Přejít na obsah

Jaky sportovni podvozek a na kolik vyjde?


Luke288

Doporučené příspěvky

Luke: já měl velký zájem před měsícem poslat auto dolů ale po dlouze rozvaze a po rozhovoru s mým kamarádem co dělá šéfa autorizovaného servisu jsem změnil názor.... v podstatě mi řekl at jsem rád že se mi nesjížději kola...že řešili reklamaci na třech OII na kterých montovali origo sport.podvozek za těch 16 tisíc a do ted to neni vyřešeny.U všech tři aut se nadměrně sjížději prostředek pneumatiky i po provedení důsledné geometrii podvozku.

Musel bych být blázen abych po tom všem měl starosti s ojižděním drahých pneumatik.Potřebuju s autem jezdít a ne trávit čas v servisech.Takže asi takhle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Olaf ma origo sportovni podvozek od Skody.

Me je jasne, ze nejlepsi je kombinace sport. pruzin a tlumicu. Ale na tohle ted dohromady nemam. takze zacnu tim, ze tam dam sport. pruziny a pak tam prcnu behem leta nejspis aji tlumice. Uvazoval jsem nad komplet podvozkem z RSII, ale to je snizeni jen o 20mm, coz neni moc. Chci at to auto na tech 18" nejak vypada. Nebo pokud jste nekdo tak sikovny a sezenete mi ten podvozek co ma Olaf do 6tis, tak to bych potom bral. Ale tyhle podvozky skoro nikde nejsou :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Romario: nevim, mám ten origo škodováckej podvozek z příslušenství už třetím rokem a pneu se mi sjíždí uplně normálně.

Michal: origo podvozek škoda za 6tis? nereálný. nicméně kdybych neměl prachy, tak radši chvíli šetřim, já taky jezdim na 18kách na seriovým podvozku, s tím origo škoda mi to přijde tak akorát, abych nemusel přemejšlet kam zajedu a kam ne.

takhle koupíš tvrdší pružiny, ty pak vyhodíš a v lepším případě koupíš komplet celej podvozek nebo budeš shánět jen tlumíče k těm kratším pérům, což mi přijde hodně problematický sladit dva různý výrobky a to pak taky vyhodíš a stejně skončíš u komplet podvozku. dneska když to vidim, tak bych radši šetřil (i kdyby půl roku) a pak koupil komplet štelovatcí podvozek. na zimu zvýšíš a třeba změkčíš, na léto naopak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja bych ten stelovaci taky bral, jenze nikdo mi neni schopnej poradne rict, za jakejch podminek se to pak da stelovat, kdyz poste najednou bud chtit nekam vjet nebo nalozit maximalni mozne zatizeni co potrebuju k tomu abych ten podvozek nastavil? Musim tu napravu odlehcit tim ze zvednu kolo na hevreu nebo jak?

Jinak par prispevku zpet, ted uz mozna i stranka je videt srovnani vysky auta na sport podvozku a RSky a vyjde to na stejno. Mozna ten RS podvozek sezenes levneji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Romario: nevim, mám ten origo škodováckej podvozek z příslušenství už třetím rokem a pneu se mi sjíždí uplně normálně.

Michal: origo podvozek škoda za 6tis? nereálný. nicméně kdybych neměl prachy, tak radši chvíli šetřim, já taky jezdim na 18kách na seriovým podvozku, s tím origo škoda mi to přijde tak akorát, abych nemusel přemejšlet kam zajedu a kam ne.

takhle koupíš tvrdší pružiny, ty pak vyhodíš a v lepším případě koupíš komplet celej podvozek nebo budeš shánět jen tlumíče k těm kratším pérům, což mi přijde hodně problematický sladit dva různý výrobky a to pak taky vyhodíš a stejně skončíš u komplet podvozku. dneska když to vidim, tak bych radši šetřil (i kdyby půl roku) a pak koupil komplet štelovatcí podvozek. na zimu zvýšíš a třeba změkčíš, na léto naopak.

Tu cenu jsem samozrejme myslel, za pouzity podvozek... Jinak jeste jsem tu na foru videl podvozek z RSII, tak jedine ze bych sel do nej, trosku to snizi a melo by to byt v symbioze. Neco na tom asi bude, kdyz to pises. Urcite nechci mit auto v takove vysce, abych se bal, kde skrtnu a kde ne. To bych to radeji nechal tak. No uvdim, jak se mi to bude libit, jak tam soupnu ty 18ky. Je to docela velke dilema, jsem moc rad za vase nazory, tak piste i ostatni vase zkusenosti. Ten stelovaci podvozek, to musi byt pecicka, to bych bral hned, ale to je tak 25tis ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Optimální snížení záleží na konkrétní výšce sériového podvozku od výrobce, na Hondě mám výšku auta něco málo pod 10 cm a na některé nájezdy můžu rovnou zapomenout.

Kombinace seriových tlumičů a sportovních pružin nebývá moc ideální, protože sériové tlumiče jsou stavěné na jinou charakteristiku pružin a s tužšíma pružinama mají hodně práce aby je utlumily.

Použití seriových pružin a sportovních tlumičů je celkem standartní řešení a pro normální provoz je to ideální. Neznám přesně jaké kvality mají tlumiče OII z výroby, ale konkrétně na Hondách tlumiče od výrobce za moc nestojí a tak jenom pouhá výměna tlumičů za KONI Sport nebo Kayaby výrazně zlepší jízdní vlastnosti. Sériový podvozek RSII mi přijde jako přiměřeně tvrdý.

Ideální je samozřejmě použití tlumičů a pružin od jednoho výrobce. Cena za kompletní podvožek od škodovky mi přijde docela férová.Na podvozku od nějakých pochybných výrobců jako je V-Maxx co tu byl v odkazu nemá cenu přemýšlet, jsou to vyhozené peníze. Pak kdo hodně jezdí, tak na našich cestách bude s tvrdým podvozkem docela trpět a ani ty tlumiče a silendbloky na nápravých toho zase tolik nevydrží. Upřímě snížení nějakých 50mm je dobré pro nějakou víkendovou leštěnku a nebo pro auto na občasné vyjížďky.

RSII mám nějaké 3 týdny a na 18 kolech je to naší D1 nekdy dost utrpení, nedokážu si moc představit mít ten podvozek ještě tužší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, mám na své Octavii 1,9 tdi paket pro špatné cesty a chtěl by jsem jí poslat blíže k zemi. Chtěl jsem se zeptat jestli bude stačit vyměnit za pružiny s tlumiči z RS? Nebo se musí měnit ještě něco? Jak jsou na tom tlumiče oproti normálním, myslím z paketu pro špatné cesty vs normální? Jestli jsou stejné a nebo ne. Dík za odpovědi Luboš

Editováno: , autor: lutr84
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak říká P.T. Auto jsem koupil jeté a v té době na zimních 15 a tak mi to ani nijak nepřišlo, že je něco takového namontované na autě. Hlavně jsem ani netušil, že něco takového existuje. Teď mám letní 17 a vypadá to opravdu divně a tak ji chci dát více na zem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove, mam takovy problemecek. Vybiram OII a v konfiguratoru je polozka:Kola z lehké slitiny "PALLAS" 7J x 17" - 4 ks za 10800 a pak : Kola z lehké slitiny "PALLAS" se sportovním podvozkem 7J x 17" - 4 ks za 13600, coz je teda teoreticky za sportovni podvozek 2800kc ale dal v konfiguratoru je v doplnkove vybave Sportovní podvozek 1.8 TSI, 2.0 FSI, 2.0 TDI za 15152kc. Nevite nahodou, zda to je stejny sportovni podvozek ? Resp me se ani tak o ten sportovni podvozek nejedna, ale kdyz uz mam platit za 17 kola 10800, tak proc k tomu ronou nevzit za 2800 lepsi podvozek, hmmm? No jenze u toho za 15152 pisi, ze je snizen o 30mm. Ja s tim obcas jezdim na chatu a tam by to bylo dost o drzku/podvozek -30mm, tak by me fakt zajimalo, zda jsou ty podvozky identicke nebo ten prvni je nejaka "light verze:-)" a hlavne zda je snizen nebo nikoliv. Dalsi vec je, ze to auto bude z 80% jezdit po D1, tak zda je to vubec s timto podvozkem unoste z hlediska komfortu(obcas je to panelka) Nebo tam mam spise dat kompromisti 16tky a neresit to ? dik, dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám RS a po D1 jezdím, a neřekl bych, že je to nějak podstatně horší než s "obyčejným" autem. Ale je pravda, že 90% času trávím v levém pruhu, prt. ten je aspoň o trochu lepší než pravý.

no prave, me to pripada rozbite i na 15tky. Ja jsem uz postarsi pan:-) a vzhledem k tomu, ze jezdim 2x za tyden brno-praha, tak priorita pro me je se po takove jizde citit neutahane. Navic jsem zjistil, ze ted jak zmizely kamiony, tak jizda konstantni 140 vycerpava min, nez letet levym 160-180, koukat se pred sebe, do praveho, zda tam nekdo nevjede a za sebe, zda tam neleti nejaky supersport. Takze uz 2-3 mesice jezdim pianko v pravem. Navic R36 tam docela casto hlidkuji. Pred rokem clovek nemel jinou moznost nez bud jet s kamionama v pravem 80 nebo jet se zavodnikama 170 v levem:-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi takhle podle too co ja vim tak ty podvozky by meli byt identicke. Proc je za cenu 2500 neco, protoze je to PRIPLATEK coz znamena ze rozdil ceny mezi tim tvym co mas ze serie a tim z prislusenstvi za 15 000 neco je prave tech 2500. Co se tyka kazdodenni uzitelnosti na D1 je to podle me v klidu, na chatu nejezdim tak nemuzu soudit. Mam sport. podvozek z tovarny. Moje OII uz parkrat vezla cca 600 kg v kufru a nic se nestalo na normalni silnici. Kdyztak mrkni ke me do vlakna budes mit zhruba prehled jak velka je dira mezi lemem blatniku a pneu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jízda po D1 v podstatě není tak strašná až na nějakých 50km před Brnem a to samé v opačném směru, kde je to fakt panelka a jízda v pravém pruhu je v RS na 18 utrpení. Jestli má sportovní podvozek snížení o 30mm, tak je to o dost víc jak u RS kde se píše -12mm a standartní O2 by měla mít světlou výšku cca 140mm. Těch 30mm mi přijde pro tovární podvozek docela dost, ale je to možné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

RS je níž o 20mm, ten origo z příslušenství o 30mm, ale není to o tom, že pak je auto niž než RS
Jízda po D1 v podstatě není tak strašná až na nějakých 50km před Brnem a to samé v opačném směru, kde je to fakt panelka a jízda v pravém pruhu je v RS na 18 utrpení. Jestli má sportovní podvozek snížení o 30mm, tak je to o dost víc jak u RS kde se píše -12mm a standartní O2 by měla mít světlou výšku cca 140mm. Těch 30mm mi přijde pro tovární podvozek docela dost, ale je to možné.

Myslím, že to není úplně tak jak píšeš, viz. Lukův příspěvek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

spis je to kazdej pes jina ves, v sobotu jsem parkoval vedle Romariaaaa a Skaje a ja ma sportovni podvozek a mel jsem to nejvyssi, Romariooo ma standardni na 1.9 a skaja ma naftovou RSku. A asi tak mesic mesic a pul jsem fotil svoje auto vedle nejakej zlute RSky (nevim jestli to neni predelavka) a tam to zase vypadalo ze jsou na tom vyskove totalne stejne. Takze asi tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...