Přejít na obsah

Nestartuje


...GeOrGe...

Doporučené příspěvky

Tak výměna čerpadla nepomohla, výměna pojistkové skříně nepomohla... pořád to samé. bzučí to od relátek a nejde to nastartovat. Ještě mám domluvenou diagnostiku, akorát dotyčný neví, jestli se dá napojit Felicie. Poradil by někdo, jestli to jde a případně kde je zástrčka? Zkusil jsem jí najít, ale nikde jsem nic nenašel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je prekérní situace. Hlavně aby to nebyl morybundus. :-)

 

Já bych zkusil udělat nový extra obvod pro čerpadlo, tím myslím spínané kontakty relátka připojit extra drátem na + baterku druhý spínaný kontakt na čerpadlo, spínané + na cívku relátka, druhý kontakt cívky uzemnit. Lepší by bylo, aby to dělal někdo, kdo elektrice trochu rozumí, přeci jen se pouští elektrika do nádrže ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Popravdě nevím, jen uvažuji a horko těžko vzpomínám....

 

Elektronika felicie a potažmo možnost diagnostiky se u feldy velmi primitivní a mám pocit, že ten snímač generuje signál, jen když se pod ním něco točí. Permanentní "závada" tohoto snímače je mi totiž nějak povědomá...Ale samozžejmě to může i znamenat, že je KO.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mě to donutilo vyštrachat dílenkou příručku, kde se píše:

 

00515 - Hallův snímač G40, žádný signál = vadný G40, nebo přerušený vodič

a to vše s poznámkou:

Vyvolátete-li paměť závad se zapnutým zapalováním, nedostává řídící jednotka signál ze snímače otáček, a proto se vždy zobrazí "Hallův snímač G40 - žádný signál"

 

Mně to bylo hned povědomý, kdysi se příčině této "závady" vedly vášnivé diskuse.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jo, snímač otáček jsem už vyměnil hned na začátku, když problém nastal. Chyba smazat šla, avšak se hned zase objevila. Nastartovat nešlo, točí to jak blázen ale nechytne. Akorát jsem si všiml, že když mám zapnuté zapalování, tok začne bzučet u těch relátek a po 5s když to přestane, tak je slyšet nějaké bzučení někde od motoru pod vzduchovým filtrem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...
  • o 3 roky později...

Ahoj, felda 1.3 96” jednobod. 
točí jak vzteklá, ale nechytne. Ani otáčky se nezvedaj. Jednou se mi to stalo a na po 5té to chytlo, tak jsem to bral tak, že po zimě se jí nechtělo. Stála celou zimu.  Teď stála celý léto a chtěl jsem jí před zimou projet a zase nestartuje. Diag píše Hallův snímač, ale ten to píše vždy, když motor není nastartovaný. Nějaký rady? Najeto 53k poctivých. Palec rozdělovače vypadá hezky, má se namazat silikonovým olejem nebo ne?  Vzal sem ho lehce šmirglem.  Diky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 10. 2023 na 15:52, Malta napsal:

zkusil bych VN cívku

 Tak je to benzínem. Odpojil jsem hadičku a leze z toho nakej hnus. Asi už je starej. Musim ho nejak vysat. Nějaky napady jak? Pod sedadlem to víko si nechci znicit, jeste do toho nikdo nelezl. 

IMG_6428.jpeg

Editováno: , autor: Sutik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím, zkusím obnovit toto téma, jestli ještě někdo feldama jezdí. Řeším problém felicie 1.3 facelift, někdy nechytá, starter točí, roztlačit jde ale vždy. Jinak běží normálně, svíčky nové, čerpadlo vyměněno za jiné. Spínačka? Jediný rozdíl v roztlačení a startování klíčkem vidím ve spínačce.

Díky za nápady. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsou zapeklitosti. V pravěké době NEelektronických zapalovacích soustav byl často problém v tom, že startér zatížil baterii tolik, že na zapalování již nezbylo dost energie a jiskra na svíčce byla slabá a nezapálila směs.

 

To už elektronické zapalování dávno vyřešilo, ale přesto bych prověřil, jestli je na zapalovacím modulu dostatečné napětí. Nevím už které Felície měli jaké zapalování, některé měli ještě rozdělovač a jednu zapalovací civku. U těch šlo napětí do cívky při startování jiným drátem než při normálním chodu motoru. (Cívka byla 6 V a při normálním běhu motoru šlo napětí do civky přes odpor (bílá "kostička" na cívce), při startování šlo rovnou do cívky)

 

A nebo, když bys zkusil připojit pořádnými startovacími kabely druhou baterii (auto)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...