Jump to content
kvaki

DPF filtr pevných částic - zkušenosti,závady,problémy

Recommended Posts

Divné je, že někdo koupí Supa, připlatí si několik desítek tisíc za filtr, který nepotřebuje a je mu úplně k ničemu, a pak s tím jezdí jen 15 tis. za rok (s naftou!) a zakončí to tím, že se toho zbaví za pár šupů.

 

Kolik to mělo majitelů?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Wittmann said:

Divné je, že někdo koupí Supa, připlatí si několik desítek tisíc za filtr, který nepotřebuje a je mu úplně k ničemu, a pak s tím jezdí jen 15 tis. za rok (s naftou!) a zakončí to tím, že se toho zbaví za pár šupů.

 

Kolik to mělo majitelů?

 

Tak jazdit budem mozno aj viacej ale nechcem dymit :D a malo 2 majtelov ja som treti, ale tento druhy ho kupil od znameho a hned ho predaval. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:skoda:

 

Tak toto vzdávám, nech si to auto, dobrej kup -_-

neměl by ještě jedno pro mě ?

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, 15degren said:

:skoda:

 

Tak toto vzdávám, nech si to auto, dobrej kup -_-

neměl by ještě jedno pro mě ?

 

 

Ved snazim sa zistit co ako ale toto mi moc nepomaha.......

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 5 minutami, akesson napsal:

 

Tak jazdit budem mozno aj viacej ale nechcem dymit :D a malo 2 majtelov ja som treti, ale tento druhy ho kupil od znameho a hned ho predaval. 

to jsi nepochopil hovořil jsem o předchozím majiteli. Nechal jsi si vůz někde prověřit?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Wittmann said:

to jsi nepochopil hovořil jsem o předchozím majiteli. Nechal jsi si vůz někde prověřit?

 

No sak vravim v servise ho mam uz tyzden

Share this post


Link to post
Share on other sites

hale ve finale jsi i ve špatném vláknu počti si zde:

 

https://forum.skodahome.cz/forum/391-motor-20-tdi/

 

Abych ti trochu usnadnil řešení s DPF. To DPF co tam máš ty, má kvůli vypalování speciální dávkovač chemie před katalyzátor, který snižuje zápalnou hodnotu sazí (něco jiného než adblue) je tam nádržka s dávkovačem která se musí doplnovat, celé to hlídá řídící jednotka.

 

Pokud tam DPF není, nejspíš nebude funkční ani dávkovač a nebude tam ani aditivum. Když jednotka nic nehlásí bude upravená.

 

OPRAVA BUDE NÁROČNÁ A DRAHÁ. 

 

ten člověk tě prostě podvedl několikanásobně a ty se s ním ještě bavíš. Podle mě už prachy nikdy neuvidíš a nakonec budeš jezdit bez DPF (pokud máš někoho kdo ti zařídí emise) a nebo hold nasypeš ještě jednou takoví prachy co si dal za vůz za opravu emisního systému.

 

DPF je pouze originál (42 tisíc) nebo nefunkční předražený popelník od JMJ za 8K se kterým stejně emise neprojdeš. Jednotka bude dost možná nenávratně poškozená (Nový tuším 50 klacků ale je to starý vůz možná seženeš levnější v bazaru)

Práce se SW (jestli to vůbec někdo dokáž dát do kupy) Oprava dávkovače aditiva atd. Je to utopie.

 

Součástí filtru nejsou čidla diferečního tlaku ani doprava aditivat do filtru. Čidla bývají 2 až 3 jedno stojí 4 tisíce- elektroinstalace je vyškubaná ? Já si ani nemyslím že najdeš servis co ti to dá do funkčního stavu.

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 7 minutami, akesson napsal:

 

No sak vravim v servise ho mam uz tyzden

myslím nějaká databáze - třeba Cebia, servisní historie Škoda apod. Servisák, který ti řekne, že to vydrží ještě 400 tisíc je irelevantní.

Nic ve zlém, ale když tě tak poslouchám: jsi si opravdu jistý tím, že ten, kdo je uveden na prvním místě v techničáku, je i úplně první majitel? Resp. že velký techničák je původní?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ergo mu to řekni tak jak to je.

 

Superba si nikdo nekupuje na to aby jezdil nějakých 12 tisíc km za rok. To najedu víc i na motorce. S rodinou octavii čistě na rodinné výlety mám 35K za rok. 

 

Ten superb bude mít pravděpodobně přes půl milionu 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, 15degren said:

ergo mu to řekni tak jak to je.

 

Superba si nikdo nekupuje na to aby jezdil nějakých 12 tisíc km za rok. To najedu víc i na motorce. S rodinou octavii čistě na rodinné výlety mám 35K za rok. 

 

Ten superb bude mít pravděpodobně přes půl milionu 

 

Ja neviem preco ale vravite ako keby ste sa v tom aute viezli :D Servisak je rodina, paradny chlap, velmi sikovny a vie, a to naozaj vie vela o autach, ked vravi 180 tisic tak neviem co tu pleties pol miliona :D:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, 15degren said:

ked je servisak alfa samec tak proc vubec obracis na forum ?

 

Precitaj si povodnu otazku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak potom si přečti odpovědi, všechny jsi už dostal. Běháš v kruhu. Chceš tu slyšet něco co ti tu nikdo pravděpodobně neřekne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, 15degren said:

Tak potom si přečti odpovědi, všechny jsi už dostal. Běháš v kruhu. Chceš tu slyšet něco co ti tu nikdo pravděpodobně neřekne.

 

Kukam na to forum o Superb co si tu poslal a vela ludi pise ze DPF dalo odstranit a nemaju s tym ziaden problem tak potom kde je pravda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže si ještě jednou projdi naši diskuzi když nevíš co jsi za posledních pár hodin četl

Share this post


Link to post
Share on other sites

No už asi poslední koemntář:

 

Máš tři možnosti.

 

1. Provozovat vůz bez DPF- z technického hlediska to problém není, motor není pro systém DPF konstruován a bez DPF jezdí lépe, žere méně a odstraníš součástku navíc, která navíc po 12 letech nebude u takového vozu spolehlivá. Zároveň budeš mít auto nezpůsobilé pro provoz na veřejné komunikaci. Budeš porušovat zákon a budeš si muset najít STK, která ti to bude ochotná protáhnout přes kontrolu emisí a STK za úplatek. Pokud vyjedeš do západních zemí popř. rakouska a pod. Musíš počítat s tím že o auto můžeš při policejní kontrole přijít a dostat velmi vysokou pokutu.

 

2. Nasypat do vozu mezi 50 a 90 tisíci kč tj. +/- 2800 euro, nechat emisní systém opravit a jezdit legálně.

 

3. Nelámat si s tím hlavu, vrátit bourané, stočené vozidlo nesplňující technický stav pro provozu na veřejných komunikací tomu kdo tě tak to natáhl. Defakto jsi koupil nepojízdný vrak, pokud ho nechceš provozovat na černo, protože tyto motory v superbu mají mít DPFka všechny, nebyla to příplatková výbava.

 

Nevím jak u vás, ale u nás je od letošního roku protáhnout vozidlo s vytlučeným DPF přes STK bez dobrých kontaktů dost těžké a v každém případě drahé.

 

ps. Dost mě zaráží že přibuzný servisák, ti řekne že super auto, asi tam nejsou dobré vztahy, nebo by jsi je měl přehodnotit. V ČR se už naštěstí situace uzdravuje a TDI s vymláceným DPF mizí ze silnici. Já bych to bral klidně jako trestný čin, veřejné ohrožování na životě, protože přímovstřiky (a to i benzínové) bez DPF jsou přímou příčinou a nejčastější příčinou rakoviny plic a je mi úplně fuk jestli je to TSI nebo TDI, oba ty motory hulí NOxi až to hezké není. Vůbec nechápu to divadlo kolem dieselgate, když TSI motory na tom nejsou ani o píď lépe, ale to už zabíhám do off topicu.

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites

akesson - okamžitě začni dodržovat pravidla fora! Opakovaně je porušuješ - bezprostředně předcházející příspěvek se NIKDY necituje! Navíc se ptáš na Superba v sekci Octavia II, děláš tady jenom zmatky a přiděláváš jiným práci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes som bol na diagnostike, lebo mi často regeneruje dpf, resp.svieti kontrolka. Ukazalo ze filter je zaneseny na 0percent (kontrolka svietila). Neznamená to, že je chyba v niektorom snimaci? Alebo chybná diagnostika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim všechny a chci požádat o radu. Mám Superba 2, r.v.2011, diesel 103kw.

Přijdu k autu a za studeného motoru normálně nastartuju a jedu. Všechno maká jak má. Ale po chvíli jízdy zastavuju abych natankoval nebo co já vim ...prostě zastavim a vypnu motor a když po chvíli chci znovu nastartovat ,tak to nejde. Motor jako by nastartuje ale v tom samém okamžiku jako by ho něco dusilo ,chcípne. Takže vyndám klíček a startuju znova ale závada se opakuje. Takže to takhle zoufale zkouším třeba 5x a pak to s nechápavým otáčením hlavy vzdávám a čekám ...no nevím třeba minutu dvě?...no nasranej že jo? no a po téhle chvilce to najednou nastartuje jako by nic a všechno zase funguje jak má. Žádná ztráta výkonu ,žádná kontrolka nesignalizuje chybu ,což mimochodem nedělala ani v té chvíli ,kdy to odmítalo nastartovat. Takže její smysl mi trochu uniká. Je to evidentně programová chyba podle mě spojená s tím debilním filtrem pevných částic a jeho stupidní regenerací ,která je teda aspoň u mého vozu snad permanentní nebo co. A dodávám ,že ujeduli 1km nebo 50km...to nehraje roli. Snažim se vypozorovat jak tomu předejít ale nedává mi to smysl. Porádíte?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...