Jump to content
johnxx

Základní nastavení škrtící klapky

Recommended Posts

Prosím o pomoc, odpojil jsem baterii a ted mam otacky kolem 600/min na volnobeh, az jsem to zkousel pripojit na VAG, ale jelikoz si s nim jeste moc nerozumim, tak jsem neprisel na to, jak se nastavi zakladni nastaveni.

Mam dilenskou prirucku, ale co jsem v ni vycetl, tak mi nedavalo moc rozum, prosim o postup nebo odkaz jak na to.

Kdyz jou ty Vánoce, díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejdřív by to chtělo včistit škrtící klapku. Pak moto ohřej na provozní teplotu. Pak při vypnutém motoru a zapnutém zapal. zadej adresu 01 motor. Pak 04 základní nastavení. Blok 001. Škrtící klapka si nastaví několik poloh a zákl. nastavení je hotovo. Ukonči diagnostiku a vypni zapalování. Po nastarování máš hotové základní nastavení.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se nasteveni skrtici klapky odrbat tak, ze pred jejim vymontovanim odpojim baterku, vymontuju, vycistim, nahodim ji zpet, zapojim ji a nakonec zapojim i baterku? Budu i potom muset na VAG? Jen me to zajima. Dik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdarec.Když mi p.Janda(Cimbu)dělal přechodové stavy u 1.6i,tak jsem se ho ptal jestli se musí klapka po vyčištění nastavit vagem.Odpověď zněla že stačí po opětovném připojeníi konektoru ke klapce nechat zapnuté zapalování po dobu cca 30s(ale nestartovat)a klapka se nastaví sama.Vyzkoušel jsem a funguje to.Chvíli mirně zvýšené otáčky a po minutě v poho.Spotřeba OK.Otáčky stabilní.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdravím, dneska jsem na Octavii 1,6 74 kW čistil škrtící klapku, ale po vyčištění mě otáčky zůstávají na 1800 otáček a nejdou níž... vag píše regulace volnoběhu spodní hranice sporadický....... mělo by se nějak naadaptovat škrtící klapka?? jak? když napíchnu vag a sledování úhlu škrtící klapky tak tak mám pořád 3° a po nastartování 6° když ji domáčknu prstem tak mě to ukáže 0°, ale jak oddělám prst, zase se vrátí na 2,5- 3°. poraďte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekde je tu navod, jak to nastavit ted to momentalne nemuzu najit. Jinak tlacit na to prstem je dost velka hloupost, muzes klapku poskodit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nebylo to přetláčení při zapnutém zapalování... při vyplém a když jsem ju dotlačil, tak byla 0, jak jsem ju pustil, tak jakoby přes pružinu se nastavila zase na 2,5°

Share this post


Link to post
Share on other sites

KaJe: Tak mu to tady zkopiruj at ma na vanoce co delat ;) Ja to hledal ale mam zase vsechno preinstalovane a nevim kde mam ten program :kol-32: ajaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já to vagem nenastavuju.Mám sice 75kw,tak nevím jestli to bude stejné(už tam není lanko na klapku).

Dělám to tak,že po vyčištění klapky vše smontuju tak jak bylo a pak zapnu zapalování na dobu cca 1min.Klapka se do základní polohy nastaví sama.Nikdy jsem pak neměl problém s kolísáním otáček,ani s vysokýma otáčkama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mu to chtěl poslat SZ, ale nedokážu tam nějak vložit přílohu a když to dám sem, tak asi poruším pravidla fora, takže bych ten postup musel opsat a to se mi moc nechce. Koukal jsem do 1,5 i do 3 a je to v obou. Časem se nastaví sama, někdy po pár km, někdy to trvá déle. Cvachabl - pošli sz s tvým emailem a já ti to klidně pošlu, ale když ve visu najedeš na motory - 1,6 74 kw - základní nastavení, tak to tam je uvedeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoj, přikládám postup z VIS. :0)

Upozornění:

- všechny spotřebiče musí být vypnuty!

- Paměť závad musí být prázdná!

- Teplota chladící kapaliny je min 80°C

- Škrtící klapka musí být vyčištěná

Postup:

Na kartě motor v kanálu 000 přizpůsobení vymazat adaptační hodnoty, nová hodnota 000 (přednastaveno)

Na kartě motor zadat kanál 098 „základní nastavení „ po ustálení hodnot nastartovat motor. ŘJ si uloží hodnoty a provede základní nastavení.

Zkontrolovat ustálené hodnoty:

4,29V 3,42V 00000100 00 – toto je důležité!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj vsem ,jsem tu novy a mam stejny problem. Se zachazenim Vagu jsem novacek, ale delal jsem nastaveni dle postupu a stale se mi to nedari :kol-32:

I kdyz to udelam dle manualu, tak kdyz nastartuju motor tak me motor drzi volnobeh kolem 840 ot.min. Bohuzel kdyz lehce seslapnu plyn tak otacky razem vyskoci a drzi se kolem 1300 ot.min a nekdy i kolem 1600 ot.min a po par seknudach to jen klesne na 1300 ot.min. Fak si s tim nevim rady, proto jestli nekoho napada cim to muze byt tak prosim o radu. Jinak pri nastarovanem studenem motoru se to chova uplne jak ma, auto naskoci a drzi kolem 1200 ot.min a po chvilce zacnou otacky klesat. Ale jak mile se prida plyn jsou razem zvysene a uz tam zustavaji. Jeste jsem vysledoval, ze kdyz auto toci veci otacky a ja ho jakoby zadusim malinko pres spojku, jako bych se chtel rozjet ale mam zatazenou rucni brzdu a necham motor aby poklesnul kolem 700 Ot.min tak se otacky snizi a drzi kolem tech 840 ot.min. ALe staci pak jen tuknout po plynu a jsou zase vysoke.

Zavady me to vycetlo tyto : 01177 - rid.jedn. motoru

37-10 - def - sporadicky

(Jeste potom slabi signal imobilizeru klicku, nekdy to udela ze mi klicek zablika a musim vytahnout klic a znovu zasunout a je to v pohode.) ale i kdyz zmazu zavady a nastartuju a dam znovu precist zavady, tak me to vyskoci uz jen tu ridici jednotku 01177. Ale to nevim co to znamena, nebo jak to opravit ?

A pak pri zahkladnim nastaveni klapky to ma jinaci hodnoty nez udava VIS.

Napeti : 4,30 V Napeti: 3,71 V Bin,Bits: 00000100 Bin,Bits: 00

Pritom ta prvni hodnota preskakuje z 4,30 V i na 4,32 V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, po všemožném vrtání za účelem snížení spotřeby LPG jsem chtěl zkusit občasný problémy s volnoběhem vyřešit vymazáním adaptace a novým základním nastavením klapky. Adaptace a chyby jsem vymazal,  ale jak jsem posléze zjistil, základní nastavení tady na rozdíl od 1,6/55 není v kanálu 1, ale 60, což samo o sobě neznamená problém. Potíž je ale v tom, že mi nechce proběhnout, ve VAG-COMu se ve čtvrtý kolonce nenapíše Adaptace OK, ale Blokováno a klapka se, aspoň dle zvuku, ani nehne, jen slabě bzučí. V readiness mám zatím plno chyb - může to způsobovat to blokování základního nastavení? Na problém s klapkou bych to neviděl, z paměti běžně mažu plno závad, ale klapka se tam nikdy neobjevila. Ovládací motorek je určitě v pořádku, za jízdy normálně reaguje na pedál (lanko tam není). Motor se chová normálně (tj. stejně debilně jako kdykoli předtím), akorát pořád svítí kontrolka motoru (ne vrtulník, ale takovej trojúhelník se šipkou okolo, co je i pro ASR) a v chybách se pořád objevuje něco jako "jednotka ovládání škrticí klapky - adaptace nespuštěna".

Co s tím? Co může blokovat její nastavení? Jinak klapku jsem vyčistil a vyfoukal i motorek a odporové dráhy máznul všemohoucí Diavou...

 

Díky, Ondra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky, ale vymazáním závad samozřejmě začínám, momentálně se mi tam furt dokola (hned po zapnutí zapalování) objevuje jenom ta s nenastavenou klapkou. Když ji smáznu, vymažu i readiness a nevím, jestli podmínkou pro nastavení klapky není taky readiness OK ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...