Přejít na obsah

Búchanie prednej časti podvozku


mapo78

Doporučené příspěvky

Ahoj, lokalizoval som miesto búchania t.j. pravé predné kolo. Mám v pláne meniť ložisko ale chcem sa ťa opýtať čo znamená komplet nové brzdy to je aj nové barany alebo len kotúče a obloženie?

Lebo mne by už potom ostávalo fakt len to ložisko. A ešte otázka je - môže búchať ložisko? To by malo skôr hučať.

Brzdy,myslím kotouče nove a desky obě strany,a zjistil sem že to stejně i tak sem tam klepne :feve: a zvuk jde od leveho kola,projeví se to nejčastěji při přeřazení z 1 na dvojku,při škubnutí auta(tzn. při rychlém puštění spojky ;) )

Editováno: , autor: MiKe22
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:) Takže búchanie mám vyriešené. Zistil som, že keď mi v servise robili geometriu nedotiahli mi na pravej strane zvislý čap. Keď som auto kontroloval na rampe kolá boli zaťažené a nevedel som to zistiť. Keď bolo kolo v lufte hrkotalo ako bláznivé, mohol som si niekde rozbiť hubu a o tej škode potom ani neuvažujem. A to si hovoria servis.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klepání při ubrání a přidání plynu dělá budto málo dotažená stř. matice na kole(cvaknutí v přeskočení vůle na drážkách kloubu.Povolit a znovu dotáhnout podle postupu v DP.A také klepává ložisko, které se posunuje v náboji kola sem tam.Při výměně ložiska promáznout náboj +vnější kroužek ložiska grafitovou vazelínou.Na obě tyto závady působí změna počasí.

Proto tu někomu pomohla výměna ložisek. tím se totiš vyřeší obě možnosti.

Ten soubor nejde otevřít omlouvám se.

master.htm

Editováno: , autor: Jirka21
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tech.řešení od Škody:

Rušivé hluky přední nápravy při rozjezdu vozidla .

Při rozjezdu za současného natočení předních kol se u některých vozů ozývá z oblasti přední nápravy výrazný rušivý hluk. Tento hluk má charakter hlasitého kovového klepnutí a jeho původcem je axiální pohyb ložiska (Č.OBR.014, Poz.3) v hlavě ložiska čepu kola (Poz.1). K nepatrnému axiálnímu pohybu ložiska dochází nejčastěji při rozjezdu vozidla, dokud ještě není ložisko zahřáto na provozní teplotu.

Ulo_en_.bmp

Opatření

Pro odstranění této závady doporučujeme následující postup :

1. Zjistit, zda uvedené rušivé zvuky vycházejí z levé nebo z pravé strany vozidla.

2. Demontovat ložisko předního kola.

3. Celou vnitřní plochu otvoru v hlavě ložiska čepu kola (Poz.2) pečlivě namazat tukem Optimol VP 317 (výrobce: Optimol Ölwerke Industrie GmbH, Friedenstrasse 10, D-81671 München).

4. Pro zpětnou montáž je nutno použít nové ložisko.

Uvedený typ mazacího tuku je nutno aplikovat na vnitřní plochu otvoru v hlavě ložiska čepu kola při každé výměně tohoto ložiska.

Editováno: , autor: Jirka21
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Taky mi to boucha , je to docela silna rana v rejdu , mam ale vse vymenene , jen ne loziska v miskach tlumice, kdyz jsem to udelal na Citroenu tak to 100% zabralo! Vule v lozisku delalo klepani jednoho krouzku o druhy, neboli kulicky byli v haji a byla tam vule , takze pujdu opet touto cestou ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar chlapi,

Mam podobný problem ako ostatny až možno na pár rozdielov.

Na prednej naprave, hlavne na lavej strane, počujrm zvuk ako keby kricí plech kotuca buchol o kotuč, ale to som pozeral a nie je to ono. Počujem to hlavne pri prejazde po hrboloch alebo nerovnomernom terene.

Vymenil som všetky čapi aj silenbloky na naprave, taktiež nove tlmiče Bilstein B4 s novym horným uloženim a ložiskami, Kotuče Brembo, platničky textar.

Jedine čo ma napada, je asi hrebenove riadenie čo ten zvuk može sposobovat.

Ked som zdvihol auto, a chytil som koleso, tak držalo pevne, ale ked som do neho zboku kopol, tak ten zvuk bolo počut.

Poradte please, dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívej se na brzdiče jestli nemají vůli v plovocích čepech.Uchop brzdič a zahýbej s ním dopředu a dozadu.Neměl by mýt citelnou vůli.

Nebo uchop brzdič a zkus jak říkáš kopnout do kola.Když to bude brzdičem tak by se hluk neozval.

Dik za ocpoved Jirka21, no chcel by som ta poprosit keby si mi vysvetlit podrobnejšie čo sú to za čapi tie "plovouci ", jelikoš nie som až taky znalec. Popripade kde sa to ne brzdiči nachadza.

Misliš tým snad to že by buchal brzdič o kotuč alebo neičo take?

Vopred dik za odpoved... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plovoucí čepy jsou ty 2 šrouby co vyndaváš při výměně destiček(7 imbus).Bývá vyklepané uložení těch čepů a ozývá se právě na nerovnostech při otřesech.

Diky Jirka21,

zhruba o tyžden budem mat čas sa tomu venovat, skontrolujem a dam vediet

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
Plovoucí čepy jsou ty 2 šrouby co vyndaváš při výměně destiček(7 imbus).Bývá vyklepané uložení těch čepů a ozývá se právě na nerovnostech při otřesech.

Tak som konečne po servise. spodne uloženie ramien, čapy riadenia, tyče stabilizatorov, tyktiež i uložnenie stabilizatora. všetko vyheblane,nechapem tomu ked som to vlatne minuly rok menil....všetko som dal vymenit za original dielce.

Po skušobnej jazde som zistil že mi na lavej strane stale hrkoce. Nie už tak intenzivne.

mechanik mi kontroloval kotuče a lavy je oproti pravemu malinko zlvneny.Zrejme to bude koli tym plavajucim čapom brzdiča kedže je nestabilny.

Chcem sa sptat či ma niekto s tym skusenost, popripade či sa daju zohnat len tia čapy, alebo musim vymenit komplet lavy brzdič? ( je to FS III )

Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sada vodících pouzder- 4D0698647 - cca 383Kč

Čepy jsou v pořádku je potřeba vyměnit ty vodící pouzdra v kterých se pohybují ty čepy.

Diky Jurka21,

Diel som objednal...u nas stoji 17€.

buducy týžden idem znovu nato, tak dam vediet. Dufam že to bude to posledne, čo tam budem menit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak som prave po vymene spomynaných puzdier.......ale ked som nasadil naspat brzdic a pritiahol capy.....skusal som po nom pobuchovat a ziatil som že tie puzdra vobec nepomohli....mam taky pocit ako keby brzdove platničky boli moc od seba,tzn. ze brzdič nedrži na kotuči napevno a platničky o kotuč hrkocu. skušal som druhu stranu a tam to drzí pevne.......

brzdovy piest?

novy brzdič....?

alebo len dalšie obloženia piesta?

Už naozaj neviem čo stým mam urobit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak som prave po vymene spomynaných puzdier.......ale ked som nasadil naspat brzdic a pritiahol capy.....skusal som po nom pobuchovat a ziatil som že tie puzdra vobec nepomohli....mam taky pocit ako keby brzdove platničky boli moc od seba,tzn. ze brzdič nedrži na kotuči napevno a platničky o kotuč hrkocu. skušal som druhu stranu a tam to drzí pevne.......

brzdovy piest?

novy brzdič....?

alebo len dalšie obloženia piesta?

Už naozaj neviem čo stým mam urobit.

Ahoj,ja mam ten isty problem na lavej strane a v servise mi povedali ako ti pises ze su platnicky viac od seba a ze to nevadi.No a bol som vybaveny..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak můžou destičky klepat o kotouč vždyt jsou do brzdiče nasunuty těmi plechovýmy pružnými uchyty.Nemohou se volně pohybovat od brzdiče.

Ja nevravim že niesu pevne uchytene na brzdici ale že su moc od seba. ako keby bol brzdovy valček uvolneny a netlaci na platnicky aby neboli uvolnene.A kedže su platničky moc od seba a brzdič sa pohybuje na plavajucich čapoch, tak pri narazoch vybruje o kotuč.Dokladne som to pozrel a je to tak, možno je to asi 1 milimeter, možno viac, ale asi to stači.

Mno ale čo s tym teraz, kto nam helfne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mrkni sem: http://www.skodaforum.sk/renovacia-zad-kot...novu-t2984.html

juro sa vyskytuje aj tu na fore.

Vdaka za link, už som sa stihol aj zaregistrovat, :palec2:

Juri tam ma postup pri demontaži zadnej napravy, ja potrebujem vediet čo je pričinou toho že lavy predny brzdovy piestik je volny pričom pravy brzdič je OK, či sa to da repasovat doma v garaži ak čo na to potrebujem ( aby som zasa nekupoval zbytočne nejake dielce a nepomožem tomu) aby som to spojazdnil a šlo to bez problemov. Mam za to že mi to robi čiastocny dlhoročny problem so zvlnovaním kotučov.Možno sa myslim, možno nie, ale každopadne to nechcem nechat tak.

Diky za pripadne rady ktore pomožu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdo neodpovídá protože nevědí přesně o co ti jde.Na odskok pístků brzdičů nemá za úkol žádný další díl,pouze kotouč.Ten si udělá po klesnutí tlaku místo aby se mohl volně otáčet.Jestli je odskok destiček větší tak je kotouč zvlněný a nebo má unašeč kola(kolo)vůli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...