Přejít na obsah

Jaky sportovni podvozek a na kolik vyjde?


Luke288

Doporučené příspěvky

Je to jednoduchý, dovozce ti musí vystavit typový list, že ti to prodal dne a dne, že je to pro octavii 2 ročník 2012.....

http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/A4487AE4-C769-4A65-807B-6F709C18553D/0/ALCARBOHEMIATypovylistVZOR.pdf

pokud ti to neudělá, tak to koupit jinde. nebo to musíš udělat tou cestou přes zkušebnu = dekra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to jednoduchý, dovozce ti musí vystavit typový list, že ti to prodal dne a dne, že je to pro octavii 2 ročník 2012.....

http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/A4487AE4-C769-4A65-807B-6F709C18553D/0/ALCARBOHEMIATypovylistVZOR.pdf

pokud ti to neudělá, tak to koupit jinde. nebo to musíš udělat tou cestou přes zkušebnu = dekra

Ale to je na kola to je jasné..ale řešíme podvozek

nejedná se o změnu, ale přestavbu, protože se změní světlá výška vozidla, než která je v TP 

Editováno: , autor: rosta.rs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ano když se bavíme o "sportovním" podvozku co nabízí výrobce,

ale problém nastane, když mám štelovák a chci to mít níž než 1,5cm oproti sérii

nebo když si někdo pořídí -3cm tak se na 1455 nedostane

je to sice jeden cm sem a druhý tam, ale proč si zadělávat na problém když může mít řešení..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu nechápu význam, proč zapisovat snížení podvozku do TP? Je pravda, že u nás v ČR už se nelze divit ničemu, ale už z hlediska zdravého selského rozumu je to totální hovadina. Změna světlé výšky je hezká věc, ale jsou to údaje auta pokud v autě nikdo nesedí a hlavně ten údaj sedí pouze po koupi auta. Když si za volant tady řekněme RSy sedne 140kg řidič, tak určitě nebude po zasednutí za volant aktuální světlá výška stejná, jakou uvádí výrobce auta. Stejně tak když pojedu na dovolenou, narvu kufr věcma a posadím dozadu 2-3 lidi, tak auto s běžným podvozkem sedne o 3-4cm jak nic. A nedejbože při havárce se bude kdo ohánět někdo tím, že auto nesplnovalo světlou výšku? Vždyť je to sci-fi jak Brno. A jestli na STK budou řešit sportovní podvozek, tak potom je TUV certifikát jen papír na vytření zadku a absolutně nechápu jeho význam..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem -30mm předek i zadek oproti klasickému podvozku. Když auto nalozim, tak už to o moc dolů nejde a měl jsem založenou káru a dolů jsem šel cca o 1cm. Když naložíš klasiku tak sedneš třeba o 2,5cm jako nic. Jde spíš o průjezd terénem, musíš přemýšlet kam můžeš a nemůžeš zajet.

Editováno: , autor: Stringo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám odpověď:

požádal jsem známý časopis svět motorů, Ti byli tak laskavi a doptali se přímo na registru vozidel..

tady je odpověď:

 

Na základě doplněného dotazu sděluji následující informace :

po provedené montáži – úpravě vozidla je třeba, aby se jeho vlastník obrátil na stanici technické kontroly, kde technik typu „K“ posoudí v rámci technické prohlídky „na přání zákazníka“, zda montáž byla provedena v souladu s podmínkami montáže na konkrétní schválený typ vozidla. Současně dojde k provedení změření výšky vozidla a posouzení případných dalších odlišností v údajích, které jsou předmětem zápisu do registru vozidel a dokladů. Pokud dojde k jejich změně, požádá následně vlastník - provozovatel vozidla příslušný úřad obce s rozšířenou působností o zápis změn údajů do CRV a dokladů.

 

 

Kontrolní technik typu K je osoba, která je držitelem profesního osvědčení kontrolního technika podle § 60 zákona a je pracovníkem zkušební stanice, která získala osvědčení k provádění technických kontrol vozidel před schválením jejich technické způsobilosti k provozu na pozemních komunikacích podle § 72 odst.2 zákona.

 

Takže žádný další český atest není třeba!!!  Uf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc, zrovna dneska jsem se stavil na STK kde mi dělali před 3 měsíci prohlídku, že mám sportovní podvozek a že při prohlídce nikdo nic neříkal, tak jestli je to v pořádku. No řekli mi, že to není takové snížení, které je nutné nějak řešit a že si toho vlastně ani nikdo nevšiml, kontrolují funkčnost, nějaký cm sem nebo tam rozhodně neřeší, řeší až když kola nalézají do pod běhu, kde je zřejmá neúměrná záměna... Takže tak no. Ale jestli je to takhle jednoduché a legální, tak to asi stejné nechám udělat, protože náhodou kdybych jel třeba do Německá, tak abych měl klid.... Takže na STK, pak s papírem na úřad na zápis do TP a to je všechno?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Kluci scháním nějakej štelovák na RS2 combi,nevím jestli zkusit vzít starší,na inzerci něco je a nebo nový,moje cenová relace nic moc,takže buď TA Technix a nebo JOM. Otázka kterej mám vzít,nebo jestli je to jedno. Sportovní pružiny parádní,srovnatelné s origo,ale snížení malé,tak to chci ještě vyměnit. Díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsi v týhle cenový relaci a vybíráš z JOM vs TATechnix, tak se koukej po TA Technix, protože JOM dle zkušeností dělá několika násobek reklamací. TAčko je to nejlepší v týhle cenový kategorii. Takovým neduhem u těhlech podvozků je to že si je kupuje spousta joudů, kteří je neumí namontovat a pak svoji levost svalují po forech na výrobce. Je to prostě dostupný a koupí si to kde kdo. U TAčka je výhoda náhradních dílů, kdyby jsi to auto měl roky.

 

Ujasni si co chceš. Štelovák ( https://tatechnix.cz/19252-vyskove-stavitelny-podvozek-skoda-octavia-2-1z-tlumic-50mm-4250570645118.html ) ať už jakýkoliv je podvozek na vyštelování do krásy za co platíš tvrdostí a to jak u podvozků za 5 nebo za 30 000 Kč. To je dáno konstrukcí a určením.

 

Pokud to chceš na jízdu tak koukej po pevných podvozcích, které jsou už od nízkých cen funkční mají TÜV a skutečně zlepšují jízdní vlastnosti. Varianty laborování se sportovními pružinami vyřaď. To je bez otestování a zpravidla to je drahý a s nejasným výsledkem.

Editováno: , autor: Martinro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TA Technixe jsem měl na fabii RS a byl dobrej,bez problémů,pak jsem ohnul tlumič,i ten jsem bez problémů sehnal. Ale bylo to pro mne dost tvrdé. Doufám že na octavii to bude o něčem jiném,větší rozvor,větší kola. Pevný podvozek bych bral,stejně jsem s tím v životě nehýbal,a ani nikdy hýbat nebudu. Ale jak vydedukovat či změřit jaké snížení,to právě odpadá u štelováku,našteluješ jezdíš,je to málo,pustíš dolů,je to hodně,zvedneš,to se mi líbí. Kdybych věděl o kolik dolů a o kolik to doopravdy lehne,vzal ybch pevnej. Teď mám pružiny -35mm,a lehlo to tak o 20mm,to je pak těžký no

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Důležité je, jak je na tom původní podvozek, někdy už je unavený a auto je už třeba o 1cm dole a ani to nevíš. Já mám

AP SPORTFAHRWERKE

-30mm a přesně to to udělalo. Je to tvrdší a už musíš přemýšlet kam můžeš a nemůžeš zajet, na pár retardérech jsem už škrtnul výfukem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chalani ake pruziny na znizenie auta (octavia 2 combi predface 1.9tdi) by ste mi odporucili?? Rozmyslam nad znizeni 40/30mm popripade 40/35mm, teraz k tomu preco nie rovnake znizenie vpredu aj vzadu, aspon co mi to vysvetlovali oktavka ma inak vyrezavane tie obluky na kolesa vpredu a vzadu a pri rovnakom znizeni sa moze opticky zdat, ze je predok vyssie ako zadok. Mate s tym niekto skusenost?? Lebo pri hore popisanom znizeni som nasiel iba pruziny Lowtec, tie ze niesu zle ale, ze skoro hrdzavejú, mate s tym tiez niekto skusenost??Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží takaé zda ponecháš původní tlumiče,pokud ano,více jak 30mm se nedoporučuje. Na druhou stranu,měl jsem escorta combi,pružiny 60mm předek/40m zadek,origo tlumiče a nemohl jsem si to vynachválit,a jezdil sjem na tom hodně dlouho. Takže i těch 40ti mm bych se asi nebál,maximálně tlumiče odejdou dřív,a samozřejmě čím níž,tím menší komfort,jak je tu psáno. Já mám HR 30/30 na RSu a jízda pohodlná,akorát snížení pro mne malé,budu je dávat pryč

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milhauss, ale napiš sem taky, kolik najezdíš se svým autem ročně km a kde jezdíš, je to totiž pro lidi co s tím nemají zkušenost zásadní informace.

Mám -30/-30 a už musíš přemýšlet kam a jak případně parkuješ, kudy jedeš a je to už co se týká tvrdosti - komfortu na hraně pokud s tím autem jezdíš běžně každej den. Pokud by to byla víkendovka (což u Octavie asi jen opravdový tuner co to má se vším na závody a srazy), nebo s tím budeš jezdit po dálnici a někde po dobrých silnicích 1.třídy tak možná OK... Pro toho kdo nikdy neměl sportovní podvozek je těch 30mm tak akorát, aby si to vyzkoušel a nelitoval toho.

A srovnávat Escorta s Octavií je blbost, Octavie je už z výroby hodně tvrdé auto a mají obě ta auta jiné tlumiče, pružiny, světlou výšku atd...

Editováno: , autor: Stringo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...