Přejít na obsah

Výměna chladící kapaliny.


Doporučené příspěvky

Poraďte.

Mám Octavii 1,9 combi, r. 2000.

Protože jsem nevěděl jestli minulý majitel měnil chladící kapalinu, koupil jsem červenou

SHERON ANTIFREEZE MAXI D.

V knížce o Octavii jsem se ale dočetl že se chladící kapalina nemění. Mění se jen když se musí

vypustit (třeba při opravě). Nějak se mi to nezdá.

Měníte ji ?

Jak často ?

Je ta červená MAXI D dobrá ?

Dík za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak výrobce udává že se kapalina nemění,pouze v případě výměny nějakého komponnentu,např chladiče..........proč to tady nebudu rozebírat. Můj názor a tak to dělám,že ji měním každý dva roky . Jen teda bych tam určitě nelil nějakej šerón atd ale jedině origo G12 co tam má být a určitě tam je . Takže když dáš něco jinýho,není to ůplně ono. Máj to v každým autosalonu škoda a stojí to kolem 100Kč litr,stačí koupit 4 litry . Ředím to 1 litr vody ku 0,9 l G12 cca

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to tak, když jsem měnil před zimou náplň, tak při odpouštění z vypouštěcího ventilu, vyteklo zhruba 1,5 litru... tak se odpojila hadice, která vede z bloku, a šup... už to valilo jako prase všechno ven... jen nevím, jak tu hadici popsat, jedině že bych ji fotnul...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Juke a jak se ti podaří dostat celou naplň ven ,kterou hadici oděláváš ,protože v bloku vždy dost zůstane a já to chci vymněnit všechno.dík

Normálně to vypustím jenom výpuštákem co je na chladiči,všechno ven nikdy nedostaneš,ale vyteče toho určitě víc jak 1,5 litru,musíš hlavně oddělat víčko z nádržky:-) Zůstane tam max litr,určitě bych nevyndával žádný hadice.Jinak jestli to chceš mít ůplně PROFI,tak to vypustíš na chladiči. Naliješ čistou vodu,projedeš aby se to ohřálo a otevřel termostat a vypustíš zase ven.Pak tam můžeš už valit novou nemrzku. Osobně si myslím že stačí jen vypustit a nalít novou G12.

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proc to menit??? Kazda nemrznouci smes ma zivotnost max 2 roky. Doporucuje se jeji vymena kvuli tomu ze se zmeni jeji chem slozeni a muze pak poskodit bud motor nejakyma nanosama nebo hadice kteryma proteka muze rozezrat nebo zpuchryt. Takze doporucuji kazde dva roky menit!!!!Prace je to na 10 minut max. A mate klid. Navic vekem se razantne snizuje ucinost nemrznouci smesi.. Abyste se pak nedivili ze jste si to naredili na -20 a pri minus 10 jste zjsitili ze Misto motoru mate pojizdnej koskovac na led

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě že vypoušťakem vyteče necelá polovina asi tak 2,7 ale celková náplň je skoro 6l.Pokusím se oddělat tu hadici a ono se ukáže.

Mě vždycky vyteče všechno,mimo asi 1 l co zustane v bloku motoru.Máš při tom otevřenou nádobku chl. kap? Jestli ne,tak pak vyteče jen určitý množství,protože se uvnitř vytvoří podtlak........ Ale tak demontáží hadice určitě nic nezkazíš........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak jste prisli na 2 roky? je to celozivotni coz znamena 5 let kdyz budes hodne cist:) a ve skodovce tvrdi ze se nemeni úprotoze urcite menis rozvody atd a vzdycky se nejak podari ji vypustit tak se to udela najednou.....

jak se podivas i na fridex co ma stejne normy jak skoda tak taky tam maji zivotnost 4-5 let..

a proc ji menit? to bys mohl rict i o brzdove kapaline a menis ji kazde dva roky ne??? je to chemie ;)

a urcite bych tam nedaval jinou nez G12 a v DP je napsano pokud se uz meni tak davat G12+ nebo G13 ale ta myslim neni s necim si to pletu( je myslim fialova a nahrazuje jak G11 tak G12)

a odvzdusnuje se samo....jen pak dolit zase a je to

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

zeptám se na to odvzdušnění ...

máte někdo zkušenost s 1.6 75kW s elektromotorickým termostatem?

já se totiž pokouším odvzušnit už asi týden a furt slyším při jemném přidávání jak mi běhají v systému bublinky.

Hlavně někde v radiátoru topení.

dle návodu se má sundat víčko, ohřát na takovou teplotu až sepne větrák, pak nechat schladnout a zašroubit víčko.

Toto jsem provedl už asi 10x a nic!!!

Víčko na expanzce jde utahovat ke konci strašně ztuha, ale zkoušel jsem i jiné a furt stejné.

Voda se neztrácí, těsnění pod hlavou snad dobré, hadice nejsou tvrdé, na víčku dolévání oleje mám

trošku pěny ale to až poslední týden jak furt prší a je kosa

- tušíte včem je zakopanej pes? jak odvzušnit lépe?

- nebo že by ty bubliny byly v něčem jiném? ale v čem ? servo, spojka je asi blbost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...