Přejít na obsah

(OII) Oprava zaseknutého zámku pátých dveří


j0ska

Doporučené příspěvky

Stalo se mi, že mi na OII kombi nešly otevřít páté dveře.

Po stisknutí spínače bylo slyšet, že se něco pohne, ale dveře neodskočily.

Ani při stisknutí tlačítka pro otevření kufru na dálkovém ovládání.

Po rozebrání a vyzkoušení funkce jsem myslel, že je zadřené plechové rameno na čepu.

Už jsem myslel, že budu potřebovat ten plechový bazmek nový.

Nešlo s ním skoro pohnout ani rukou. Na tom čepu se totiž trochu příčí.

Působením motorku vzniká na čepu kromě radiální i axiální síla která páčí rameno.

Zkusil jsem na čep nastříkat trochu WD-40 a najednou šel mechanismus úplně lehce. Jako nový!

Takže řešení zaseklého kufru mě stálo trochu času a mazadla WD-40.

Myslím, že s takovou drobností by nemělo vůbec cenu jezdit do servisu.

Když si představím kolik by to mohlo stát peněz, času a nervů.

Takže tady je postup:

Vlézt zevnitř do kufru,

Stlačit malou část plastového krytu a šroubovákem odjistit zámek.

Vyndat podlahu kufru.

Povolit 3 plastové matice (klíč č.10) a směrem nahoru vycvaknout plastový kryt (drží celkem na 6 plechových sponkách)

Prostříknout WD-40

Složit všechno dohromady.

Fotky:

post-10351-1228684507_thumb.jpg

post-10351-1228684483_thumb.jpgpost-10351-1228684494_thumb.jpg

post-10351-1228684460_thumb.jpgpost-10351-1228684472_thumb.jpg

post-10351-1228684514_thumb.jpg

Editováno: , autor: j0ska
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Luďa uzamkl následující téma
  • Luďa odemkl následující téma
  • o 3 roky později...

Děkuji za pomoc a záchranu večer před odjezdem na dovolenou ;-)

Představa, jak do kufru stěhuji vše sklopenými opěradly byla úděsná.

 

Přesně ten stejný problém. Motorek je slyšet, ale víko neodskočilo.

 

Doplnil bych pár poznatků:

 

- malé černé krycí víčko vycvaknout šroubovákem ve spodní svislé části (jakoby nad rezervou)

- z vrchní strany (nakládací hrany) má víčko dva maličké plastové čepy, které tvoří jakési pantíky ... samozřejmě jeden z těch čepů vzal za své, ale pořešeno vteřiňákem

- na mazání jsem nakonec použil bílou vazelínu ve spreji. WDčko fungovalo o mnoho lépe než před tím "na sucho", ale nebylo to ještě 100% ono.

- po promazávání toho čepu se vrhněte i na promazání kulových čepů plynových vzpěr   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...