Přejít na obsah

DPF filtr pevných částic - zkušenosti,závady,problémy


kvaki

Doporučené příspěvky

  • o 3 měsíce později...

Tak mě to hodilo závadu 009259 snímač 3 teploty výfukových plynů řada válců 1

01-Motor -- stav: Nefunkční 0010

Poradí někdo kde je atd? Když tak i číslo dílu,je to Octavia 2  2,0 TDI 103 KW motor BMM r.v.2008

Editováno: , autor: Pavel 5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj.

Koupil jsem firemní Octavii II 1.6 TDi. Auto bylo zvyklý lítat a od r. 2011 už udělalo asi 320 k km, ovšem během odstavení z provozu si měsíc na parkovišti postálo.

Po převodu jsme ho dovezli na zahradu a druhý den ráno spustil ventilátor a nevypnul až do vytlučení barerky.

Na diagnostice mi bylo řečeno, že se jedná o onen všude oplétaný DPF filtr a oprava od 10 do 50 tisíc. Záleží, jestli výměna, nebo repase.

 

Jen taková otázka. 

Myslíte si, že opravdu spouštění ventilátoru může mít spojitost s tímto filtrem i přesto, že to spustilo po odhadem 15 hodinách, tedy již u studenýho motoru?

Neříkám, že nemůže být na výměnu. Jen mne zajímá, jestli by to teoreticky mělo vyřešit můj problém s ventilátorem.

Nezdá se mi, že by se zapínala regenerace (nebo jak se tomu říká) sama takhle po dlouhé době a hlavně nevypnula.

 

Díky za odpovědi ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak když nikdo neodpoví zkusím to já.:mellow:

Jezdím s CR motorem 103kw více než rok a regenerací proběhlo již dost (kratší trasy) ale nikdy mě dochlazování po vypalování nevytlouklo baterii.

Ventilátor jel pouze když jsem vypnul motor po jízdě a přerušil jsem regeneraci těsně před koncem (neúmyslně) ta už doběhne a chladilo to cca 5 minut.

Když se proces přeruší třeba v půlce tak druhý den při další jízdě opět naběhne a pokračuje, to ještě ventilátor chladiče ani nejede.

Je to divné ,že by ventilátor udolal baterii do mrtva :(

A ještě jedna poznámka již po úpravě softu šidícího jsou regenerace častější , ale kratší.

Dříve to bylo na delší vypalování někdy hodně otravné :angry:   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravim vas kupil som Skodu Superb 2.0 TDI r.v. 2006, bez DPF filtra, takze som chcel ze nech ho tam servisak da, viem strasne prachy ale teraz je to myslim povinne, najazdenych tam je 180000km cize pohodka, len som cital ze tento motor neni schopny samocistenia filtra, a samozrejme diesel som si kupil lebo budem jazdit trasy 80km a viac, sem tam 30km a viac. Poradte ci to auto vratit predavajucemu alebo tam dat ten DPF a neriesit, ci to nebude robit problemy, dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

14 minutes ago, 15degren said:

Jako že je filtr ve tvém voze vykuchaný nebo ho tam chceš dodělat ? V roce 2006 se ještě běžně DPF do osobních vozů nemontovali. Pokud nebyl z výroby tak ho tam mít nemusíš.

 

No neni tam, ale mal by byt pretoze VINko som si overil priamo v Skode a odpisali ze bol od vyroby, lenze teraz som cital ze je tresne ho tam nemat a ze davaju pokuty, tak ho tam chcem dat dorobit spat, ale som cital ze ten motor to dpf necisti alebo su s tym problemy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm je možné, že je tam verze kde se přidávalo aditivum pro čištění filtru, protože je filtr příliš daleko od motoru v zadní části výfukového potrubí a nelze tudíž udělat regeneraci, změnu chodem motoru. Každopádně jestli tam není tak to auto vrať, není to jen o tom že koupíš filtr a namontuješ, určitě byla upravena i jednotka. Taková investice do tak starého auta je utopie a STK neprojdeš. U nás to policie za provozu nekontroluje a asi ani nedokáže odhalit, kdekoli jinde na západě by jsi měl problém.

 

Jinak řešení to nebylo nejideálnější, ale nějak výrazně problémové taky nebylo, pokud dotyčný nejezdil s autem kolem komínu. Modernější systém má výhodu v tom, že regenerace filtru dokáže proběhnout i v městských podmínkách zcela bezproblému. Tj. s DPF s CR motorem se dá jezdit kolem komínu aniž by jsi DPF odrovnal, to se s PDčkama nedalo.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 minutes ago, 15degren said:

Hm je možné, že je tam verze kde se přidávalo aditivum pro čištění filtru, protože je filtr příliš daleko od motoru v zadní části výfukového potrubí a nelze tudíž udělat regeneraci, změnu chodem motoru. Každopádně jestli tam není tak to vrať, taková investice do tak starého auta je utopie.

 

Jinak řešení to nebylo nejideálnější, ale nějak výrazně problémové taky nebylo, pokud dotyčný nejezdil s autem kolem komínu. Modernější systém má výhodu v tom, že regenerace filtru dokáže proběhnout i v městských podmínkách zcela bezproblému. Tj. s DPF s CR motorem se dá jezdit kolem komínu aniž by jsi DPF odrovnal, to se s PDčkama nedalo.

 

No je to velka investicia ale ja som sa dohodol s predavajucim ze mi 75% dpf filtra preplati, tym padom by to malo byt v pohode nie? Spravim dpfko a mozem jazdit dalsich 200k km kedze ten motor ma 180tisic km je to celkom v pohode

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jenom že ten filtr stojí ve škodovce 42 tisíc+ těsnění práce (cca 5K) pokud nebude od úpravy poškozená řídící jednotka, to by pak záležo jak dokážeš sehnat jinou jestli z vrakáče najdeš nepoškozenou nebo bude chtít novou.

 

Pokud si myslíš že koupíš DPF od JMJ co máš za 8-9 tisíc na netu tak tím nic nevyřešíš, JMJ nedělá DPF ale FAKE DPF emisemi stejně neprojdeš...

 

Mimochodem nevidím důvod proč by majitel vymontoval ve 180K km ven DPF filtr, proč by si s tím vůbec dělal starosti, protože pokud se s motorem něco nestalo, tak ty filtry obvykle začnou mít problémy od 250 tisíc km... Jestli můžeš dej od toho ruce pryč...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

13 minutes ago, LucasCZE said:

Vidim to stejne. Pokud tam DPF skutecne od vyroby byl, tak by tam urcite zase sel namontovat. Proc bys to ale resil, pokud mas moznost to auto vratit. A pokud tam filtr od vyroby byl, predchozi majitel ho vykuchal a pred prodejem ti o tom nerekl, tak si myslim, ze ho rozhodne vratit muzes.

 

jj nepovedal mi o tom a ked som mu volal tiez o tom nevedel, ale kupil som to dost lacno tak neviem myslim ze ked mi preplati ten dpf filter este tak to auto bude super lacne, ja som ho kupil za 4300e, a chcem od neho nech mi este 1000e vrati na ten dpf filter.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ve finále budeš mít 12 let staré auto za 150 tisíc... mě to teda ultra lacné nepřijde, když za 150K můžeš mít OII FL v plné výbavě 1.6 TDI z roku 2012, ale asi věc názoru... 

 

Navíc ti evidentně kecá, někdo mu vymlátil z dlouhé chvíle DPF filtr a on o tom nevěděl ? Se necháš o*ebat koňom a nevíš o tom ? Jako jsi tak naivní nebo to nechceš vidět ? To auto má nalítáno podstatně víc než 180K

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Just now, 15degren said:

ve finále budeš mít 12 let staré auto za 150 tisíc... mě to teda ultra lacné nepřijde, když za 150K můžeš mít OII FL v plné výbavě 1.6 TDI z roku 2012, ale asi věc názoru... 

 

Okey ako myslite, dam si radsej poradit, radsej teda vratim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 minutes ago, Wittmann said:

ono to levné nebude jen tak a možná to bude mít více "vychytávek", než jen chybějící filtr. Bych si vsadil, že i ten nájezd 180 tis. je zcela iluzorní.

 

Mam ho v servise, 180tisic je uz pretocenie lebo som ho kupoval zo 130tisic, a servisak pozrel vsetko, len ze ten DPF filter tam nemam

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 minute ago, Wittmann said:

A jak jsi došel k tomu, že je potřeba přidat 50 tis? Jaký je původ vozu? Není náhodou přivezený z Německa? (prakticky nikde jinde se "dobrovolné" DPF neprodávaly)

 

Auto som dal do servisu a zistil mi pretocenie z 180 na 130 tisic, ked som kupoval mal 130tisic ale servisak zistil ze ma 180tisic, auto nie je dovezene

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3 minutes ago, 15degren said:

Začíná se to nějak zamotávat...

 

Tak poporiadku, kupil som Superb 2.0TDI 2006 rocnik malo 134000km na tachometri, celkom zachovale, nic neklepalo, prevodovka super, rozvody menene aj brzdy, akurat bolo zboku suchnute plus vycentrovat kolesa bolo treba, plus lavy predny blatnik hrdzavie. Dal som ho do servisu.

 

Servisak mi volal ze podvozok super, prevodovka v pohode olej netreba menit, akurat ze vycentruje kolesa, a ze chyba DPF filter, plus zistil ze boli stocene km z 180 na 130 tisic ale motor ze je okey a ze vydrzi kludne aj 400-500tisic, blatnik ze treba vymenit lebo ze to sa inak neda ze keby to prestriekal sa to zase objavy, akurat ze mi povedal ze DPF by ma stalo 1000-1500e, to je cele.

 

Kupil som to auto za 4400e, je stare sice ale motoricky je v pohode a vravim aj km su v pohode, akurat to DPF.

 

No a teraz neviem dohadujem sa z majtelom ze nech mi este spusti cenu ze to DPF tam chcem, takze by som dal DPF a mozem jazdit dalsich 100tisic km co ja najazdnim tak za 5rokov

 

Myslim ze za tie peniaze je to aj tak dobry voz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...