Přejít na obsah

zahřívání motoru na volnoběh


pamalut

Doporučené příspěvky

Ty profíky (kamioňáky) bych do toho netahal-mají 12 - 13-ti litrové motory a především mají spoustu "železa" za sebou které se musí rozhýbat tak právě oni mají nastartovat a jet.

Mám tu info od technika z Iveca.

Myslím že u osobáku to nebude až tak žhavé. Mají vše důležité v motorové části kde se to ohřeje teplem motoru. Já to nakopnu a vyjíždím až to má "kultivovaný" zvuk-tozn. po 2min.

Taky mi bylo i tady na fóru doporučováno ať hned jedu ale zaposlouchejte se někdo do zvuku motoru těsně po startu při -12°C. To mi srdce nedovolí....

vyřid technikovi z iveca,že nákladák musí nafoukat vzduch do vzduchojemů,brzd a spojky,bez toho neodjede,tam nezáleží na tom jaký má obsah a kolik železa ten motor táhne.takže pokud jak píšeš, tvrdí že má nastartovat a jet,tak to se studeným motorem neudělá právě ani to iveco,v žádným ani novým nákladáku se neudrží tolik vzduchu aby byl vůz schopen odbrzdit a jet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vyřid technikovi z iveca,že nákladák musí nafoukat vzduch do vzduchojemů,brzd a spojky,bez toho neodjede,tam nezáleží na tom jaký má obsah a kolik železa ten motor táhne.takže pokud jak píšeš, tvrdí že má nastartovat a jet,tak to se studeným motorem neudělá právě ani to iveco,v žádným ani novým nákladáku se neudrží tolik vzduchu aby byl vůz schopen odbrzdit a jet.

Jasně ale tady nejde o vzduch ale o zahřátí motoru a všech součástí, to že to auto musí stát nakopnuté to je fakt, ale ne proto že by zahříval...

Já jen nechtěl ať lidi napodobují velké auta-když on stojí a zahřívá a má diesel tak já můžu přeci taky.

P.S.: dle vyhodnocení záznamového média v řídící jednotce Iveca východoevropští řidiči nejdéle nechávají auto nakopnuté před samotným výjezdem. (výzkum probíhal v Itálii, Něměcku, Francii, CZ, SK, Ukrjině a Rusku).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkně to tady na foru frčí,ale pořád tomu chybí nějaký odborný názor neekologa ;) ,nechat motor chvilku klepat nebo přímo vyrazit ! Asi hodně záleží také na bodu mrazu,při -20 by se asi hnedka vyrážet nemělo. ;)

Editováno: , autor: pamalut
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jakýmkoliv zahříváním na místě děláte pro svoje auto to nejhorší co vůbec můžete!!!!!! Studený motor má až o 70% větší opotřebení než teplý. Z toho jednoznačně vyplývá že je potřeba co nejrychleji dostat teplotu nahoru. Množství tepla vzniklého v motoru je dané množstvím spáleného paliva. Na volnoběh auto žere cca 1,2l za hodinu, kdežto za jízdy nějakých 5-10 litrů za hodinu. Z čeho asi vznikne více tepla?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,syn od naseho sefa si minuly rok kupoval novy golf 5 GTI v plne palbe stal ho taky 33tis ecek,ale ma takovou picovinku co jako extras stala 2tis ecek!Nevim jak to funguje,ale bud dalkovym ovladanim nebo si primo na palubnim pocitaci navoli cas kdy,a ono zahriva jak interier auta tak motor!Trva to pul hodky aniz by byl motor startly a je vse zahrato!Rekli mu,ze pak to muze okamzite tocit jak se mu zlibi!:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj s pred rokem byl kurz 25 neco tak kdyz se to prevede tak to vychazelo na nejakych 800tis neco!Kupoval to v nemecku bo je nemec,takze suma dobra!Platil jenom za ty extras neco kolem 10tis ecek!Proste na konfiguratoru VW nastavil vsechno co slo a to si objednal!Kdyz se podivate tak octa II RS v plnem vypasu stoji taky kolem 900tis na nase!Ale to jsem si zkousel tak pred pul rokem,ted jak to je za krize nevim jak to slo dolu! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U motorek je to bezny ze po nastartovani se musi nechat chvili blafat na miste treba 5 min.. a pak klidnou jidou pomalu jet a po par km se da teprv jet normalne.. Nektere starsi motorky pokud nejsou zahrate tak jizdu samotne i odmitaji.. nechteji jit za plynem a tak..

Co se tyce naftaku tak vzdycky platilo ohrat.. Zkuste si ted nekdo v tech mrazech natocit starsi avii.. Ten motor se musi nechat bezet na volnoheh nejen kvuli tomu aby nafoukal vzduch ale aby se i sklidnil.., dostal vsude olej a bezel tak jak ma.. a nasledne pomalou jizdou doohrat.

Pokud by volnobezne otacky skodily turbodmychadlum to by zavodni tymi na tom byli spatne.. kdyz po ostre jizde na rally se musi motor nechat bezet na miste aby se dochladilo turbo.. A to ten motor bezi i hodinu.. Vim z vlastni zkusenosti jako jako jedem z poradatelu jedne rally..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motorky jsou úplně o něčem jiným....

Srovnávat Avii a TDI... Avie kkromě toho že musela foukat brzdy prostě podmražená fyzicky nepojede protože ten motor je stará většinou vyčvochtaná ludra.. TDI pojede i při -30 hned po nastartování

Volnoběh za studena škodí celému motoru včetně turba. Na rally nechávají dochlazovat turbo na volnoběh, to ale mají olej zahřátý takže proudí a maže a chladí a to i pod dostatečným tlakem protože volnoběh WRC a pod je někde kolem 1500 otáček

Editováno: , autor: 1.8T
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nastartuju, zapnu vyhrivani okna, ventilatro topeni na IV, světla. Vylezu, ometu okna a do 1min vyrážím. Podlě mě je to naprosto ideální !!!

Hned po nastartování má motor opravdu ucho a srdce rvoucí zvuk tak nemam odvahu ho trapit. Jak se tu píše při studeném startu dochází k velkému opotřebení, proto se rozjíždět se "suchým" motorem i třeba na 1500ot je mi líto.

Po 30s už má motr krásně namazáno, rovnoměrně si přede. Převodovka se pochopitelně zahřívá úplně stejně jak při okamžitém odjezdu. Soukolí v ní se točí i na volnoběh.

Kultura chodu motoru při rozjezdu s motorem točeným 1/2min na volnoběh a bez je nebe a dudy. Kdo něvěří ať vyzkouší. ( teda mám najeto 200tis km, u novějších to asi bude lepší )

Samozřejmě se nejedná o zahřívání motoru, s tím to nemá nic společného, protože ten se opradu zahřívá jen jízdou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po nastartování to nechám blafat par vteřin než si zapnu pásy, pozapínám všechny spotřebiče co zrovna potřebuji a klidnou jízdou vyrážím, první kilometry v klidu na pohodu. Nevidím smysl v prohřívání na místě, jen to hůř maže !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podla mna treba nechat motor na volnobeh presne 1min a 29sec :)

treba ho nechat chvilu blafat nech sa vymedzia vôle v materialoch pohiblivých častí. Akonahle sú vymedzené zkulturni sa zvuk motora.

Trva to asi tu minutku. Ked vyrazite v momente ako nastartujete tak davate zabrat napr hydroštelám koli hustemu oleju

nestíha z nich vytekat a tak prvích par sekund nedovieraju ventyly..... stare auta hlavne kôli tomuto nemali výkon ked boli studene lebo nemali hydrostely a fučalo klepalo im to kadetade.... :) no a po minutke s velmi lahkou nohouvyrazit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...