Přejít na obsah

Nestartuje


...GeOrGe...

Doporučené příspěvky

  • o 4 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

ahoj chlapy,

omlouvám se že vstupuji do topicu, ale nechtel jsem zakládat nové téma. Na felde 1.3i nejde nastartovat auto. Na sprej chytne, relé cvaká (šedivá 18). ale nespíná pal. čerpadlo v nádrži. když ho napojim na přímo tak točí a tlačí když odpojim hadici u vstřikovače. Můžete někdo poradit čím to může být???? Děkuji moc všem za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předpokládám, že když mluvíš o relé 18, že je to relé které má spínat palivové čerpadlo.

A jelikož i přes to, že relé cvaká a čerpadlo nejede (že je čerpadlo OK máš vyzkoušené), co tak zkusit vyměnit právě to relé 18 ?

 

Ale ještě před tím se podívej na pojistky. Pojistka č. 4 (15A) je od palivového čerpadla. Pokud bude spálená a spálí se i nová tak věz, že krom čerpadla napájí i vyhřívání lambda sondy a vstřikovací jednotku u MPI (u BMM snímač teploty nasávaného vzduchu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Čaute.Mám feldu 1,6.Mám v nej klimu.Neštartovala mi tak mi prečistili štartér a vymenili spínaciu skrinku.Problém nastal vtom,že teraz keď zapnem klimu tak sa nič nedeje ani ventilátor sa nezapne takže klima nejde.Na spojke je úchyt na ktorom sú dva čidla do jedného ide prúd ale v druhom som nenameral.Poistky som pozeral tak boli dobré.Tak ak by tu bol niekto kto vie poradiť tak by som mu bol veľmi vďačný.

Editováno: , autor: Malta
nadbytečné (stejné) příspěvky odmazány
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Vyndej startér z motoru a zkus ho samostatně - bacha, musíš ho elektricky spojit s kostrou motoru aby se dal roztočit. Na připojení použij normální startovací kabely - všecko ostatní je moc slabý. 

Pokud se nevysouvá pastorek, může bejt buď zkratovaná, nebo přerušená vysouvací cívka.

Elektrickej obvod baterka - hlavní vinutí startéru - kostra se uzavírá kontaktním můstkem na konci jádra = táhla pastorku. Spojit se mají až teprve když je pastorek plně vysunutej.

Žárovkou vyzkoušej, jestli vůbec jde při otočení klíčkem proud do vysouvací cívky.

Napiš sem, co se povedlo a co ne - pak budem řešit další.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pastorek se vysouvá, zkusil jsem ho propojit kabelem přímo na baterii a motor normálně chytl (se zapntým klíčkem). Proměřoval jsem kabel na vysouvání pastorku. Pokud byl odpojen od startéru, tak při otočení klíčkem zkoušečka ukázala 12V, ale pokud ho zapojím na startér, tak už zkoušečka(fázovka) neukáže nic? Nemůže to být v spínací skříňce?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby byl přerušenej přívod, nenaměříš na konci toho ovládacího drátu nic ani v odpojeným stavu. Daleko spíš je tam někde v cestě proudu zvýšenej odpor, třeba v tý spínačce od vyhřátejch kontaktů. 

Vyndej startér, napoj jeho kostru na motor startovacím kabelem a zkus jen vysunout pastorek otočením klíčku ve spínačce - silnej kabel od baterky ke startéru nech odpojenej. Když se pastorek vysune, je cívka OK. 

Pak připoj ten silnej kábl od baterky ke startéru - "náhradní" kostřicí kabel nech zapojenej. Otočení klíčkem musí vyvolat vysunutí pastorku a na konci vysunutí i roztočení startéru.

Když něco z popsanýho nenastane, je tam chyba. Kde, to se dá určit měřením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to byla spínací škříňka:-)), vyměnil jsem ten spodní díl, co je tam na 2 červíky a už to maká jak má! Díky za rady!! Když jsem jí rozebral, tak jeden kontakt byl celkem opálenej a podle mě tam chyběla jedna malá pružinka. Byly tam tři, ale dírky 4 a pak tam byly 3 větší pružinky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Buď je mezizávitovej zkrat v cívce = oprava vyměnit cívku (přemotávat se nevyplatí, nová stojí míň), nebo je omačkanej spojovací měděnej můstek vevnitř startéru, kterej po zatáhnutí jádra cívky = vysunutí pastorku propojuje elektrickej obvod z baterie do vlastního rotoru startéru.

 

Pokud startér "zabere" při otočeným klíčku po lehkým poklepání na tělo startéru třeba malým kladívkem nebo větším klíčem (nejlíp se to dělá ve dvou - jeden za volantem drží klíč v poloze START a druhej poklepe pod otevřenou kapotou na startér), je to na 99,99% vadnou cívkou. Ve zbytku případů je to ten můstek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže to necvaká v štartéri ani nevysúva pastorok, lebo sa pokazil alarm nedávno a ten to blokuje lebo šťavy od spínačky mi ide, ale k relátku medzi poistkami už nedôjde =( musím odpijiť nejako komplet celý alarm =(

Editováno: , autor: bobkuuu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím vespolek,

 

kamarád mne požádal, jestli mu pomůžu s Feldou jednobodem z roku 96. Měl to půjčený jeho známý, auto za jízdy zdechlo a je odstavený cca 50km od jeho bydliště.

 

Symptomy jsou následující:

 

Auto nelze startérem nastartovat - točí, ale neškytne..

Auto lze roztáhnout, ale je třeba ho tahat klidně 200m a do vyššších otáček  (nestačí jen hrcnout) a pak chytne..

Pokud motor běží, jde krásně do otáček a akcelerace zcela normální..

Klesnou-li otáčky pod cca 2000 (není otáčkoměr) tak auto zhasne a nejde nastartovat..

 

Svíčky měly skoro milimetrovej nános béžovýho svinstva - opticky něco jako vodní kámen (samozřejmě blbost)

Palec v rozdělovači opálenej.

Zapalovací cívka jiskřila u kabelu k rozdělovači, ale po vyčištění od bordelu jiskřit přestala...

 

Feldu potřebuje dostat co nejdříve domů (než to udělá někdo za něj) a táhnout jí na laně 50km se mi nechce. Vzhledem k tomu, že je uvízá v Praze, není moc reálný v provozu moc nezastavovat a držet otáčky.. 

 

Otázka co tomu může být... prosím o radu.. mám nějaké teorie, ale nechci je hned psát, abych nikoho neovlivnil - takže shvílně jestli bude nápad sejný..

 

Průšvih je, že když na to nepřijdu a na místě to nezprovozním, bude to zbytečná cesta 100km...

 

Díky macman

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to bylo skoro jasný, že to bude zapaltrafo - nejspíš proražená izolace na výstupu, protože při vyšších točkách = vyšší frekvenci jisker se nestačí z trafa vystupující náboj odvést svodem a na svíčky se sem-tam přeci jen něco dostane a přeskočí, zatímco v nízkejch a už vůbec ve startovacích (200RPM a pod) si to ani neškrtne...

 

A tu cívku ze šáde co nejdřív vyhoď a nahraď správným zapaltrafem, stejně by to na ni moc dobře nejezdilo - v tý plochý krabičce s 3-pinovým konektorem je polovodičovej spínač, pro kterej je potřeba jiná impedance primárního vinutí cívky a celkově jiný provedení vinutí i jádra, aby se stačilo správně energií nasytit magnetický pole v čase mezi jednotlivýma jiskrama...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...