čerstvé zkušenosti a zmrzlé ruce.

Teď už vím, že kromě rezervy, heveru, klíče na kola a prodlužovací trubky na klíč, musím s sebou vozit taky cca dvoumetrovou lešenářskou trubku, protože jinak, když píchnu, kolo stejně nebudu moci vyměnit. Naštěstí, plecháče jdou dolů samy, takže jsem trubku zase odnesl zpátky, kde jsem ji vzal, budu ji muset vozit až v létě...

Protože jeden obrázek řekne víc než tisíc slov, přikládám rovnou dva:

post-6089-1225086275_thumb.jpg post-6089-1225086326_thumb.jpg

Takže, až Vám nepůjdou kola dolů, vemte na to rovnou trubku a nemořte se, jako já.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PS.: vypada to že to zvedáš za prahy, nebojiš se, že se promacknou?

Obavy jsem dřív trochu měl, ale jednak je to tak podle návodu a druhak používám originál hever, co má žlábek, tak snad by se to promáčknout nemělo. Taky se mi to nikdy nepromáčklo. Zatím.

Jinak, pokud jde o mazání náby, je to jasná věc, po bitvě každý generál a řeči typu "měls to mazat" jsou dost na nic. V pneuservise, kam jsem několikrát zajel, to nenamazali ani jednou, šrouby se mazat nemaj, aby se nepovolovaly, tak proč tlačit vazelínu poblíž, aby se rozlezla ke šroubům? Prostě, neviděl jsem nikdy, že by se to mazalo (jasně, málo jsem toho ještě viděl), tak mě nenapadlo to mazat. Plecháče půjdou sundat v pohodě a než tam dám hliníky na léto, tak samozřejmě máznu. Sepsal jsem to v podstatě jen pro pobavení, aby si i ostatní užili, aspoň trochu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som mal podobny problem ale elektrony mi nesli dole lebo som ich dal nalakovat a oni nalakovali aj vutornu cast co dosadal elektron na naboj, takze sa mi to zlepilo. Mojmu servisakovi to trvalo asi 5min. povolil vsetky sroby previezol sa s tym po ulici horedole. a bolo hned hotovo :palec2: takze myslim ze ta trubka nieje potrebna

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeden tip, Loctite dela takovy tycinky, baleni jak lepidlo na papir nebo pomada na rty. a mimo jine i protizarezavaci medeny mazadlo a

do 940°C. ja to pouzivami na kluzny cepy brzdovych trmenu. neni to vazelina a pri vyssich rychlOstech to neleze po celym kole ;-). ve stejnym baleni mam izajistovak na srouby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo, asi pri 120km/h najednou bez varovani slupka a prava predni guma zdechla. Dira jako vrata. Na nic sem nenajel, horko nebylo, asi nejaka vada. Jak to clovek neceka, tak me to hodilo do vedlejsiho pruhu, nastesti tam nikdo nejel. No a taxem byl rad, ze to disk prezil a zastavil sem hned jak to slo :) Zbytek posadky byl za svodidlama a pokrikoval, kdyz jezdily tiraky, to sem si daval hodne pozor, jestli utikat nebo ne :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...
Obavy jsem dřív trochu měl, ale jednak je to tak podle návodu a druhak používám originál hever, co má žlábek, tak snad by se to promáčknout nemělo. Taky se mi to nikdy nepromáčklo. Zatím.

Jinak, pokud jde o mazání náby, je to jasná věc, po bitvě každý generál a řeči typu "měls to mazat" jsou dost na nic. V pneuservise, kam jsem několikrát zajel, to nenamazali ani jednou, šrouby se mazat nemaj, aby se nepovolovaly, tak proč tlačit vazelínu poblíž, aby se rozlezla ke šroubům? Prostě, neviděl jsem nikdy, že by se to mazalo (jasně, málo jsem toho ještě viděl), tak mě nenapadlo to mazat. Plecháče půjdou sundat v pohodě a než tam dám hliníky na léto, tak samozřejmě máznu. Sepsal jsem to v podstatě jen pro pobavení, aby si i ostatní užili, aspoň trochu.

Šrouby mažu asi 20 let a nikdy se nepovolily a já měl potom míň starostí, takže moje rada - mazat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mazani stredu totalni blbost to kolo tam drzi trenim a ne sroubama. Plocha na disku neni rovna ale nirne prohnuta dovnitr. Muze se namazat vnitrni dira v disku ale v zadnym pripade ne plocha na bubnu nebo kotouci. To muze vymyslet jenom clovek kterej nema tech vzdelani. Chce to trosku premejslet. Az se nekomu strihnou srouby tak se bude divit. :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 let později...

Musim říct, že denska jsem měl štěstí s jardovou metodou. Jen lešenovou trubku jsem nemohl použít, protože bych si odřel blatník, tak jsem vzal za vděk zahnutou násadou od lopaty. Popojet s mírně povolenejma šroubama jsem zkusil a pomohlo to, ale jenom na předních kolech. Zadní se furt nechtěli hnout - taky jsem se dost bál jezdit s povolenejma šroubama jak blázen. Tak jen že příspěvek nezapadl ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...